Mora IK

45272 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season 08/09

1125674 · » Till forumet


Sv: Silly Season 08/09
Barbapappa:

Hakan
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Hakan Olsen:

såja Håkan, gå ner i fmma restaurangen och ät så vet du:)
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
MIK 7-1:

han skulle ha svarat Bäst mat har de i Mora
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Hakan Olsen: Han Svarade...
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Barbapappa:

I Jokerit var det i afton en lirare som inte skjutit färdigt, Kerman stänkte in ett hattrick.
Tero Määttä gjorde 1+1 för sitt Porin Ässät
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
mattias - 74:

Du har en poäng där, men skador kan drabba alla lag i vilken match som helst, och det är sex omg kvar så vi kan snacka skador då.

just nu kan vi bara se till hur lagen har presterat och sia om framtiden.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Gusten:

Så sant så sant men man skall komma ihåg att Tärnström är lika viktig som Kenny är i RBK om inte viktigare..
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
mattias - 74: Tärnström blir säkert frisk till KS. Det är inte nu truppen ska vara skadefri ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Barbapappa:

Hoppas du har i åtanke att AIK kanske får klara sig utan tärnström i nån match i kvalserien om det vill sig illa. Leksand har åtminstone en trupp som är fri från skador.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Knogen:

he he, Pang.

nej då, jag har skjutit färdigt.

du tillhör undantagen som trodde på det, det gjorde jag också.

vi har definitivt chansen i år.

ssk kvalar
aik kvalar
lif kvalar
mora kvalar
dif kvalar
miffo kvalar

just det, jag sticker ut hakan för miffo nu. dom fick ett härligt go i laget efter spelarflykten.
men de som stack var ju de som egentligen var ointresserade.

leksand missar es, pga att aik och de två es lagen ser just lif som det största hotet. dom kommer därför att köra stenhårt mot lif och det knäcker dom.
aik, ssk, dif, och lif kör sönder varandra och kvar blir mik och miffo som glider in på ett bananskal.

skulle vilja se kort på ahdrians och glennerts miner efter det
Mora IK till Elitserien det är där vi hör hemma.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
MIK 7-1:

Han svarade inte på frågan, vilken har bäst respektive sämst mat? Det har inget med vilja att göra, bara ett korrekt svar.

Det är perfekt att det är bäst mat i Mora. Kände inte till att den fått utmärkelser av pressen (brukade mest vara tvärt om i pressen tidigare, åtminstone gällande hockeyn, därför undrade jag om det var ironi). Jag måste prova den nästa gång om det går att sneaka in. Skall nog gå och ta mig en macka och ett glas mjölk. Det är bra för sömnen.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
MIK 7-1:
Det är nog en kombination.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Hakan Olsen: "Jo, jag vet att de är allt för lätta..."
Det handlar inte om vikt, det handlar om spelartyper och strategier.
Dessutom så spelar vi i en sämre serie med ett mycket ungt lag.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Hakan Olsen: "Gratis är gott: Vilka tre arenor har bäst respektive sämst mat för pressen i Elitserien?
nystrom: Vilken fantastisk första fråga. Inget av elitserielagen kommer i närheten av Mora, kan jag väl säga."

Beror nog på hur man "vill" tolka svaret.
Det är ingen hemlighet att pressen, i synnerhet Nyström, rankar Mora högst på den listan. Klubben har väl vunnit några utmärkelse i frågan flera år i rad, om jag inte miss minner mig.

Så om jag får förtydliga...
Mora IK har överlägset bäst mat och vilka tre ES-klubbar som har nästbäst, och vidare sämst, är det inte så stor skiljnad på:)
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Barbapappa:

"och handen på hjärtat; det året, det magiska 2004 när han tog mora till es. fanns det någon som trodde att det var möjligt att göra det då?
NEJ!!!!!"

Eh.. JO. Skjut mig då, men jag höll Mora som det bästa laget under ES den säsongen redan innan superallsvenskan, och såg faktiskt stora möjligheter till avancemang.

Jag tror faktiskt det finns en chans även i år. Den är inte stor, och vi är inte det bästa laget under ES som vi var då. Men tar vi oss till en kvalserie kan precis allt hända. Pressen ligger på ES-lagen och på Leksand, som bara måste upp i år. Det kan gynna lagen under. Bara att hoppas att ett av lagen är vi.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Hakan Olsen:

he he, mora har bästa maten. jag har sett smörgås bordet med potatisgratäng och rostbiff. (mums) (potatissallad ibland).

Min tro är att mora kommer väl förberedda till avslutningen nu efter uppehållet.
jag vet vad lyckner kan åstadkomma med ett lag så jag är inte orolig.

och handen på hjärtat; det året, det magiska 2004 när han tog mora till es. fanns det någon som trodde att det var möjligt att göra det då?
NEJ!!!!!
men han gjorde det.

det snackades om att det var den största skrällen sen vilda väsby.
och moras avancemang jämfördes till och med i media med jänkarnas os guld mot Sovjet i Lake Placid 1980.

så, när det gäller guld-luckner är allt möjligt.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
MIK 7-1:

Ross är ok bara han håller i klubban, tar inga onödiga utvisningar, träffar målet med sitt kanonskott och blir fulltränad. Senast han var i Mora gjorde han ett bra jobb och dessutom steg han ej åt sidan när det hettade till. Pitkämäki är en bra ersättare bara han håller sig på en jämn bra nivå.

Jo, jag vet att de är allt för lätta, men viljan måste de kunna ta fram och stöta högt upp för jag antar att de är tillräckligt grundtränade.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Barbapappa:

"Gratis är gott: Vilka tre arenor har bäst respektive sämst mat för pressen i Elitserien?
nystrom: Vilken fantastisk första fråga. Inget av elitserielagen kommer i närheten av Mora, kan jag väl säga."

Det var oxå ett svar. Är Mora både sämst och bäst?
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
MIK 7-1:

Ishockey-VM närmar sig med stormsteg. I dag chattade Magnus Nyström med HockeyExpressen.se:s läsare - och svarade på frågor om just VM och pågående LG Hockey Games.

Gratis är gott: Vilka tre arenor har bäst respektive sämst mat för pressen i Elitserien?
nystrom: Vilken fantastisk första fråga. Inget av elitserielagen kommer i närheten av Mora, kan jag väl säga.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Hakan Olsen: Var inte Lupaschuk och Pitkämäki tillräckligt heta för dig?

Precis som Barbapappa säger har vi inte den typen av lag längre.
Årets lagbygge påminner inte ens om lagbygget under ES säsongerna.
Dessutom så är vi nu ett topplag istället för ett bottenlag,
det gör också stora skiljnader.

Hur kunde vi gång på gång vinna mot HV och Frölunda?
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Hakan Olsen:

den energihockey vi spelade i es kan vi inte spela nu i as då vi inte har den typen av spelare i laget. vi har i stort sett bara ekholm och Alén som kan tackla och spela riktigt fysiskt. i es hade vi i stort sett bara sådana med några få undantag.

som jag ser det så har vi nåt i år som vi saknat tidigare, målskyttar.
medan's vi inte har de fysiska pjäserna i år.

men det har ju gått okej så här långt med det nya laget och jag e rätt så övertygad om att vi kommer att ta 3:e platsen.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
zeb:

Bra att du är på samma våglängd. Jag är lite bekymrad över att det inte blev några heta nyförvärv. Hur ser det ut för MIKs ekonomi då insamlingen gjorde det möjligt att få in Ross? Det skulle i så fall inte ha blivit någon utan insamlingen?

Matchen mot Borås har verkligen satt sina spår när det gäller mitt förtroende för tränarnas engagemang innan matchen och spelarnas inställning. Vad har hänt med MIKs energihockey?
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
JAg hoppas som sagt att det blir strid ända till slutet.
Jobbigt för oss fans men fan så nyttigt att ha spelat dom matcherna
ända in till slutet.
Jag glömde säga att det är Mora som tar 3 platsen till slut
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
morahockey:
Ja, han är en typisk 'sexa' på en skala.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Är det någon som vet hur bra Martin Johansson är?
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Hakan Olsen: Mycket bra hakan håller med dej
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Slinger
Jo, det är frågan om motivation, det avtar med åldern/antal säsonger spelade. Det kan även ha med klubbkänslan att göra eller att göra rätt för sig. Backar har ett sista bästa datum jämfört med forwards, då att spela back har mycket med erfarenhet att göra inte bara maxkörning.

Jag tycker att MIK har ett bra gäng men truppen är allt för liten och kommer inte att räcka till i år. Förhoppningsvis kan de flesta spelarna fortsätta nästa år och då kan förberedelsen blir bättre. MIK har missat för många poäng som borde varit klara. Har laget varit inkört från början (som jag nämnt tidigare) skulle laget varit bland de tre första för länge sedan och inte utsättas för denna osäkra slutstrid.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09

Hakan Olsen:
Direkt från supporterlirarsidan:

"Detta extra tillskott är inte villkorat på annat sätt än att det ska finansiera ett nyförvärv inför kvalserien."

Vilket i klartext betyder att vi givit iväg en summa pengar till Mora IK att förvalta efter eget huvud. Inte villkorat det minsta, vad gäller vem eller vad.

Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
zeb:

håller med att det var någon med spetskvalitet som önskades. Inget ont om Ross L., han behövs i Power play, men var det Ross som supporterlirarna ville ha? Det är intressant att vet vilka som beslutat vilken som skulle bli supporterliraren.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Hakan Olsen: Förvisso, men det är nog mycket kvalitet som finns där ute och som kan producera i de knappt 20 matcher som är kvar.
Det finns nog killar som är mellan 32 och 35 som är villiga att ge järnet i dessa sista matcher.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Slinger:
Det är fråganom bästa sista datum för spelare som gjort sitt. Spelare på uppgång är bättre att satsa på än de på nedgång.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
zeb:

men det är ju det mora vill, att vara med och kriga i kvalserien. gör mora 5 mål så kan man släppa in 6 st.
var ligger då felet, i anfallet eller i försvarsspelet?
med ett bra försvar som släpper in få mål så behöver man inte göra så många för att vinna. enkel mattematik.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
MIK 7-1: inget fel på martin MEN när fan ska det ske någon värvning som är av SPETS Nej jag har gett upp hoppet ,tänkte att man skulle vilja vara med och kriga i kvalserien
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Slinger: Allt är bara precis som vanligt^^
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
De är 3 timmar kvar till fönstret stänger och det råder nog febril aktivitet på Jan simons kontor nere i ishallen. Det skulle inte förvåna mig om det dyker upp nåt riktigt spännande runt 12-tiden inatt!
Nyström på expressen tycker att leksand har gjort supervärvningar och kan inte annat än att se leksand i ES nästa år...Var det inte så att man skulle spela om det eller är det det vanliga leksandsfjäsket om att de borde ha fri tillgång till ES utan att spela om det? "Vi har ju så fin hall och så bra supporters och så rik Ejendal"
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
MIK 7-1: nej inga läxansvärvnigar tack
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Metal Guru:

jag borde kanske tillägga att mitt uttalande baseras mkt på vad som skrivits inne på mik.se också.

effecten som jag ser är att alla har en åsikt om honom och ingen har fått sina förväntningar uppfyllda och då spyr man lite galla.

jag har dock inte pekat ut någon speciell person utan pratar mer allmänt hur jag tolkar det jag läser.
hur tolkar han det om han läser?
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09

Barbapappa:
Jag är glad att han blev värvad. Han har inte heller hunnit få mif-sjuka, för han var där bara ett par matcher.

Dock är han inte den wow-värvning som kommer leda oss upp i Elitserien. Och om någon nu tolkar att det är lika med att man inte duger, då är det extremt gott om spelare som inte duger i Allsvenskan. Och kanske även en 60-70% av spelarna i Elitserien skulle hamna i den här kategorin...

Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
MIK 7-1:

jag tror också att det kan bli bra med honom. men oavsett vad fansen tycker så borde han få chansen att visa upp sej innan fansen sågar honom.

ingen som sagt i klartext att han inte duger, men det har sagts att det inte är en wow värvning och någon har sagt att vi borde skaffat rutin.
en målspruta... etc.
indirekt har mik-fansen alltså sagt att han inte duger. och det är dåligt. tycker jag.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
zeb: Martin Johansson, 47 J-landskamper, 3+2 på 7 matcher i junior-VM, 6+7 på 13 matcher i Bofors. Medelstor forward. Ung och vill visa vad han går för.
Tycker det låter som han är tillräckligt bra för att spela i AS.
Eller ville du hellre ha en "läxansvärvning"?
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
morahockey: Säsongens mål, ganska liten chans att det händer igen.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Hakan Olsen: Jag gillar Juha men man blir inte särskilt imponerad när man ser detta klippet!
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Tubest:

Zacke blev behandlad på samma sätt de säsonger som Harald tränade MoDo.
Krizan var uttalad förstemålvakt, så oavsett om Zacke gjorde två bra matcher i rad (vilket iofs hände ytterst sällan!), så stod sedan Krizan 7-8 matcher innan det blev Zackes tur igen.

Knappast så utvecklande, helt otroligt att han stannat kvar så länge som han gjort. Nu tror jag inte att han kommer att växa ut till en stabil förstemålvakt i ES i vilket fall, men helt klart har det hämmat hans utveckling.

Så jag tror det där är Haralds filosofi bara, kör med en målvakt i 80-90% av matcherna....
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
MIK 7-1:

Klubbkänsla har han säkert, det tvivlar ja inte en sekund på.
Men ja anser att han blivit helt sidsteppad av Harald som "vägrat" att spela honom. 6 av 37 matcher betraktar jag som ett hån mot Lasse.
Han är en riktigt bra målis, det bevisade han inte minst ifjol när Juha sviktade.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Gillar svars alternativen på hockeysverige.se:)
läxingarna måste ha att välja på pest eller kolera...
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Tubest: Syftade till...
"...lite förvånad att han är kvar överhuvudtaget"
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Tubest:

Perfekt att Juha var ledig. Förhoppningsvis är han lite mera jämn än tidigare (minst 92% vill jag se).

Detta är kanske början på återtåget, med fler före detta MIKare?
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
zeb: Sak samma om han var billig.
Just nu är vi i stort behov av en stabil målvakt.
Bättre två än en. Juha, Juha.
Hade vi tillräckligt starkt lag 2004?

Tubest: Nått så sällsynt som klubbkänsla?
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
maztro:

Det får Juha att lyfta sig......garanterat!!:-)
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Tubest: Everybody sing this song JUHA JUHA!
Kommentera

1125674 · »