Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Dynastiernas dynastiförenings guldresa

« · 1929377 · » Till forumet


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Perro: Han såg nog rätt match, problemet är att han varken vet ut eller in vad gäller hockey...

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Luleå dominerade och spelade sönder dif, särskilt i andra perioden. Du måste ha sett fel match.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Forsberg 1978:

Imponerande att du kan räkna till tre.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Och vad har en vinnare som du vunnit?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Inte helt lätt möta ett Rögle som tror de spelar final under serielunken dessutom CHL som sliter.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Widing bekräftar Abbott tycks ha fått ur sig allt och lite till inför århundradets match för honom. Karln har ju förnedrats så många gånger av oss.
"– Jag var ruskigt spelsugen. Sedan trodde jag att Cam skulle spräcka halspulsådern inför matchen när han pratade. Vi tuggade fradga när vi klev ut på isen, sa den förre AIK-spelaren."
Inte helt lätt möta en finalmotståndare under serielunken. Dessutom detta CHL som kostar mer än det smakar.
Sedan har jag plågat mig med Luleå-DIF och Luleå mördar hockeyn riktigt skickligt.
Luleå har ju knappt någon kvalité i laget och de inser utan dödgrävarhockey inga poäng.
Alltså det är ju nästan komiskt se hur de bara fiskar efter misstag och helt saknar eget spel. DIF precis som alla andra anfaller och anfaller och får spelvändningar mot sig och publiken trivs trots de borde spy.
Det är tydligt poäng är allt, det förblindar.
Bulan blev väl kung i Gävle också trots att han förstör svensk hockey.
Trösten är Bulan aldrig vunnit något stort utom brottnings-SM -96.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Mannberg = hattrick = sant

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Målkungen Mannberg har gjort lika många mål ikväll som hela SAIK gjort på två matcher :-)


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Till skillnad från dig så är jag väl medveten om att vi är ett bottenlag!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Forsberg 1978:

Välformulerat inlägg för att komma från dig!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Du kanske inte behöver ha så stort fokus på topplagen utan lägga fokus på bottenlagen där faktiskt ni är ett bland dom!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Ja defensivgegga är det inte utan mer gladhockey -en tränares mardröm men vi kanske är enda laget som tänker på lördagspubliken?
Rögle tömde sig och Abbotten såg sinnes ut vid TO i sista. Undra hur han lät innan match?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Tung förlust. Nog borde man kunna göra mer än ett mål på 40 skott?

Växköp gör en Qatar och spelar 0-0 mot indijanena, Färjestad gör också en Qatar och gnetar in 1-0. Qatarfansen är unisona i sina hyllningskörer och Börje stämmer i bäcken, fan vad mäktigt med 0-0 defensivgegga!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Ja det hackar och strular med skador och avstängningar. Som tur är går det över och fördelen är att vi får ett hungrigt lag rätt tid på säsongen.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Zappaholic:

egentligen tycker jag nog inte så olika än dig. Ligan behöver ta krafttag emot våld mot huvudet. Om jag säger så här, jag vill inte att mina barn ska börja med hockey för det är för farligt. Det är något som är fel. Ok?

Men då har du en situation där en spelare som är 1.95 bromsar in i en situation, och axelkåpan då träffar motståndaren 1.75 i huvudet. Det tar i huvudet, men situationen ser ut som om den stora killen försöker screena bort den mindre killen. Men korrekt med avstängning om man vill få bort allt våld emot huvudet.

I en annan situation, då söker backen upp en tackling som han delar ut med våldsam kraft. Tacklingen riktas uppåt i en uppåtgående rörelse, och den tar rätt i huvudet på en oförberedd motståndare.

Den första ger 5 matcher, och den andra ger 3 matcher.

Om man vill få bort våld mot huvudet, då måste man först se till att man har en domstol med lite spelsinne och lite kompetens. Annars kommer supporters likt mig själv sitta där och skråla: "allvarligt". Det känns inte direkt rättssäkert, och när det inte gör det så minskas trovärdigheten. Det borde du nog själv tycka också?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Jag håller med om att bedömningen svajar. Allt våld mot huvudet ska ge avstängningar, och sen måste de med tydligare uppsåt än Albins straffas mycket hårdare.

Jag tycker att fem matcher är bra för den förseelesen han gör. Sen ska andra straffas betydligt hårdare.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Zappaholic:

Ta och kolla upp den här tacklingen som ger 3 matcher och fundera på vilken förseelse som var värre med högre skaderisk. Väldigt pinsam bedömningsnivå skulle jag säga.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Zappaholic:

Jag säger inte emot dig. Vi måste ta krafttag emot smällar mot huvudet. På riktigt.

Den är en smäll mot huvudet, en knuff som han bromsar in i. Det är inte en tackling, som i huvud-”tackling”.

Men försvarar det inte. Albin hade kunnat undvika den, även om jag inte tror att det var meningen.

Men Albin fick 5 matcher, och när någon annan delar ut värsta tacklingen som tar rätt i huvudet, då blir det också 5 matcher? Det är det jag ifrågasätter. Om Albin fick 5 för den borde en riktigt huvudtackling leda till 10 matcher. T ex den som Gustavsson delade ut.

Har jag fel här eller?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Han kör medvetet in axeln i huvudet. Tur det inte blev hjärnskakning.

Sluta försvara huvudvåld. Det hör inte hemma på en hockeyrink.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Zappaholic:

Det var ingen tackling.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Vad spelar det för roll?? Smällen tar rakt i huvudet.

Vad fan sitter du och försvarar huvudtacklingar för????

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf:

Versen är inte slut innan den tjocka damen sjunger. Det är något man lärt sig som dynastiare.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Själv är jag då rätt nöjd med att ligga i delad ledning i tabellen medans ditt AIK sjunger på sista versen hi hi hi hi hi.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Okej då, jag kör väl hela då!

Stackarn var en sargutdräng
Vi mammondyrkar gärna
Han dunka sina sarg ut fem
Han var då ingen stjärna
Ingen glad min synes än
Gnetarna på isen ej tänka

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf:

Bra att du har något att bli glad över, för int blir man då glad av att se era inköpta gnetare dunka pucken sarg ut och köra lite bisvärm framför egen kasse.

Det är precis som textraden i min melodi ”stackarn var en sargutdräng”:

Ingen glad min synes än

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Inför vilken publik går ni för SM- och CHL-guld?
I hallen eran ekar det ju tomt.
Oerhört komiskt att se alla tomma stolar i tisdagsmatchen och ännu mer komidkt att läsa i Norran och på ditt AIK:s hemsida att det var ca 1500 åskådare när en Northpower skribent på plats räknade till knappt 700.
Ingen vill betala för att se ditt AIK och jag blir glad :-)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Noterar att Blomqvist spelade 16:25.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf:

Tacka vet jag att bjuda publiken på noll mål och två tacklingar.

Vi går för dubbeln, SHL och CHL. Det är roligare än att gå för 0-0.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Ja det är nya tider för dig som bara kan glädjas över fd spelares prestationer för ditt lags nuvarande spelare funkar ju sådär milt uttryckt.


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Ojdå vad skådar mitt öga....ni kom 2 poäng närmare plats 11 i tabellen ikväll.
Om hockeygudarna är goda firar vi Jul med ditt AIK på plats 11 och man blir glad!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Man får va nöjd med en poäng borta mot Djurgårn. Vi såg trötta ut efter CHL matchen i Tisdags och Gurra räddade oss långa stunder. Bra kämpainsta!

Qatar är nära att göra en Qatar, men lassi silar en. Synd för annars hade man vunnit storkovan på oddset.

Men helt klart en match i Qatarpublikens smak, den kunniga publiken med lite speciell smak sådär. Noll mål! Men hör och häpna, hela två stycken tacklingar! Ja vad det bjöds på show!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Kamikaze Hedberg fräser ifrån backen och lägger fram den till swingin Wingerli, 2-0

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Jocke Lindström, Skellefteå, och det är 1-0 till dynastiernas. Föredömligt spel av guld-Jimmie framför kassen.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Det är inget bländande dynastilir, men vi går in i närkamperna och det ser stabilt ut. Vi har en puck inne som domarna dömer bort utan att kolla reprisbilder, det ser ut som om backen knuffar in keepern. Djurgårn skapar några öppna lägen efter slarv men oavgjort får ses som rättvist. Det står Qatar efter en period.

I Färjestad så bjuder Qatar publiken på 5 skott och en tackling. Tyvärr silar dvärg-Lassi till 1-0 så där sprack mitt matchresultat på oddset.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Ja då är det dags att åka ner till kungliga huvudstan för att visa fjollträskarna hur man spelar ishockey.

Enligt rapport har de redan rullat ut röda mattan på arlanda där kungafamiljen ska stå och skaka hand. Sen har de förberett ett mäktigt cortege med motorcyklar, helikopter, limosin, och tusentals kommer att stå och vinka av vördnad in vid vägen in till arenan. Det är inte varje dag dynastiernas kommer på besök!

Mitt tips: 1-5. Vi bjuder dem på ett tröstmål för att mottagandet var så fint.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Ja ikväll är det juniorhockey mot Qatar. Känslan är ganska lik som a-lagets CHL spel faktiskt. Först mötte vi finnarna, sen mötte vi tjeckoslovakerna.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf:

Jag tror nog inte dynastiernas invånare höll mer på Qatar eller MoDo mer än vad de höll på dynastiernas?

Men korrekt att många dynastiare supportade er på den tiden när vi spelade i olika serier. På den tiden hade ni egna spelare och ett eget spel.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Det är klart vi tror att ni gör, som på 90-talet när alla i Schtaaaaaan höll på Luleå så även du.
Innerst inne är du ett Luleåfan så kom ut ur garderoben, du är snart där igen när ditt AIK spelar i Allsvenskan där de hör hemma.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Peja:

Nog får du tro att det betyder att fansen ska sitta och hejja på löven, Qatar och Växköp.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: "Vi missunnar ingen dynastiare framgång."

Det förstår jag att du inte gör, men det är inte vad som formuleras i er värdegrund.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Jag måste få dela med mig två saker jag lärt mig här i livet.
1.Det finns en massa indijaner i Jöttä-borrj
2.Man ska ALDRIG räkna bort DYNASTIERNAS DYNASTIFÖRENING!

Gött!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Sällan man ser sådana scenförändringar som ikväll. Från genomusla till typiskt dynastilir. Otroligt bra andra halva sv matchen, och Juhamatti spelar som i trans. Satan vikken spelare det är när han är på humör.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: nä du vet verkligen inte!!

Mike.F

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DYNASTIERNAS YES!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Mike.F:

Jo jag vet, jag bor ju här. När jag promenerar till spårvagnen är det en massa krigsmålade krigare, röksignaler, fredspipa, totempålar, hela köret!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf:

Vi skulle ha ställt fem st framför egen kasse och dunkat sarg ut, då hade det i alla fall blitt 0-0

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: du vet alltså inte?

Mike.F

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Mike.F:

Nog tusan är det väl för att det kryllar med indijaner på Jöttä-borrjs gator?

« · 1929377 · »