1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

26926 inlägg · 5183 ämnen

Säsong 2022-23

« · 2435135 · » Till forumet


Sv: Säsong 2022-23
Lite statistik av intresse inför januari. RBK ligger delad trea med TIK när det gäller OT vinster. Vidare är laget bäst i första perioden, men behöver utifrån statistiken öka antalet vunna tredje perioder. RBK är vidare i mitten av tabellen poängmässigt när det gäller de tio sista omgångarna. Det går åt rätt håll.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Charliejfz: Tack tack, ja det var samma för oss ikväll
Mycket tillfälligheter som gav oss segern även denna gång
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
eltifoso: Tack, och grattis själv, Var nog mer tillfälligheter i denna match.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Charliejfz: Grattis till segern
Att göra ÅTTA mål på defensivt starka Brynäs är en fin prestation
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Sportnisse: Ok, har inte varit på match på långe och såg inte denna match. Men kan säkert ha varit högljutt och partiskt. På matcher jag gått på så brukar de hålla en bra nivå men allt är relativt.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Charliejfz: aRögle publiken måste vara Sveriges med okunniga och gapiga publik. Ni kanske lär Er efter ett par år till i högsta. Skrattretande att se
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Om det blir vinst ikväll så kommer nog RBK spela riktigt bra i januari. Med fullsatt arena och nuvarande form med poäng i de sista matcherna så förväntas vinst. Det gäller dock att Sheen, Zaar och första linan tar kommando tidigt. Snart dags för nedsläpp.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Gameday mot Brynäs.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Stort tack Henrik Lundqvist för åren inom hockeyn.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Förlängning i Götet med straffar. Där Lyrenäs avgjorde och fixade två pinnar till Rbk. Stabilt RBK!
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
En poäng i Karlstad vilket är godkänt. Snart dags för returmöte mot Frölunda och därefter match mot Brynäs.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Match mot Färjestad.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Sven.Savage: Tack, broder Sven. Hoppas det går bättre för våra lag till våren. I RBK sker det saker. Logan Day, RD, ansluter från AHL och Janne L är tillbaka.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Charliejfz: God jul och gott nytt år!
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Nu väntar några dagars paus. Nästa match den 26:e mot FBK.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Vinst mot Frölunda !
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Nu hoppas jag att RBK lyfter efter vinsten häromdagen.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
2-1 inför tredje mot Lakers.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
CHL vinst i kvarten mot Tappara 3-2. Returmöte i Tappara.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
En tanke kring läget. Det är naturligtvis trist att förlora några matcher på rad. Men tabellen är så jämn och lagen ligger i princip så tätt att två, tre, ev fyra förluster inte påverkar ett enskilt lags möjligheter lika mycket. Över tid blir förstås påverkan större om några lag drar iväg i tabellen. Men i nuläget är det bäst att sitta lugnt i båten och se hur det utvecklas.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Nooky: sant
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Charliejfz: Jadu, jag är lite kluven till vilka som kommer missa det, känns som leksand är inblandad med i att inte kanske ta sig till slutspel med
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Nooky: Ska bli intressant att se tabellen vid omgång 45. Inte förvånande om LHC och Öret tar sig till slutspel.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Nooky: alltså jag är tveksam. Halva serien är snart spelad och det är jämnt skägg i poäng eller nära poängmässigt mellan ett relativt stort antal lag. Många supportrar i dessa lag är nog lika inställda på att säsongen fortsatt kommer bli riktigt nervig. I år kan jag helt förstå hur fansen i lagen som brukar hamna i nedre delen av tabellen känner. Brukar hålla huvudet uppe men nu är det svårt,
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Charliejfz: Ja nästa match kan vi båda vara på 11-12 snart är vi där, men jag får ändå en känsla att Rögle + Luleå kommer reda ut detta
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Nooky: Oskars är nu tia, dvs tre lag på 31 pinnar. Jämnt är det.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Charliejfz: Jadu , jag känner likt där med..
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Nooky: Ja, hoppas kan man. Men tror det blir tufft för ett antal lag. Luleå kommer säkert avancera. Undrar hur det blir vid omgång 30 men verkar i nuläget som åtminstone LHC, Öret och kanske LIF kommer hålla positionerna. Övriga lag får troligen kämpa för att undvika play out.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Charliejfz: Jag känner likt att vi kommer också ha en tuff säsong, hoppas vi båda reder ut det på det bästa sättet iaf!
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
HV vinner med 5-2. Ja, det blir en tuff säsong.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Som vanligt är tabellen oerhört jämn. Örebro på sjätteplatsen har just nu 35 poäng, Tian RBK har 31 poäng.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Och nu 2-0 till HV.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
I övrigt leder Örebro mot Mif med 2-0. Lika i övriga macher.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Matchen igång och HV leder med 1-0.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
eltifoso: Såg inte matchen heller. Men det var jämnt på slutet så FBK spelade säkert bra.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Charliejfz: Grattis, missade matchen, var Färjestad lika bleka som sist när vi mötte leksand?
Känns som vår energi tryter

Men ska inte klaga, kunde hejat på brynas
De mötte svaga Linköping, får powerplay 5 minuter , då satsar jag säkra pengar
Men de hittar ngt sätt att vika ner sig, tappar ledningen till förlust. Surt för mina pengar, och surt för manner med alla sina landslagsstjärnor
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
4-2 slutade matchen. Viktiga poäng när snart halva serien spelats. Nästa match mot HV borta.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Snart dags för nedsläpp. Lite tankar inför FBK. Spelar Everberg?. Viktigt att ta tag i spelet direkt. Snart halva serien spelad och endast tre pinnar till topp tio. Tidigt ännu i serien men när ca 30 omgångar passerat så kan vi bedöma lagets insats mer rättvist. Hoppas fortfarande på en center.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Gameday mot FBK!
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Efter en stark vändning i derbyt så slutade matchen 3-2 till RBK.
Kul att se och bra jobbat.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Gameday! Derby mot Redhawks.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Natthaj: Derbyn är alltid tuffa.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Hoppas att RBK ser till att Malmös negativa hemmasvit fortsätter.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Vinst mot Luleå! Tre viktiga poäng.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Det blev förlängning mot LHC och en pinne. Zaar och Dennis spelade inte. Bra jobbat av juniorerna.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Öret vann hemma. Men med första linan borta så är det svårt att ta poäng i Örebro. Börjar fundera på om Abbotts kommer ändra strategi framöver. Något behöver nog ske snart.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Lite statistik efter de första sexton omgångarna:
Tambo, OSL, Kasper, Zaar och Larsson har gjort mest poäng bland forwards.
På backsidan har Wallinder och Kapla varit mest produktiva. Nämnda spelare har även en bra plus/minus statistik.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Match mot Örebro 19/11.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Nye backen Klok gjorde 31 pinnar i KHL förra säsongen. Imponerande och ska bli intressant att följa.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
eltifoso: Tack! Hoppas det går bättre fortsättningsvis.
Kommentera

« · 2435135 · »