PappaKeno: Varför tar "flinet" den då? Ren jävla kompensation för att toukko och en skansen spelare krockar på mittplan och djuret blir knockat, båda åker och tittar på puck, strax för samanstötningen tittar marco upp och ser vad som kommer att hända vilket gör att han är beredd och skansen får ta hela smällen. En solklar olycka som "flinet" måste kompensera för och då tar han marco för en slashing, skulle han ha tagit för alla liknande under matchen så hade dom fått spela 3 mot 3 hela matchen. Bedrövligt dålig var domherren. Det var någon som sa att han kommer säkert att ta en massa mik i början för att sedan jämna ut det på slutet. Så rätt så bara att det var tvärt om, en massa regelrätta skansen utvisningar i början för att sedan kompensera upp det på slutet. Den sista han tar på oss tar han med ryggen åt händelsen där de två hakar ihop och skansen spelaren som inte ätit sin gröt ramlade omkull. Proffs dommare, kyss mig i häcken
tror på moraseger i afton. mora med 5 bortamatcher utan vinst och djrugården med 6 hemmamatcher utan förlust känns som två trender som kommer brytas, speciellt då mora har haft rätt lätt för djurgården enda sen de gick upp till elitserien.
dessutom har mora två bortamatcher där de "borde" tagit poäng nu på slutet, hoppas det ger lite extra motivation
Ola: Precis, och neråt blir det ännu tajtare... herregud det här blir en rysare. Om inte målskillnaden var viktig förut så kommer varje mål bli det nu...
Tröja nr 23: ligger vi sist i morgon egen nu då? Det är naturligtvis ännu viktigare att Mora vinner om konkurrenterna ochså gör det. Fast egentligen skulle jag inte ha något emot att få se vårt lag tafs till dom "duktiga" allsvenska lagen med Leksand i spetsen.
Superman : Nä, men det är väl som vanligt med 08:rna. Engagemanget kring hockeyn är väl inte den bästa... Bättre med Mora då... Nu är vi på G... Ordning och reda med Kari. Pitten & Skogs i högform, Boggen på G och trollgubben Hisey som kronan på verket. Nu jädrar går vi till slutspel!!!!
horcoff: Djurgårdens supportrar visar i alla fall inget intresse för den förestående matchen mot Mora. Inte en rad hittills om matchen på deras hockeysnack
Dags för uppsnack inför mötet med skansen, hoppas att sviten mot 08:orna håller i sig. Jag hoppas och tror det, det är dax för en förlust för dom nu...
Metal Guru: Visst har jag gnällt men kanske mer på organisationen än på J.Simons. Jag är dock inte sämre än att jag kan ändra mej. Skulle MIK reda ut detta prekära läge efter omgång 55 så skall jag personligen gå ner på kansliet och gratta J.Simons!:-) Vi håller tummarna för en tabellplacering i ingenmansland efter nästa omgång!
Nu har blottaren på aftonblä, bestämmt hur kvalserien ska se ut
-"Antar att Leksand jublar nu. En kvalserie med Mora, Brynäs, Leksand, Malmö, Västerås och Rögle är både billigt res-mässigt och många utsålda Ejendals Arena."
Föresten så träffa jag en trevlig saikare igår för första gången,än finns hopp om mänskligheten.Men dom andra saikarna såg buttra ut men men man vet ju hur glad man själv e när man ligger under på bortaplan.Skönt å va barnledig igen så man kunde gå på hockey man har längtat å sen vinst på de sen med en rolig kväll på Siljan vad mer kan man begära jo att man åkte raggarbil hem tack för stjussen Bulan!!!
Jag var på plats i Mora i går kväll och bevittnade ett spel som jag aldrig tidigare sett - mycket imponerande med kämpaglöd, skridskoåkning och intensitet som kan leda till en fortsatt klättring. Impressive.
Jag tippade Mora på 8e plats inför säsongen och jag börjar fan undra om så inte kan bli fallet. Fan spelar ni som ni gjorde idag kommer ni slippa kvala och har alla chanser på att nå slutspel.
Forever MIK: nepp den här sidan verkar inte censurera,här får man skriva som man känner,inom lagens råmärken naturligtvis,men det är väl faan att vi inte kan täppa till 5sek kvar..vaa?vi är så överdjävligtbra 59:55 men sista skitsekunderna ska vi halka under skitstrecket igen...man blir så matt..pitten var överjordisk ikväll, skogs spelade som om han inte gjort annat än lirat i landslaget,granström pumpar och pumpar,magisk 3line vi har med granis,tuokko,elomo...synd att elomo missar 2 soprena lägen,men han gör ett viktigt mål så...Harant är stark vid sargen...skit också att pitten inte fick nolla idag...skit skit skit snyggast på läktaren?sivasn!!
Underbar lördagskväll vad gäller samtliga resultat i dagens omgång. Trots det kan jag inte låta bli att beklaga mig över agerandet i pp i slutet av matchen. Tycker spelarna ska be Pitten om ursäkt, för att han inte fick hålla nollan.
Med tanke på omständigheterna så känns det som en seger.