Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Dynastiernas dynastiförenings guldresa

« · 1895482 · » Till forumet


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
KOM IGEN, AVSKEDSPRESENT!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
bisterfinnen:

vad är då Ö-vik? Fjärtstaden i lingonligan kanske?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Sawchuk:

vi fick i alla fall ett mål! :-)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:

Skellefteå - Silverstaden

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Zappaholic: Kommer du nu att bli uthängd och kölhalad i Brynäsboken tro för att du retas i SAIKboken? Jag blev ju stenad och spottad på när jag skrev ”bye, bye Luleå” i Luleboken 🤔

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rikky: Ni TIK supportrar var inte så kaxiga bara några månader sedan.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
bisterfinnen:

klart man är bitter när vi inte kan bjuda på bättre motstånd. Men kolla på deras laguppställning och fundera på vem som skulle kunna bjuda på motstånd?

Vi var då inte först med att förlora 4-0, alltid något! :-)

Växköp är klasser bättre än alla andra!

Det jag däremot inte tolererar, det är när de jämför detta ekodopade jävla köpelag med vårt guldgäng då en majoritet ur egna led. Det kommer jag att försvara in i absurdum.

AVSKEDSPRESENT!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rikky: 1-20 Helt Jävla sjukt!!!!!!
Sjukaste slakten någonsin!!!!!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
bisterfinnen: Vad fan göra alla "Allsvenska" supportrar härinne?
Borde inte ni vara ute och demonstrera utanför SHL-kontoren om en gratisplats i SHL? ;D

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rikky: Det var hemskt att förlora den sjunde finalen men att skämma ut sig så här över fyra matcher blir svårslaget. Två av åtta finaler har man vunnit...dysenteriernas dysenteriförening

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Peja:

jag förlorar hellre än blir sådär. Man kan inte vinna hela tiden.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Du låter bitter. Jag håller med Barbro jag, ni har fortfarande chansen att göra match av det. Hej å hå, kämpa på.

Risk att det blir pinsammaste finalserien någonsin. Kommer ni ihåg när Växjö lekte så innihellvitte med motståndarna att dom inte gjorde ett enda mål på fyra matcher. Än fast Växjö körde med andremålisen hela matchserien 😂

Vilka dom mötte, ingen som minns 😁

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
En finalförlust med 0-4 i matcher är iallafall mycket skönare än att få drömmen i kras på övertid som Brynäs förra året, tänk positivt, ni kom ju tamefan till final, det är riktigt bra gjort :)

Vi ses till hösten, hoppas på riktigt roliga och jämna matcher :)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: vi får väl ändå gratulera Skellefteå till sitt gjorda mål och ett svårslaget rekord i att vara det mest utklassade laget genom tiderna!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Växjö kan tacka oss andra klubbar för sina fina spelare. De har ju inte utbildat en enda av sina spelare själv, det är vi andra som drar det lasset. Sedan kommer de med plånboken och shoppar loss. Tur för svensk hockeys skull att inte alla är som Växjö...

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf:

sanningen är att Växköp är på en helt annan nivå än samtliga lag i SHL. De spelar i en helt egen liga.

Min analys är:

Grabbarna kämpar och spelar bra sett efter vår förmåga. Vi har tre gnuggarkedjor som strider som djur, men det är vår förstafemma som har skills att få in pucken på ett sätt som inte är flipperspel eller bjudningar. Det låser sig, för allt hänger på dem. De spelar bra men ser ändå stressade ut när lägena dyker upp. Vi känner att Växköp är skickligare rätt igenom eftersom de köpt in en stjärnspelare till varje position i laget.

Växköp är avslappnade, och Elias P spelar som en jävla Gud. Tycker vi ger honom lite mycket utrymme, men även om vi plockat bort honom med fysiskt spel eller griseri, så har de 6-7 andra forwards som är nästan lika bra. De har 3 st förstafemmor!

Jag är själv nöjd mer vår säsong och med vårt slutspel. De flesta höjde sig, men det var låååååångt ifrån nog för att kunna mäta sig med Växköp. Ifall Matt A spelat lika bra som i Djurgårn och inte blitt skadad, och ifall Holloway spelat som han gjorde förrut och inte var skadad, då hade vi t om kunnat vinna någon match, men det hade ändå inte räckt till.

Växköp är helt enkelt för bra för ALLA andra lag i SHL. Bra köpt av dem!

Det som blir intressant i tredje, det är ifall det blir någon avskedspresent eller inte?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf: 1-19, förnedringen fortsätter

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
J F K: Hemmalaget vänder strax, flera växlar kvar att lägga i

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Bjärtrå, en liten by i Kramfors kommun med ca 100 invånare. Byn har ett lokalt fotbollslag som heter Bjärtrå IS. Det har aldrig funnits en hockeyrink i byn, men jag tror fan om dem lokala fotbollspelarna skulle ta på sig ett par skridskor skulle dem göra en bättre match mot Växjö i finalen än SAIK.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
J F K: Finns jobbigare förluster förstår du nog ;)
T.ex att vinna målskillnaden med 25-14 men ändå stå som förlorare om en SHL-Plats ;D

#LEKSAND

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
J F K: 1-18 i målskillnad...vtf! Utklassning är ett för milt uttryck.
Men det är ju klart att SAIK inte ville vinna eller att Thompson biologiskt tränat ner laget eller någon annan ursäkt Yoda kan hitta på.
Sämsta finallaget detta årtusende, skämmes ta mig fan!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rytter: 17-1 i målskillnad. det är nog bara otur och tillfälligheter.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
J F K:

Sämsta lag?

Har ju hört att dom är i grunden ett bättre lag än växjö och med en högre högstanivå.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:

Just nu? Det har han gjort hela säsongen.

Han slog precis Holmströms juniorrekord i slutspel på färre spelade matcher.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Elias Pettersson spelar som han är från en annan planet just nu. Tyvärr är det bjudningar, men varför ska vi de dem till just honom?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund hello! Problemet är ju att ni inte sätter puckarn och att dom har Elias Pettersson!

Mike.F

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Undrar om inte Skellefteå är det sämsta lag som gått till final i modern tid?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tarasov:

tack Ivan!

Min analys efter förstaperioden är att vi spelar bra och att det är jämnt, men framför allt är det Växköp som spelar lite sämre med lägre energi och sämre passningsspel.

Skillnaden mellan lagen är att Växköp sätter sina chanser när de dyker upp och vi lägger dem på benskyddet eller magplattan.

PUCKEN SKA IN FRAMFÖR MÅL OCH DÄR SKA DEN TRYCKAS IN!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Gammal regelbok. Sid 58, där står ”TRÄFFAR ”. Så skulle nog säga att det blev rätt igår eftersom den träffar över ribban. Om man skulle tolkat annorlunda hade jag nog velat se ordet ”lämnar.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
En regelfråga:

domslutet igår då de dömde bort Växköps mål för spel med hög klubba.

Calof väntar på att pucken ska sjunka i luften och när han slår in den har han klubban i en nedåtgående rörelse. När klubban träffar pucken först, då tycker jag det ser ut som om klubban är över ribban. När pucken "lämnar" klubban tycker jag det ser ut som om den är just under ribban. Det är en tiondels sekunds skillnad.

Vilken av de två är det som gäller? Träffen på klubban eller när den lämnar klubban?

Det var ett svårt domslut att göra och det kunde lika gärna ha dömts mål där.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

att vissa har sympatier mot vissa lag har jag inga problem med, så länge de är öppna med det. Wikegård fick ju några glädjeutbrott när vi mötte Djurgårn och försade sig, men det gör inget. Det var nästan lite kul. Wikegård och Sanny känns objektiva även om jag inte håller med om varje grej de säger. De känns även kunniga. Till skillnad från resten av massmedia, utom norranbloggen då såklart :-)

Vill för övrig passa på och berömma domarna för ett mycket bra slutspel. Att de gör fel ibland och går på någon filmning här och där, det får man leva med. De har kännts ganska modiga i sina beslut. Sören Persson, Nord och Sjöqvist har samtliga vart riktigt bra tycker jag, och de tar oftast för "rätt" utvisningar dvs spel med klubban även om några felaktiga också slinker igenom ibland.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Hela cmore är hemsk lyssna på.
Johan löven Edlund, Lena Lule-Sundqvist, Oldeen avis Brynäs, Wikegård avis Brynäs, sen då alla DIFare.
Min senaste pest är Petter R. Han har ju inte ett rätt längre och är riktigt sne efter semin.
Inte ett ord om Växjö vs Skellefteå AIKs filosofi och lagbygge. Fattas bara ett reportage om hur bra det är med pengar och att Växjö är berikar svensk hockey.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Jag säger att chansen att vi vinner en match är ungefär lika stor som att Växköp fostrar en egen spelare, dvs vääääldigt liten.

Sanny skriver om Rahimis filmning och jämför med Jimmies uppträdande genom åren.

Skillnaden är att om guld-Jimmie gör något sådant, vilket han inte gjort på flera år, då vevas det hundra repriser, det diskutteras i studion, alla tar avstånd.

Guld-Jimmie säger själv, jag gör allt jag kan för att vinna och det är upp till domarna.

Rahimi säger att det var en solklar utvisning??? Ok. Den andra grova filmningen i samma match.

Studion säger mest ingenting. Shiminin hyllas, när han åker omkring och spelar jävligt fult, slashar folk med tvåhandsfattning helt utanför spelet, spearar folk i pungen helt utanför spelet. Där blir det inga repriser eller kommentarer. Näe han gör allt för att vinna. Nu senast så lyfter Berglund bort honom, då kastar han sig och ligger som en död fisk på isen.

Han vill inte ta fighten där, säger den okunnige Rönnqvist som inte förstår att han filmar för att få Berglund utvisad. Otroligt okunnig. Misstänker att han som gammal MoDoit är väldigt avundsjuk på dynastiernas, ett beteende som Rytter och bisterfinnen uppvisar stup i kvarten.

I serien så står han för en av säsongens höjdpunkter när han hamnar i groll med Katic som delar ut några små lätta jabbar. En riktig nolla den där Shiminin.

Idag... ligger vi under med 2 mål eller mer... då förväntar jag mig en liten avskedspresent till Rahimi och Shiminin. En sådan att de inte behöver filma och ligga kvar, utan en ordentligt packeterad present så att de ligger kvar på riktigt. Göra en Klas Ingesson, de ligger ju kvar och rullar runt hela tiden i Italiensk fotboll, så lika bra att se till att de inte ens behöver filma.

Man får ju inte slåss i svensk hockey, så det går ju inte att spelarna självsanerar bort Ledin-beteendet ur svensk hockey. Då blir man ju avstängd.

Men det som talar för några avskedspresenter, det är ju att straffen är tidsbestämda. Men då kanske de i efterhand hittar på att straffen inte var tidsbestämda, eller att man får 6 månaders avstängning? Så brukar det ju också fungera i svensk hockey, att reglerna ändras om vad som gäller. Garanterat att media skulle lyfta detta som det värsta någonsin, alla tidningar med sina okunniga som ej förstår idrotten skulle se till att reglerna som gäller inte finns något mer och ändrades.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Vad säger du Yoda.
Är det inte en väldigt passande uppgift för Skellefteå AIK bli historiska och vända 0-3?
Nåja en vinst i afton tycker jag ändå inte är en omöjlighet, vi börjar där.
Skrev ju igår om juniorkedjan inte varit sig lik, ej heller första. Måste lägga till det finns fler forwards som inte synts till.
Köpelag som Växjö brukar ändå sakna hjärta och svikta i prestation men bonusar är nog medicinen misstänker jag.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Monno:

Trolla vet jag inte om jag gjort, utan jag var inne och varnade för att ni mest köpte in pensionärer från Kanada. I efterhand fick jag rätt.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Måste gräva djupt nu, kan vara sista kvällen.

Jinxas en hel del ute i media, bra. länk
En tappad match bara egentligen, förra hemma.
OM så har vi nu hemma-borta-hemma, en 7e tar vi.
Som sagts så tror jag vi har växlar kvar.
Ortio har ännu inte varit väggen från kvart och semi.
Juniorkedjan har inte heller flugit fram som tidigare.
Vi har närmat oss.
Bert ser ju samlad ut under PKn:) inte alls bruten. Klockare likaså, lugn och som om de vet mer.
Det är dags ge Andrén lite svårare puckar.
Geniet Thomson, tiden och antal matcher talar för honom.
PP. Där finns så mycket att hämta.
Bud som en joker imorrn eller senare.
Vårt sjuka hemmafacit i finaler måste ta slut någon gång.
Pär-Jocke -Möller.
Hemmapubliken.
Skridskoåkning.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: True. Trodde faktiskt vi skulle åka ifjol, men Västerås var ännu kassare. Klen tröst.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Nä nog är det tur du aldrig varit å trollat i andra forum. :-) #minnetbramenkort

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rikky: Nog om det nu. Nu ser vi fram emot att få se Möller & co på våran hemmais, snacka om kvalitetshöjning det kommer bli nästa år!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
jå1: Bara lite kul att en modoit inte "Bryr sig ett skit om oss" men känner ändå att han måste lägga ner en lång text till mig :D

Jaja, idioter finns i alla lag, även i "Fina Modo"

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rikky: Rytter tillhör inte avdelning dryga Modoiter. Nyanserad och saklig, självklart sänks nivån när timråiter är ute för att jävlas, fullt naturligt. Självklart är det många Modoiter som ser Timrå som rivaler och tycker det är jobbigt att vi spelar SHL.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rikky: Mkt bra idé..

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Självklart :)

Rytter är ju bara en Modoit i mängden av alla ändå, finns den där sorten supportrar i alla läger ;)

Modo ska vara i SHL, men då ska de också visa att dem verkligen är värd att tillhöra SHL också.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rikky:
Jag tycker också det känns bra med Timrå tillbaka och det ska bli kul möta er.
Vill ändå tillägga jag tycker Modo är lika välkomna tillbaka, det tror jag Yoda och alla andra AIKare också tycker.
Trots Rytter.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tikkare:

Det stämmer, men jag var inte inne på Färjestads forum då och ”tyckte till”

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: vad jag minns så var det inte alltför länge sen Skälläää var i sandlådan i många år. Det svänger fort i hockeyn.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Gärna slutspel, bara vi slipper HV är jag nöjd ;D

Det kan säkerligen gå bra det här, att etablera sig är inte lätt, men Timrå har varit i den sitsen förr, då blir det oftast smidigare för en klubb som oss än för t.ex KHK som ett exempel.

Ser mycket fram emot att se era färger tillsammans med våra på isen till hösten :)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rikky:

Det ska som sagt bli grymt kul att få se matcher mellan klassiska Timrå och klassiska Skellefteå AIK. Kul att det finns ett annat lag i Norrland som kan spela hockey!

Vem vet, om ni nu etablerar er och ungdomarna tar några steg, träffar rätt med ett par dodlisnyförvärv, så kanske ni också går till slutspel och krigar där.

Om nu inte löven och MoDo gått i KK eller lirar mot Lejonström, Teg och Kalix, så kommer säkerligen Rytter, bisterfinnen och Jaca (paus från genusunderhållningen på operan?) gå in på er sida och härja.

Du får ta det som en komplimang då blink blink.

Timrå, välkomna upp ur sandlådan, nu ska ni få lira med de stora grabbarna!

PS! Ingen ekodopning mixat med köpmani bara, tack! DS!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rytter:
Har man ett stabilt lag, så bli spelare som EP tungan på vågen. Nog är Växjö bättre en Saik men utan EP så ser jag ändå möjlighet till en jämnare finalserie, hur jämnare blir såklart en gissningslek. Men låt EP växla lag tror jag mkt väl titeln kunde hamnat hos allas våra vänner i Skellefteå.

Jag har väldigt svårt att tro att Pittsburgh skulle tagit så många titlar utan Malkin/Krållan eller att Chicago skulle lyckats utan Kane/Tåffs, samtidigt räcker inte det med sådana spelare. Vilket Edmonton är något slags bevis på. Så å en och andra sidan....

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rytter: "Men att tro att många modoiter skulle bry sig är nog bara i era drömmar."

Tro?
Vi vet att ni bryr er, med tanke på att du måste skriva att ni inte bryr er så förstår nog alla att ni bryr er ;)

« · 1895482 · »