1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

26926 inlägg · 5183 ämnen

Kvalserien 2013

1591591 · » Till forumet


Sv: Kvalserien 2013

Timrå Isstadion: Inte alls, jag tycker det är fint och hedervärt att zigge ännu minns att det finns ett lag som heter Rögle BK även om vi nu håller till i en annan serie. Bara att kvalserien 2013 har vi nu begravt längst ner i minnets mörkaste vrår och gått vidare från. Inte sant? :-) Men såklart ska vi ha en ny tråd med strävan mot en ljusare framtid. Jag bjuder välkommen till Diskussionstråden för säsongen 2013/14: snart på ett forum nära dig!

Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
zigge: inget inlägg sedan augusti, jag tror du diskuterar i en ekokammare här...
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
K70: Hmm, hittills har det väl inte varit roligt, en enda gång, elle? Hur långt ska raset fortsätta?  Ska ni göra en fotbollens Trelleborgare?
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
zigge: Det kunde det absolut ha varit! Usch vad det kommer att bli tomt och sorgligt utan nr 50 :-( Ska bli intressant att se var han hamnar till sist, uppenbarligen har inte NHL-planerna mynnat ut i någon bestämd adress ännu?
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
K70: DU som gjort denna hyllningsvideo?? :-)
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
K70: Hahaha
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013

Visst är det härligt med ödmjuka supportrar med någon förmåga till objektiv analys av hur ens eget lag uppfattas av andra.

Samma typ av stolthet som hos den här gossen? gfx.aftonbladet-cdn.se/image/12053874/210/normal/15d401cb68143/5muhlegg 

Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
K70: Ner med er - kom aldrig åter själlösa lag. Mer spännande saker väntar för snart är vi klara för eliten - bäva månde elitserien för här kommer Sveriges mest älskade idrottsförening:

LEKSANDS IF - STÖRST BÄST OCH VACKRAST!!!!!

Kommentera

Sv: Kvalserien 2013

zigge: Ja du, om en bal på slottet är som Rögles säsong i elitserien 2012/13, så ÄR den fullständigt långtråkig och dötrist. Och inte ett enda dugg underbar, någonsin, någonstans!

Jag hade kunnat säga att det var kul så länge det varade, men det var ju ärligt talat inte ens det... med några vackra soloprestationer från nr 50 som lysande undantag. Såklart känns det för djävligt med ett så kollektivt och massivt magplask när vi nu fick "gratischansen" att med en del stolpe-in gå upp igen för ett år sedan. Nu kan det dröja länge innan den chansen kommer åter. Men i gengäld kan man ju hoppas på att det åtminstone blir lite roligt att gå och se på matcherna igen?

Kommentera

Sv: Kvalserien 2013

K70:When you see the light...Its the train coming!!

Jaja, nya tag i AS i höst! Vad är väl en bal på slottet?

Kommentera

Sv: Kvalserien 2013

K70:

Tänkte säga grattis men säger beklagar istället

Kommentera


Sv: Kvalserien 2013

zigge: Ja visst blev man överraskad igår... men nej nej nej, det kommer ÄNDÅ inte att hända:-/ På tisdag faller säkert allt ihop igen och så står vi där med ännu en nolla i målprotokollet framåt.

Förvisso har min "ignorerataktik" varit framgångsrik förr - ju mer jag bryr mig, desto sämre går det och vice versa - så det bästa för Rögles del är väl att jag gräver ner mig i en grop på tisdag och sitter där utan kontakt med omvärlden tills resterande matcher är färdigspelade. Då, kaaaaanske hoppet skulle kunna finnas? 

Å andra sidan vill man ju passa på att njuta av Mästaren, nr 50, den ynkligt korta stund vi har kvar honom, vilket gör det svårare att ignorera matcherna:-(

Kommentera

Sv: Kvalserien 2013

K70:VAD kommer inte hända? Det som redan hänt? Nu har ni ju TIK på gaffeln, med ev 9 poäng efter nästa möte, så är NI med i matchen iaf! O VEM gjorde hattrick?? :-)

Men självklart måste ÖIK elr Hela Sveriges (löne-)LAG börja darra, OM...

Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
Bonäs norra: ja haha med mer än halva kvalserien kvar....
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
Berka: Leksandsfolket har redan korkat upp champagnen.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
K70: Det brukar räcka med strax under 20 poäng för att klara sig kvar i kvalet
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
Berka: Känns som att vi måste ta poäng i alla resterande omgångar om den drömmen ska leva vidare.....! Men det kommer inte att hända. För vi har helt enkelt inte ett lag för elitserien, utan ett medelmåttigt allsvenskt lag som det ser ut nu. Det är bara att hacka i sig, och grubbla över hur man ska kunna bygga upp något igen och helst på lång sikt. 
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
K70: Känns som att ni måste ta poäng nästa omgång borta mot Timrå om elitseriedrömmen ska leva vidare!
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013

Nej plötsligt känns den slitna klyschan mer korrekt än någonsin:

AVGÅ, ALLA!!!

Och först av alla att avgå borde vara den solariebrände bilhandlartönten Blomsterberg. Fy fan vilket hån mot allt vad man trott att Rögle stått för! Inget ont om Hellkvist såklart, utan enbart mot de idioter som inte kan bereda en fighter med sådant kunnande och sådant stort Röglehjärta plats när han är redo att fortsätta?!

Att ta in Björn hade verkligen kunnat gjuta mod i styrkorna, ena de trötta supportrarna och samla krafterna om igen i en sannolik kommande allsvenska. Men nej nej! Låt oss inte göra det! För vår nuvarande organisation är ju SÅÅÅ bra! Och så komplett. Och så felfri. NOT!!!

Kommentera

Sv: Kvalserien 2013

Men detta rykte.... Björn Hellkvist. VÅR Björn Hellkvist. Grönvitare än de flesta. Nu redo för en häpnadsväckande comeback trots sin sjukdom.

Men en comeback som tränare i..... M. I Mmmmmaaa. I Mmmgrnrfvzx. Nej, mina fingrar vägrar att skriva det. Snälla, säg att det är en ond dröm, ett bisarrt skämt?!? :-(

Kommentera

Sv: Kvalserien 2013

jå1: Helt korrekt! Röglefansen har ju faktiskt inte ensamrätt på att tycka synd om sig. Eller att vara härdade av bedrövelser genom år av oinfriade förhoppningar och plågsamma grundserier... Så ok, vi kör lite till, men jag kan inte undgå att tänka på att liknelsen i dagens lokaltidning med en förarlös traktor. Som kör ner i ett dike.

Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
K70: Jag vet hur det känns, jag är ju Timråit. Bara bita ihop o köra:)
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
jå1: Tack för uppmuntran:-) Jag får göra ett försök om jag är ledig och det inte blir fler klass2-varningar för snöstormar... men det känns ärligt talat inte särskilt lockande längre utan bara som någon nödvändig plikt.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
K70: Än är det inte över. Seså, åk på matcherna och stötta ditt lag.
Kommentera

Sv: Kvalserien 2013

Carl Lejonkräk: Ja jag har i alla fall gett upp helt, och det hade jag väl i princip gjort redan före gårdagens match... känns ungefär som att ha ett gammalt och sjukt husdjur som väntar på avlivning. Man vet att det är det enda alternativet, det gör ont just då men man vill bara förkorta lidandet fram tills det är över.

Något gott hade det överdrivna och obefogade varslet om snöstorm i Skåne med sig, nämligen att jag inte skaffade någon biljett till gårdagens match utan kunde somna ifrån eländet hemma i soffan.

Kommentera

Sv: Kvalserien 2013
Hej då?
Kommentera

Kvalserien 2013
Ja vad säger man. Åttonde året i rad.... Rögle, vi ger oss aldrig? Hoppas att det i alla fall tänder till lite så man får uppleva någon form av hockeysäsong 2012/13, oavsett hur det slutar.
Kommentera

1591591 · »