Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Dynastiernas dynastiförenings guldresa

« · 1947342 · » Till forumet


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Det domarna hittade på var videobedömning fem minuter och tveksamt mål för indijanena, 3 st tvåor och ett straffslag.

Tyvärr är dynastiernas allmänt odynastiiga, värdelösa faktiskt, mjuka framför eget mål, veka avslut. Indijanena är klart bättre även utan domarhjälp när de flyger som flygekorrar när någon nuddar dem.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Äntligen blire lite live hockey, sist var i jul. Hockey är otroligt mycket roligare live, och det blir i princip alltid bra matcher mot indijanena. Fan vad kul det ska bli!

Sen undrar man ju litegrann vad domarn ska hitta på denna gång? Inte skyhöga odds direkt på en ny domarskandal till fusk-indijanenas fördel.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
{HakKorz}:

Den argsinte farbrorn Lars Bergström var ju förbundskapten för Österrike. Sen var det gastandes och viftandes med armarna: sviiiiinjeefla REGEL emot Hagos, trupperna hojtar jävla apa mot Hedberg, den där lappen mot Pudas. Är det konstigt att man kommer men anspelningar då?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Moget att editera mitt nickname med anspelning på nazism.

Angående Kovacs så har jag ingen aning, du får väl ringa till tingsrätten i Luleå och fråga?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
{HakKorz}:

Det låter inte helt orimligt, även om jag själv tippar att 0-1 var ett turligt flipperspel.

När går Kovacs upp i rätten?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tidig match för SAIK, då blir det att följa dynastiernas dynasti för att se om ni är så bra som ni påstår här inne på forumet. Senare ikväll skall jag se LHF sargdunka in en vinst mot Mora. Bisvärm framför egna målet i 60 minuter och en sarg ut rensning som ger 0-1 i 55'e minuten. Pucken kommer retfullt glida förbi Engstrand i målet medans han står och dricker vatten.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Jag tänkte det också, nu kan man glömma Malmö.
Hur tänker vissa sportchefer? Har de ingen känsla för personkemi?
Jag menar till det yttre kan Ledin framstå som energispelare men för en grupp är han katastrof. Därför hans familj vill att han spelar tills han dör? gärna i Kunlun Red Star.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Ledin klar för Malmö. Herrejösses! De har redan jättebäbisarna Sylwegårds i truppen, och så fyller de på med den mest hjärndöde genom alla tider. De går verkligen all-in på hjärndödhet!

Hockeymässigt... ja då kommer de att missa slutspel. Kanske hinner Mora ikapp, Ledin kanske gör en liten Karlskrona igen alltså.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rytter:

Så målsnitt är inte ett snitt då enligt dig?

Vilka möter MoDo härnäst i allsvenskan då? Blire nå tryck på läktarna?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rytter:
Nivån är jättehög här inne och du visade lite dålig attityd.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:

Vadå bäst snitt, det har han ju inte det är ren lögn. Flera som har högre poäng/match. Elias bland annat.

Däremot har han högst målsnitt.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rytter:

Du svarar då inte på frågor?

Elias är bra. Arvidsson har bäst snitt av alla svenskar i NHL dock. Men så har du McDavid, Ovechkin, Crosby... alla är bra spelare!

Ingen spelar dock i MoDo, i allsvenskan. Däremot hade ni Gaetan Royer, sickin sniper!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Varför plockar du bort inlägg utan motivering?

Vilken regel av de som angivits här på sidan bröt inlägget mot?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:

Nej du har alldeles rätt, han är ingen Arvidsson. Han är en ledande spelare i sitt lag som gör omgivningen bättre, dessutom är han redan under sin första säsong i ligan en betydligt bättre spelare än vad Arvidsson kommer bli.

Men förstår ifall ni är lite bittra då han ledde laget som stod för den största krossen någonsin i en finalserie.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf:

Det var ju precis det jag skrev. ”Jag blir inte förvånad om Aaltonen går in och gör värsta poängsuccen.”

Vad menar du? Hahahaha, du hade 100% rätt?

Ingen skam att inte platsa i dynastiernas dock. Det är ett världslag vi pratar om.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: JMA tackar för semestern och pengarna i Skellefteå och visar värdegrund i nya föreningen.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rytter:

Inget snack om att Elias är duktig. Men han är ingen Arvidsson.

Vem är bäst i MoDo i allsvenskan föresten? Följer inte de lägre serierna så noga.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rytter:
Han är bra men har lång väg kvar och är ganska begränsad i 5 mot 5 eller i trafik.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

"det Arvidsson gör på isen ser jag ingen annan svensk klara av. "

Antar att du inte sett så många nhl matcher. Säger namnet Elias Pettersson dig något?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Helt klart är Arvidsson bäst. Undrar om inte Larsson även är bäst på backen? Dynastiernas brukar vara bäst på de vi tar oss till att göra.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Viktor Arvidsson som jag anser är Sveriges vassaste forward därför han gör egna snygga mål men även nu toppar NHLs målsnitt.
Jag förstår folk har olika smak men det Arvidsson gör på isen ser jag ingen annan svensk klara av.
Viktor Arvidsson är nr 1 i Sverige men även nu NHL.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Straffet mot den unge dynastiaren har nu kommit. Han erkänner sitt brott, tar sitt straff. Ingen skadad, ingen avliden. 30 dagsböter blev det!

Så fungerar rättvisan i dynastiernas kommun. Ingen står över lagen! Det går fort.

Ni väntar vi alla på att rättvisan ska ha sin gång uppe i Qatar. Vi väntar vi alla med spänning på att rättvisan ska ha sin gång där uppe i ingenmansland.

Det kan ju vara så att de läst min lilla värdegrundstabell och sen förhalar till vårkanten. Våren och sommarlovet brukar som bekant komma fort i Qatar.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Signature:

Gnällig publik? Det är ju domarna som avgör matchen!

Att Berglund och Norén åker ur har jag inget att klaga på. Däremot är det en tripping på Lindgren en meter från domaren i slutet, den går inte att missa! Istället för SOLKLAR utvisning så kvitterar då Mora i spel 6-4.

I förlängningen åker Wingerli med pucken bredvid mål, Engstrand hugger undan skridskorna på Wingerli. Den går inte att missa! Mora vänder spelet och gör mål, vinst i sudden.

FY FAN VILKA JÄVLA DÅLIGA DOMARE!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Gnällig publik!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Man får gratulera domarna till en sen kvittering!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Uj uj uj pucken går som på ett sovjetiskt snöre fram till Möller som lägger upp den i krysset, vilken pass av guld- Jimmie!

Dynastiernas!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Fantombacken Djuse, 2-0!

Briljant pass av guden Jocke, guld-Jimmie parlerad på kontoret.

Dynastiernas!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Nog tusan borde väl bisterfinnen bli glad om han såg våra damasker?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Ja den där Lotta Brome verkar vara sur hela tiden!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
JONATHAN PUDAS YES! En minst sagt formstark spelare. En stolt spelare som spelar för hela det förtryckta norbotten, en kille som tar kampen mot den förtyckande kolonialmakten Qatar.

Får väl erkänna att jag har några droppar samiskt blod i ådrorna så klart man blir stolt över att vi har representanter från ursprungsbefolkningen som är så duktiga.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Ja Börje kan inte släppa folkhjälten Fahlman, den prisbelönte journalisten som stod upp för demokrati och det fria ordet, stod upp mot hatet och prisades i sin yrkesgärning. Qatars svenskafanssnubbe blev ju åtalad och dömd för mordhot där, och sen var det ju flensisgate där den gode Lars skrek "sviiiinjefla REGEL" till Hagos och inte något annat? Hmmm... nu på senare tid är det ju "jävla apa" till Hedberg samt "lappen" till Pudas.

Skönt att ens förening inte håller på med sådant måste jag säga, skönt att tränarna inte vill mörda domaren efter förluster, skönt att VDn inte vill hosta på domarna så han blir sjuk och dör, skönt att vi inte anställer folk som har liv på sitt samvete och sen försöker sopa under mattan och tysa ned.

Nu till något helt annat: jag förstår hur Nybro tänker där!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Vombat:

hej, titta på laguppställningarna och räkna. Kan du räkna?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tarasov:

här har vi Qatar damer. Det finns en utespelare från den egna kommunen, och hon är fostrad i dynastiernas! Kul lag?

Qatar och Växköp är verkligen de värsta köpelagen!

Men hobbylaget har ju ett par egna spelare. De som dynastiernas krossade.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Är det inte bättre han tar ”guldtränarrollen”😂

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Jag väntar bara på att guld-Jimmie ska presenteras för en roll. Kanske juniortränare?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tarasov:

Yep. Vi har bra spets på kontrakt redan och för breddrollerna ska man ha in hungriga som kan växa. Helt rätt tänkt!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Nu vet inte om ni landar de nyförvärv det snackas om, men spontant känns som att det billigare och utvecklingsbart istället dyrt + på dekis inför nästa säsong.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf:

tror gör man på jesus. Man VET att dynastiernas är bäst på allt vi tar oss till. "Egentligen" är vi bäst asså, ibland maskerar vi kapaciteten litegrann.

Aaltonen höjde sig rejält efter en usel start, och det syntes att han led av dåligt självförtroende fast han hade kapaciteten och liret i sig. Skulle inte bli förvånad om han nu går in och öser in poäng i finska ligan.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Jaha du tror på Forsell, det återstår att se hur det slutar. Och du trodde på Aaltonen in i det sista och se hur det gick.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Jaca:

Uj uj uj, vettigare sportchef finnes icke.

Att andra lag misslyckats med ett sådant upplägg beror på att det inte var Forssell

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tarasov: Inget ont om Forsell eller SKAIK, men hur är din känsla av att en före detta spelare träder in på en sådan betydande post??
Det har tyvärr visat sig historiskt sett i flera andra lag inte minst "våra" att det inte har vart en så bra lösning även om jag inte vill kapa den genomsympatiske Forsell på nått sett!!
Kan det bero på att GM blir lite för nära omklädningsrummet som han nyligen satt i? Får bara önska honom lycka till och som person är han allt annat än lik sina föregångare och just därför kanske han kommer att lyckas! Vi får vänta och se.


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
En mycket stabil bortamatch med mycket kamp. BP är så fint, så fint, och vi håller HV på stången trots hjälpen från Börje.

Sen råttar Qatar in en suddenseger mot Brynäs. Kovacs spelar, i väntan på sin dom. Det blev en poäng från Kovacs ikväll, utan honom hade det blitt noll, igen.

Därmed smiter vi förbi Qatar i värdegrundstabellen. Qatar riskerar att halka ner till plats 11a i värdegrundstabellen och därmed missa värdegrundsslutspelet.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Dynastitåget åker fram som en ångvält och HV får smaka sarg milt snack. Två stycken tuffa matchstraff där den första är ett stort domarmisstag, men dynastiernas är bra vassa och tar tre blytunga poäng i guldjakten.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Kioskvältaren Holloway lirar fram det till vår Gud Jocke och vi har 2-1 till dynastiernas!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
POW TJOFF BOOM. Precis som i den gamla Batmanserien, 1-0 till dynastiernas! Djuse halleluja

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tarasov:

Det verkar mest vara gamla dynastiare som går till dynastiernas. En gång dynastiare alltid en dynastiare. Tigerränderna går aldrig ur!

Dom tur är så finns det dynastiare så det räcker till alla!


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Ja det låter som lite mer genomtänkta värvningar kontra föregående säsong.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Enligt experter och transfergurus så har vi gjort klart med Jacob Andersson från löven, Hugg från Kanada, samt den gamle dynastiprodukten Becker som imponerat stort i Piteå.

Tre stycken unga talangfulla killar som nu känner sig redo att bli dynastiare fullt ut med allt det innebär, sovjetiska träningar, lattjo lajban klapp spel och artisteri från den högre skolan kväll efter kväll efter kväll.

En liten slutsats kan man dra redan nu. Dynastiernas kommer att vara allmänt dynastiiga en lång tid framöver, kanske för alltid?

DYNASTIERNAS!

« · 1947342 · »