Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Forum

« · 1934134 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Kanske är det så enkelt laget behöver lite energi och galen spelglädje, Tims adelsmärke.
Måste iväg nu hörs imorrn.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Det ska bli intressant att se i vilken omgivning Timme hamnar? Snabb som en vessla, teknisk som de flesta dynastiare är. Vad tror du?

Vi vet sedan tidigare att han har bra kemi med storspelarn Wingerli, så kanske med honom?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Dynastireglerna regerar!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Zappaholic:
Fel, tvärtom reglerna har skärpts angående nedlåtande kommentarer och provokationer.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Zappaholic:

Jag tror det finns andra ställen du kan ställa dina frågor. Det här är dynastiernas plank där vi diskuterar det vi vill på vårt sätt, där du är en gäst.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Zappaholic:

Men enligt ditt förrförra inlägg så har du ändå sått ett litet frö där de två aktiviterna kombineras! :-)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Oerhört glädjande! en favorit!
Kan det även komma positiva rapporter kring J Berggren börjar det ljusna ordentligt.
Helt otroligt otur man kan få en mystisk skada i 2 månader.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Zappaholic:

Varför har du så stora problem med män som leker med dildo, vi är på år 2019 nu.

Släpp nu det där och skriv om hockey och bete dig som en bra gäst på vårt forum tack.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Timme Söderlund klar, virvelvinden från Skellefteå. Ett bra dynastiernas blev just ännu bättre, vi får ännu större chans på guldet nu. Uj uj uj!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rytter:
Det var en ton och ordval som var nedlåtande, och provocerande, glöm det.
Prova skriv något hockeyrelaterat med lite stil ska du se det går bra få med inlägg.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Högstämd lyrik som de gamla grekerna inte var i närheten av.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Nu är det nytt år, och måtte nästa bli lika bra som det förra! Tänkte bjuda på årets sista jultrudelutt, det är svårt att inte sjunga med:

Jaaaaaaaaag fångade en gnetfinne idag
Men gnetfinnen gled ur näven
Men lika glad för det är jag
Men gladast är nog gnetfinnen

Ooo ja vår tränare är dum
Han e ju ingenting
Vad gör det om hundra år
När vi då har anor

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Du har ju inte förklarat än. Väntar med spänning på förklaringen varför mitt inlägg togs bort medan inäggen som innehåller grovt språkbruk och könsord får stå kvar.

Vadå okynnesanmälningar? De med grovt språk och könsord har jag anmält, varför står dessa kvar? Är nog inte ensam om att ha anmält dessa.

Enligt era regler ska ju opassande inlägg anmälas, har du ändrat på detta?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rytter:
Hur många gånger behöver jag förklara innan du förstår?
Sluta med dina okynnesanmälningar. Du sitter och massanmäler Yodainlägg inte bara en gång. Har du inget annat vettigt för dig?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Du kan väl kolla upp borttagna inlägg som moderator antar jag. Ganska illa att du inte vet på vilka grunder du tar bort inlägg, hade nog förväntat mig bättre koll av en moderator.

Har för mig att jag skrev något i stil med.:

Det är bara saik boken som fått stänga ner efter flera övertramp. Det är bara i denna bok som språkbruket är extremt grovt och med flera sexuella anspelningar. Sedan ifrågasatt jag hur detta kan klassas som poesi och hur sjukt det är med den förklaringen.

Är detta emot någon regel? Vilken isåfall?

Hur kommer det sig att era regler gällande grovt språkbruk inte tillämpas på yoda och att anmälda inlägg får stå kvar?

Gissar att du är en min-max människa, minimalt med makt men den ska utnyttjas maximalt.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Zappaholic:
Det mesta som skrivs av Yoda hamnar under poesiparagrafen.
Sedan ska jag ta din kritik på allvar den dagen du fördömer och tar avstånd från Luleåboken.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rytter:
Jag minns inte men det var under nivån för vad som är acceptabelt.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Otto1:
Naturligtvis raderar jag allt som är opassande även skrivet av Skellefteå AIK-supportrar.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Vad i mitt inlägg var det som var opassande? Vilken av reglerna bröt jag emot?

Ge en förklaring tack!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rytter:
Ditt inlägg togs bort för jag försöker få stil på gästerna.
Vi kan inte ha besökare som smutsar ner här inne och inte kan uppföra sig.
Tvätta munnen med tvål och återkom när du kan föra dig.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
HokkZorz:

Svaret på din fråga är: när slutspelet drar igång!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rytter:

Nu är inte jag moderator. Men om jag skulle gissa är det för att du är ett tap. Dessutom utan finess och humor, du kör med dubbla måttstockar, och du lierar dig med den mörka sidan.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Så skulle jag vilja veta på vilka grunder mitt inlägg togs bort?

Hur kommer det sig? Det byter inte mot någon regel.

Men yodas inlägg med diverse könsord och annat trams får stå kvar.

Lägg tillbaka mitt inlägg tack.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Tycker det andas mycket bitterhet här inne.

Jag tänkte jag skulle fråga er vilken omgång ni tänkte börja ta i och sluta spela på 50% Mer än halva serien har ju spelats och just nu ligger ni på 11'e plats utanför slutspel. Ni har 7p till slutspelsplats (eftersom playin enligt er inte räknas till slutspelet utan är nån sorts fattigmans slutspel för alla värdelösa lag) och 11p ner till kvalplats.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Jag tänker så här Barbro. Sitter man dagligen och hamrar in hatinlägg på tusentals tecken med apa, apmonstrum, Näsan, nazist, pedofil, inavelspack, eller om man supporter till ett annat lag går in där och hejar på, borde man inte då ha en ganska hög toleransnivå vad supportrar till det laget kan tänkas skriva tillbaka?

Nu menar jag inte ut ett Qatarlogiskt perspektiv a la ”profilerna” flensis, Börje eller Ledin. Där vet vi ju att krig är fred, reglerna gäller alla utom mig.

Det logiska vore att stänga ned Qatars sida, kasta ur Qatar ur serien, bränna ned Kööp och förbjuda deras logga likt men gjorde i Tyskland på 50-talet.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Samtidigt funderar man på vad Qatarandan egentligen är? Ingen finnes, ingen finess heller för den delen, som personifierar den bättre än Per Ledin. Den enda utespelaren från den egna kommunen på ett årtusende.

Namnet känns som en svordom, man känner äckel när man tar det namnet i sin mun. En skicklighetsnivå som ligger på div 1 klass efter manisk träning och total hängivenhet i gymmet. Noll talang. Men en riktig spetskompetens har fanskapet, han är totalt sabla hjärndöd! Ingen moral, inga gränser, ingen självinsikt. Allt handlar om att förstöra förstöra förstöra. Varje gång han öppnar truten eller hamrar på twitter tänker man: det vote verkligen bättre att knipa igen än att undanröja alla tvivel.

Han personifierar Qatar på så många sätt!

Nu ska han ge sig in i debatter och ge åsikter, en riktig ”profil”. Jojo. Nu senast vill han stoppa huvudskador, att han själv blindsidearmbågstacklar folk i huvudet och åker och flinar och gömmer sig bakom domarn, det glömde han bort.

Så arbetar de. NSD-AP, internetkrigarna, hela propagandaverksamheten arbetar på ett sätt som hade gjort Orwell hänförd: krig är fred! När man påpekar att alla matcher slutar 0-0 efter bisvärm framför egen kasse följt av sargutdunkarmedley, då svarar de med att 0-0 är kul! När man påpekar att jävlar allt är inköpt, då säger de nej nej de här 17-åriga tjeckoslovakerna är från Qatar, vi köpte in ett halvdussin rejects från dynastiernas = egna produkter. Flens-Osten, han var en bra och lämplig ledare! Efter att ha släckt karriärer på löpande band efter årtusendets fulaste överfall, då jobbar de emot huvudskador och är ”experter” och emot. De ör bra i damhockey, för de har köpt ett lag och flyttat det till till Mordor och köper in 100% av spelarna. Det anmäls, överklagas och fuskas. Men de har anor, för Qatar 1977 spelade DM division 7 på 40-talet inför 4 st åskådare. Allt är fusk, båg, lögn. Krig är fred!

De goda krafterna måste gå ihop och stoppa denna rätt igenom ruttna patetiska ursäkt till hockeyföreningen!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Jag loggar ut för ikväll och önskar alla utom Luleå HF gott nytt år.
Oavsett om vi kör med lömsk taktik eller något tändstift ska bytas vet vi ledningen får fart på maskinen så vi kan va med i finalen, same procedure as last year.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Ja så här på sista dagen på året sitter man och funderar, ska det bli en åttonde final på nio år?

Sju finaler på 8 år är ju en helt otrolig prestation utan dess like! Då får man gå till andra idrotter i andra tidsepoker för att hitta en bra jämförelse av samma magnitud.

Barcelona i fotbollen.
Sergei Bubka i stavhopp.
Kenya på 3000 meter hinder.
Sovjet på 80-talet i hockey.

Det är näst intill omöjligt att hitta rätt superlativ när dynastiernas prestationer ska beskrivas korrekt.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Det finns även parkbänkar där de brukar hänga. Samt Lestadianska tukthus

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Plocka bort stat, region,kommun och Svenska kyrkan från Luleå då finns i princip bara en Maxrestaurang kvar. Utlokaliserad offentlig verksamhet har alltid varit deras räddning.
Hockeymässigt är deras största Pär Ledin och det säger allt.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Jag tycker de borde lämna tillbax skeletten!

Rasbiologer och forskare kommer aldrig att hitta något fel på finska skellet och kranium. Finnar är ett ytterst tappert folk som vi svenskar bör ta rygg på när det blåser hårt.

Det gnetfinska däremot... där hittar man defekter, svar ja!

Genom århundraden har svenskarna pressat iväg de vekare arterna man helst inte vill befrukta och avla på, inte en i fyllan i bastun. De har skingrats i utkanterna. Samerna i nordväst satte sedan ner foten, det här fanskapet hör inte hemma på våra marker.

I Finland var det enklare, de pressades bort från de mer tuffa rena släkterna, vi vill inte beblanda oss med dessa tokfula veklingar, som då vandrade först norrut och sen mot Sverige, dra till Sverige ni veklingar.

Både de svenska och de finska avarterna fann sedan en fristad i Qatar, där de inte blev förföljda och attackerade. Istället kunde de ägna sig åt kärlek.

Vi andra ser ju ett äckel i dessa aktiviteter, Men efter generationer av äckel så skapades Qatarhjonet, ett synnerligt vekt släkte ej lämpat för fortplantning. Nu får vi alla lida av att vi lät det fortgå.

Ja... sen med hjälp av svenska staten roffade sedan hjonen åt sig av övriga Norrlands
rikedomar.

Nu låtsas de att de är bra på hockey, i det arktiska klimatet. De är och köper in tjeckoslovaker till juniorlagen, och de har under ett årtusende ställt upp med noll stycken utespelare från den egna kommunen.

Jag tycker att det är djupt sorgligt att vi låter detta fortgå, att ingen sätter ned foten. Ett marsvin vinner inte är rättvis kamp mot en kamphund. Det inser alla, utom Qatarhjonen.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Fint skrivet Barbro. Får bjuda på en:

Hockeysvinneri
Gnetfinneri
Elvis Presley
Sargutdunkarmedley
Vad som helst förutom att sitta ensamen och töja ut ringmuskeln till Qatarsk slapphet

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rytter:
Jag har infört en ny paragraf, poesiparagrafen som Yoda hamnar under väldigt ofta.
Jag raderar aldrig poesi.
Gäster hamnar under gästparagrafen som säger visa respekt för Skellefteå AIK och alla i och runt föreningen.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Blixt1980:

Modereringen i denna bok är ju lika pinsam som spelet saik visar upp. Vad hände med reglerna angånde könsord och språkbruk?

Att bli avstängd för att man debaterar namn på klubben eller anmäler inlägg går tydligen bra.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Börje börjar klippa och klistra och skvallra. Ja det är helt normalt att sitta där med glidmedel på en Spndag och töja och ha sig. Hare bra Börje!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Mike.F:

Jag tycker ni var bättre än oss, vilket var starkt när ni hade så många borta. Spelmässigt välförtjänt seger.

Vad var det 30-27 eller dylikt i skotten?

Det som svider är när man vinner skotten med 45-19, 52-16, 48-20, och så har man ett puckinnehav på 70-80 mot 20-30 men ändå lyckas man på något besynnerligt vis (efter 3-4 ramträffar) förlora med uddamålet. När det händer bli man oerhört frustrerad.

Men inte oerhört frustande som Börje och Hjon efter deras finska upp och nedrörelser på det kraftiga instrumenten iaf, och det känna tryggt.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Skönt att byta SAIK mot Löven nästa säsong :)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: ni var ju ganska bleka långa stunder mot oss!! i 1:a perren var det ju löjligt dåligt för er del. Det andra som du skrev om känns som för mycket SPRIT!! så ta det lugnt så skålar vi imorgon:)

Mike.F

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Mike.F:

Spelmässigt är det godkänt, men poängen uteblir vilket är oerhört frustrerande. Men inte lika illa som att smörja in en tjock fet svart 20 inch’er och sitta där och frusta och ha sig likt Börje

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
När vi släpper kopplingen blir det åka av och manuset är spännande i år.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Du Yoda hur skulle det vara med en smula ödmjukhet för fakta är ju att från att ha varit ett lag fyllt med självförtoende så är Skaik idag ett lag som är precis tvärtom!! För inte så hemskt länge sen var Skaik ett lag som satte press från nedsläpp och manglade motståndarna från minut 1!!! Så är det inte nu och Skaik av idag skrämmer ingen!!
Ni kommer säkert igen men sluta låtsas att ni är världsmästare för just nu är ni i själva verket ganska lättlästa och om det vore Frölunda så hade jag varit hyfsat orolig!!

Mike.F

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf:

Ta en stor svart dildo och för in den i tvåan vetja! Kör ”ribbad” eftersom vårtig ej finnes

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Fan jävla kuk. Börjar bli rätt läsa på hedersamma förluster när vi är klart bättre men ändå kammar noll.


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Luleå har alltid legat högre än skellefteå och nu har LHF dessutom gjort fler mål än saik. Luleås 7 ikväll mot Mora som saik lyckades göra ETT helt mål mot häromdagen!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:

Ni går inte ens på halvfart.
Blir förnedrade av Malmö och just nu är ni inte ens med i play-in. Det är pinsamt med det laget ni har.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Gillart! Gå på halvfart, spara spara och finta motståndaren att vi inte är bättre, gör bara det som krävs för att få vara med i slutspelet, sen maxa och tömma kropparna fram mot vårkanten och tampas om guldmedaljen. Klassisk dynastitaktik!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
För fortsättningen tycker jag det känns bättre gå på tomgång mot serieledarna, förlora men ändå vara värd segern. Givmilt bjuda på mål håller inte.
Hellre det än maxa mot bottenlaget hemma, bara få en pinne, visa sig ha mindre eget spel och sämre skills.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Visst sa du det, som vanligt hade du rätt. Jag sa att vi skulle tampas om SM-guldet, men tyvärr fick jag fel. En gång, på 8 år, och då var det domarns fel!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Zappaholic:
Nja CHL tog man inte höjd för. Turneringen som kostar mer än den smakar och aldrig kommer bli något. Jag redogjorde här på HS för flera år sedan varför en europaturnering i ishockey aldrig funkat eller kommer funka.

« · 1934134 · »