Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Dynastiernas dynastiförenings guldresa

« · 1899515 · » Till forumet


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Blister Brigade:

minst sagt en utmaning. Kul för honom!

Det ska också bli intressant att följa duellen mellan dynastiernas gamle sportchef Lasse the Almighty J i SKA St Petersburg mot Qatars gamle sportchef flensis i div 1 laget Brooklyn Tigers juniorverksamhet. Det är ju där juniorerna från den egna kommunen hamnar.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Håller med, bra jobbat av Lasse! och vilken utmaning!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rytter:

Han får sin vanliga roll. Spindeln i nätet. Ganska coolt att en svensk tränare plockas in till St Petersburg och ryska landslaget där han får fortsätta. Min tagning är att de sett dynastiernas lira och de vill hitta tillbax till liret de hade på 80-talet.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:

Ja han verkar få en riktigt häftigt roll, är det huvudtränare eller assisterande han blir? Nej det är något så coolt som "methodical coach".

Verkar vara en riktigt viktigt roll som listas efter målvaktstränare och fystränare när man listar staben i klubben.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Lasse the Almighty J klar för SKA, den största klubben i Europa. Oj!

Men vi ska inte heller glömma bort Qatars gamle sportchef, flensis. Han är ju i div 1 laget Brooklyn Tigers juniorlag.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf:

Ja och sen har ni ju dambasket oxå! Kryllar ju av bra hockeyspelare från Qatar kommun!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Men vi har aldrig förlorat en finalserie med pinsamma historiska 1-20 i målskillnad och det lär aldrig hända ever again, så grattis till det bidraget till svensk hockeyhistoria.
Man blir glad!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
bisterfinnen:

ingenmanslandet Qatar är ett riktigt gissel inom hockeyn. Upprepade brott mot de mänskliga hockeyrättigheterna, sargutdunkarmedley, köpmani, karriärer släcks på löpande band efter de grövsta överfallen, låt han dö-ramsor... ja listan kan göras lång. Jag ser det lite som mitt kall här i livet att belysa övergreppen och lyfta ett varningens ET-finger om du inte märkt av det? Visst är det varmt nu, solen skiner, men om ett par månader är det mörkt och kallt och så hopar sig Mordors trupper vid grindarna igen.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Spelar dom hockey i Quatar? Varför intresserar du dig för ett såpass okänt hockeyland?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Mike.F:
Håller på Liverpool och gläds över andraplatsen. Det här med att bara vinna är det som gäller är lite en amerikansk klyscha. Det skall inte förväxlas med att man ger allt och kämpar för att nå förstaplatsen.

Många idrottsmän tränar och tävlar otroligt hårt utan att nå en förstaplats, blir för mig väldigt konstigt om de inte skall kunna glädjas över sina 2,3,4 placeringar osv.

Är lite oroad om vi skall få en stämnings av att dessutom bara äger sin framgång, dvs du bestämmer själv om du skall bli nr 1. Blev någon annan nr 1 var det för att han ville mer än du. Det resonemanget blir svårt att få ihop över tid.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tjurn :
Går det att bo i Gävle? tveksamt.
Vintern då snökanonen pumpar in från Gävlebukten.
Sommarn då myggplågan är som värst runt Dalälven.
Radioaktiva nedfallet -Gävle aka Tjernobyl.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
bisterfinnen:

Qatarhjon - misslyckad individ som har ”otur” i hockey mest hela tiden

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: tror du på fullaste allvar att hajen åker upp till lapphelvete å spelar under grinbert . Skulle inte tro de! Bara så du vet 13 vepor i taket i gävle!!! 20-1 eller?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Kan du specificera?

Hjon (etymologi) – i äldre skandinaviskt språkbruk en person som ingick i ett hushåll i egenskap av familjemedlem eller tjänstefolk

Fattighjon – den som åtnjöt socknens fattigunderstöd

Rotehjon – de allra fattigaste i bondesamhället

Inhyseshjon – i någon annans hem eller på någon annans jord utan att vara i dennes tjänst

Sytningshjon – någon som bor kvar enligt undantagskontrakt

Tjänstehjon – en generell plikt att söka och finna en husbonde som ville anställa

Fästehjon – äldre benämning på förlovade, se fästfolk

Blåhjon – en skalbagge i familjen långhorningar

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tarasov: nä det har ju inget med hockey att göra men det var ju liksom 2:a platsen jag tänkte på!! Hur många kan glädjas över en förlorad CL final? Svar ingen!! Kontra förlorad SM final med 1-20 i röven!! Svar borde vara 0!!

Mike.F

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Blev kanske lite tvär med hjonet men ibland blir man less.
Jag menar svina på i sin egen bok bryr mig inte men här inne räcker inte tålamodet alltid.

Ja sillyn är sig lik med åsikter om spelare och sportchefer.
Låter ganska lika i alla lag när jag läser runt, man är oense om mycket.

Om jag fattar rätt fattas två pusselbitar förutom Jimmie. Om en av dessa är ett "namn" och en mer okänd tycker jag vi har riktigt bra på papperet.
Får vi in två "namn" + Jimmie tycker jag det ser sanslöst bra ut.

En kvot vi inte fyllt är någon med anknytning typ någon spelare som känner någon eller Samuelsson borde ha koll.

Låter kaxigt men med tanke på AIKs status och årets roster tror jag Lindgren har bra läge knyta ihop säcken med två bra + Jimmie. Hoppa på vårat tåg borde locka.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf:

Säkra vårtecken detta årtusende, snön smälter, tussilagon blommar och Qatar tar tidigt sommarlov!

Men i dambasket är de i alla fall ena riktigt hejare! Hihihihi!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf:
Du har aldrig tillfört något vettigt precis som Luleå i SHL.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Höddu Farbro vet du vad det är för skala på Skelleftemodellen?
Svar: 1:20

Hahaha :)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
dansbandshjon ljuger och försöker men lurar ingen.

Alvarez klar idag och jag tillhör nog de mer positiva.
Tror Lindgren fick ett bra pris och visst lite skademoln men annars bör han räcka långt och spelartypen behövs.
Ja alltså jag tycker han är nästan klockren.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: vad är skillnaden?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf: Hahaha, det var fan roligt 😂

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Haha, ja du Yoda jag tillhör den ironiska generationen och har svart bälte i ironi.
Lycka till med sillyn och let the köööpfest begin.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Jo Yoda jag måste bara berätta vad jag såg på vägen ner till Umeå i helgen, du vet Umeå staden som är dubbelt så stort som Schtaaaan och som har allt ni saknar.
Jo strax norr om Kåge finns en vägskylt "Skellefteå 20" som någon fixat till en etta på och som nu står "Skellefteå 1-20"
Haha snacka om bra humor och det gjorde min dag :)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Hahaha frisbeegolf och andra hittepåidrotter, kanske ett sm-guld i bibelstunder och kast med liten Bolidenbo?
Men är du nöjd så inte skall jag pissa på din parad.
Hihihihihihihi

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Mike.F:

tror nog de är rätt nöjda med sin Champions League resa när de blickar tillbax.

Mer nöjda än Man U som rök direkt likt indijanerna gjorde.
Mer nöjda än Qarabag som inte fick vara med i slutspelet (likt Qatar)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Mike.F:
Skall vi verkligen smutskasta Liverpool härinne, någon form av bottenmärke isf:)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: fråga Looserpool vad dom tycker om en 2:a plats?

Mike.F

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf:

men i dambasket, där står vi oss slätt mot Qatar! :-)

Bara att gratulera Qatar!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf:

nej nej nej, vi är bäst i Sverige i frisbeegolf och vintersim. Även bäst i damcurling för juniorer, samt skotercross och STCC.

hihihihihi!

I ishockey har vi 7 finaler på 8 år, värsta dynastin! Slår helt klart högre än att ta tidigt sommarlov ett årtusende i streck, eller vad säger du?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Jajjamen guld till Luleå även i dambasketen, fy f*n vad vi äger.
Nå hur många sm-guld tog guldstaden Schtaaaan?
Svar: noll och inga!
Varför då?
Svar: För Schtaaaaan är bara med i högsta serien i någon större idrott med sitt herr AIK och där blev det ju 1-20.
Där har PEa fixat så att inga andra idrotter får konkurera med herrhockeyn. Ganska trist och urvattnad stad i min bok men det är ju allmänt känt att Schtaan är trist med som kronan på verket Skelleftehamn vald till sveriges tristaste och fulaste ort.
Börjar förstå varför du och Barbro flyttade.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tarasov:

ersätter någon av Hetta, Petterström och Ohlsson

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Ersätter Hetta antar jag?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf:

ja sen glöm int guld i dambasket också, samt silver i herrbasket - fast de fick ändå dam silvermedaljer! hihihihi

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Vadå? Vi tog i alla fall ett sm-guld i hockey säsongen 17-18, hur många guld tog ni?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf:

Samma visa ett helt årtusende i streck. Ni är jätteglada på sommaren och mopsar upp er och är spydiga. Fram emot vårkanten är ni inte lika glada däremot, tidigt sommarlov, gråt och tandgnissel. Vi tampas om den ädla metallen däremot.

Att ni aldrig lär er? Ni har sprungit in i samma skyltfönster nu 100 gånger i rad. Alla skrattar, ni reser er upp, borstar av er, och så samma idiotiska manöver igen. Pang!

Er onda överstepräst Savage har i alla fall vett att hålla sig borta, dölja sin skam och slicka sina sår.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Köpelakenas köpelag #1 slår till igen.
Skall bli kul och följa era försök att förklara Alvarez som en egen produkt.
Vad har hänt? Har den osinliga gruvan av egna juniorer sinat?
Här värvas andra lags reject till 3:e kedjan.
Festen är över, man blir glad!


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Hade varit intressant höra diskussionerna runt det Ledinska köksbordet.

Lite trögt i sillyn men innan sommaruppehållet borde väl ett par spelare bli klara.
Saknas visst 3 forwards + Jimmie?
Inte helt lätt jobb för Lindgren.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Kalmar HC.... kom ihåg vem som skrev det först🤣

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

det har vart tyst om Ledin i flera veckor nu. Vad har han på gång? Han erbjöd sig att spela gratis och städa latrinerna efter varje träning, men ingen nappade?

Blire Brooklyn Tigers med flensis måntro? Eller är division ett en för hög nivå för gubben?

Mitt stalltips är är ett lag i division 2, med väldigt smutsiga latriner. Kom ihåg var ni läste det först.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

jag förstår hur du tänkte när du generöst delade med dig av dina klokheter.

Han kanske är bra nog för att spela i dynastiernas, så det är en mycket bra spelare. Det beror lite på hur han är som person? Vill han vara en av många storstjärnor i dynastiernas, tampas om guldet? Lite som att gå till Barcelona och tampas på träning med Messi, Suarez och gänget?

Eller vill han vara den enda stora fisken i akvariet? Inte säkert att alla spelare vill spela i Barcelona, den del känner nog att de hör hemma i Stoke eller Huddersfield istället och vara den bäste där.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Aaron Palushaj kanske vore nått?
Om han lyfter blicken och AIK visar intresse borde det ordna sig.
Jag tänker Skellefteå AIK vs Brynäs är valet enkelt.
Vi är "större" bättre och en trampolin till högre ligor.
Trevligare stad också känns det som.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

om hockeylaget... efter den här artikeln skrevs har de alltså rykt jävlart direkt i play-in två år i rad.

Men det kan man ju vara stolt över.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:


Ja medaljerna hopar sig. Silver i innebandy-DM, silver i herrbasket, guld i dambasket och guld i damhockey.

Kovacs verkar helt klart störd. Gissar på damp?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Luleå HF visar sin låga nivå.
Finns det ingen i föreningen som tänker klart och stryker intervjun? länk
Robin Kovacs bekräftar misstankarna att han har ganska tomt på trean.
I Ledins fotspår.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Eilert är en profil och de skall man vara rädd om i det här samhället. Tror det kan bli av till våren med SHL för Modo :)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
bisterfinnen:

för att undvika missförstånd så vill jag bara påpeka att Eilert är en personlig favorit. Han är riktigt jäkla KING den gubben. Synd att ha lade sångkarriären på is för hade lätt betalat för att se honom live. Hoppas han gör en comeback en dag.

Hoppas även att MoDo gör comeback i SHL en dag ;-)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
brynäs08: Jo, för dom är ju så lika 😂

Du var väl inte å måffa våfflor?

Henkes fru är väl Husumjänta va?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Jo jag vet. Gick i småskolan på Grundsunda-vallen. Har haft torp där i många år.

« · 1899515 · »