NHL

13795 inlägg · 804 ämnen

Allmän tråd för NHL

« · 2350851 · » Till forumet


Sv: Allmän tråd för NHL
dempa:

Tampa - Colorado i final, första matchen spelas natten mot Torsdag 0200 svensk tid.

Jag är grymt imponerade av Tampa som tog 4 raka mot Rangers även om de var totalt överlägsna i natt. Jag tror på en matchserie på 7 matcher här, är det något lag som skall kunna rubba TB så är det Avs. Dessutom unnar jag Landeskog den där bucklan.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: eller på nhl66.ir om man inte har viaplay. Riktigt bra kvalitet.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
jonsson:

Tampa - NYR klockan 0205 på Viaplay och viasat sport premium
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
När spelar Tampa ikväll/natt och vilken kanal sänder?
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
S-vikaren:

Varning för starka bilder.

Killen blev avstängd på livstid.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Adam Fox hittar alltid blad med passningarna i PP. Det blir bra flyt i Rangers PP.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: galen första match
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Blake:

De 3 bästa anfallarna i McKinnom McDavid samt Draisatl och ligans bästa back i Makar i samma matchserie, häftigt sa bull

Jag håller på Oilers men här tar det nog stopp.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: " The Oilers (4.33) and Avalanche (4.30) lead the playoffs in goals per game. "(NHL.com)

Där kommer det verkligen bli åka av! :)
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Trevliga lag och spelare. Blir att kika lite extra på Zibbe, Landy och Heddy..
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
dempa:

Då var det semifinalklart

Colorado - Edmonton
Tampa - Rangers
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: nöjd med det ändå, edmonton har verkligen steppat upp nu, kul för monstren 97 och 29 att få vara med om riktigt slutspel och framgångar där!

innan slutspelet drog igång hade jag sagt 4-0 eller kanske 4-1 till avs, men nu vet jag inte. edmonton i 6?

sen borde väl carolina ha större chans att störa tampa än rangers? hoppas på dom därav.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Colorado - Edmonton i ena Conference finalen

Tampas motståndare blir antingen Carolina eller Rangers, match 6 i natt.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Clay.2:

Har också en dröm att åka och se en NHL match, helst i Edmonton då såklart men det lär inte hända, det är en jävla köld håla haha

Varit i USA 1 gång men det var i Augusti och då var det ingen hockey men hade varit häftigt och se en match i NHL faktiskt
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Mitt barnbarn är nu i Boston och spelare en turnering , så nära är jag NHL ..
Med mycket flyt så kanske man får fara över någon gång och se vår målvakt ta en puck ..
Drömmar ..ja
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
dempa:

Skaplig balja av MacKinnon fram till 4 - 3 i natt

Se och njut
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
dempa:

Som oilers supporter är man såklart väldigt missnöjd efter de släppt in " 9 " mål natten mot igår, har efterlyst en stabil förstamålis länge men med koskinen som är sämre än Smith och Smith är 40 vilket säger det mesta så hoppas jag de trejdar bort ett par spelare och får lite höga draftval så de kan förstärka målvaktssidan samt försvaret, jag tippar på att Nugent Hopkins eller kanske självaste Draisatil blir trejdade inom kort om inget händer. Markström hade inte heller någon bra kväll men han är bättre än båda Edmontons målisar.

Defensiven börjar sitta men det är några pusselbitar som fattas. Men prio är målvakterna såklart

Draisaitl och McDavid är för bra för att spela i det här laget. Men klart man tycker det är roligt att världens bästa spelare i ens eget favoritlag.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: det var riktigt tung andra match inatt, florida får inte till spelet framförallt har man 0 gjorda mål på typ 27 försök i slutspelet, medans tampa har gjort 4-5 st bara på 2 matcher mot florida. det är så man vinner/förlorar matcher. sen duger inte försvarsspelet som leder fram till att tampa avgör med 3.8 sekunder kvar. ridå.

tampa ser riktigt tighta och starka ut defensivt, de ser inte ett dugg "mätta" ut - de är lika starka som tidigare år.

håller med dig om blues btw, de stretade emot bra i första, och binnington har ju hittat 2019 års form helt plötsligt. nu leder de med 2-0 med en period kvar.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
dempa:

Bjuder på målen från Tampas seger i den första matchen i andra rundan, förarbetet till 1 - 1 målet är hockeygodis
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
dempa:

Jag tror faktiskt Blues har stora chanser att slå ut Colorado.

De är byggda för slutspel och den här typen av matcher, Oreily är enligt mig ligans bästa 2 vägsspelare, Colorado lever på sin första kedja samt Makar som jag tycker skall ha stor chans att få Norris Trophy, han har varit fenomenal, förstår att ni modoiter gärna ser Hedman ;)
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: så galet med så många game 7! ser otroligt mkt fram emot the battle of alberta och florida-serien. Sen hoppas man såklart att inte Colorado chokear
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Andra rundan i slutspelet

Florida - Tampa
Carolina - NY Rangers
Colorado - St Louis
Calgary - Edmonton

Match 1 spelas natten mot Onsdag samt Torsdag.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74:

Första matchen spelas Måndag kväll mellan Edmonton - LA Kings klockan 22:00 svensk tid
Kommentera


Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: håller med om dina 3 favoriter.

oilers tror jag max kan slå ut kings, sen väntar nog alberta-derby och flames har ju sett riktigt bra ut denna säsong.
förstår verkligen inte varför oilers fortfarande står fast med smith/koskinen, även om smith haft en ok säsong är han på tok för ojämn och lättskadad. koskinen ska vi inte ens prata om..
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
dempa:

Verkligen, Edmontonfan som jag är hoppas jag såklart de kan gå hela vägen men det känns som att de är alldeles för beroende av Mcdavid och Draisaitl, målvakterna har varit ojämna hela säsongen, tippar att de går vidare till andra rundan, kanske conferencefinal men blir svårt att gå hela vägen.

Rangers ser jag som en outsider de har ett riktigt bra lag och en målvakt i Shesterkin som haft en enastående säsong, favoriterna är dock Florida Carolina och Colorado
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: blir grymt kul nästa vecka när det kör igång, vilka matchserier det kommer bli!
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
dempa:

Första rundan i princip klar inför slutspelet.

Florida - Washington
Toronto - Tampa
Edmonton - Los Angeles
Carolina - Boston
Rangers - Pittsburgh
Minnesota - St Louis

Colorado och Calgary möter Dallas respektive Nashville beroende på hur poängen blir för dessa lag, just nu möter Colorado Nashville beroende på att de har färre poäng än Dallas eftersom Colorado hade mest poäng i Grundserien så möter de laget med minst poäng av Dallas och Predators.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: många intressanta trejds idag, satt i 3h i streck o kollade en video-stream, upptäckte efter 2:55 att det fanns en annan mkt bättre 😆 men ändå en av höjdpunkterna på året!

Vad höll Toronto på med???
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
eliassjo :

Rickard Rakell till Pittsburgh
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
eliassjo :

Blir spännande hur det blir med Filip Forsberg, nytt kontrakt eller inte.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Och Fleury är nu klar för minnesota innan fönstret stänger,

Chicago får en conditional 2nd round pick. Blir automatiskt en 1st round om minnesota går till conference finalerna
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
eliassjo :

Ja Florida Carolina och Colorado blir svåra och slå i slutspelet
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Florida är packat med bra spelare nu, riktigt bra contenders för sc
Kommentera


Sv: Allmän tråd för NHL
Sjuk lön för en medioker back

Ibland undrar man hur vissa klubbar tänker

” The Philadelphia Flyers have re-signed defenceman Rasmus Ristolainen to a five-year, $25.5 million contract extension with an AAV of $5.1 million ”

Flyers lär inte vinna Sc på länge om de fortsätter såhär

AAV - Average Annual Value
Kommentera


Sv: Allmän tråd för NHL
Hockeyvärldens största gris har gjort det igen.

Frågan är vad han lider av?

Vilken idiot

Hoppas fan nån sänker honom snart
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Trevligt med NHL 1900 idag

Boston - Rangers
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jalapeno:

Känns som att Sabres är den stora vinnaren i den här affären
Kommentera


Sv: Allmän tråd för NHL
Jalapeno:

Såg sista perioden melan nya laget Seattle och Vegas, Seattle var en pigg nykomling tycker jag

Hämtade upp 3-0 till 3 - 3.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Grattis till vår hel gjutna Leksands grabb till att bli vald i första rundan av nattens NHL draft och extra kul för honom att han blev vald tidigare än väntat och gick som 14e (väntad som 20-30e) spelare totalt och 3e svensk.

Nu hoppas vi på att han lyckas säkra ett kontrakt så det blir lite extra pengar i kassan för Leksand för att han sen ska kunna bli utlånad till Leksand ändå :)
Uppladdat:

450x300-leksand-1_0.jpgleksand-1_0.jpg

Kommentera



Sv: Allmän tråd för NHL
Natthaj:

Han är UFA så han är fri att välja och jag tror inte han väljer Seattle

Skulle tro att Avs går med på hans lönekrav eller så hamnar han i någon klubb som har chans att vinna bucklan
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Hoppas Landeskog skriver på för kraken! En av mina favoritspelare, av de som är aktiva just nu.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Calgarys lagkapten Giordano är också klar för Seattle

Den var oväntad
Kommentera


Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Det har du rätt i. Men Seattle skulle aldrig välja honom gratis.
Kommentera

« · 2350851 · »