Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Forum

« · 1882881 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Huge:

"– Fullständig parodi, det är skillnad på folk och folk, skillnad på lag och lag. Bra att dom satt nivån så vi vet hur vi kan agera resten av slutspelet, skriver han i ett SMS till Sportbladet."

Ja bra att dom vet att det inte blir avstängningar för filmningar! hihihihi! Då kan de ju agera så och sluta filma!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Huge: Jag hade fel. Ingen avstängning. För mig är det en gåta, som så mycket annat när DN spelar tombola. Två stenhårda crosscheckingar som kunde skadat rejält.

Lucas Carlsson en cross, ingen skada, får fem matcher.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Håller med dig här, bara att titta på matchbilderna. Den första är en tryckare nedåt mot Steens vänstra axel, förekommer inte sällan vid tekningar.
Den andra är lite kraftigare men tar endast mot övre bröstet/överarmarna. Därefter överreagerar Steen kraftigt, helt rätt dömt som jag ser det.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tarasov:

ja i hockeyns värld brukar man ju ofta referera till en Gordie Howe hattrich, alltså mål, assist och utvisning för slagg i samma match.

Jag skulle härmed vilja instifta ett Jocke Lindström hattrick. Mål, assist och ett bryskt omhändertagande av filmande junior.

Färjestad kan sluta lipa och försöka stå på skridskorna i nästa match, hålla på och ligga och lipa på isen efter en liten knuff i bröstet är tråkigt att se.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Hockeyorakel där😘

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tarasov:

verkar som jag fick rätt i min bedömning. Igen. :-)


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Sawchuk:
Wernblom vs Jämtin var självklart rättsskipning, istället för att Jämtin fick en utv så fick han en omgång av Werner;)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Antar att det var skönt med en vinst iaf, ingen verkar ha tagit upp det hittills🤣.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Otto1: Man undrar om hur det skulle ha låtit om det vore Rahimi eller Hellström som skulle ha delat ut den? Fundera på det...

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Filmning? Du blir ju bara roligare och roligare för varje kommentar du lägger..

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tittar man på det här klippet blir jag änb mer övertygad om att det inte blir någon avstängning eftersom det inte tar i ansiktet, utan i bröstet. Ser faktiskt ut som en grov filmning av Steen.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Sawchuk:

vid tackling emot huvudet, som matchstraffet dömdes för, är det en förmildrande omständighet ifall motståndaren har huvudet lågt. Visste inte du det? Är du även allsvensk i ditt hockeykunnande?

Ifall det är en kampsituation där motståndaren också bidrar till situationen genom provokation, då är det också förmildrande. Om man ser hela situationen så crosscheckar även Steen mot Jocke.

Min tolkning är att det är fult gjort av Jocke och definitivt värt en femma. Men det är gruff vid en tekning och båda crossar mot varandra. Jocke försöker dra en cross i bröstet men då går Steen ned på knä och får den i fejjan, och Jockes klubbrrörelse inte är riktad uppåt. Det var inte meningen, hade den tatt i bröstet hade det inte ens blitt 2 minuter då man ser liknande grejer 100 ggr per match i gruffiga situationer.

Tror att bedömningen från högre ort blir likadan.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: det finns flera förmildrande omständighter. Klubbrörelsen är nedåt, Steen delar också ut en crosscheck, han står på knä. Ingen skada.

Sen när är en crosschecking med rörelsen nedåt en förmildrande omständighet??? Då borde Wernbloms på Jämtin en gång i tiden inte heller varit avstängning ;P

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rytter:

Tycker Bert har helt rätt här. Visst är det en femma. Men Jocke trycker med klubban nedåt, Steen faller ned på knä, därför tar dem mot fejjan. Steen crosscheckar mot Jocke.

Näe det blir ingen avstängning för detta.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
bisterfinnen:

Bert kör på som vanligt iaf.

– Enligt min uppfattning var det en kampsituation. På de bilder jag har sett så är det en crosschecking som är riktad neråt och den tar inte direkt i huvudet. Enligt min bedömning ska det inte bli en avstängning av detta. Men det var rätt dåliga och sudda bilder man såg på reprisen, säger Robertsson.

– Det var inga suddiga bilder. Det var en avsiktlig crosschecking i ansiktet och ska ge fem matcher, säger Pennerborn.

– Avsiktlig? Det är riktigt risigt att hänga en en spelare på det sättet, kontrar Robertsson med.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Jag var på resande fot igår kväll så jag såg inte matchen. Stämmer det att kirurgfisken highsticking Lindström opererade med klubban igen?

Var det något öga eller näsben som rök?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Jasså, jag tyckte du lät väldigt tvärsäker att matchstraffet var korrekt själv utifrån den filmen. Jag antar jag kan hålla med om att du är en jubelidiot och applåderar din nyfunna självinsikt :)
Det jag grundar min uppfattning på är att domaren står HELT stilla före, under och efter den påstådda armbågstacklingen. Det jag VET av detta är att det var en minimal kontakt. Hade domaren vacklat till eller ramlat hade jag inte sagt ett ord om det, men matchstraff känns oerhört löjligt där och ser endast ut som en domare som gillar att stå i rampljuset.
Det man också kan fråga är det hockeysverige undrar angående överkänsliga domare i nedanstående länk. Domaren Lennart Meandzija, som dömde matchen, har utdelat 19 abuse-utvisningar på 24 matcher. Det är nästan en per match som haft åsikter om hans yrkesskicklighet, samtidigt som du påstår att denna domare är ofelbar.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Bit ihop? Aha, ni när en av era spelare är inblandad så låter det så...

Dubbelmoral

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Hmmm jag har redan sagt att jag inte såg mycket av Skeåmatchen, så det är väl ganska självklart att jag inte påstått mig ha någon större koll koll på dagens match.
Det man däremot kan göra är att lyssna på vad de som sett matchen säger, exempelvis vettiga Blister här i eran egen bok, eller vad aftonbladet och Cmore säger om hans insats:
"Skellefteå bortaslog Färjestad i det första kvartsfinalmötet.

Mycket tack vare Joni Ortios målvaktsspel.

– Han är ruskigt bra, säger experten Sanny Lindström i C More."

I en så pass jämn match som det ändå är så låter det onekligen som att Ortio var den stora skillnaden idag.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Daddeh:
Berätta mer om My Little Pony och Hello Kitty.

Bara jubelidioter fattar en tvärsäker åsikt utifrån den filmen.
Det jag säger är ju bara det går inte se vad som händer, ska det va så svårt ta in?
Tror du domaren inbillar sig eller fantiserar och drömmer?
Jag tror han får en tjuvsmäll, visserligen lindrig men ändå allvarligt i domarboken.

Skillnaden är att du VET vad som hände,tjena. Saknar du all form av självinsikt begränsning?

Sedan var ju den incidenten bara en droppe av alla förseelser och vettiga vuxna inser att det bara är att krypa till korset och be om ursäkt.
Den insikten tycks du sakna.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Luleåjunioren gjorde alltså en värre överträdelse än Jocke Lindströms överfall också?! XD

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Zappaholic:
Jag håller med Sanny -ingen avstängning på Jocke.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Zappaholic:

det finns flera förmildrande omständighter. Klubbrörelsen är nedåt, Steen delar också ut en crosscheck, han står på knä. Ingen skada.

Bit ihop det är hockey!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Ingen match? En sån återfallsförbrytare borde spelar klart för säsongen.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Daddeh:

lustigt att Färjestads lagkapten och expertkommentatorerna tycker att vi är det klart bättre laget? Men de kanske inte har sett lika många slutspelsmatcher som dig som är en sån expert.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tack för god match Färjestad. Färjestad gör en bra match och har inget att skämmas över. Det är ändå dynastiernas dynastiförening som står för motståndet.

Färjestad gnäller på domarna efter slutsignalen??? hihihihi! 33 minuter på dynastiernas dynastiförening samtidigt som de släpper EN MÄNGD åt andra hållet. Det bättre laget vinner ikväll och spel 5-5 är det inget snack.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Förstod att du menade så redan i ditt första inlägg. Säker på att du sett en hel del SHL-slutspelsmatcher under er tid i lägre divisioner eller då Skeå åkt ut tidigt som i t.ex. förra säsongen också så du känner så klart till det där :)

Grattis till segern ikväll hur som helst! Såg mestadels på Frölunda vs Malmö då det kändes mer som en slutspelsmatch, men det verkar som att ni får hoppas att Ortio fortsätter storspela.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Ortio stor matchvinnare!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Vi har då inte direkt tur med utvisningarna, men det är ganska förväntat. För många gubbar som man ser 100 ggr per match. Samtidigt har Färjestad felra hakningar de släpper.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Daddeh:

kul att du gillar att se andra lag för Qatar brukar ju inte få vara med i så många matcher!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rytter: Nix jag skämtar tyvärr inte. Det är bara Barbro och domarna som tydligen såg ett solklart matchstraff under den där sekvensen. Tydligen ska man be om ursäkt för sitt lags beteende för såna där matchstraff, men inte för rena överfall i sann Jocke Highsticking-anda.

Yoda: Det är alltid kul med slutspelshockey. Oavsett om Luleå är kvar eller inte så brukar jag se så många slutspelsmatcher som möjligt. Något mer du undrar över? :)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Hahaha jag orkar inte med dig alltså. Aldrig i mitt liv varit med om någon så träskallig och enögd på ett hockeyforum som du.
Om mina inlägg är för trassliga för dig att bemöta på ett vettigare sätt än så där, så finns det säkert något My Little Pony- eller Hello Kitty-forum du kan hänga på. Alternativt att du håller dig borta från alla slags åsikter som du inte klarar av att försvara eller förtydliga.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rytter:

det blir träff i ansiktet för att Steen går ned på knä, Steen delar också ut en crosscheck. Två stycken förmildrande omständigheter. Hade Steen låtit bli att försöka reta upp Jocke och ifall han hade stått på skridskorna hade det inte ens blitt utv, den är inte så våldsam utan sådant man set 10 ggr per match.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Zappaholic:

Vidrigt och fegt. Först en mot hals och nyckelben direkt efter teket, sedan efteråt en rakt mot ansiktet.

Har inte Lindström spelat klart i kvartsfinalserien är det bara att lägga ner. Han ska dessutom har ett högre straff då han är återfallsförbrytare och tidigare avstängd denna säsong.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Lule gick ut med en ursäkt, spännande nu och se om SAIK gör det också.

Snacka om att du målat in dig i ett hörn nu Barbro. Räknar med att SAIK inte går ut med ursäkt, det har dom ju inte gjort tidigare. I derbyt var det ju till och med domarens fel att Lindström fick hjärnsläpp. Vad anser du om detta beteende från SAIK kontra Luleå?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Daddeh:

visst är kul med slutspelshockey?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Daddeh:

Du skämtar hoppas jag???

Kollat om och om igen, vart fan är utvisningen?

Inte kan det väl har blivit matchstraff pga kontakten med domaren? (var det ens kontakt?)

Snarare ska domaren ha en 2:a för interferance då han stänger åkvägen för spelaren.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Daddeh:
Blir bara tokigare och tokigare när du trasslar in dig själv.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Zappaholic:

Gissar på ingen match

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Börja jämföra? Jösses? Är du helt oförmögen till självinsikt och intelligent tänkande? Du ser ingen liknelse alls i dessa två situationer?
Du tycker alltså att en Skeåspelare ska få knuffa omkull domare baklänges med risk för hjärnskakning om bakhuvudet slår i isen, och sedan dessutom få lägga sig ovanpå samma domare och veva omkring slag på en redan liggande motståndare utan straff, men en Luleåspelare som petar på en domare som inte ens vinglar till av det ska vara matchstraff?
Jösses var ordet ja... det verkar som att jag förväntade mig för mycket av dig igen...

När tycker du att det börjar bli dags för Skeå be om ursäkt för återfallsförbrytaren Jocke Lindström? Ett riktigt smutsigt överfall åter igen med garanterad avstängning som följd. Börjar bli jäkligt många avstängningar han har på sitt samvete nu.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Hur många matcher? Du ville ju ha minst tio på Lucas Carlsson som inte försökte slå av huvudet på sin motspelare

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Otto1:

Tror han ser att asterns framtänder är lite missfärgade och bruna, då han bjuder på ett litet gratis ingrepp där så han kan byta ut dem.

Rätt med en femma där och alla utvisningar har vart korrekta, inget att säga om det. Gillar att de tar för hakning.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Vad håller Joakim Lindström på med? Helt sjukt av en så rutinerad spelare..

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Daddeh:
Jag känner igen dina inlägg.
Påhopp och svammel kryddat med sjuka åsikter.
Dra in Jimmie Ericsson och börja jämföra! jösses!

Luleå HF går tydligt ut och ber om ursäkt, det enda rätta.
Du anser din klubb agerar fullständigt fel.
Du funderar inte på om du är ute och cyklar?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Daddeh:

Skillnaden var att under vår femma så var domarn i vägen, nu är det er spelare som söker upp honom för att dela ut en tjuvsmäll. Solklar femma! :-)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Men vilket fjantigt inlägg av dig. Gammal vana kryddat med lite random personpåhopp, jag känner igen dig och dina mindre genomtänkta inlägg nu.
Jag kommer ihåg hur tongångarna gick här inne då Jimmie Jump fick matchstraff då han välte omkull domaren och sedan lade sig ovanpå honom för att komma åt att veva slag efter slag mot Joel Lundqvist. Tyckte du att den betydligt hårdare knuffen med efterföljande belägring och slagserier från Jimmie också var värt ett matchstraff? Nix, det gjorde du så klart inte.
Blir intressant att se hur du försvarar din egen reaktion och slutsats med ovanstående situation i åtanke. Jag är hellre ett konsekvent pucko som klarar av att ignorera lagtillhörighet i mina åsikter än ett kappvändande och enögt pucko som dig.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Daddeh:
Nu är nog jag och Yoda lite oense, händer titt som tätt :)
Daddeh
"Vad jag jag kan se"?! Har du supersyn?
Jag kan också se domarn inte blir nerklubbad men något händer naturligtvis bakom ryggen och det räcker. Förmodligen en knuff, en armbåge.
Din reaktion och slutsats är ju fullständigt bedrövlig. Puckon som du ska inte vara i närheten av ungdomsmatcher.
Er junioransvarige Axel Holmströms far ber då om ursäkt.
När du blir äldre inser du hur borta du var.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Daddeh:

Det lär bli en lång avstängning när han anfaller en icke-puckförande domare sådär. Ren och skär tur att domarn ej blir invalidiserad. :-)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Se länk....där har du ett matchstraff då domaren tydligen påstod sig ha blivit armbågstacklad av en Luleåspelare?! Vad jag kan se så nuddade Luleåjunioren på sin höjd domaren lite grann när han åkte för att byta. Jag önskar faktiskt att vi hade haft Petter Lasu Nilsson i båset när det är såna där totalblinda idioter som dömer. Tycker det är klent av Luleå att senare be om ursäkt för matchen istället och dalta med inkompetenta domarkåren. Hade man själv spelat med domare som tar matchstraff för sånt här så finns det inte en chans att man hade kunnat hålla sig lugn.

imgur.com/a/QRGuW

« · 1882881 · »