Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Dynastiernas dynastiförenings guldresa

« · 1856412 · » Till forumet


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: 7+11=8

Ja jag vet inte var du lärt dig matematik

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Saik med kraftigt övertag hade tur att linjemannen missade offsiden vid ingången i zonen i samband med målet.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Odisciplinerat spel av Mora som ändå ryckt upp sig rejält sen sist. Ger man OS-kedjan tid i anfallszon så ringer det tillslut.

Det är ingen bländande match. Men kunde ändå vara värre. Uppe i Qatar utspelas en bottenmöte där publiken fått se totalt 8 skott på mål. Två gick in i Qatars kasse där Lassinantinen då står på 33.3%, den enda från den egna kommunen! Hihihihi!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Zappaholic:

du har rätt och jag har själv drabbats av detta otrevliga beteende när jag ifrågasatte. Men själv är jag lite över sådant tjafs. Jag är inte typen somn bedömmer en fotbollsspelare hur trevlig han är eller hur bra en sångerska är efter hur snygg hon är. Jag vill ha analys, fakta, nörderi, nya ståndpunkter, tänkande när jag läser om hockey, inte något medhårs.

Såg föresten att dynastiernas dynastiförening fick med 4 st Skelleftepajkar till JVM. Söderlund, Lindström och Fille Gustavsson är ju alla från Skellefte, Brännström är ju son till dynastilegenden Niklas Brännström så en halv där, Movevare har ju lirat med oss så en halv till där.

4 st dynastiare, imponerande att detta hockeymecka fortsätter mata ut storspelare på löpande band!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Robban är direkt otrevlig i sitt kommentatorsfält under sina artiklar mot såna som inte håller med honom. På twitter är han ännu värre, beter sig som ett svin och blockerar personer som ifrågasätter honom.

Hon må vara hur kunnig som helst, men på en sajt som Hockeysverige tycker jag kan begära mer än så.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Du är medveten om statistiken mellan VHC och LHF va?

Precis som dom flesta andra lagen så har VHC ett "boogeyteam" som man brukar ha svårt som bara den att vinna över. Oavsett hur mycket bättre man är på pappret än motståndarna. LHF hade 20 vinster på 29 matcher mot VHC innan matchen spelades och du skriver i en annan post att det är en solklar 1'a och att det argumentet bekräftar din tes om att LHF skulle få kvotpoäng av alla andra lag i SHL (förutom SAIK då). Det blir lite pinsamt när du blundar för statistiken och istället låter ditt hat mot LHF styra dina tankar och poster på forumet.

LHF brukar traditionsenligt ha problem med BIF och på senare år med Örebro, det är lag som inte passar oss alls. Ni har säkert ett lag som brukar passa er dåligt i matcherna oxo om du bara tänker till lite.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Håller med att det var offside vid 1-2 reduceringen, men det är väldigt enkelt att se det på reprisen när det rullas i slowmotion, det är inte med mycket men det är offside. Dock skall man tänka på att detta sker i full fart och linjedommaren har kort om tid att fatta beslut.

Jag ser hellre fler mål i en match än millimeter rättvisa på blålinjen. Vad skulle man ha gjort anser du? när dommaren såg reprisen på jumbotronen så skulle man dömt bort målet i efterhand eller? Inte det första eller sista målet i SHL som tillkommit vid tveksamma domslut.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Hoppas fö att någon plockar upp honom!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Sjukt tråkigt, alltid ett annorlunda perspektiv, många gånger riktigt roligt och klartänkt i ordets bokstavliga mening.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

noterar att Robert Pettersson fått sparken av hockeysverige.

Riktigt tråkigt och dåligt för oss hockeyintresserade. Den klart skickligaste, kunnigaste och mest intressanta hockeyskribenten någonsin i hockey i Sverige. En stor förlust.

Visst har han vart lite provokativ emellanåt, men tycker bara att det är lite extra krydda. Folk som vågar sticka ut och ha en åsikt. Det här med bollen är rund, ta pucken mot mål, stänga mittzonen och alla dessa klyschor som alla drar till med... varför inte tokhylla den som vann en match och att serieledaren är det bästa laget någonsin, det är tråkigt. Det Robban har gett är en annan vinkel, allt som oftast på ett väldigt läsvärt sätt.

Näe nu slutar jag läsa på hockeysverige.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Såg inte matchen heller utan i repris ikväll och trodde också det var ett rån men det stämmer inte tycker jag.

Lördagens rån stod som vanligt Luleå för.
Den här gången var det LHC som gav bort poängen i samarbete med linjedomare från Luleås utkant via ett offsidemål.
13-30 i skott och i första perioden 3 tror jag och i tredje 1 skott på mål.
Min uppfattning är när lag spelare på normal nivå mot Qatar blir det utklassning.

Jonas Gustavsson var en vägg mot oss två dagar tidigare men igår liknade han en clown eller ännu mer likt Viktor Fasth mot Luleå i torsdags.
Båda dessa toppmålvakter såg ut som de fått en väska med pengar innan match...skumt.

Röglematchen var ingen katastrof tvärtom.
Rögle ser ut att prestera max. Alla ger järnet och Abbott hade säkert tokhetsat som årets viktigaste match.
Denna furiösa inställning man sällan ser i grundserien är ju extremt svårbemästrad men AIK står upp bra och hittar sätt att vinna.
Lindvall nästan ett genombrott och många utanför OS-linan kliver fram.

Matt kanske tillbaka i veckan, Alm helt säkert enligt norran.
Jag vill se Matt med Bud och Adam i 2a linan.
Tänk om det även gick få kemi i 3e.
Varför inte Hetta-Tim och någon till.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Jag är inget fän av Jim Carrey men den filmen är jätteskoj och frisyren är episk.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Missade matchen ikväll, så ska inte uttala mig. Men efter lite highlights, statistikcheck samt hockeysurf så verkar det som dynastiernas dynastiförening rånat Rögle. Jag har hela tiden sagt samma sak: Rögle har ett bra lag och kommer inte att sluta i botten! Cam Abbott verkar ha väckt liv i Rögle, och när även profeten Bert Robertsson hyllar motståndaren vet man att det är så.

I Qatar fortsätter brotten mot de mänskliga publikrättigheterna. När dessa terrorbrott uppdagas och straffen döms ut så lär det bli många uppe i ingenmansland som får svepa gift.

Sen att spyan Rahimi spelar fult och smäller folk i skallen är inte oväntat. Hoppas att Qatar är professionella när det kommer till spelarnas säkerhet, precis som zappa skriver. Gillar förresten hans nya profilbild, vad han nu kan mena med den? :-)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Om Emanuelsson har hjärnskakning så kommer symtomen komma. Om det vet inte vi något.

Jag utgår från att Luleå är så pass professionella att de självklart inte låter en spelare som fått en hjärnskakning spela.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: så du är läkare nu ? och du kan ställa en diagnos där Einar skulle få symtomen nästa vecka ?

Jag vet inte varför men jag litar in på din sk expertis, inte för fem öre.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf:
Ja och till veckan kommer symptomen efter hjärnskakningen...
Idioter!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Einar 1+1 hittils i matchen, man blir glad!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Luleå HF sågas med rätta av experterna Sanny L och Petter R.
-Hur i helvete kan Luleå HF släppa in Einar Emanuelsson på isen efter han släckts av Rahimi två dagar tidigare!
Luleå HF verkar skita i spelarnas säkerhet och framtid! Amatörmässigt!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Så här lät det bland Växjöfansen efter 3-5 mot Luleå HF:
"Fy fan så jävla pinsamt! Finner inga ord, Skämmes tamigfan!!!"

Nu har jag läst liknande formuleringar på så många forum från fans som sett sina lag möta Qatar, som kan sitt lag och vet hur de normalt presterar det börjar bli svårt tro på slumpen.

Sanningen är alltså att många lag gör bottennapp årets sämsta insatser mot Qatar.
Varför?
Hålla Qatar under armarna så de inte åker ur och lämnar halva Sverige till Skellefteå AIK har jag varit inne på men att få med sig en slagpåse i playin/slutspel är också troligt.
I afton saknar Qatar Cehlin,Petter E och Hishon kanske de tre bästa i laget.
Jag hävdar Luleås line-up är ett mittenlag i HA.
Visst krigar de som djur är alla lag svårslagna men det intressanta är hur LHC uppträder.
Om Luleå mött anständiga prestationer tror jag de tagit max 15-16 poäng.

Skellefteå AIK då.
Ja det har verkligen varit ojämnt. Inga katastrofmatcher utan bara lite för blekt ibland varvat med lysande propaganda tycker jag.
På så sätt har det varit bättre än ifjol då vi vann tveksamma matcher varvat med bottennapp.

Pontus var rostig senast men jag hade hoppats på större effekt mentalt.
Alm låter nästan säkert nästa vecka men även Matt antyds vara nära.
Nåja bara två matcher till nästa vecka sedan efter uppehållet hoppas jag det lossnar.
Rögle, Mora och KHK kvar borde vara 9 poäng men när vi spelar mesmatcher räcker det sällan.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Jag tror Växjö la sig ikväll mot Luleå HF.
Vore intressant kolla upp Växjös förberedelser inför de flesta Qatarmatcherna.
Tömmer de laget med ett tungt fyspass på f.m? varför?

AIK kommer inte upp i rätt nivå.
Egentligen blir jag inte förvånad för det har sett ut så här hela säsongen.
Laget blandar och ger mellan lysande propaganda och tama insatser.
Första tanken är varför ändras inte i formationerna efter förluster.
Mitt hopp går till att det händer något med lägstanivån när spelare är tillbaka och kanske är Jimmie nyckeln.
När spelare är tillbaka måste kedjorna ändras och först då kan det bli tal om att gå på mer än en cylinder.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Lulefansen skämtar om kvotpoäng men jag kan inte släppa misstankarna.
Växjö hemma mot Luleå HF vet de flesta är en säker etta men jag tror Qatar tar poäng.
2 eller 3 är 50/50 men att Växjö bryter dealen med de andra söderlagen och försöker vinna är omöjligt så länge inte Modo eller Björklöven går upp.
Qatar måste hållas flytande annars kontrollerar AIK halva Sveriges yta.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Dembo:
Jag tror Boork gjort ett bra jobb och har stora kunskaper. Misstag och felbedömningar gör vi alla då och då hela arbetslivet.
Visst pension kan det ändå vara dags för men så våldsamt förnedrad, förtalad och hatad som han blivit i Luleåboken liknar ingenting!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: På den punkten håller jag inte med dig fullt ut. Det är möjligt att han satt tydligare ramar men å andra sidan har han hans tränargärning bara dippat sedan han vann guld med Djurgården 83. Extra surt var det för oss 84 när idioten tränat ner laget till den grad så att vi enkelt blev uppkäkade av AIK(Det där andra AIK från Solna ska tilläggas) så för min del är det på tiden att Herr Boork pensioneras från hockeyn då han varit en stalagmit under en längre tid

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Blister Brigade:

Alla som är föräldrar kan nog sätta sig in i vilken jobbig situation han befinner sig i. Mycket mycket tråkigt och orättvist.

Det måste bara ordna sig för den otroligt sympatiske Erik. Finns inget annat.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Ja fyfan.... Erik var klasskamrat med min fru när dom läste på gymnasiet och vi har också en dotter på nio år, skulle nått hända henne så skulle världen rasa ihop fullständigt hoppas innerligt att det löser sig till det bästa

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Nu till något mycket tråkigt. Fy fan! Tänker på Erik och hans familj, tror och hoppas att allt kommer att ordna sig.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Blister Brigade:

Jag tycker circus är kul! :-)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:
Läs det Blister Brigade: skriver så har Du ditt svar!
Läsa kan vara kul för det kommer en hel del från er... ;)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: För i regel blir de fort en jävla cirkus här inne!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Jaca:
Hur kan du vara helt säker angående Knegare?

Ta bara det här med att han trivs bättre i en bok som matar ut hat, lögner, förnedring och förtal om Skellefteå AIKs ledare, spelare, fans och bygd...

Men han trivs inte i boken där det skrivs positivt om klubben han gillar men även mycket kraft går åt att bemöta all dynga.

Helt ärligt vill jag gärna höra dina tankar varför inte fler skriver här.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tarasov:

Hv och Färjestad är två föreningar jag känner respekt för.

Färjestad förstår jag hur de känner när alla andra blir avundsjuka och letar fel, det blir så när man är så bra över lång tid. Det blåser hårt på toppen. Innan dynastiernas dynastiförening var inne i sin dynasti så var Färjestad i sin dynasti. Hockeyn de vanligtvis spelar är inte riktigt i min smak men skulle gratulera dem om de vann.

HV är ett riktigt krigarlag som alltid har många egna duktiga produkter. Ingen feghockey utan full fart framåt och lite tacklingar på det. Respekt till dem, gillar dem skarpt.

Känner absolut inte så om Växköp. Jag ogillar dem verkligen. Inte för att det går att jämföra Växköp med HV, Färjestad eller dynastiernas dynastiförening, men unnar bara inte Växköp framgång. Plastlag.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Apropå prestationer så är väl HV/Färjestad de starkaste klubbarna de senaste 20 åren och ofta i toppen.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Jaca:

jag tror det beror på dig, Rytter och zappa :-)

Ja detta smålandsderby med de svenska mästarna HV. Många som är avundsjuka på de svenska mästarna. Jag gillar då dem, smålänningarna HV.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:
Knegare: Han är INTE Lövare...
Tycker istället att Du ska ställa dig själv frågan:
Varför de flesta SAIK fans skriver i andra böcker än just denna bok?
Vad kan nu detta bero på??

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Farsan förbjöd mig att hålla på Malmö, hade nåt med nån byggolycka att göra tror jag . Var ensam på min skola om att hålla på Modo, kändes faktiskt riktigt bra att vara annorlunda :) minns inte exakt när jag föll för Modo men hade troligen med Näslund/Forsberg att göra.

Apropå Forsberg/Elias P så tror jag att den typen av talanger i princip kan välja vilken väg det vill NHL, då talangnivå/träningsvilja/ambitionsnivå är såpass hög att de får ut max. Så om de går direkt allsvenskan, via kanadensiska juniorligor, tar nåt år extra i SHL, direkt från efter draften verkar inte spela någon större roll.

Däremot så tror jag att klubbarna kan göra mkt på spelare i nån sorts mellannivå, rätt träning mellan 16-19 kan kanske göra en div1 spelare till en allsvensk spelare osv osv.

Apropå saker som gör ont så är det 4 spelare från övik med på den första U16 campen, tydligen har 2 st valt andra HG än vårt, vilket jag för spelarnas del inte lägger någon större aspekt på men visst tkr man det är tråkigt att en kille från Bjästa skall sticka till Göteborg för att spela hky.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Missar tyvärr "Smålandsderbyt" i veckans omgång mellan HV och Växköp då jag reser bort. Men må bästa smålänning vinna!

Undrar vad HVs fans tänker och tycker om Växköp? Har respekt för HV och deras verksamhet.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Ett riktigt understatement med en underlig figur. Han är inte så beläst och utbildad kanske man kan ursäkta med.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Knegare är lite underlig.
Köper han sågar mig och någon till här inne men varför såga Skellefteå AIK?
-AIK snor spelare...egna produkter är skitsnack...klubben är pinsam...Jimmie Ericsson är ett stolpskott och helt förkastlig...

Ponera han seglar under falskt flagg då faller bitarna på plats. Björklöven tror jag är hans rätta hemvist.
Ta bara uttalandet om hans möten med nya AIK-fans som tidigare varit lövare. Hade jag träffat nya supportrar nog hade jag blivit glad och uppmuntrat övergången även om jag innerst inne tyckt det varit konstigt. Berättelsen känns istället helt logisk och trovärdig om man tänker Knegare är lövare i verkligheten och mött lövare som gått över till oss. Då är naturliga reaktionen den Knegare beskriver -vrede,utskällning.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:

Klingberg har ju varit med på din lista över era Nhl exporter. Så låter som du vill att saik ska ta åt sig äran av detta.

Lite konstigt för det var när han lämnade saik och gick till Frölunda han fick sitt stora genombrott och tog plats i landslaget, året efter slog han sig in direkt i nhl.

Förstår inte varför du drar upp antal matcher, det blir ju att kasta sten i glashus.Klingberg gjorde ju verkligen många matcher hos er 16+25 under serien samt 20 i slutspel.

Tror att när denna säsong är över skiljer det inte mer än 10-15 matcher mellan Elias och Klingberg.

Men fortfarande ska alltså Växjö inte få vara stolta över förutsättningarna dom skapat så Elias får utvecklas vidare? Om Elias är en köpespelare (vilket iofs alla i princip är) hur kan Klingberg och Heed inte vara det och räknas som era Nhl exporter?

Sedan undvek du frågan kring Aho och Lindström. Men jag förstår, detta blir för svårt för dig att trolla bort.

Vilken förening menar du? Om du försökte ge en pik till Modo så måste du nog läsa på lite. Dubbla SM-guld förra året, ett j18 som går som tåget. Ett j20 som utmanar topplagen trots att många av de ledande spelarna spelar i A-laget. Är det några lag som går bra i Modo så är det ju juniorlagen.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rytter:

Nog får Växköp ta åt sig äran att Elias Pettersson spelat 21 matcher för dem.

Jag påstår inte att Klingberg eller Heed är renodlade dynastiprodukter. Men det var inte direkt huggsexa om den när de kom till oss.

"Gör det ont att sveriges bästa juniorer inte väljer SAIK längre?"

Jag tror det finns en annan liten förening som har det aningens ondare nu för tiden?

Vi är nöjda med vår verksamhet, tre stycken är JVM-aktuella och vi ställer upp med en majoritet ur egna led trots att det är ett gäng i NHL och AHL. T om Växköp har ju dubbelt så många från oss än ur deras egna led.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:

Gjorde ganska tydligt att jag tycker Timrå är den klubb som utvecklat Elias genom hockeygym och sedan in i A-laget. Där Timrå av naturliga skäl inte kan fortsätta bidra har Växjö fyllt upp och skapat en bra miljö att utvecklas vidare i, inte en slump att Emil gick så bra och att nu Elias fortsätter ta steg för steg. Bägge klubbarna kommer vara viktiga för honom.

Har inte sett någon påstå att Elias är en egen Växjö produkt.

Men du undviker frågorna som många gärna vill ha svar på.

1. Hur kommer det sig att t.ex Heed och Klingberg räknas som SAIK produkter och där ni fans vill ge SAIK all cred för deras utveckling när inte Växjö ens ska få ta åt sig lite av äran för att vidareutveckla Elias från den nivå han var när han lämnade Timrå.

2. Hur kommer det sig att hela norrland ert upptagningsområde så ni kan räkna Aho och övriga spelare utanför Skellefteå som era produkter. Med denna definition borde ju Lindström räknats till Modos naturliga upptagningsområde och eftersom han gick hockeygym hos oss så borde han vara en egen produkt för Modo?

Gör det ont att sveriges bästa juniorer inte väljer SAIK längre?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Asså när hemvävda juniorfyllda MoDo duellerade med köpelaget Percy Nilegård satt ihop under namnet Malmö Redhawks, då tror jag nog att de flesta hockeyintresserade neutrala supportrar satt och tokhöll på MoDo? Jag gjorde då det.

Malmö har däremot gått många steg i rätt riktning efter den tiden när det var "för mycket hockey i hockey". Har inte lika mycket emot dem numera.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Snillen spekulerar inne på Qatars forum. Det skulle ju vara lite intressant att kolla upp deras "egna" ikoner. Var kommer de ifrån? Hur gamla var de när Qatar köpte in dem? Hur många säsonger har de totalt representerat Qatar?

Tomas Holmström
Micke Renberg
Mattias Öhlund
Att Qatar lierar sig med köpelagen finner jag inte så konstigt eftersom Qatar är ett köpelag through-and-through.

Själv tycker jag det är ett gäng köpelag söderifrån just nu i SHL som väcker noll känslor hos mig. Skulle hellre se Leksand. MoDo, Timrå, AIK IF, Södertälje och sådana lag, även om de har lite mindre pengar på kontot.

Att Rytter och gänget inte gillar dynastiernas dynastiförening är väl ganska uppenbart. De gillar nog inte roliga lag med anor som matar ut spelare till NHL och juniorkronorna. De vill nog ha tråkiga köpelag utan anor.

Säger inte att jag har rätt utan att smaken är som baken. Man får tycka olika, och jag har motiverat varför jag tycker som jag gör.

Men klart att man ogillar Växköp mer än andra eftersom de är bra. Örebro, Karlskrona och andra tråkiga köpegäng väcker inte samma ogillande hos mig. Men om någon rysk eller arabisk rik diktatorsnubbe med hockeyintresse gifte sig med en brutta från random ort, och så köpte de in vår förstafemma + 3 till superkedjor från världens alla hörn till Karlskrona, Falkenberg, Luleå eller någon annan ort där det inte finns några bra spelare, då skulle jag nog ogilla dem lika mycket när de började nosa på SM-guld.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Nog får MoDos fans tycka att det är samma sak när Växköp köpte in Elias Petterson som när MoDo fostrade Forsberg. Det är ett fritt land och man får tycka som man vill. Jag tycker inte det är samma sak.

Växköp är duktiga nu och de är värdiga serieledare. Men är knappast avundsjuka på dem. Ser hellre att vi krigar i mitten än att vi köper in varenda spelare och leder serien.

Jag gillar verkligen inte Växköp. Gillar inte sådana lag. Gillar inte City, Chelsea, PSG, Qatar i handboll eller i 800 meter löpning. Jag gillar mer lag som Barcelona, Bayern, Kenya i löpning etc. Men smaken är som baken. Man får tycka olika.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Bunny:
Är personligen riktigt imponerad av Väksjös resa.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rytter:
Då hänger jag med. Reagerade på stycket i slutet där du skrev att SAIK tog åt sig äran, kan ju tolkas som att du menade klubben i sig. Men men fans skall ju alltid diskutera och bygga halmgubbar så ni får försätta diskutera förstaass/andrass, juniorer och annat trevligt :).

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Jag ser att AVUNDSJUKANS fula tryne visar sig hos somliga. Till er, LÄS och begrunda: Emil Pettersson intervjuas av Hockeynews.se .. :
Du hade förstås ett litet finger med i spelet när det blev Växjö?

– Jo, så är det ju så klart. Jag berättade för honom hur det fungerar där och exakt vad han skulle få av tränarna i laget och alla andra. Det är grymt bra människor som jobbar runt Växjö Lakers. Jag såg att han hade sagt i någon intervju att han var livrädd för att göra misstag i början när han spelade med Pesonen (Janne) och Kiiskinen (Tuomas) som är väldigt skickliga spelare, men det är dom som hjälper honom och låter honom göra ett misstag för att våga spela ut riktigt. Sam Hallam och alla andra i ledarstaben kommer tillåta honom att göra det och han kommer inte bli halshuggen. För Emil som är en kreativ spelare så är det viktigt att vara i den miljön och Växjö som klubb kan inte passa honom bättre.

SLUT PÅ SKITSNACKET OM VÄXJÖ?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tarasov:

Nu diskuterar jag ju inte om vad klubbarna säger eller inte säger och deras officiella uttalanden eller målsättningar.

Utan detta är främst en diskussion där jag vill höra hur det kommer säg att vissa fans t.ex tycker att SAIK ska ta åt sig äran för Klingbergs utveckling medan Växjö har absolut inget att göra med att Elias går bra och att Växjö är ett köplag som bara plockar in färdiga talanger. Varför har dessa två andra kriterier för egen produkt för sig själva och sedan när det kommer till andra klubbar gör man allt för att förklara att det inte alls är egna produkter.

Fast du har nog rätt SAIK fans är nog lite avundsjuka på att det går så bra för Växjö och att dom har sveriges mest intressanta spelare i sin laguppställning.


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rytter:
Är den inte den typiska avundsjukan som drabbar toppklubbar, man bygger lite halmgubbar kring vad de påstått att de har medan man i själva verket är lite avis på att det går bra för dem. Har faktiskt inte läst att så många klubbar slår sig för bröstet om än det ena än det andra, däremot läser man lite varstans om olika målsättningar/önskemål om vad man vill uppnå.

« · 1856412 · »