Db_04: Tycker du verkligen att serien bör stängas? Vad har du för positiva argument till det i så fall. Var finns moroten för de lag i de undre serierna att kunna ta sig till eliten i så fall? Jag bara undrar..
87bth01: Den moderna topp idrotten ser ut så här idag, det är bara att acceptera. Titta på Real Madrid för att ta ett exempel, hur många spanjorer har dom i sitt lag? Titta på Ottawa, hur många kanadesare har de? De gläds åt sina framgångar och med de spelare de har, sen spelar det inte någon roll varifrån de kommer. Jag säger som Dino, bättre med bra spelare oavsett nationalitet än medelmåttor från Sverige som knappt håller allsvensk klass. Min åsikt!
Jag tycker att det är mycket roligare att ha många "egna produkter" i laget, men man vill ju såklart vinna och då är det bra att kunna köpa in spelare utifrån..
Nej, jag vet och jag tycker det är trist att man ska behöva plocka in majoriteten av spelarmaterialet utifrån. Jag vet att det inte finns så mycket att göra åt det och konstaterar bara att det är lite tråkigt.
87bth01: i det fallet är mora en av dom klubbar som är bäst.... tittar du på deras J18 & J20 så är i stort sett alla från dalarna. + att när dom gick upp var halva laget egna produkter...så ser det väl inte ut i dag av förståliga själ
Anders i Budum: de negativa är väll just att dom yngre killarna inte får chansen.... de bästa vore ju å stänga ligan och sätta en gräns för utlänska spelare
87bth01: Varför är det alltid en sån negativ attityd när en klubb värvar en spelare från ett annat land? De är väl precis lika mycket spelare och människa som en spelare från vårt land. Se det positivt istället. De kan förmedla goda kunskaper till våra egna yngre spelare. Det är ju toppen!
Anders i Budum: ... "såg Shawn Horcoff på Mora idag".... Var det dagboksanteckningar från i vintras, var du påverkad av opium, ljuger du eller lever du i din egen lilla kupa?
mattias - 74: Ja, men eftersom han gick efter plånboken, vilket Mora också gör när de värvar, så valde han att gå till Lillebror.....Undrar vilken plånbok "Masken" tittar i när han värvar? Den som finns i dagsläget eller en som förväntas finnas nu när Ejendahls blir klar?
Stämmer helt och hållet. De övriga spelarna som värvats har varit unga och är hungriga och det är bra. Lite nytt för att vara Leksand om man får vara lite elak, och det är ju klart att man får.
Men nu handlade det mer om att jag kommenterade mitt eget tidigare inlägg där jag skrev att dom som presenteras idag kommer att vara över 30.