Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Forum

« · 1978506 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Peter:

For vi tva vs Borje tycker jag det skiljer ganska mycket i sjalvinsikt, sjalvdistans, glimt i ogat och finess.

Sen undrar man vad Ledin ska pyssla med nar hockeykarriaren ar over? Hjarnkirurg tror jag ar uteslutet faktiskt! :-)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Ledin har väl fler titlar än Skellefteå AIK har?! ;-) Osten däremot kan jag nog delvis hålla med om, tror han var lite av en belastning för Luleå sista åren! Om man kollar vilka värvningar Skuggan och Engman lyckats med som sällan hände på Ostens tid med typ samma förutsättningar kan man ju fundera på Ostens renome bland svenska spelare. Skuggan, Engman har fått in Erik och lyckats förlänga med Larsson och Kovacs. 3 etablerade svenska spelare utan naturlig anknytning till Luleå har dom lyckats med på bara två år. Osten lyckades med 1 etablerad svensk spelare på herrans många år och det var Robin Jonsson.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Jo han uppträder illa men sen kan jag ju även tycka att du å Barbro också beter er fel! Kanske inte du lika mycket nu som tidigare, jag trodde faktiskt du var helt av banan tills jag för bara för nån dag sen fattade hur du funkar och ironin i det hela! Sven däremot har jag ingen aning om hur han funkar eller vad som driver honom, fast narcissista drag verkar det finnas iallafall. Och Barbro vet jag inget om heller mer än att han sysslat med felaktiga raderingar och avstängningar, iallafall från min synvinkel. Tycker det är bättre nu när tråkningarna på denna sida håller nån normalare nivå och att vi faktiskt kan byta nåt vettigt hockeyord mellan varven.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Peter:

I Borjes ding ding varld sa ar det okej att han ska hata och hana, men alla som inte delar den synen och agendan mobbas ut och stangs av. Knackakta narcissistiskt beteende i sann autistisk anda.

Det som ar mest skrammande ar de dynastisupporters som ar dar och hejjar pa i hatattackerna pa var forening, vara legendarer, vara representanter. Det ar ackligt. Gud bevare mig for sadana femtekolonnare.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Svens "mata inte trollen" kampanj funkar sisådär! Han är ju den enda för tillfället som faktiskt "matar trollen", Sven går emot sin egen kampanj! Å mig stängde han av för den anledningen, stäng av dig själv nu Sven, du matar ju trollen! Skriv om Luleå och sluta tjata om Apan, du förstör ju Lulesidan med ditt tjat!!!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Vi visste sedan lange att den gubben inte ar frisk.

Fantiserar bara om Ledins pensionering. Hockeysveriges storsta nolla genom alla tider. Eller det ar val han och flens-Osten som tampas om titeln.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Helt otroligt inte sinnessjuka nättrollet Sven Savage är avstängd från HS för länge sedan. Hans lögner förstör ivrigt påhejad av ett gäng supernollor.

Yoda var hittar du Ledins pensionering? Man vill ha det bekräftat innan man vågar tro på det.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Peter:

Nu nar du ar har och ar sa trevlig och normal blir det ju svart att sitta och hata och hana Qatar. Sen verkar Per Ledin nu bli slangd i soptunnan en gang for alla. Vad tusan ska jag pyssla med i vinter i sa fall? Blire att retas med Brynas full time? Funkar ju inte med loven. Som att utmana en dvarg pa fight.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Nu när jag vet hur du är blire ju faktiskt lite roligt! ;-)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Hmm, tråkigt att han har så svårt att ta in att fler tycker han beter sig illa så han klumpar ihop oss 3 till en person och jag är tydligen inte ens Lulesupporter om jag är en egen person, utan ett troll. Det är bl.a där det narcissistiska beteende syns, han anser sig själv i det närmaste ofelbar. Och efter några inlägg om hockey i allmänhet och Luleå i synnerhet är han tillbaka i Apan, Apan, Apan, Apan, det är synd då han är en mycket god skribent och har en del hockeykunnande men allt det förstörs ju och hela gruppen förstörs av Ap-tjatet. Sven för fan skriv om Luleå!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Det kan nog vara den basta backuppsattningen vi hockeyalskare fatt se sedan Fetisov och Kasatonov lirade pa 80-talet?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Broberg stannar ett år och backlinjen ser enormt gedigen ut. Jag rankar den som bäst i SHL med tanke på talang, rätt ålder och motsatsen till spretig.
Alla vet var de har varandra och jag får för mig kemin sitter där sedan länge.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Peter:
Hoppgivande med en Luleåsupporter som inte vill vara med i Svens skyddade grupp.
Här får du en fristad.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Låter mer som att Broberg stannade till i Ö-vik på vägen upp och tog ett glas vatten 😎

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Broberg tranar med laget en enda sommar,
och valjs i forsta rundan, helt otroligt! Traningen haller sa hog klass att pojkarna blir valda i forstarundan. Tank om han fick spela nagra matcher med dynastiernas ocksa? Da blire en varldsback av honom vagar jag lova.

DYNASTIERNAS!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: "Filmare" får publiken gärna minska ner på, det har som gått inflation i det! Nä nu får vi fan sluta snacka hockey och uppträda respektfullt! ;-)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Peter:

Ok, du fortjanar ett normalt inlagg.

Indijanena ser starka ut, favoriter.

Ni kan sakert placera er bra I grundserien. Det man framfor allt imponeras av ar er hemmapublik, uppslutningen, hemmastodet. Ni borde strunta I lay han do, filmare, hatramsorna. Men imponerande att ni skapar tryck match efter match.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Brynäs känns som oftast ganska svårbedömda! Tappat några rätt tunga pjäser samtidigt som man värvat åtminstone på pappret rätt bra, är lite frågetecken kring några värvningar och slår dom fel kan det bli en tung säsong för Brynäs. Scott är tveksam, han är väl åtminstone poängmässigt rätt tydligt på nedgång, Rödin och Ölund kommer hem med stukat självförtroende och höga förväntningar å där får man se hur dom kommer att leverera. Jag gissar Brynäs i mittenskiktet tillsammans med Saik, LHC, MIF å Rögle! O-hamn, Örebro, Leksand i botten, Frölunda, FBK, Luleå, Växjö, Hv å Dif top 6.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Peter:

Vad tycker du om de andra lagens silly?

Ett lag dar fansen borde vara oroliga tycker jag ar Brynas. Svag tranare utan spelide. Sen gor de en MoDo. En overtro pa gamla klubblegendarer pa laktaren med Dackell, pa isen kommer Antonia hem med svansen mellan benen efter ett stort misslyckande, Ohlund likasa. Sen likt MoDo kryddar de de egna misslyckade med trotta pensionarer fran Kanada.

Njae jag tror nog det blir en MoDo pannkaka av det hela.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Peter:

Det dar ar ju mest fran det senaste aret och den senaste grundserien. Tar du de senaste 10 arena I berakningen sa ar dynastiernas bast i Sverige och bast i Europa med 7 st finaler pa 9 ar.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Europeiska rankingen släppt


1. CSKA Moskva, KHL (+2)
2. SKA St Petersburg, KHL (-1)
3. Kärpät, Liiga (+2)
4. Frölunda HC, SHL (+14)
5. Bern, NLA (+3)
6. Avtomobilist Yekaterinburg, KHL (+23)
7. Färjestads BK, SHL (+23)
8. Adler Mannheim, DEL (+44)
9. Zug, NLA (+23)
10. Avangard Omsk, KHL (+21)
12. Luleå HF, SHL (+31)
13. Djurgårdens IF, SHL (-6)
26. Skellefteå AIK, SHL (-12)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Peter:

som du markt har Borje anda lyckats lura och hjarntvatta ett gang ej sa intellektuellt bemedlade typer inne pa Qatars sida...

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Peter: Yoda å Barbro beter sig ofta illa men Sven är fan inte ett dugg bättre! Säkert lika mycket hans fel att nivån mellan saiksidan å Lulesidan är bedrövlig! Hålla på å tjata om apan i spaltmeter efter spaltmeter månad efter månad är fan inte friskt och förstör Lulesidan!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Peter: Vilken pajas ha är! Nu påstår han att jag inte svarar med att jag inte vill vara med i hans grupp, vilket jag absolut gjort, så han som anklagar folk för att ljuga till höger och Vänster ljuger själv! Jaja nu har han stängt av mig på livstid i en grupp jag inte vill vara med i! Hahahahaha! Ledsen jag blir!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Peter:

Kim Jong Borje kommer ju nu med kommentarer om det du skriver har pa var sida. Har inte han looooovat att strunta i det som skrivs har? Var det inte ett "upprop" som han drog igang att allt skulle ignoreras?

hihihihihi!!!! BORJE DIN TOMTE!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Peter: Jag svarade att jag ändå inte vill vara med i en grupp han styr, jag kan skriva hockey på nåt friskare ställe!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Blockering
Du har blivit blockerad i sidorna för Luleå HF
Anledning: Grattis. Du får en hygglig chans men väljer att fortsätta uppföra dig illa. Därmed förlängs din avstängning och troligen får du fortsätta vara trollmatare på Apsidan - Trevligt? - eller försvinna.
Blockeringens längd: 4320 timmar

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Peter:

hihihihi josses alltsa! Pa riktigt???

Har har du videon jag skrev om.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Peter: När jag inte gick med på det och istället diskuterade här typ fördubblades min avstängning!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Peter: Fick ett erbjudande från han med det fascistiska beteenden! Jag skulle slippa avstängningen på Lulesidan om jag gick med I uppropet och gjorde avbön! Va fan det är ju utpressning å va fan tror han att han är, ordförande i nån kriminell organisation eller typ Mao Tse Tong, är du inte med oss är du mot oss! Narcissist!?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Peter:

Hockeymordare sedan 77! :-)

Ett annat maktigt han ar ju videon till loven, decenium. Kolla upp den pa youtube.

Tank dig att lasa Borjes laaaaaanga hattexter med lulemal... tortyr for den kvicktankte.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Jag tycker inte ett evigt malande om "Apan" eller pedofiler är roligt eller fyndigt, det är inte trakasering mellan fans, det övergår till nåt sjukt! När saikarna gjorde om Luleås stålmannen till "tråkhockey" med stålmannen med pistol mot sitt eget huvud istället för klubba, det var riktigt roligt, fyndigt och träffande och sen tjatade man inte sönder det! Eller Lulefans "släktträff på bortastå", den var och trakasering på bästa nivå, den tjatade man inte heller sönder! Mera sånt, mindre tjat!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Alltsa Borje tror att vi inte skrivit har pga hans mobbingsupprop. Det kan inte vara sa att vi haft annat att gore, t ex en resa?

Borje han tanker varje kvall, nu vill jag att det ska bli morkt igen, nu ska jag gora sa att solen gar ned.

Hihihihi

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Peter:

Ingen fara!

Jag hoppas du forstar att det mesta som skrivs ar skamt och humor, med glimten i ogat. Folk har ar for allvalrliga tycker jag

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Hoppsan! Där var jag ute å cyklade, läs först kommentera sen får jag säga till mig själv!! Sorry!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Peter:

Jag har aldrig vart moderator har, sa Forster inte vad du menar dar Peter.

Det har at du astiernas sida sa skriv inget som drar ned dynastiernas i smutsen sa ska du fa se att Barbro ej raderar, sen inga personangrepp. Liknande regler som pa de flesta andra stallena pa Hs, fast inga Kim Jong Borje fasoner.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: När du stänger av eller raderar är det också på nån form av fascistnivå så du har inte riktigt ryggen fri att kritisera Sven i den frågan! Tycker ni maktmissbrukar båda två!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Envaldsharskaren Kim Jong Borje slar till med ett langt inlagg som ger en insikt i hur illa stallt det ar i palten hos stackaren.

Overstemobbaren har bestamt att vissa ska mobbas ut, de som ifragasatter ska bannas. Han ar moderator pa Qatars sida. Men han bannar alltsa supporters till det egna laget efter vad de skriver pa andra sidor, eller vad de inte skriver. Vad de tycker. Hans makt ska vara oinskrankt over hela internet verkar det som.

Normalt?

hihihihihi josses den har lilla hockeysidan blir mer och mer skruvad for varje dag som gar.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Peter:

Nu nar du ger berom sa ar de nog helt sakra pa att vi ar samma person! Fast de laser ju inte har, de loooovar, de loooooovar! :-)

Om du hade beskrivit lagbygget de tidigare 3 aren hade jag nog hallt med dig (bakom stangda dorrar!). Men nu ser jag ett skifte till att satsa pa ungdom och hunger, mer langsiktigt an att kopa in trotta etablerade spelare. Just langsiktigheten och kontinuiteten har vart vart signum under perioden med 7 finaler pa 9 ar tycker da jag.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: "Jag ska sluta med pedofilgrejerna har tills du far skriva pa er egen sida. Jag retas bara.

Vad tror du om AIKs lagbygge? Tycker det ser spannande ut sjalv med manga hungriga offensiva spelare. Fragetecken for malvakterna och BP som inte var sa bra ifjol, men mints en forward ska in." Hoppsan här visar du helt plötsligt en mogen och förståndig sida! BRA!!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Har dålig koll på saiks lagbygge men generellt känns det som ni inte riktigt kommit underfund med hur ni ska bygga och hur ni skall spela framgångsrikt efter åren där ni fick mycket "gratis" med dom duktiga 90-93 kullarna.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Peter:

De laser ju inte har inne! De loooovar! De looooooooovar att de inte laser har! :-)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Peter:

Hihihih vilken fjant han ar! Gubben upptrader som han ar nordkoreansk diktator. Alla som har en avikande asikt ar samma person. Du ar samma person som mig, skriver de!

Jag ska sluta med pedofilgrejerna har tills du far skriva pa er egen sida. Jag retas bara.

Vad tror du om AIKs lagbygge? Tycker det ser spannande ut sjalv med manga hungriga offensiva spelare. Fragetecken for malvakterna och BP som inte var sa bra ifjol, men mints en forward ska in.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Eftersom jag inte kan skriva på Lulesidan skriver jag här där jag vet att alla inblandade läser. "Du är blockerad i detta forum till 2019-09-24 16:28.
Anledning: Fortsatt stöd för trollverksamhet, trots uppmaningar att upphöra." Sven har alltså blockat mig på Lulesidan för att jag diskuterar mot saik på denna sida! Så får det naturligtvis inte gå till, ingen varning om avstängning och avstängd för nåt som inte ens finns med som avstängningsgrundande i regelverket, liknar fascism Sven! Ditt beteende är i detta fallet inte ett dugg bättre än Yodas å Barbros när det gäller censur/avstängningar och då har du ändå kritiserat dom för hur dom sköter avstängningar och skrytit upp ditt egna sätt att hantera, sen visar det sig att du är på precis samma låga nivå. Och till övriga kan jag säga att kanske är svälta trollen det bästa men om ni nu verkligen skall svälta dom och tycker att det dom skriver är så fruktansvärt varför är ni då härinne och läser skiten? Om ni skall svälta trollen ska ni ju inte ens läsa härinne, hur svårt kan det vara att bara skita i att klicka på länken "Skellefteå AIK"? Och att ni sen fortsätter att mata dom genom att diskutera detta på Lulesidan är ju bara dumt, ni har ju ingått ett avtal att ni inte skall mata trollen, men MATA INTE TROLLEN DÅ. Å låt oss andra som inte är med i pakten göra som vi vill!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Hard hort na nytt om Kovacs? Blire finkan eller ska han lira med fotboja i ar?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Peter:

Lestadianska lule-samer
Lestadianska luleasamer

Du ser inga likheter dar eller?

Ungefar som

Lulebo
Luleabo

Fast tvartom!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Men Lulesamer har ingenting med Luleå att göra! Säger som Ingemar Stenmark "hä löns it förklar för en som inget begrip"!!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: hahaha, du ändå rolig på nåt vis, måste jag säga...:-)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Peter:

det var en liten grupp lulesamer som emigrerade fran Qatarland till Gallivare/Jokkmokk pa 1700-talet. Ingen annan folkgrupp ville fortplanta sig med denna grupp som ar bade ful och dum, och darfor ar denna minoritet sa saregen och speciell och dalig pa hockey.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Peter:

kopplingen ar ju att de var lestadianska lulesamer.

« · 1978506 · »