Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Dynastiernas dynastiförenings guldresa

« · 1870568 · » Till forumet


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Ja alltså spelmässigt tycker jag det är AIK som är kreativa och försöker gå framåt och Växjö är passiva och tar vara på misstag.
Två sanslösa flytmål som inte finns och ett billigt av Ortio.
Förutom något friläge känns sällan Växjös skott farliga.
Egentligen helt otroligt vi inte vinner men som sagt jag tror det var lika bra de får fantisera om 4 segrar i serien om vi möts i slutspel.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Sett matchen nu och håller med om att vi var minst lika bra.
Utvisningar och domare hjälpte Växjö mer.
De saknar Fasth, Welch och någon betydelselös tror jag. Miele inköpt och med också.
Våra OS-killar + Matt är betydligt större tapp i spelet men visst Fasth är viktig.
Ingen toppmatch av AIK knappast Växjö heller.
Funderar på om inte det var bättre det slutade som det gjorde än att vi kommit ut som mot Frölunda. Nu är Växjö väldigt invaggade och får slita med favoritrollen i slutspelet.
Uppehåll nu och Matt tillbaka efter som jag vidhåller kommer bli viktig.
Fördela OS-kedjan och fyra toppspelare tillbaka är min känsla det blir roligare och roligare i fortsättningen.
Jag tror vi har bästa laget och högsta nivån när/om allt sitter.
Dessutom intressant om någon dyker upp i veckan efter Ellis lämnat.
Back eller forward? jag vill se en forward, gärna Aaltonen.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: släpp Luleå!!

Mike.F

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
En sorgens dag för hockeyn. Växköp Fakers vinner.

Starkt av oss att vara minst lika bra, men Växköp har som bekant ett vapen som det är svårt att försvara sig emot: bonnröta.

Men sen har ju svinet Ledin spelat en match. 0 mål 0 assist 0 poäng 2 minuter och -2. hihiihhi!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Såg damhockeyn. Är förvånad över vilken låg kvalite de håller, sporten känns inte riktigt mogen.
Japan var skickligare och var mer kreativa, hade det inte vart för storspel av keepern hade vi förlorat matchen.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tarasov:

bra match av Jeppe, men det är som vanligt ömsom vin ömsom vatten. Han dirigerade PP, men lyckades ohotad nästan göra ett självmål i PP, matchen klart dråpligaste sekvens. Jeppe har pucken i egen zon in vid sargen, någon Frölunda forward som vill byta gör en alibicheck, och vad gör Jeppe? Han drar ett litet oväntat skott på Lindvall, bara för att testa om han är med kanske? :-)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Kul att Olofsson x 2 gör 4 mål

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Ja svin-Ledins Karlskrona smäller in fem och vinner matchen. Men Ledin sitter helst under kork-eken och har nollor i alla kolumner, igen!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Näe nu ska jag gå och kika på tabellen, hur ser den ut måntro?

Om ni ser en jääävulskt snygg kille i dynastihalsduk imorn i Jöttä-borrk så är det nog jag.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Uj uj uj, uj uj uj ujujuju UJ vilken skön seger.

Ja mastodont-kedjan borta... in med lite rookie egna produkter och så går vi ut och skalperade indijanena från Jöttä-borrj. Men de fick vittja nätet, de gillar ju sånt.

Riktigt rolig match att se på dessutom. Dunken är tom. Men helt okorrelerat att det var en kul match.

Många som gör hjälteinsatser. Halva laget typ, men alla var bra ikväll.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Noterade också att Anders Nilsson blev utsedd till årets hetero.

Vad ska man säga?

Han verkar vara en reko person med bra värderingar. Fint gjort att han tar ställning i dessa hatfyllda tider. Gillar det skarpt. Som jag förstår det har han en barndomsvän som haft problem för att han var homo, och det gör det ännu finare gjort.

Tyvärr kan han inte rädda pucken, men som sagt en reko person med civilkurage och det gillar jag.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Ja en del inte helt kunniga ställde frågan: vad tillför guld-Jimmie? Hihihihi kan inte ha sett många hockeymatcher. Vilken jävla härförare, otroligt jävla bra ikväll.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Han verkar vara en riktigt obehaglig människa, man mår illa. Uppenbart skolad i Qatar.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
En furiös inledning. Ja mastodont-kedjan ska göra Sverige stolta, och vad gör man då? Jo man plockar upp ett gäng juniorer ur egna led, trampar gasen i botten och så tar man och krossar indijanena från Jöttä-borrj.

Indijanena är inte ofarliga. De kan fuska sig till utv och göra mål. Men kul att se att de får smaka så mycket sarg, jag har hört att indijaner tycker att det smakar gott och att det är kul att vittja nätet. Verkar som det!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

mamma mia vad är det jag bevittnar. Gasen i botten och total jävla överkörning. Detta utan mastodontkedjan och andra storspelare som är skadade. Herregud! Mamma mia! Skellefteå AIK!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Nä men detta blir bara värre.

Enligt Hockeysverige har den totalt olämplige ledaren, Luleåfostrade Petter Lasu Nilsson stått och viftat på diving efter hans egna beställningsjobb.

Härmed rankar jag Osten och Petter Lasu Nilsson som Sveriges två värsta ledare någonsin,alla kategorier.

Hockeysverige.
" Vad som däremot fastnade på film var Boden-tränaren Petter Lasu Nilsson som intensivt viftade med armarna för att visa att det skulle ha varit diving. Långt efter själva smällen står han där och viftar, viftar, viftar. När sjukvårdarna är inne och tar hand om Vännström står han där och viftar."

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Fy fan för kulturen i Luleå.
Tankarna går till kriminella kretsar när man ser hur de agerar.
Tydligen var det ett beställningsjobb av Luleåledaren Petter Nilsson och varför inte livstids avstängning om jag får bestämma.

"– Men det var väldigt märkligt att höra tränaren Petter Lasu Nilssons klara ordergivning till spelaren nummer 7 (Albin Eklund).

”Ut och trippa Joel!”

– Jag hörde det hur tydligt som helst. Spelaren ställde sig upp blixtsnabbt, åkte ut från båset, ut på isen och fram mot Piteås målvakt. Jag väldigt fokuserad efter vad jag hade hört, och kunde inte släppa händelsen med blicken.

Albin Eklund följde bokstavligen sin tränares uppmaning, stoppade in klubban mot Joel Vännströms skridskor och slet till.

Vännströms ben drogs bakåt. Själv föll han handlöst rakt framåt i isen med hjälmen upphissad på huvudet.

– Jag trodde knappt att det var sant, vad jag hört och sett. Det var ytterligare en handfull personer runt omkring mig på läktaren intill båset som hörde samma sak.

– Vi diskuterade händelsen och det var enormt upprörda känslor, säger vittnet.

– Jag är en trogen besökare på hockey och har sett många matcher i mina dar, men det här är det värsta jag sett och upplevt.

– Ingenting kan heller missförstås, överfallet var ett rent beställningsjobb från Bodens tränare Petter Lasu Nilsson och utfört av en av hans egna spelare, säger åskådaren."

Själv missar jag matchen ikväll och loggar in imorrn igen.
Höres.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Blister Brigade:

Ja ser att Petter ”mördarn” Lasu-Nilsson slår till igen med lite klassiskt Qatarbeteende. Ingen är förvånad.

Det är underhållande att följa de gamla anti-hjältarna från Qatar efter de kastats i soptunnan.

Mördarn huserar ju i Boden div 1 där han skämmer ut sig gång på gång.

Svin-Ledin är sämst i SHLs sämsta lag.

Flens-Osten Bergström chefar över juniorer från den egna kommunen i laget med det fjantiga namnet Brooklyn Tigers och de är nästan sämst i Norrland. Flensis den gamle förbundskansl... kaptenen av Österrike. Ja svinhugg går igen, fast på en mer lämplig nivå denna gång, men stackars ungdomar!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Och här är det pajkastning i vanlig ordning! ^^

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tarasov:

att Börje har en skruv lös kan nog inte ha undgått någon?

Han är det närmaste besatt av dynastiernas dynastiförening. På sommaren skriver stackarn en del om sitt eget lag tills pucken släpps och verkligheten kommer ifatt, och då blir det hatmani mot norrlands överlägset bästa och dynastiigaste klubb. Qatar är och har vart jätte jätte jätte dåliga, slamkrypare i botten som ryker direkt slutspelet drar igång. Så har det vart ett helt årtusende i streck, förutom när dynastiernas dynastiförening krossade dem i 8 raka slutspelssegrar. Detta två pinsamma slakter är lagets största framgångar på ett helt årtusende! Klart det brinner en säkring hos Börje! I ett redan trasigt och risigt proppskåp! Alla kan beskåda tragedin.

Börje sitter där dagarna i ändå och letar material han kan vända mot dynastiernas dynastieförening, det ena mer långsökt än det andra, men i det trasiga proppskåpet var det ett smart inlägg? Man känner igen skrivandet från när man själv gick i högstadiet. Man lägger in några finurliga ord man knappt förstår för att imponera på fröken, men oj resonemanget blev visst bara 100 ord fast uppgiften var minst 500 ord. Ja då fyller man på med 400 ord rent bajs som inte betyder något.

Stackars Börje som är så totalt genomskådad. Stackars Börje som fötts in i en sådan förlorarförening som Qatar. Stackars Börje som är så ensammen. Livets lott är en nitlott för Börje.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rytter:
Att man inte kan köra med "fastnålad tweet" på HS är beklagligt:)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: haha, bra fahbulerat av fanzinet Norran :)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Ellis verkar vara en bra lagkamrat, men har inte fått sitt spel att lossna. Bra för honom med en nystart. Kanske kan vi då plocka in någon på forwarden, för på backsidan har vi det bra tycker då jag.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
För ni som läser allt sinnessjukt som skrivs i Luleåboken kan det vara bra få lite balans och se vad Morgan Ellis sa när han lämnade.
Ellis fick det aldrig att lossna men hans avsked är klass och jag lyfter på hatten åt det stiliga avslutet.

Norran.

"Det är inga ”hard feelings” mellan honom och AIK.

– Absolut inte. Det har behandlat mig fantastiskt bra från start och gett mig en bra möjlighet här, men jag har inte tagit vara på den.

Han hyllar klubben han lämnar.

– Innan man kom hit så undrade man ju hur en svensk klubb kunde fostra så många bra spelare i NHL och AHL. Men när man kom hit och ser hur man jobbar, hur bra organisationen är och vilken bra arena, som är den bästa i ligan, så förstår man varför spelare vill vara här och det finns fler anledningar till att klubben varit så framgångsrik, säger han och ler."

Tro inte på allt som skrivs i Luleåboken eller rättare sagt tro inte på något som skrivs där.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rytter:
Nu såhär i efterhand tror jag alla AIK-fans kan säga vi såg samma sak men helt mänskligt så drabbas man av önsketänkande och hoppas allt ska vända.
Vet jag själv nyligt suttit och tänkt Ellis kanske förvandlas i slutspelet...

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Vad var det jag sa redan i början på serien? Ellis blev alltså inte kvar hela säsongen och klarade inte heller av att höja sig från en dålig start.

"Men jag blir inte klok på varför man spelar Ellis så hårt, enda anledningen jag kan se är för att ge honom en chans att komma igång riktigt och komma in i det snabbt genom förtroende. Höjer han sig inte tror jag inte han är kvar hela säsongen, med Alm tillbaka så borde han inte gå in på 6 backar. "

"Ellis t.ex har många bra sidor offensivt och ett bra skott men än så länge ser han inte speciellt bra ut på stor is. Han tror att han ska hinna ut snabbt i hörnen och sätta stopp men inser sedan att det är långt dit och hamnar på mellanhand. I matchen mot KHK gjorde han flera vansinniga stötbrytningar på offensiv blå, när han missade fick KHK en livsfarlig spelvändning. Igår så var han ofta på mellanhand i hörnen, och FBK's unga spelare (vet inte vem det var) vände lätt bort honom och gjorde sin gubbe och skapade oreda. "

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tarasov:
Låter bra angående Edwin.
Djuse kan då inte skrämt iväg killen tvärtom. Klubben har nog inte så dåligt rykte som töntarnas tönt Sven Savage fantiserar om.
Jag tror Skellefteå AIK har bäst rykte i hela SHL.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Verkar ju lurt att han inte var bättre.
Minns träningsmatcherna då tänkte man han börjar lugnt men kommer växla upp men inte blev det någon större skillnad.
Kanske var han ett problem som vi nu slipper och laget höjer sig.

Matt körde fys idag ej på is så helt invalid är inte karln.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:
Gillade Edvin bra frenesi, har nog förmågan att kunna bli en producerande spelare typ 35-40p om alla bitar faller på plats. Stark i kroppen. Vill minnas att han och Djuse är bra polare.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Ellis till Färjestad, rakt av.

Bra för båda. 7-8:e back hos oss med en stor lönepost, men är säkerligen en bättre spelare än vad han visat.

Så blir det ibland, det funkar inte riktigt, och då är det bara att bryta. Har problem med tempot, både i åkning och i skallen. Det man stört sig mest på är ett klent spel framför den egna kassen med en mängd förlorade dueller som slutade med baklängesmål.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Edwin Hedberg ska visst vara klar till nästa säsong.länk
Tror det blir lyckat. Bra ålder, gissar det finns utveckling och känner väl Djuse.
Vettig lön på det är det bra jobbat av sportchef Lindgren.

Spännande vecka som väntar.
Bud gjorde hyfsad match mot LHC men såg blek ut mot Mora tycker jag.
Om han växlar upp och Matt kan spela ser det inte så illa ut.
Har inte gett upp hoppet om Matt för även om han klev av träning så sas det han inte var riktigt hundra än, inte att skadan gått upp eller liknande.

Målvakterna börjar se vassa ut där Ortio tagit kliv senaste tiden. Lindvall hög jämn nivå länge.

Backsidan intakt och en som Alm gör en glad, nu börjar det likna fornstora dagar.

Tuffa matcher på gång Frölunda,Växjö och FBK, samtidigt bra slippa 9 givna poäng.
Ingen kräver propagandahockey och förväntningarna är låga men formen stigande.
Tror AIK kan överraska i veckan.

Om inte annat kan vi gå ut och förstöra matcherna som Luleå. Ställ upp i egen zon, lägg ner alla ambitioner och fula till oss poäng.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Hugg på 3:e platsen, även om krutet bitvis varit vårt så verkar er defensiv varit klart godkänd iaf.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Går det inte ta bort Qatar från SHL?
Såg delar av matchen mot DIF och det liknar fan ingenting!
Alla som möter Luleå HF tappar all form av spelglädje när de möter spelförstörande defensivgäggan med 5 man framför egen kasse och ta vara på misstag och kontra.
Ett lag kanske inte knäcker svensk hockey men tänk om alla saboterade som Luleå HF!
Uteslut Qatar! Förbjud Qatar!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Ja så åter till den återkommande rapporten om svin-Ledins bravader i SHL. Match ikväll. Noll mål, noll assist, men en utv och -1.

Sammanfattar vi då efter 12 så har vi noll mål, en assist, 3 utv varav en för filmning, och så -8 i plusminus.

Hihihihihi jösses så jääääävulskt kass gubben är, det är pinsamt faktisk. Karlskrona har sjunkit som en sten i tabellen efter nollan lurade till sig ett kontrakt

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Knäcker vi indijanena nu då smiter vi förbi i tabellen. Indijanena ska härmed skalperas!

Qatar gnetar in två poäng i en match där stolpen är matchvinnare, bra insats av stolpen där. Men det är två meningslösa poäng eftersom de kommer att få tampas mot Brynäs om plats 10 vilket innebär en kvart mot Växköp ifall de skräller i play in.

Ja kul att se att taliban-Janne har looken inne!

Qatar har tappat mycket spetskompetens i hjärndödhet. Flensosten fick sparken, Ledin dumpades och så sparkar de juniorsläckar-Hedman. Nu har de inte längre royal straight flush i hjärndöda nå mer. Mer typ kåk kungar höga. Kungar av hjärndödhet kommer de för alltid att vara

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

32-15 skott på mål och 0-3. Mora skapar giftiga lägen på sina kontringar och Gurra kommer då upp stort, men det är faktiskt klasskillnad spelmässigt. Det ser stundom ut som vi har PP fast det är för att Mora ej får låna pucken på flera minuter.

Många som är riktigt bra. Adam, Djuse igen, Alm, Kostka, guld-Jimmie, ungdomskedjan, Mastodontkedjan. Bäst på isen är däremot Engstrand dom håller ned siffrorna.

... sen 8 min på oss, 4 på Mora, seriöst? Det ser ut som vi lirar PP och så ramlar någon röd gubbe efter en närkamp, 2 minuter. Interference existerar ej ikväll, samt att man får hugga folk i ansiktet med klubban så blodet sprutar när det vankas målchans? Okej

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Bara 1-0 känns inte bra.
Ger vi bort poäng ikväll börjar man undra om de inte vill klättra i tabellen.
Nog har man sett rostiga återkomster men Buds tar priset. Karln ser ut som han är totalt vilse och rädd för allt.
Spelmässigt ser det bra ut men ibland är det som de vill Mora ska få ett mål.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Det finns bara en guld-Jimmie!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund
Mora snart och vågar absolut inte ta ut något i förskott.
De krigar kring ett viktig streck dessutom.
AIK tycker jag blir bättre och bättre men har sagt det förr och normalt vore en plattmatch idag.
Bud in i 2a linan med Jimmie och Adam. Ser bra ut.
4e. Wingerli-Linus L-Söderlund också intressant.
Hetta-Pontus- Jesper ser jag ingen kemi kring men hårt jobb åtminstone?

Tycker AIK börjar växla upp så smått och tar de ett steg till i rätt riktning får Mora svårt.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Daddeh:
Du har ansträngt dig en hel del men jag tror inte du inser hur tokigt det blir.
Enklast om du bara sagt det blir överdrivet ibland och allt som skrivs i Luleåboken är inte alltid riktigt rumsrent typ.
Nu är du i princip lika smutsig som galningen och försöker bevisa skiten väldigt tunt och felaktigt.

Ex. 1.Sekt anser du är motiverat för du tycks veta norran inte är lika kritiska som NSD eller Kuriren. -Man häpnar! OM nu norran vore det kan du inte beskylla klubben för sekt.

2. Luleå HF har aldrig ljugit alltså. Jag säger bara Osten!

3.Kommundopning. Jag säger så här att när det handlar om lagen i Norrland tror jag det är ungefär lika. Som Bisterfinnen sa det handlar om hårklyverier.

4. Googla missförhållanden och mobbing Luleå HF så har ni också några enstaka fall. Inte fan läser du här inne att vi påstår ni har utbredd systematisk pennalism.

5. Spelare som inte trivs eller vill gå tillbaka gissar jag ni leder skyhögt över Skellefteå AIK. Martin Lundberg som ett exempel ville tillbaka men när Växjö bjuder betydligt bättre eller åtminstone inte för lite som han kanske tyckte är det något helt annat än det ni sitter och ljuger ihop.
AIK har producerat betydligt fler toppspelare än Luleå så naturligtvis måste och kan klubben vara mer kräsen.

6. Inavel och Skelleftesjukan känns så lågt och sjaskigt jag avböjer kommentera.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Bara att beklaga sorgen efter en stor backkämpe, alltid lika tråkigt när folk går bort alldeles för tidigt och vad jag förstår var det heller inte väntat!
R.I.P Robert

Mike.F

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Näe, fy fan vad tråkigt. 50 år! Robban Larsson är en av mina favoritspelare i AIK genom alla tider. Kommer ihåg matchprogrammet där hans vikt redovisades som 0.1 ton och att hans favoritmat var palt. Hade ett slagskott som gjorde att de fick laga sargen ifall han missade mål. Mycket mycket tråkigt besked. R.I.P Robert.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Varför ska jag sopa upp och stå för en massa saker som jag inte själv skrivit? Jag är säker på att Sven Savage gärna besvarar dig om så önskas.
Jag ska däremot göra ett försök att besvara alla dina frågor.
Jag håller inte dig tills svars för allt som Skeåfans skriver här eller på andra forum men varför gör du det med mig?
Ditt yrkande känns ungefär lika logiskt som att jag ställer dig till svars för något som Sten-Georg/Yoda skrivit 2003. Nåja skit samma here it goes.
Trots att du siktar snett som satan ska jag ändå göra mitt bästa för att besvara dina frågor. Sekt? Ni har blivit påkommen flera gånger med att ljuga och till och med er lokaltidning är med på det. Ingen vågar kritisera Skeå för då blir de tjärade och fjädrade ur Schtaaan, allt ska strykas medhårs. Googla vad som hände den kvinnliga sportchefen och hennes bartn.
Jämför sedan NSD/Kurirens kritiska inlägg om Luleå Hockey och visa mig 2 liknande inlägg i Norran. Du hittar inte det för de är för rädda att stöta sig med självgoda och präktiga Skeå aik.
Angående inavel så har du Skellefteåsjukan. Googla den så har du svar där. Plus att nästan varenda infödd djäkel heter Marklund eller Lundmark där :)
Klöverträsk och Skellefteå är de två byar/städer som jag vet att det förekommit obehagligt mycket släktgemenskap.
Skeå eller Luleå kommuns budget vet jag faktiskt inte, kan bara hänvisa till Aftonbladets artikel där "Kommunal dopning så det dånar om det" påstås om Skellefteå. www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/article20428996.ab
Luleå HF får säkerligen en hel del kronor av Luleå Kommun. Jag vet faktiskt inte vilka summor det rör sig om från din eller min klubb, det jag däremot hört från Aftonbladet är att Skeå kommun öser pengar över Skeå aik, men till skillnad från dig så framställer jag inte fantasifsiffror som fakta.
Pennalism verkar ha skett i Luleå med en ledare som alla verkar vilja skeppa nu (vilket är jäkligt bra), men såvitt jag vet har Luleå hockeys ungdomsverksamhet aldrig blivit hotade med att tappa sin verksamhet som ni har. Sedan är det faktiskt ganska många spelare som undvikit att gå tillbaka till Skeå. Om du vill att jag ska rabbla upp en massa exempel på dessa spelare så kan jag göra det utan problem. Om det handlar om lön vet varken jag eller du så här kan vi bara spekulera, men jag tror att Skeå är snål som fan med sina "egna" spelare för att kunna överösa köpesspelare med feta kontrakt.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
bisterfinnen: Japp håller med dig men det är väl ändå lite hockeyrelaterat. Det här är första gången jag känner att han ens ansträngt sig lite för att svara så var inte elak :)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tarasov:

Yup väldigt uppoffrande spel.

Underbar pik av Mora, älskar den! :-)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Såg att ni hade 29 skott+skottförsök mot typ 12-13 efter 2 perioder, då brukar det se bra ut.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Sen har ju svinet Ledin spelat match. Nollor i alla kolumner, förutom plusminus som visst blev -2 Hihihihi

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
En riktigt stabil och säker bortaseger. Härlig laginsats! Djuse är djävligt bra igen, även ungdomarna gör en kanonmatch, framför allt Wingerli och Söderlund.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Väldigt dominant insats av dynastiernas dynastiförening. Bra spel över hela banan. Vi är bättre och Linköping får ta emot mycket stryk.

Sen domarna, vad ska man säga? Jag säger: Hihihihi jösses!

En grej jag tänkt på... Karlskrona har ju en ekoxe som klubbmärke. Borde inte Qatar göra dem sällskap och sätta en kackerlacka på sina tröjor?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Daddeh:
OK då får jag fundera vidare vad det kan tänkas handla om. Medans föreslår jag du tar och sopar upp i din egen bok.

Det här med Skellefteå AIK och sekt som ni påstår. Hur ser fakta ut i den frågan?

Inaveln, hur är det med bevisföringen?

Kommunens budget och hur Skellefteå AIK tar från viktig verksamhet. Plocka fram fakta det finns en direkt koppling tack.
Luleå HF får alltså inte en krona från Luleå kommun?

Utbredd pennalism inom klubben som ni påstår. Är den verkligen utbredd eller något enstaka enskilt fall? Luleå HF har alltså aldrig haft något problem med sånt?

Massflykt av spelare pga vantrivsel eller att hemvändare väljer andra klubbar än Skellefteå. Fakta? Kan alltså inte handla om att de inte får förlängt eller väljer högre lön?
Några exempel jag kom på lite snabbt.

« · 1870568 · »