Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Forum

« · 1907774 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Sofos:
Hockeypuls är bra.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Vadå förnamn? Menar du på fullaste allvar att du inte kan lista ut det. Nog för att jag antog att du knappt följer shl, men att du skulle ha så dålig koll trodde jag inte.


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Nån som är kund hos www.hockeypuls.se ? Jo, det kostar bara 1 kr första månaden och det har jag råd med, men det vore kul om nån har erfarenhet av sajjten vill dela med sig av vad hen tycker om den.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:
Hur gick det för Linus L i senaste matchen?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Sofos: och Yoda.
Jag är också positiv.
Faktiskt så positiv att jag stundtals undrar, ser inte experterna vilket dream team vi har?
Visst det är tidigt mycket kan hända men när våra få ? redan är ! då blir man hoppfull.
Ta bara en som J Berggren. Hedberg, Olimb,Albin E, m.fl såg också löjligt bra ut senast.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Skulle vara bra om Armalis får vakta målet i morrn. Lindvall stabil mot Rögle tycker jag men viktigt att matcha in båda tidigt.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rytter:
Förnamn på de killarna?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Sofos:

jag är också positiv till årets trupp. Backsidan är grym och många spännande formationer framåt. Bra mix av spelartyper, och bra mix av rutin vs ungdomlig entusiasm. En härlig hockeymix som kan bli en guldkaka fram emot våren. Vi spelar om de ädlare metallerna, som vanligt, vågar jag lova.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:

Ja plocka in talanger från andra har ni varit bra på historiskr. Men det verkar ha svängt, talanger söker sig bort och de riktigt vassa väljer andra klubbar typ grundström, olofsson, pettersson, söderlund osv.

Så lycka till att fortsätta med denna strategi.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Jo, FBK räknas ju i topp denna säsong, snäppet under Växjö. Jag rankar nog ligan Växjö, FBK, DIF, FHC, SKE denna säsong just nu. Hursomhelst, oavsett hur det går i morgondagens match så behöver vi fler matcher innan vi kan se vart det lutar. Jag tror mycket på ungdomen i år!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Sofos:

får länka till en riktigt bra hockeypd med lagbyggarnas lagbyggare Micke Lindgren, Arvidsjaursonen som föddes till att bli hockeyledare. Intressanta synpunkter och en bra inblick hur dynastiernas resonerar.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rytter: Vi får börja härifrån och se om det blir bättre. Vi börjar med att sluta dra upp historik från alla håll, annars kommer vi aldrig vidare.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Så här dagen innan den stundande krossen får jag ta och bjuda på ett litet inlägg. Det är Färjestads tur att få känna på dynastiernas fulla kraft. Vad jag förstår sitter de nu i omklädningsrummet och skakar av rädsla, psykologhjälpen är redan inbokad. En sak är säker, det kommer att bjudas på hockeyshow, det kommer att bjudas på klapp-klapp spel, det kommer att bjudas på fart och fläkt, det kommer att bjudas på artisteri från den högre skolan.

Hur spelschemat ser ut i de lägre divisionerna har jag inte riktigt koll på, har inte riktigt tid att följa amatörutövarna. Men såklart är det roligt att det spelas hockey i de lägre serierna också, och jag har förstått att fansen där är otroligt glada och nöjda fastän de inte är så bra på att spela ishockey. Det tycker jag är kul för idrottens skull. Om någon spelare där går och bli bra kan vi såklart plocka in dem i dynastiernas heliga trupp.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Sofos:

Bryr mig faktiskt inte så mycket om öknamn och hån, detta är pikar lag i mellan.

Men trovärdigheten här har sjunkit till botten nivåer eftersom yoda och barbro tydligen får fortsätta skriva trots upprepade personangrepp och grova sexuella anspelningar blandat med en smula referenser till nazism och rasism.

Men det är klart detta är ju betydligt mindre viktigt än en namn diskussion (saik vs aik) och stänga av andra skribenter säsongen ut pga småsaker.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rytter: Fegt? Är det fegt att förutsätta att andra sidor också slutar använda öknamn om Yoda och FB gör det? Tycker du att det är ok att kalla Skelleftå AIK för Apor, men samtidigt fel att kalla Luleå Qatar? Jag tycker att bägge är fel, men om inte andra sidor sköter sig på den fronten hur ska man då motivera det här? Är det endast denna sida som inte ska hålla på med öknamn på andra lag? Jag dikterar inte, utan ber andra göra samma sak. Om man inte vill eller kan göra det, så varför måste denna sida göra det? Jag hoppas givetvis att vi kan stå fast vid att ej använda öknamn (jag personligen kommer inte använda öknamn oavsett), men om andra sidor inte visar god vilja att sluta med sånt så hur ska jag motivera Yoda och FB att sluta?

Sen igen, jag dikterar inte villoren hur man får förkorta Skellefteå AIK. Det jag har sagt att det måste bli slut med tjaffset att på denna sida ifrågasätta att fans av Skelleftå AIK kort och gott kallar laget AIK. Du får kalla laget vid dess fulla namn eller någon annan vedertagen förkortning som ej är hånande eller förlöjligande. Samma sak gäller de Skellefteå AIK-fans som skriver här, de ska inte heller använda hånande namn på andra lag. Är det ett dumt förslag?

Vad det gäller i övrigt kring angrepp så är det ej relaterat endast till öknamn på lag. Angrepp på personer, lag, tränare, spelare osv i raljerande och hånande karaktär ska tas bort oavsett vilket lag som det refereras till.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Sofos:

Så vi slipper läsa om Qatar och ledin här, det låter skönt

Men lite fegt att peka på andra sidor och ställa krav, dom borde väl äga rätten att kalla klubbar det dom vill precis som ni dikterar villkoren hur man får förkorta Skellefteå AIK i denna bok.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tarasov: Ja, spelarhån är en form av angrepp. Skillnaden mellan hån och (konstruktiv) kritik kan vara svår att balansera och bedömma, men det måste tas fall till fall. Att helt förbjuda snack om spelare vore ju tråkigt, för det är ju hockey vi ska snacka här.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Sofos:
Tkr att spelarhån är en form av personangrepp, sen kan man alltid diskutera spelares olika beteenden och uppförande på plan men är rätt säker på att folk vet med sig när de vill håna.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Till alla som skriver på denna sida: Jag kommer då jag ser det ta bort det mesta som inte har med Skellefteå AIK (kortfattat AIK eller andra icke förlöjligande namn på denna sida) att göra, samt angrepp på klubbar, klubbrepresentanter och personer som skriver här.
Personagrepp är lättare att moderera, medans "angrepp" på klubbar är svårare. Tex att tycka att ett annat lag spelar dåligt eller har dåliga tränare/spelare anser jag inte är ett angrepp så länge man motiverar konstruktivt, men överdrivet raljerande och förlöjligande av andra klubbar tar jag bort. Detta gäller alla som skriver här. Anmäl inlägg som ni anser uppfyller det kriteriet, för jag kommer inte kunna läsa allt. Bry er inte om att anmäla historiska inlägg, haha...

För övrigt så ska alla här börja använda de officiella namnen på alla lag, eller de förkortningar som är vedertagna av de lagens fans. Detta görs för att generellt förbättra "klimatet" här samt att se om övriga sidor även kan följa den standarden. Om övriga sidor fortsätter använda öknamn, så blir det svårt att stoppa återgång till tidigare nivå.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tarasov:
När en hockeyspelare tar livet av sig så kommer det långa haranger om respekt och se människan osv. Tkr det kan vara värt att tänka likadant när det gäller andra anv, det kan ju faktiskt finnas en människa som mår väldigt dåligt bakom ett användarnamn och ens beteende på nätet kan ju faktiskt få den människan att tippa över.

Visst kan man säga att det är ”på skämt jargong osv” men det bygger rimligen på att alla inblandade parter förstår det.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Ja varför håna varann öht? Oavsett om det gäller anv/spelare eller klubbar. I en tid då dessutom diskuteras respekt gentemot andra människor på nätet.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rytter:

jag tror de minns dynastiernas två finaler. Jag tror inte de minns MoDos = ett par poäng från division ett.

Tycker du att Norge ska gå in och håna Kroatien efter en femma i baken i VM-finalen? Är det ett sunt beteende?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:

Det kan du ju tycka, men det ändrar inte det faktum att ni blev betydligt mer utklassade ifjol jämfört med serien mot Luleå som du gärna hänvisar till.

Vilken serie tror du fans från andra klubbar minns om 10 år, SAIK - Luleå eller Växjö - SAIK?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rytter:

jag tycker att det är lustigt att du som MoDoit, dvs ett par fjuttiga poäng från kval till division ett, går in och hånar SM-finalisten (som i sanningens namn blev totalt utklassad). Det är lixom att Norges fotbollsfans går in och hånar Kroatien för att de släppte in fem mål i finalen.

Kul att man kan tycka så olika.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:

Inte läskunnig. Från förra året skrev jag.

Lustigt att du hånar Luleå för 0-4 i en finalserie som var rätt jämn målmässigt när ni har varit det lag som åkt på den största förnedringen i ett avgörande.

Fråga fans till andra klubbar om 10 år ifall någon kommer ihåg Luleå-SAIK eller Växjö-SAIK och svaret kommer vara rätt självklart.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rytter:

Jag gissar att klippen är från SHL, innan ni degraderades till de lägre divisionerna. På en sidan isen var MoDo, på den andra var dynastiernas.

Hade jag rätt eller?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:

Sju finaler på åtta år. Ja det låter ju fint, men utdelningen har ju inte varit lysande, ganska skrämmande vinstprocent.

Har du sett på cmore nyligt. Gud vad jag njöt när dom summerade förra säsongens slutspelsserier i periodpaus med klipp och referat.

Gissa vilken serie dessa kommenater är taget ifrån.

"Det är fullständig utklassning...."
"Dom leker med motståndet..."
"Det finns inget dom kan sätta emot..."
"Utspelade i fyra matcher..."
"Det är nytt rekord i målskillnad..."

Och sådär forsatt hela klippet, man fick iaf se många mål från ett lag.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Nu är det ju så att alla lag köper spelare. Vi får se hur serien slutar i år, både Luleå och Skellefteå har starkare lag jmf med förra säsongen tycker jag.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rytter:

Jag ser inga problem med dubbla måttstockar, det är så hockeyn fungerar. En allsvensk måttstock och en dynastimåttstock för de med 7 finaler på 8 år, vad är problemet?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rytter: Nej, det blir du inte. Anmäl de inlägg du anser går över gränsen. Jag har idag tagit bort anmälda inlägg som skrivits av Yoda. De var dock ej anmälda av dig.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Sofos:

Jag tycker hela den Qatarska uppenbarelsen är humoristisk. Spendera sådär mycket pengar på att köpa in dyra spelare från världens alla hörn men landa platt som en pannkaka ett årtusende i streck.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Sofos:

Ok raderar inlägg som är faktabaserade om namn, och ja självklart är det för att pika två speciella i denna bok.

Men du låter inlägg efter inlägg om qatar och pikar mot mängder av andra klubbar stå kvar, vilket syfte fyller dessa i er bok annat än att skapa tjafs? Ser du mycket hockeysnack från yoda och barbro? Att skribenter från andra klubbar blir avstängda för pikar, men deras personangrepp och annat osmakligt får stå kvar säger en del. Snacka om dubbla måttstockar.

Nu blir man väl avstängd för att man ifrågasätter.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Vombat: Jag vill bara säga vad detta handlade om. rätten att kalla Skellefteå AIK för förkortningen AIK i denna bok utan syrliga anmärkningar om det. Detta handlade inte från början om att Yoda skriver Qatar och Sven skriver Apor, och det handlade överhuvudtaget inte om Sven eller Yoda skriver (ibland) med humor eller inte. Det är en helt annan diskussion som inte heller är direkt hockeyrelaterat, vilket jag också kommer att moderera om jag ser sånt.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Sofos:
Nix. Skrev aldrig att vi endast visar kärlek
Det var din tolkning. Men står för att Sven skriver med mycket humor om andra klubbar, Inte bara men mycket.
Men det gör inte Yoda

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Vombat: Men visst skriver Sven Apor hela tiden? Sluta nu... Detta handlade om rätten att i denna bok kalla Skellefteå AIK för AIK, då vi gör det som håller på det laget, utan att bli mästrade av icke-fans för det. Om jag skriver i nån annans bok så skriver jag givetvis Skellefteå AIK eller SKE, eller Skellefteå, och inte AIK för det kan missförstås både medvetet och omedvetet. Jag skulle aldrig drömma om att gå in i nån annat lags bok och säga att de får inte kalla sitt lag vad de flesta fans kallar det laget, bara för det är en förkortning.

Så, sluta ni kalla Skellefteå AIK för apor i er bok, så ska jag nog ta bort inlägg med öknamn på Luleå. Du vet mycket väl att Sven började med kalla Skellefteå med öknamn innan någon annan här började med det. Jag hyser inte förakt för Luleå som Yoda gör, det har du sant i, men du hycklar om du påstår att ni endast visar kärlek och humor.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Sofos:
Som jag trodde då alltså. AIK är jävligt känsligt men allt annat är ok....

Sen om du tittar lite mer noggrant så är det inte alla som använder öknamn medan yoda gör det ständigt. Sen så är det mycket kärlek o humor i Svens smeknamn. I Yodas är det inte något annat än förakt

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Vombat: Den dagen Luleåboken slutar med apor, pölsan, plånboken, osv, så kan jag börja censurera öknamn på Luleå. Om jag ska vara lite barnslig så kan jag faktiskt säga att det var Luleboken som började med öknamn. Eller menar du att ni där säger korrekta namn på lagen? Yoda har startat mycket tjaffs men öknamnsskapandet kommer från Luleboken

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Sen tycker jag också att vi bör fokusera snacket mest på nutidens och dagens hockey. Det vore fel av mig att förbjuda hockeysnack om ”gamla tider”, det finns väl ett intresse av det också, men personligen tycker jag hockey under modern tid (00-, 10-talet) är mest intressant. Men som sagt, så länge det handlar om hockey är jag nöjd...

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Sofos:
Apropå tjafs om namn så finns det mycket du kan ta bort. T ex. När yoda håller på med Qatar, Växköp m.m. Ta bort dessa inlägg också om du vill ha ngn trovärdighet
Eller är det bara AIK som får ifrågasättas?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Alla kommentarer om det är fel att kalla Skellefteå AIK för ”AIK” i Skellefteå AIK boken kommer att raderas och alternativt generera avstängning. Vi vet att AIK från Solna var först i Sverige med namnet Allmäna IdrottsKlubben, och det finns många klubbar efter det som anammade AIK till klubbnamnet. I folkmun i Skellefteå och stora delar av Västerbotten så säger man kort och gott AIK. Det kommer periodvis inlägg här som ska mästra kring detta, givetvis för att reta. Jag skiter i det egentligen men det renderar bara i tjaffs så därför kommer alla kommentarer jag hittar om detta att tas bort och förmodligen rendera i avstängning. Det tjaffsas nog, så tjaffs om AIK-namnet tar vi bort.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Duncan:

Jag skulle nog säga att vi definitivt ligger bakom Solna AIK och Södertälje när det handlar om anor. Andra stora föreningar i dessa sammanhang är Djurgården och Brynäs.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Duncan:

Så du menar att MoDo var bättre än oss på 40, 50, 60 och 70-talet, de ”klassiska” perioderna i svensk hockey?

Att de på senare tid, 90 och framåt, har vart bäst i landet på att fostra storspelare, det ifrågasätter jag inte.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Ni har en bra bit upp till Modos nivå, men fortsätter ni som senaste åren så kommer ni kanske ikapp. Just nu kan ni jämföras med Södertälje o kanske Atlas Copko

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

ja tur att man inte är Qatarsk, det ska man ha klart för sig.

Rögle är bra i år, grym lagmoral, även om det som väntat inte räckte mot dynastiernas.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Ja nog är de svältfödda när de försöker svärta oss med det uppenbara vi aldrig förnekat.
Lite mer intressant är att Luleå HF valde våra färger när de bildades. Åhh vi vill se ut som Skellefteå AIK!

Hade annat för mig i helgen,såg Röglematchen igår först och det var imponerande.
Att vinna med 5-1 mot ett toktaggat av Abbottarna uppiskat hett Rögle klarar bara ett bra lag.
Rögle blir omöjligt en räddningsplanka för Qatar.
Vilken disciplin och ordning vi hade som redde ut Rögles enorma entusiasm. Våra rutinerade såg ut som de tänkte -herregud hur har ni tänkt orka 52 omgångar.
Såg ut att vara årets match för Rögle och det var det för Abbottarna.
Varje gång tempot mattades från furiöst till normalt ägde vi det mesta men så starkt vinna med 5-1 när Rögle var som kamikaze.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Det skulle vara intressant att se Qatars Wall of fame 1900-1977. En blind fläck. Men kanske får dra en liten historia själv om det.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Svanru:

Tack. Ni ser vassa ut på papperet i år tycker jag.

Angående diskussionerna. Jag tycker att ni är en anrikare förening än Växköp, även om en Växköpare påstår att det fanns ett lag från Växköp som spelade DM 1925.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Sedan lycka till med er FBK:are till tränare det brukar vara ett Guldrecept

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Jag tycker faktiskt att Luleboken livar upp det ordentligt att några SAIK fans inte kan bemöta det relevant är inte deras fel likt Frölundafans inte kan hjälpa att det händer underliga saker i Götet

« · 1907774 · »