mattias - 74: Jag har inte hört nåt och visst tror också jag att det är sant att han med utgående kontrakt är ute och sonderar marknaden MEN det står ingenstans att inte Mora också skulle kunna vara ett alternativ. Den antydan är bara herr Ros vinkling eftersom Hagos agent håller på att fråga runt bland andra klubbar. Han kan mycket väl ha rätt i att det just är HV och DIF som han har haft hontakt med och jag skulle tro att det finns fler lag också. Jag skulle tro att det just nu finns minst ett femtiotal till spelare i ES (och allsvenskan för den delen) med utgående kontrakt som gör exakt samma sak just nu. Att Ros just väljer att ta upp Hagos beror på att det passar hans personliga intresse att försöka skapa lite oreda hos just Mora som han gärna jobbat för att störa lite extra, leksing som han är.
mattias - 74: Han skulle väl passa utmärkt i HV71 som tredje center och ersättare till Kaupila som ryktas lämna laget.
Angående Aftonbladet annars brukar de ha hyfsat rätt i sina hockeyartiklar. Tror de hade 100% träffslkerhet angående Frölundas silly season inför säsongen.
Då är det ingen risk att Hagos spelar i nån av de 4 stora då? Hv var ju intresserade, frågan är vad han får för uppgift i laget där med tanke på deras trupp. Vattenbärare ?
kändes konstigt av mora att satsa på en sån spelare från början.. svenska spelare är bortskämda och alla som är av något värde suger FBK, HV, LHC och Frölunda upp med jättelöner
Nej men man väljer ju som sagt själv vad man vill tro. I det här fallet så är det väl inte så konstigt om han vill lämna laget han spelar i, han vill väl vinna nånting :)
Tubest: seriöst ? Var det inget fel på hans Engelska? haha inge illa menat men han såg ju inte ens ut att veta vad han prataade om :P tyckte de var en kul intervju.
Komiskt när när canal + skulle intervjua Mikko Kurvinen efter matchen. Han var riktgt dålig på engelska!!! Skrattade nästan ihjäl mig så dålig han var. :)
Bonäs norra: Nyström har varit lite snällare i år tills arwed gick. Nu börjar han låta som förra året i gen. Men som tur är brukar alltid verkligheten bli 180 grader i motsatt riktning emot vad herr N skriver
Mike Skinner: Ja detta var så oerhört tydligt i går, domaren stod inte pall för publiktrycket. Det var ungefär _ oj det skulle kanske ha varit nått där men jag ska leta efter någonting fort nu, så jag blir populär igen hos publiken.
Superman : Fast egentligen har jag inget emot att se Mora i kvalserien. Jag tror inte att allsvenskarna har någon egentlig chans mot elitlagen i år. Med Leksand som överlägsen etta är jag inte särskilt imponerad av dessa lag. Sen skulle det vara fantastiskt kul att få snuva till leksingarna ordentligt ett par gånger. Inte minst för att se hur vår älskade lokalsportpress skulle reagera!
Vi får lita till lagets hunger att fixa detta och de kommer inte att vika ner sig. Träffade några spelare i lördags efter matchen och de har gett sig fan på att fixa detta.
Superman : Du glömde "I fast förvissning om att FBK alltid tar tre poäng mot Mora" behöver man inte anstränga sig. "Kan det gå på annat sätt än hemmavinst?"
Tubest: Efter att ha analyserat förutsättningarna för tänkt matchförlopp, har jag kommit till slutsatsen att Mora faktiskt har förutsättningar att ta poäng i solstan den här gången. Mina slutsatser bygger främst på följande fakta: Mora är helt ordinarie- FBK saknar Kåberg, Nordström och Frögren vilket måste betyda en avsevärd försvagning. Mora har på sistone verkligen hittat både spel, taktik och kämpatakter medan Färjestad inte alls imponerat. Mora har en betydligt bättre målvakt som dessutom tycks ha fått tillbaks förra årets självförtroende. Mora har faktiskt mera att spela/kämpa för-engagemang slår kunnande!