Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Forum

« · 1997324 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Mot ett bra lag hade vi legat under med 5-6 mål efter två perioder.
Sanslöst vara som segast mot Luleå men får vi några procent piggare ben i tredje vänder vi kanske.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Bjuda på mål o gå på halvfart duger inte.
Oj va sega vi är i första perioden. Brukar va spänd och nervös i matcherna mot Luleå men ha flera växlar kvar då går då inte jag igång.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Angående matchen är jag pessimistisk.
FBK lyckades inte dyrka upp feglaget och vi är inte riktigt redo möta grislag som lever på misstag.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Gurra Lindwall till Tre Kronor? Jag ar benagen att halla med, dynastiernas ar bast pa allt inklusive keepers.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Möta smutsiga Luleå är ett skitjobb.
Nu senast säger FBK efter förlusten det är svårt möta ett enkelt lag som bara förstör ishockeyn, de lyckades inte luckra upp Luleå.
Skellefteå AIK med sin positiva hockey och unga lag möter alltså ett destruktivt negativt defensivt lag med en sinnessjuk ledare i Bulan som är en mörkermänniska.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Ja sa vare dags for drabbning med Qatar. Var tur att drabbas av Qatar. Resultatet ar sekundart. Det viktiga ar att vara barn ej drabbas av pedofilattacker samt att vara icke nordiska invanare ej drabbas Sv nazism.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Att dynastiernas har latt for Brynas ar ingen nyhet direkt. Nastan som en naturlag.

Ett litet favoritklipp ar nar Wallson forsoker halla sig nar han drabbades av en fnissattack. Dynastiernas gar pa halvfart nar de enkelt besegrar ett frenetiskt kampande Brynas i match ett I slutspelet. Pa PKn drar Bulan Bob till med: vi ar ett battre lag an dynastiernas och vi ska ska ut dem!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Jag tror Jacob Olofsson är sista spiken i kistan.
Han är sist i kön som producerar och den som knappast darrar i laget.
Allt i AIK är så harmoniskt.
Intressant se hur långt det räcker, final eller guld.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
brynäs08:
Man såg ni kan bättre stundtals men något verkar va fel.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: nåja.. grattis till att ni fick möta oss ikväll. Såklart välförtjänta 3p. Hockey är inte roligt nu. Hoppas det vänder.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Oj vilket lag vi är i år.
Backarna är så följsamma och täta och Lindvall på det.
Brynäs har problem de underpresterar grovt men samtidigt är det inte lätt möta Skellefteå AIK i toppform.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Det är fan i mig helt jävla OBEGRIPLIGT varför Rautio vaktar kassen mot Frölunda i Scandinavium?????????????????????

Det var mot Belfast i CHL i den sista BETYDELSELÖSA!!!!! gruppspelsmatchen Hemma i Delfinen, han skulle 'matchträna' härnäst...

Nu får det vara slut med 'barmhärtigheten' från Ledningens sida vad gäller Rautios medverkan i VIKTIGA matcher !!!!!!!!!!!!!
Jag ifrågasätter å det GRÖVSTA varför Lassi INTE stod i målet idag.

Sen är PP-spelet nästan JÄMT veritabelt KATASTROFALT!!!!!!!!
Dock är ju detta nånting som MÅSTE tränas in.
Det finns ingen direkt VALmöjlighet beträffande utfallet av PP-spelet.

Men VALET att ställa Rautio i kassen från start mot Frölunda borta, FÖRUTSATT att Lassi är Disponibel, är TjänsteFEL!!!!!!!!
Beklämmande var isåfall ordet!!
Det är nästan som att kasta in handduken redan innan matchstart...

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: David Rautio från start mot Frölunda???????????????????????

Jag tror jag smäller av!!!!!!!

Luleåförlust till 90% säkerhet

Frölundas kvittering hade Aldrig Lassinanti släppt in.
Det var helt uppenbart vilken dragning Frölundaiten skulle göra.
Ändå är Rautio ljusår ifrån att hinna med i sidletsförlyttningen..

Sen mål i baken i numerärt överläge..

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Simon Karlsson:

Det at dynastiernas du pratat om, hur kan du vara forvanad?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Jag hoppas att du hoppas att det INTE! blir så..., annars kan det bli
en dyster Lördagskväll

Men ni har imponerat storligen på mig än så länge
0-4 borta mot Malmö är MÄKTIGT!!!!!!!

Jag trodde INTE!! att ni skulle gå så starkt som ni hittills gjort.
Hatten av från mig !!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Pedofiler, nazister och leastadianer drar verkligen fram det samsta ur folk, manga som blir traumatiserade efter kontakt med Qatar

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Nu intygar brynäsarna att de gjorde årets sämsta match igår mot Luleå.
Här inne har vi länge skrivit om fenomenet.
Det finns olika teorier men fakta är att Luleå sällan eller aldrig vinner mot lag som inte gör årets bottennapp. Luleå är sämsta laget på papperet med obefintligt eget spel.
Imorrn släpper säkert apatin som Brynäs drabbades av uppe i Luleå när de kommer till Skellefteå och får möta ett lag som bjuder på spelglädje.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Såg Luleås mål mot Brynäs som såg helt urlakade ut.
Hoppas Brynäs är lika apatiska på lördag hemma mot oss.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
När vi spelar som ikväll är vi laget att slå.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Simon Karlsson:

Foreningen koptes av Munksund, sen bytte ni till Qatars Fula troja. Sen koptes varenda jakla spelare in till plastforeningen utan anor. Akta Qatar. Fake ratt igenom.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Jasså du Yoda, ska nu även du, precis som Sven när han får abstinens, börja snacka Damhockey...

Damhockey kan vi börja snacka först när det är dags för SM-FINAL!!!!!
Intressantare än så blir ALDRIG!!! Dam-hockeyn.
Åtminstone inte så länge som tacklingar när spelarna åker MOT varandra, är Förbjudna!

Sven har en jävla förkärlek för att i perioder ORERA Dam-hockey...
Det gör han GARANTERAT BARA för att Luleå de senaste åren varit dominerande och vunnit ett antal SM-Guld.

Som sport betraktad är Damhockey URTRÅKIG!!!!! att titta på.
Underhållningsvärdet är i det närmaste obefintligt.

Om eller när Luleås dominans urholkas tror jag att Svens intresse för att i perioder ORERA Damhockey, mer eller mindre kommer att upphöra.
Sven är den ENDA skribent här på Hockeysnacket som ORKAR skriva en "novell" som handlar om Damhockey, med Luleås Hockeydamer i fokus.

Själv tycker jag bara att Damhockey är så otroligt tråkig att titta på !!!!!!
Oavsett vilka som spelar.

Det känns som en helt annan sport än Herrhockey, knappt någon kroppskontakt alls och det går allt som oftast i ett synnerligen 'makligt' tempo...

Just därför är det också MYCKET GLEST bland åskådarna på Läktarplats nästan jämt när det spelas Damhockey...
Och så lär det dessvärre också FÖRBLI, Åtminstone till dess att tacklingar likt de vi ser i Herrhockey blir Tillåtna även för Damerna.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Ja norra skandinavien sa tva basta lag gjorde upp Man mot Man, och dynastiernas stod som segrare. Jajamensan, dynastiernas ar bast!

Sen ska ju dynastiernas damer lira mot Qatar damer. Borje skriver Qatar hobbydamer. Jag skulle vilja flika in att det ar ett Qatar med faktiskt nagra egna spelare och inte 100% inkopt. “Hobby” ar kanske en lamplig niva for en infodd Qatarhjon, man eller kvinnor. Dessa klena svagbegavade har faktiskt inte genetiska forutsattningar att suds last med idrott eller nagot som kraver tankekraft. Sa ar det.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Simon Karlsson: Vilken tur för Rautio att Luleå till slut besegrade "blåbärslirarna" från Belfast.
Dock släpper han in 3 av 33 skott mot ett så pass DÅLIGT Hockeylag som Belfast.

De "Nordamerikanska" Nordirländarna håller ungefär samma klass som Almtuna eller Västervik gör i botten av HAS...
Bättre än så är de fan i mig INTE!!!

Men... nu kan ju Bulan faktiskt 'kosta på sig' att låta Rautio "matchträna" även i den sista TOTALT betydelselösa matchen av CHL-gruppspelet Hemma mot Belfast om en vecka.

Däremot vill jag INTE !!! se honom i Buren i de BETYDELSEFULLA seriematcherna mot VARE SIG Brynäs hemma 8/10 eller mot Frölunda borta den 12/10.

Om det är nåt lag som verkligen känner till Rautios svagheter(och det finns numera ett 'antal' sådana), borde det ju faktiskt vara Brynäs, eftersom han ju spelat där de 3 senaste säsongerna.

Står Rautio mot ett formsvagt Brynäs, i ett VIKTIGT läge av Serielunken, som jag bedömer att det är just nu, med ett frågetecken framför Luleås egen form..., måste man faktiskt IFRÅGASÄTTA Bulans omdöme.

Jag hoppas verkligen att det INTE kommer till det, för en förlust Hemma nu på Torsdag, mot ett Lag, Brynäs i det här fallet, som jag i nuläget anser att det är VITALT att Luleå Besegrar!!, och vi istället torskar med Rautio i kassen där han blir Syndabock..., det scenariot hoppas jag VERKLIGEN att jag SLIPPER vara med om!

Blir det så (GUD FÖRBJUDE!!!!), för han ska banne mig INTE!!! stå härnäst mot Brynäs.....,skulle det faktiskt i förlängningen, åtminstone i ett kortsiktigt perspektiv, riskera att få Oanade NEGATIVA konsekvenser för Luleå.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Rautio i buren mot IRA ??????...

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Simon Karlsson:

Nej nej nej, det ar inte fantasi. Det ar empiri. Qatarska lulesamer ar pedofiler, nazister, livsmaroderer. Ett hemskt slakte som ar jatte jatte jattedaliga pa att spela ishockey och det at darfor alla lag fran herr till junior till dam ar fullproppade med inkopta.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:Ja du Yoda..., du anstränger dig VERKLIGEN för att framstå som en ÄNNU STÖRRE BYFÅNE än vad du genom flertalet av dina tidigare inlägg REDAN bevisat att du är...

VAR ????..., I den länk du bifogade kan man utläsa att Luleåsamer är involverade ?????
Det måste vara i din FANTASI.

Jag tycker nog snarare att det verkar som att det är katolska präster det handlar om, varav en gjorde sig skyldig till sexuella övergrepp i FALUN.
Om jag inte är helt felunderrättad ligger dessutom Falun i INAVELNS Landskap nr 1 Dalarna !!...

Men du kanske tror att Falun är en grannkommun till Luleå och att Dalarna ligger ett stenkast från Norrbotten???...

Är du HELT bakom flötet Yoda???, eller VILL DU RENTAV ?!? att andra som läser dina inlägg SKA TYCKA att du är en efterbliven barnunge som inte förstår vad han själv skrivit, eller lagt in för andra att läsa??.....

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Ja nu har amerikanska lulesamer vart i farten igen, hemskt!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Haller inte med, tror nog nazister och pedofiler skulle sakna Qatar. Speciallt om det ar en combo med nazism, pedofili och leastadiansk livsfilosofi.

Borje han ar ju bra pa att tro grejer, och sa ar han ju himla bra pa listor ocksa.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Såg inte matchen men det sägs ha varit en blek insats. Positivt ändå hålla skotten lika mot ett taggat Örebro.
Målisen kan bättre.
Hoppfullt när vår lägstanivå borde ge poäng på bortaplan.
Värre för Luleå som hade fullt lag och gjorde en maxinsats hemma en lördag. Då vet alla de inte räcker till helt enkelt.
Wikegård är också less på spelsabotören Bulans taktik.
-chipp ut gå! chipp ut gå!
Ingen kommer sakna Luleå.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

man blir bitter av dynastiernas insats ikvall, och framfor allt Ostlunds spel i kassen. han gor en Rautio. Matte Gurra fa sta alla matcher nu fram tills Mantas kan spela igen.

Qatar kammar noll mot Djurgarn. Darmed star man kvar pa 6 poang i vardegrundstabellen. Qatar ar alltsa pa sista plats i vardegrundstabellen!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Lulefansen skriver Kovacs ser blek ut och de tror han saknar Olausson.
Jag tror han börjat få bruna kuvert i brevlådan från advokaten eller rättsväsendet och snaran dras åt.
Hörde igår att Röglespelare förklarade det är inte lätt möta Luleå som inte bjuder upp till spel. Ställer upp i box, försvarar sig och lever på misstag.
Poäng är allt för sabotören Bulan. Ingen tanke på publiken, utveckla spelare eller ta laget långt. Egot Bulan är nöjd om serielunken löper på sedan är tidig semester bara ett plus för den sorgliga enkla hyenan.
Luleås hyenahockey är en skam.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Missade matchen men har sett höjdpunkterna och Jonathan Berggren verkar ha växlat upp.
Linus Lindström nästan en ny spelare i år. Gillar initiativet på 3-1.
Adam Pettersson också bättre i år.
Väldigt hemvävt i produktion men viktigast att det äntligen börjar blomma upp ansvar från hela laget. Det ser ut som det släppt att en kedja gör allt.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Vi tvalar dit Berts Linkoping och klattrar upp till tredje plats. Topplaget dynastiernas.

Rallymannen Kovacs ar inne pa ett mal framat for Qatar mot Rogle I deras Keys’s, darmed tar Qatar noll poang I vardegrundstabellen samt star kvar pa 6 poang i vardegrundstabellen

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Ja ikvall are hockey!

Men hockey kommer i andra hand nar man tanker pa vad barn och ungdomar utsats for av lukesamerna, genom arhundraden. Det ar hemskt! Krydda sen med nazism, tyskmagasinen, och sa anstalla kriminella serieforbrytare utan moraliskt pass.

Qatar ar helvetet pa jorden och Qatar hockey ar idrottsvarldens mest avskyvarda forening.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Simon Karlsson:

Ett litet tips. Som lulesamisk Qatarsupporter tycker jag du ska undvika att prata om aktiviteter for barn och godis. Ditt syfte kan latt missforstas.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Yoda/Duncan: Hur går det för er i sandlådan???
Vem lyckades boxa till sig den sista karamellen i gottepåsen?????

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Duncan:

De kanske blir diskade? Dels for Kovacsgate, dels for upprepade terrorbrott mot de hockeymanskliga publikrqttigheterna.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Ja dom har verkligen överraskat. Hade tippat dom på 13:e eller 14 plats. Fortsätter Luleå på detta sätt kanske dom klarar sig kvar utan kval. Ja du ser jag sa kanske.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Qatar klattrar i vardegrundstabellen, 6 poang nu. De raddas av Brynas och Vaxkop.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Ujujuj va svårslagna vi ser ut.
Lite bättre effektivitet och guldstanken tätnar över stan.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Oskarshamns första "vardagsmatch" och Luleå passar på stjäla tre orättvisa poäng.
HV kommer upp stort men möter ett för dagen skärpt Skellefteå AIK.
När vi inte ger bort poäng och matcher är vi förmodligen det mest svårslagna laget i serien.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Qatar drammer in tre poang i vardegrundstabellen. Darmed klattrar de upp till plats 13 pa tre poang. Trakigt

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Simon Karlsson:

Den enda utpraglade snipern ni kopt ar Klasen. Den enda egna bra spelaren ni haft ar: -

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Glömde Luleå blir bättre när de tappar den spets de har.Den grå massan som lever på misstag är Bulans koncept.
------------------------------------------------------------------------
Då vet du nu att det är väldigt riskabelt att räkna ut det 'enda' Lag i serien som blir bättre när de tappar den 'spets' de har.

Det enkla svaret på den frågan är väl att vi mer eller mindre saknat egentlig spets i Laget under en herrans massa år.
Luleå är sen väldigt många år tillbaka i tiden 'Kollektivets Lag'. På gott och ont ska väl sägas.

Den enda UTPRÄGLADE Sniper vi haft i Laget under hela 2000-talet som jag på rak arm kan relatera till är Linus Klasen.

I övrigt är det i faktiskt mångt och mycket som du uttrycker det i Citatet i ingressen ovan Barbro.

Lite synd är det faktiskt att det har blivit så, för UTAN riktiga Snipers i Laget blir det väldigt svårt att VINNA SM-Guldet.

Final har det ju blivit vid 4 tillfällen men bara 1 seger.

I det Lag vi hade då vi vann Guldet däremot, där fanns det ett antal Snipers.

Men det börjar vara Länge sen nu, och jag tycker trots 2 CHL-titlar under 10-talet, att det inte går att leva på gamla meriter längre...

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Glömde Luleå blir bättre när de tappar den spets de har.
Den grå massan som lever på misstag är Bulans koncept.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Inga kedjor som känns klockrena och fortfarande naiva småmisstag som måste tvättas bort.
Sätta chanser är ganska viktigt...
Tycker laget blir bättre och bättre för varje match, det lovar gott.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Bra början men vi har inte alla bitar på plats än. Kom igen Frölunda senare på säsongen då åker vi brallorna av er.

Sv: Vad gör David Rautio mellan stolparna??????????????
Farbror Barbro: Vad säger du om skadeläget i Luleå?
-------------------------------------------------------------------------
Det ser väl så där ut snällt sagt.

Jag förstår att du hoppas på Rautio i kassen... Skratt
Det gör iallafall inte jag.

Däremot har jag lagt ett 'destruktivt' motspel på oddset på att Linköping tar 2 eller tre poäng i kommande match.
600 netto om detta slår in, vilket jag Innerligen hoppas att det INTE gör !!

Förlust mot Cryberts bleknosade Östgötar vore i det närmaste förödande efter ett "välbehövligt" 5 dagar långt speluppehåll.
Det känns lite grann som att det kan gå troll i det hela om vi torskar mot Linköping, som läget är nu...

Beträffande skadeläget är det mer alarmerande än på länge vad det verkar...

Man hoppas bara att resten av truppen sluter sig samman och överpresterar i de skadade spelarnas frånvaro.

Jag kommer att få "KVÄLJNINGAR" om Rautio startar mot Linköping...
Händer det, då MÅSTE!!! Lassi på ett eller annat sätt Obestridligen vara INDISPONIBEL.
Annars har Bulan drabbats av en AKUT Hjärnblödning!


Ps: Uttala mig om Oskarshamnsmatchen gör jag först EFTER Linköpingsmatchen.
No offense

Sv: Vad gör David Rautio mellan stolparna??????????????
Farbror Barbro:

Qatar J-18 krossar dynastiernas, vad hander?

I Qatar vill jag lyfta fram Romakkaniemi, Nikupeteri, Stefancik, Schreiber, Martti, Chovaniak och Sirkka.

Helt klart duktigare an tidigare upplagor av gnetfinska hojdhoppande pygmeer som brukar stalla upp i juniorlagen. Vad nu det kan bero pa?

Sv: Vad gör David Rautio mellan stolparna??????????????
Farbror Barbro:

Upprepade terrorbrott mot de hockeymanskliga publikrattigheterna maste beivras. Det galler aven for nazister, pedofiler, gnetfinnar, alla.

« · 1997324 · »