Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Dynastiernas dynastiförening Silly Season

« · 1827294 · » Till forumet


Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Yoda Marklund:
Lite biverkning får vi leva med när fabriken ska värnas och ge unga chansen att AIK är hårdhänta mot äldre.
Jag köper det -hellre fabrik än överdriven nostalgi.
Sedan måste det få kosta med kulturbärare men inte så mycket som Växjö erbjöd om man får gissa.
Redan steget till AHL var nog en markering Martin tyckte lönen var låg.
Påminner om Arvid Lundbergs övergång.
Min åsikt är att båda spelarna var nyttiga men inte högsta nivån och då kan man betala lite extra för de var från stan och gjort många år men det som presteras på isen kommer först. Då kan såna som Forssell och Martin komma i kläm.
Svårt konkurrera med alla andra klubbar när de vill norpa någon och lasta in extra.
Dålig tröst kanske men nog betyder det att tillväxten är fortsatt god.

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Tror inte att Jan Huokkos exfru kände sig helt bekväm när Jannes videoäventyr släpptes heller...

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Yoda Marklund: Klubbikonen Martin ger moderklubben ett fett finger när näsan hävdar klubbhjärtskoficienten att "kom inte här och begär löneanspråk utan ta vad vi erbjuder" juh.
Starkt av Martin att sätta ner foten, gillas skarpt och gjorde min dag.
Rimmar illa med hur Pea och andra i ledningen försvarat att pengar lagts på hög. Martin mfl har spelat för fickpengar innan de drog över pölen och uberkassan var tänkt att vara för att erbjuda hemvändare själig lön men det var tydligen ännu en apsanning (lögn).
Trist för de med riktigt klubbhjärta (fansen) men skyll inte på Martin utan rikta ert missnöje till personer högre upp i föreningen.

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Farbror Barbro:

Martin Lundberg är en tuff och defensivt skicklig spelare som man framför allt gillat för det svartgula hjärtat. Hade vart perfekt att ha som BP spelare och som kämpe, en potentiell framtida kapten. Tidigare en begränsad spelare som moderföreningen haft tålamod med och utvecklat under lång tid.

Då går han till Växköp Fakers för några silverpengar, istället för att bli en klubblegendar??? Min känsla är att Skellefteås fans inte kommer att se med blida ögon på detta svek. Tror inte Martin är välkommen tillbaka.

Men nu får han väl leka stjärna i Växköp då istället. Ungefär som att få veta att din syster bytt karriär och blitt porrstjärna.

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Yoda Marklund:
Huvva vilken kalldusch!

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Martin Lundberg till Växköp. Han tar alltså pengarna. Usch Martin, trodde jag inte om honom!

Växköp har då en spelare från Växköp kommun i truppen men dubbelt så många från Skellefteå + Calof. Kul lag de där Växköp!

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
DansbandsWolf:

du kan inte jämföra dynastiernas dynastiförening med Qatar, det inser du väl? Det är som att jämföra en Ferrari med en Skoda.

Med det sagt, så får man väl erkänna att Bulan Bob gjorde det riktigt bra med Brynäs. Nu är det nya förutsättningar. Om jag vore Bulan så skulle jag sätta andretränarn att ansvara för backarna, även om forwards inte heller är mycket att hurra för.

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Farbror Barbro: Bulan överskattade enl dig, vad säger du då om att han utsetts till säsongens coach av riktiga experter?
Det var ingen bra start på din dag:)
Kryddat på det håller din sportchef på att tysta bort Petterström likt han dribblade bort Forsell förra säsongen.
Starkt jobbat not!

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Yoda Marklund:
När Wikegård vrålade "gnugga gnugga gnugga gnugga" är en klassiker på många vis:)

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Yoda Marklund: Wikegård var ju alldeles för ung för att lägga av som tränare men att han hellre jobbade som kommentator i typ tio år tyder ändå på en bekvämlighet.

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Farbror Barbro:

Jag gillar verkligen Wikegård som kommentator. Rättvis, har integritet, har kunnande, ganska rolig också. Som tränare för oss är jag mer tveksam. Ser honom mer som en pådrivare, en hard man, och i den rollen har vi redan manlige Bert. Utöver detta så står Wikegård för en hockey som jag inte riktigt gillar själv, primitivt kasta in den på mål och kriga in den. Jag gillar själv mer den här Sovjetiska hockeyn med klapp-klapp spel och finess. Tycker den hockeyn gör sig bättre på stor rink, även om det såklart är viktigt att ha bra spel framför kassarna och att smälla på. Men hoppas verkligen att Wikegård får ett jobb som tränare, tror han har mer att ge. Han skulle nog kunna vara en bra tränare för ett lag som Färjestad med hockeyn de spelar.

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Tarasov:
Blir inte alla lite spaka när de möter Ulf S ? :)
Har ingen aning hur bra han är men ibland är det nog nyttigt göra annat och reflektera. Nog tror jag han kommit på grejer han skulle gjort annorlunda.

Ingen aning egentligen men media skulle älska Bert och Wikegård och kanske AB och Expressen måste öppna lokalredaktion i Skellefteå.

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Tarasov:
Hitta en intervju, men inte den jag tänker på. Visst är Wiken lite gulligt nyfiken på hur Uffe tänker:)

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Farbror Barbro:
Har nåt vagt minne av att Wikegård ställde någon tränare till "svars" för dåliga resultat. Tränarn fann sig och replikerade "vad har du vunnit"....

Wikegård är rätt kul som kommentator, men tror att som tränare är han passé.

Vill även minnas att han var rätt mesig mot Ulf S. i intervju eller lite vördnadsfull, lite som att han var rädd för honom. I grunden tkr det visar att han har dålig karaktär, tuff när han känner överläge för att sedan vara en mes när han möter någon som är tuffare än honom själv. Det är att välja den lätta vägen.

Kan tyvärr inte bekräfta någon av påståenden ovan, har letat efter Ulf S intervjun men inte hittat den.

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
DansbandsWolf:

Om jag ska vara ärlig så gillar jag att ni försöker skapa något eget och satsar på några egna ungdomar. Rätt väg att gå. Kan bli bra över tid, men lite jobbigt för mig för då försvinner halva min repertoar med Qatarhån. ;-)

Däremot ser er trupp riktigt jäkla svag ut just nu. Ni ser inte bättre ut än Rögle, Karlskrona, Örebro etc. Ni får hoppas att Bulan Bob kan trolla med knäna.

Men... precis som Barbro ska man nog passa sig att skriva om crosschecking efter avblåsning när man har taliban-Janne i laget. Ingen vidare förebild tycker då jag, spela tusen matcher över 20 år och akta dig för att vinna någonting!

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
DansbandsWolf:
Låter otroligt.
Brynäs och DIF kanske han surnat och gett upp på för de ligger väl närmast hjärtat.
Läste han tyckte det vore coolt med Färjestad och det måste ju innebära han är ganska sugen.
Han har väl alltid berömt klubbar som är stabila där alla tar ansvar.
Får för mig han imponerats av AIKs organisation men även ogillat mycket i och kring Qatar. Så det talar för.
Jag kan inte säga jag är direkt mot. Får han bara en väl anpassad roll varför inte.
Skulle bli mycket publicitet risken är om det blir för mycket "cirkus".

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Farbror Barbro: Du som nu bevisligen ser alla våra matcher, hur många gånger har Janne "släckt motståndare med klubban" efter Belleincidenten? Nä just det, ingen! Så vänligen lägg ner dina pinsamma försök till smutskastning av denna fina idrottsman och järnman om du vill bli tagen på allvar.
Betr våra backar så visst, visar de sig inte hålla och (eller) om Jaros drar så kommer medel att tas fram för förstärkningar, det kan du vara lugn för. Finns en uppsjö privata sponsorer villiga att bidra om situationen kräver så. Vi har fler ben än den kommunala att luta oss emot.....

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
DansbandsWolf:
Ska vi prata om crosschecking håller jag Jan Allan som den farligaste i SHLs historia.
På ålderns höst kanske han tappat humöret och missbedömer situationer.
Efter han var nära avliva Bellemare har jag följt honom och sett hur han många gånger velat "släcka" med klubban.
Annars är det väl bara bra ni är nöjda men nog tror jag ni plockar in en till back.

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Farbror Barbro: Hörde föresten ett rykte om att Wikegård går med håven och erbjudit sina tjänster som ersättare till Öberg. Låter väl inte helt otroligt nu när han blir arbetslös från CMore nu i maj och han är ju grillkompis med Bert sedan länge.
Vad har du för tankar om det?

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Farbror Barbro: Du kan inte tänka tanken att Jan Allan Sanström är tänkt som mentor till alla våra unga backar. Finns nog ett och annat han kan tipsa efter sina alla miljoner matcher i SHL (och nu syftar jag inte på crosschecking i ryggen efter avblåsning som ditt AIK är mästare på...) :)

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
DansbandsWolf:
Helt rätt satsning det ska erkännas.
Var lite synd bara er förra "sportchef" förlängde med Jan Allan Sandström.
Sedan ska det ju fungera också och det var där jag tänkte det kanske behövs en till etablerad.

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Farbror Barbro: Vadå? Vi kommer spela in unga lovande backar vad är det för fel med det? Är du avundsjuk nu igen? :)

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
DansbandsWolf:
Era backar var visst inget favoritämne:)

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Nisse Burström klar vi Vishislask Dnopr. Bara att önska lycka till! Hoppas han vill komma hem sen när han är rik.

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
DansbandsWolf:

Jag håller med om att det är bra att vi har en gigantisk kommunkassa. Också. Ta att vi har en riktig talangfabrik. Ifall vi var fattiga och värdelösa på att fostra egna spelare skulle vi tvingas köpa lågbudgetgnuggare från Småland och Finland, och det är b evisligen ingen vidare bra strategi

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Farbror Barbro: (och Jåda) Fortfarande bittra över att Bulan och Melart gav Näsan ett fett finger?
Gå vidare i livet, ni fick ju jätten Pudas och blev av med kalkonen Öberg (visserligen kostar han ännu en årslön men ni har säkert råd....del av Urboms lön står ni också för, tur ni har en komunkassa som skottar in pengar i föreningen)

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Farbror Barbro:

det är mest sargutdunkare och barn i den backuppställningen... inte mycket att hänga i julgranen där inte.

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
DansbandsWolf:
Tog och kikade genom er backsida och undrar faktiskt om ni menar allvar.

Mikkelson-Sondell
Todd-Sandström
Själin-Nässen
Engsund-Grahn
Kim Johansson

Nästan alla lulefans är överens Sandström är ett stort frågetecken. Skadechansen är god och håller han sig hel är det tveksamt han hänger med.
Det innebär 3 etablerade backar resten imponerar inte ja ska jag vara ärlig imponerar inte Todd och Mikkelson heller.
Nog tror jag det måste in någon till men säkert är det inte.
Får inte Bulan med sig någon från Brynäs? Lukas Kilström?
Känns som Melarts öde avgjordes av Bulan eftersom det fanns tid skriva fast.
Bulan kanske är typen som vill ha yngre som kan formas och ledningen har säkert stor tillit också till Bulan men undra om inte han är rejält överskattad i dagsläget.

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Urbom klar för ännu en uthyrning till Djurgårn. Skönt! Urbom var godkänd ifjol i Djurgårn och har spelat upp sig efter sin svaga säsong hos oss. Tyvärr tar han ofta Urdumma utvisningar efter avblåsning, men blir ändå en viktig kugge hos dem.

Vi har som sagt en annan back på radarn. En gammal lagkompis till Bud som är stor, stark, rightare men lite mer spelskicklig än Melart och Urbom.

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
DansbandsWolf:

Helt ärligt såg jag bara våra 4 matcher förra sässen. Men klart man läser om matchen, kollar highlights etc för att se om det fanns någon fadäs att rapportera om. Ofta är det ju det.

Nu såg jag bara 4 matcher och highlights men Tycker att Melart var bättre än Jaros och Schira, den sistnämnde är riktigt dålig faktiskt. Mikkelson är väl en stabil och allround bra back på SHL nivå, han blir viktig för er med tanke på hur er backsida ser ut.

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
DansbandsWolf:
Bra ni tappar 3 av 4 toppbackar.
Jag tror dessutom det är stor chans Sandström får stora problem.

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Yoda Marklund: Ha ha ha, nej försök inte gubbe lilla! Du ser varenda match Luleå spelar för att hitta någonting att klanka ner på så de så!
Mellart var 4:e efter Mikkel, Jaros och Schira. Frågor på det?

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Yoda Marklund: Läste att Melart tag lägre lön i fbk. Han såg fbk som större chans att vinna ett SM-guld nästa säsong.

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
DansbandsWolf:

Typ 4e back... efter taliban-Janne, knätacklar-Engsund och Ägg-Toddy då eller?

Kan egentligen inte uttala mig då jag inte frivilligt ser Qatar, men i matcherna mot oss var grott-Eilert väldigt duktig och er klart bästa spelare.

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Yoda Marklund:"Bästa spelaren".....nää nu ljuger du igen. Ilari var typ 4:e back men hos er hade han gjort nytta som enda backen som vore fysisk, vi har flera av den typen. För dyr och för många onödiga utvisningar men en kul kille som skall ha ett stort lycka till.
Ni får trösta er med att hämvändande fysbacken på hela 79 kilo Pudas nappade på locktonerna så var glad åt det (den) lilla :)

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Jag skulle jämföra det med en av dessa trailer trash amerikaner som utbrister "ha ha nu skrotade Trump Obamacare". Den mer förnuftige grannen svarar "ja men utan Affordable Care Act så är du själv utan sjukvårdsförsäkring, så varför jublar du?"

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
DansbandsWolf:

nog får du sitta där och fnissa när er bästa spelare skriver på på ulfven! :-)

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Yoda Marklund: "överst i näringskedjan, alla vill hit".....jo tjena!
Bulan, Rönken och nu Mellart, listan är lång på alla som INTE vill till fake AIK.
Hi hi hi hi hi, man blir glad!

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Läser att dynastiernas dynastiförening för diskussioner med Martin Lundberg. Mannen, myten, legenden, som är som huggen ur sten. En jävligt hård stensort dessutom. Nu är jag ingen geolog, men någon slags härdad granit är det nog. Den mytomspunne iskrigaren som har sin egen standard i folkmun kallad för Martin Lundberg standard. En spelare som skulle kunna stirra ner Clint Eastwood och få Steve McQueen att byta kallingar.

Mamma mia! Hetta, Lundberg som yttrar i en kedja som jagar livet bland de panikslagna backarna i SHL. Inger mer fruktan än Djingis Khans och Attillas horder tillsammans tror jag?

Det luktar guld! Det kan jag säga redan nu.

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Yoda Marklund: Frågan är hur han ska bli bättre när han byter ner sig? :-)

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Zappaholic:

nu när han får lagkompisar som har klubban på isen och t om åker åt rätt håll... så ska du nog få se att blindpassen förvandlas till geniala små vrickningar! ;-)

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Yoda Marklund: Nu tillhör ju inte Pudas elitseriens toppskikt direkt. Vet inte riktigt vad jag tycker om den här värvningen av er. Tycker inte han blommat ut hos oss. Bra förstapass, men ganska svag i egen zon där han allt för ofta blivit fastcheckad eller slagit blindpass...

Möjligt han blommar ut hos er...

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Huge:

Ja jag kommer ihåg tiden innan vi bröt oss ur kokongen och blev dynastiernas dynastiförening. När vi bara var en vanlig dödlig förening som inte var överst i näringskedjan. Då blev man ju förbannad när spelare lämnade för en konkurrent. Numera ser det annorlunda ut när vi bara kan välja och vraka bland seriens bästa spelare, det är nästan som ett hedersomnämnande när vår sportchef ringer på mobilen. De som tyvärr får lämna bryter ihop i gråt. :-)

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Yoda Marklund: Ja, grattis till Pudas.
Nu har Brynäs skolat in och lärt upp honom, med hans hjälp så kanske ni tar er förbi kvarten nästa säsong....

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Yoda Marklund: Grattis till en bra värvning. Pudas är dessutom en retsticka och trash talker av rang i slutspelstider.

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Jajamensan! Pudas klar för TRE år! Välkommen hem Jonte!

Nu får Pudas äntligen vara med och slåss om guldmedaljen, inga såna där halvhjärtade försök som Brynäs kör med! ;-)

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Tarasov:

blanda nu inte ihop HV och Brynäs! :-)

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Zappaholic:
Tror mer på att det ger lite "råg i ryggen", om man slår de svenska mästarna varför skall man då inte kunna vinna de svenska mästerskapet:);)

Sv: Dynastiernas dynastiförening Silly Season
Tarasov: Och jag som trodde Saik var nöjda med att ha slagit Brynäs 17 avse 18 senaste mötena? Tydligen har klubbledningen och Yoda olika ambitionsnivåer.


« · 1827294 · »