Olympiska spelen

3842 inlägg · 51 ämnen

Forum

« · 1241098 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: hockey
luuuu, luuu, looou, oooouu, ooooo luongooooo, loooouuuuu, oooouuuu

Jävla tjat
Kommentera

Sv: hockey
Salle: Du såg fel. Båda handskarna kom ner.
Kommentera

Sv: hockey
Seså, nu skyndar vi in till respektive gästbok och slutar upp med sånt här. Det är viktiga matcher imorn.
Kommentera

Sv: hockey
Lumber Jack:

Man får anta att det blir skogsbacken för för skogshuggarn.

Förutom att jag har åkt skidor vi Pommac har jag också åkt vita blixten i hallsta. Det gick sådär.

Fast det är väl en rätt bra backe, om jag inte minns fel? Själv har jag årskort i Bjästa....
Kommentera

Sv: hockey
Salle:

Har dom en Australiensare i Canada?;)

Rättvis seger blev det dock.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: hockey
Nån lycklig åskådare i sarghörnet kan lägga vantarna på (tihi tihi) en av Crosbys hockeyhandskar när han kastar upp dom i luften och bara en av dom kommer ner på isen...

Cool souvenir. :-)
Kommentera

Sv: hockey
SICKEN J-A Övertid!!!!


Och rättvist så vann Canada guldet. Och självklart så är det Sydney Crosby som får sätta den avgörande pucken som i en Hollywood-rulle.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: hockey
Crap..
Kommentera

Sv: hockey
Lumber Jack: Förbannelse...
Kommentera

Sv: hockey
Salle: Jorupp!
Kommentera

Sv: hockey
hellge: I morgon hämtar jag ut nya lagg så jag hoppas på en halvmeter till. Minst!
Kommentera

Sv: hockey
Den matchen är pricken över i, nä förresten prickarna över O:et i OS.

ÖS från första nedsläpp till sista ordinarie sekunderna. Och inte lär det bli sämre i sudden... :-)
Kommentera

Sv: hockey
Haha, heja amerikanarna!
Kommentera

Sv: hockey
Domarnas mustascher slokar.
Kommentera

Sv: hockey
Dream Team: USAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!
PAAAAAAAAAAAAAAAAARISE! I love this....
Kommentera

Sv: hockey

Herminator: Ja, det är då ni med hus tar fram hammare, spik, tvåtumfyror, gräsklippare, räfsor med mera. Vi i lägenhet åker till polare med hus och grillar, dricker öl och njuter av det positiva med hus. Sedan åker vi hem till lägenheten medan ni återgår till era hammare.

Och nu gjorde USA 2-2.

Kommentera

Sv: hockey
Tebax till Ishockeyn.

It aint over...


Kommentera

Sv: hockey
spud:

Gött av Fransmannen;)
Kommentera

Sv: hockey
spud: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Kommentera

Sv: hockey
spud: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Kommentera

Sv: hockey
Dream Team: Sen är det ett helvete att kliva ut på morgonen och mötas av blixthalkan som råder när traktorn skrapat bort all nederbörd och skapat en hal platå av packad snö.. Riktigt riktigt jobbigt.
Kommentera

Sv: hockey
hellge: Fast när vi kommer in i slutet på april solen värmer och man rullar fram kolgrillen på hemmanet Då är all jäkla snö bortglömd och lägenhet suger igen.
Kommentera

Sv: hockey

hellge: You bet it is. Förutom när snöhelvetet smälter och rinner ner från balkongtaket och tar sig innanför inglasningen och skapar ett innanhav på balkonggolvet.

Kommentera

Sv: hockey
Herminator:

Lägenhet is the shit antagligen....
Kommentera

Sv: hockey
hellge: Fast uppfartshelvetet blir smalare och smalare ju mera snö det kommer...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: hockey
NuMo:

...snöhelvete. Det kommer typ 3 dm varannan dag. Och sen har man enorm uppfart.
Kommentera

Sv: hockey
hellge: JA.

Sen blir jag liten förnärmad av att du skrev ..om..
Kommentera

Sv: hockey
Salle: Nä, nu går jag ut och skottar. Kanada kommer att vinna oavsett hur det går till.

Jäviga domare. Seriöst värre.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: hockey
spud: Äh, när man skriker Loouuu så menar man Lui Passaglia i Vancouver. Det vet ju alla.
Kommentera

Sv: hockey
hellge: När argumenten tryter...

Kommentera

Sv: hockey
AM:

Japp, Bjurman fick avgöra, jag vann :)
Kommentera

Sv: hockey
hellge: BIG NO NO
Kommentera

Sv: hockey
Salle:

Över min död kropp.

Skulle en småskadad Pär Styf döma skulle jag ta med mig skruvdragarn och ett extra batteri och dra ur varenda grabber i hela Eon. Sen skulle jag kasta in Sveriges alla mynt på banan.

Nix, det går inte. Jag tror heller inte att Timråborna skulle välja Spud som domare om han var bäst i världen.

Låt oss göra en undersökning bara för Timråsupportrar.

Hur många skulle låta Spud och Hellge döma morgondagens derby om Spud världens två bästa domare?

JA eller NEJ
Kommentera

Sv: hockey
AM: Kan ingen översätta vad Jörgen säger?...Tack Renberg!
Kommentera

Sv: hockey
Salle:Bjurmans syn på saken
Kommentera

Sv: hockey
hellge: Jag vet inte hur du skulle vilja ha det. Men jag skulle till surströmmingsderbyt imorgon välja en domare från Medelpad som under flera år visat sig vara kompetent än att ha Patrik Sjöberg eller Vimmelkant oavsett vart dom är skatteskrivna.
Kommentera

Sv: hockey
Maja gräddnos?

Vafan, jag trodde jag var Måns :)
Kommentera

Sv: hockey
Salle: Om wikegård eller Jeopardy sonen engång till berättar att publiken skriker Luooo för att målisen heter Luongo och spelar i Vancouver hivar jag ut högtalarna genom fönstret.

Kanada har inga problem med att hålla USA borta från kassen, dock har USA problem att hålla rent framför sin. Om Kanada klarar av att hålla uppe spelet och inte backar hem kommer de vinna guldet, men jag tror de kommer backa hem och bli darriga och släppa till ett mål och vi får en sudden.
Kommentera

Sv: hockey
Salle:

Jag vet inte vem som borde döma, jag har dålig koll på domare, t o m de svenska.

Det är lite Wrestling över det hela, uppgjord underhållning.

Det är osannolikt att det inte skulle finnas någon bra domare utanför Nordamerika. Men som sagt, jag har dålig koll på domarna.

Det har varit alldeles förmånga uppenbara bortdömningar vid stora matcher för att vara hälsosamt. Den där Canada cup som nämdes i den här tråden tidigare är ett strålande exempel.
Kommentera

Sv: hockey
Lumber Jack:
Ge mig ett M!
Ge mig ett O!
Ge mig ett R!
Ge mig ett O!
Ge mig ett T!

Vad blir det...
Kommentera

Sv: hockey

Fel av mig, Pronger får fortfarande spela gammeuropeisk...

Kommentera

Sv: hockey

hellge: En bra sak som hände var att dom släppte Prongers utvisning och att USA protesterade. Nu kan de inte blunda igen.

Men visst, en kanack och en jänk hade varit mer fäär (för att hänga på våra kommentatorer).

Kommentera

Sv: hockey
hellge: Vad sa de innan matchen började? "Kan kanske ses som konstigt men båda lagen ..."
Kommentera

Sv: hockey
hellge: Dom nämnde det i inledningen av matchen då dom nämnde nationaliteten.

Kanada OCH USA valde att dessa domare skulle döma.
Kommentera

Sv: hockey
Salle: han satte iofs portarna i egenskap av hennes tränare, inte hennes pappa :-) Fast jag håller med, det är lite märkligt att åkarnas tränare turas om att göra banorna.
Kommentera

Sv: hockey
Maja Gräddnos: Har jag förstått det rätt att du tycker det är bättre att vi har kassa domare som inte hänger med?
Kommentera

Sv: hockey
Poffa:

Antingen ljuger du eller så har någon lurat dig.

"För att både USA och Kanada ville ha dessa domare"

Det är helt osannolikt att Kanadas motståndare vill ha kanadensika domare.
Kommentera

Sv: hockey

hellge: Vilka skulle döma... OK att det skulle kunnat vara en Jänkare och en knickedick. Men det är 2 av världens 10 domare vi ser på isen och jag tycker INTE dom är snett ute.

Dom är dessutom vana att döma kanadensiska NHL-lag emot amerikansa diton VARJE vecka utan att bli klassade som partiska.

Visst hade dom kunnat ta nån till utvisning osv men dom håller i matchen på ett bra sätt. Och hemmalag har väl alltid en viss fördel.



Jag tycker nog det är "värre" partiskhet att Anja Pärsons PAPPA fick sätta portarna i en gren där Anja tävlar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: hockey
Bill och Bull:

Har jag förstått det rätt när ni anser att det är bra och rättvist att en kanadensisk domare dömer en OS-final där ena laget är just Kanada och matchen spelas i Kanada?
Kommentera

Sv: hockey

Poffa: i så fall är USA korkade :-)

Kommentera

« · 1241098 · »