Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Forum

« · 1954864 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.



Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:


jag kan inte riktigt förstå varför Brynäs släppte Jensen? Tappar aldrig pucken, väldigt bra spelsinne, rörlig, går in i närkamperna. Har vart grym senaste matcherna.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
roger_sundsvall:
Hoppas verkligen ni ordnar den här säsongen.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
roger_sundsvall:

Först måste vi ta oss dit. Ikväll var vi bra, men pendlar mellan mount Everest och marianergraven i prestationerna i år.

Lycka till i kvalet! Tror och hoppas att ni fixar detta, ni spelar lite för snällt, naivt och givmilt stundtals, men ni har talang i truppen.

Hoppas ingen av skadorna ikväll är av allvarlig art.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
lycka till i slutspelet
....

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Timråiten:

Matchstraff för en helt korrekt tackling som inte är speciellt tuff, den blir en skada för att Berglund 75 kg sträcker sig efter pucken och får smaka på Alm 96kg. Det är inte 2 min enligt regelboken.

Vid Söderlunds situation så blir han upphakad när han åker in i målvakten.

Jag tror det blir noll avstängningar för dynastiernas. Vi återkommer sen.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Efter 20 minuter så tycker jag Timrå är något bättre. Sen tar vi över totalt.

Tycker väldigt synd om Marko i kassen som står för ett flertal fina räddningar, men han får inte mycket hjälp av Drougge och gänget. Ser dessutom skadad ut men kan inte byta eftersom att Timråbacken hakar Söderlund in i egen keeper som blir skadad.

En annan skada är då dansken som Alm fullföljer på, inget ojuste men oturligt att Madsen blir skadad för det ser inte ut sp tufft.

Sen Berglund i Timrå försöker smita förbi in vid sargen och Alm sätter stopp, inget ojuste eller våldsamt, helt efter regelboken. Tyvärr blir småväxte Berglund skadad i axeln när han utmanar storväxte Alm och blir skadad i en helt vanlig hockeysituation, och domarna delar ut fem minuter för något som ska vara noll minuter. Typiskt svenska domare.

Väldigt oturligt för Timrå att åka på 4 st skador i samma match där de dessutom torskar med 7-0 vilket inte speglar matchbilden.

Matchens bästa spelare: Emil Djuse. NHL-scouterna sitter och dreglar på dynastiläktarn, en sak som är säker.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
eehh skit i Saik..el va dom nu heter
vi lägger energin på vårat LAG

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Håller med! För få matchstraff på Saik.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Herregud! Vilket artisteri av Linus Lindström på klapp klapp spel.

Typiskt dynastimål!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Även domarna tycker synd om domarna och hittat på en femma. Så jävla dåliga domare.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
6-0 Hedberg, den svarte riddaren nätar efter ett mäktigt tryck.

DYNASTIERNAS!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Gewe:

Jag retas ju bara med dig, slappna av!

Tycker faktiskt lite synd om er ikväll och det är ovanligt att jag känner medlidande med motståndaren/offret. Dynastiernas är ett rovdjur. Men ni har fan haft en rejäl skopa missflyt ikväll.

Er säsong avgörs däremot inte ikväll utan i kvalet, och kommer att hålla tummarna för er. Gillar Timrå.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Hudiksvall är 7 mil söder om Sundsvall Njurunda 1 mil...
Märks att du är från urskogarna där upp där närmsta granne BARA är 2.5 timme bort

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Vombat:

Ja. Nog undrar man allt hur de kunde få en dialekt från Lule älvdal, samt bli leastadianer. Och sen börja med sådana äckliga omoraliska aktiviteter. Men det kanske var slumpen?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Gewe:

Elias Pettersson, Ånge.
Zetterberg, Njurunda bredvid Hudiksvall.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Vombat:

Låt mig gissa: de pratar och tänker långsamt, beter sig som idioter och har ingen moral. Vad nu det kan bero på?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Gewe:

Ni är i så fall ”lilla Beijing”. Inte så ren luft, och int luktare hallon när man bränner förbi.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Dessutom en rättelse vad gäller de lulesamiska laestadianerna som du hakat upp dig på. Beteckningen lulesamiska beskriver deras samiska dialekt. Alltså en variant på det samiska språket. Det har ingenting med den genetik som ligger dig så varmt om hjärtat...

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Albin Sundsvik 5-0!!! Första målet, kul för den senaste dynastiprodukten.

Lekfull insats!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
roger_sundsvall:

Söderlund blir upphakad där och kan ej ändra åkriktning. Kolla reprisen!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
inte ok o köra över målvakten!!!!!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
... och så får man se guld-Jimmies vackra nuna mitt i allt. En dunk vin på det. Häääääärlig torsdagskväll. Inga leastadianska lulesamer ska förstöra mitt välmående ikväll.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Swingin Wingerli YES!

YOU AIN’T SEEN NOTHING YET!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Vombat:

Ta och kika på vår laguppställning och forska fram hur många som är födda och uppvuxna i 0910. Jämför sedan med Qatars laguppställning.

Sen kolla upp hur många som är 0910 i NHL och övriga SHL. Ni har väl Drougge, Lassi/Sållet, Lassi och Ledin, 4 st på elitnivå totalt sett där ingen är bra och skulle platsa i dynastiernas.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Pang. Möller till 3-0. Vilken trevlig Torsdagskväll!

Nu kan det rinna iväg!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Uj uj uk! Wingerli snappar upp den och lägger in dem i tom kasse. Assist Söderlund

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Vombat:

Ni är ju Qatar! Sluta fjanta dig

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
då får du sluta prata med mig om dem. Ring någon i Qatar

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Vombat:

Säsongen är inte slut ännu.

Över 100 matcher skulle dynastiernas vinna med 7-1 i snitt mot Qatar homeboys. Anledningen har både med kultur oxh genetik att göra.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
1-0 efter första. Tycker Timrå är minst lika bra som oss i första, men det syns att de saknas lite kvalitet när lägena dyker upp.

Vi borde kunna kontrollera pucken på ett bättre sätt och sen släppa den till en lagkompis i fart istället för en som står still.

Hoppas allt är ok med Madsen, såg ut att ha väldigt ont. Oturlig situation.

Sen är det kul att se Uni Drougge på isen, att hon sadlat om och börjar med hockey, mångfacetterad människa!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Vombat:

Födda och uppvuxna i 0910

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Vombat:

Gustav Lindwall och Philip Gustavsson blir vårt par. SHL-nivå. Resten av laget är av internationell klass.

Vi skulle vinna 95 av 100 mot Qatar. 5 st stod Sållet/Lassi på huvudet och det blev 0-0 i er publiks smak. Ungefär så.

Sanningen är att dynastiernas skulle tillhöra den absoluta toppen om lagen ställde upp med spelare från den egna kommunen. Vi skulle utmana storstäderna liksom MoDo och Brynäs. Det skulle inte Qatar göra. Qatar skulle inte spela i den högsta serien, inte i den näst högsta heller...

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Vombat:
Håller vi en bra nivå vinner vi.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Wedin är tillbaka i Timrå och ni ställer Lindvall i kassen.
Låter som nycklar till förlust... Ni får lita till att Timrå har gett upp. Men lag som egentligen inte har något att spela för kan vara livsfarliga. Medan mycket står på spel för er. Nåja snart vet vi

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Vombat:

Om vi ställde upp i en duell hermano y hermano, winner takes all. Skellefteå mot Luleå, bara med spelare från den egna kommunen... hur tror du det skulle sluta?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:
Jag vet att Timrås försvar ibland har svängdörrar medan deras anfall är tidvis väldigt farliga. De har några unga bra spelare som har en bra framtid. Olofsson Höglander mfl
Vad tror du är er nyckel till seger?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Vombat:
Berätta om dina teorier kring Timrås svagheter.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:
Oväsentligheter??? Allvarligt?
Finns tillfällen då jag ställt helt allvarliga frågor men inte fått svar. Då jag upprepat dem så har du svarat med att radera utan motivering. Men om du ska ta bort oväsentligheter så har du mycket städande kvar...

Åja över till hockeyn: Hur tror du det går för er ikväll
Vad är nyckeln till att klå Timrå?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Vombat:
oväsentligheter lögner tjafs etc

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Vombat:

Jag vet inte hur Barbro resonerat, men du har ju faktiskt en trevligare attityd nu, och sen är frågorna relevanta för dynastiernas.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Ser du Barbro. Det går att prata med folk. Skulle gärna prata med dig med. Vi kan gärna föra en diskussion. Men börja med att förklara varför du raderat mina tidigare inlägg utan motivering.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Vombat:

jag har goda förhoppningar om tre poäng, men det har gått lite troll i målskyttet. Det är individuell skicklighet, klapp-klapp spel och skott i krysset någon gång per match. Men de här böka stöka tryck in pucken var det länge sedan man såg, samma sak med blixsnabba spelvändningar.

Tror det kan bli tufft att klättra upp till plats 6. Men om jag ska vara helt ärlig så möter vi hellre er eller Färjestad istället för indijanena från Jöttä-borrj eller Växköp Fakers, två lag vi brukar ha svårt för.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf:
Jag tänkte se om Yoda svarade på ett vanligt inlägg och om Babsan kunde låta det vara. Den som lever får se...

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Vombat: Ingen idé du skriver här för allt som inte Ossian skrivit plockas bort liksom det här inlägget kommer göra.
Du förstår att den här boken är som att hjulet snurrar men hamstern är död.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Jaha Yoda. Hur går det ikväll för er tror du.
Jag tror att vi har en god chans själva mot Linkoping men de har en bra målis som kan stå på huvvet ibland. Vad tror du om er match?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Börje verkar föresten vara väldigt intresserad av skithål. Det är ju vad jag hävdat hela tiden!


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Förutom några bjudningar var vi som ett nytt lag nästan. Allt enigt plan? jag tror det.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Jocke Lindström är inte från denna planet. Herregud vilken artist. Jeeeezus!

« · 1954864 · »