Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Dynastiernas dynastiförenings guldresa

« · 1964833 · » Till forumet


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:

Du vet alltså inte vad trend är. Kan ge dig ett tips, modo har en positiv trend och ni en negativ trend eftersom detta bestämms av utgångsläge och då spelar inte historia någon roll.

Men visst sitt gärna och fyll på med 7 finaler av 9, 7 finaler av 10, 7 finaler av 11 om det känns bättre, men det ändrar inte det faktum att ni har en negativ trend på många plan.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Forsberg 1978:

Jag tolkar det som att mumsbiten har hittat en ”date” från Sandviken?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
{HakKorz}:

Jag tänker på dig när jag lyssnar på en av Onkel Kånkels gamla hitlåtar.

Nassebeeeep i fuhrerns beeeeep

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:

-"Rytter:

Det kunde vara värre, det kan man trösta sig med. Tänk att missa play in i allsvenskan, för andra året i rad.

Men sug beeeep ändå ditt hjon"

På tal om personangrepp. Är det så svårt att föra en vettig diskussion i en normal ton?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rytter:

bra med era bidrag hit och dit, ni får göra vad ni vill med era pengar. Tänk att ni var så bra att ni fick bli fyra i play-in i allsvenskan Uj uj uj 18e rankade i Sverige

Tänk om dynastierna fick nå samma framgångar en säsong

Sug beeep

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Ok vart ser du denna information? Det är då ingen som hört att kommunen gått in med 6m extra för ett par veckor sedan för att rädda klubben. Faktum är att klubben mår rätt bra ekonomiskt och gjort positivt resultat år för år. Mer spännande då och se ifall ni slår er toppnotering på minus 17m, SAIK måste vara den enda klubb i historien som backat trots sm-final.

Kommunen har dock ett bidrag till klubben på ca 6m årligen som går till juniorverksamhet och damhockey. Du vet i övik är det viktigt med ett damlag, man lägger inte bara ner detta för att lägga alla penger på herrlaget. Utan bidraget skulle förmodligen a-laget vara ganska oförändrat men man skulle tivingas lägga ner damlaget då detta är en kostnad och inte intäkt samt att minska satsningen på juniorer. Men visst vi skulle ha gjort som saik och lagt ner damlaget och tagit pengarna till herrlaget.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rytter:

Hjon, vår trend är 7 finaler på 9 år, slutspel 11 år i rad. Vi är ej ett bottenlag i allsvenskan!

Sug beeeep

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rytter:
övik. Ett par veckor sedan.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Peter:

Man kan kombinera beeeep med hockey ditt hjon

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Inte min kommun. Definiera nyligen tack.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rytter:
Kommunen din pytsade ju in 6 miljoner i panik nyligen.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:

Vi är jävligt nöjda med säsongen som helhet, positiv trend där vi tar placeringar och bygger nytt med lokal förankring och stabil ekonomi.

Hur ser saiks trend ut? Vad gör ni för resultat i år.

Att åka ut mot ett bra lag som dif med anor och mängder av sm-guld, en dynasti skulle man kunna kalla dem under vissa perioder är ingen skam. Ni kan vara nöjda med er säsong.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rytter:

Det kunde vara värre, det kan man trösta sig med. Tänk att missa play in i allsvenskan, för andra året i rad.

Men sug beeeep ändå ditt hjon

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:

Fortfarande upprörd?

Se det positiva, ni slipper 20-1 kross i år.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Domarn, sug beeep.

Ni andra hjon, sug beeeeep ni oxå!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
kulltorp:

Oskarshamn!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
bisterfinnen:

Ja kanske, men inte sitter då jag där med 10 st gigantisk Tom of Finland planscher i vardagsrummet

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Peter:

Ja du kanske har rätt där. Men jag är säker på en sak. Det är ändå rätt lugnt för dig när du är hård i magen. När andra får pusta och frusta och kämpa sitter du där med ett leende för du är så förjäkla uttöjd!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Peter:

Du är inte mer mogen bara för att du matar beeep rätt i beeeep på håriga mustaschprydda mön

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Lycka till nästa säsong vi gör er sällskap imorgon


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Zappaholic:

Det man kan trösta sig med, det är att vi inte värvade Mannberg, kickade den egna tränaren mitt under säsong (som är en klubblegendar), tog in ett hjon som är toksämst som tränare som spelade årtusendets tråkigaste hockey och raserade allt så laget hamnade elva oxh missade play in.

Det hade känns jobbigt!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Jag tycker att BEEP BEEP BEEP BEEP.

BEEP

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Fan vilken fin kille Bert. Om jag vore där skulle jag ge honom en fet kram. Tack Bert

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Bert. Tack för allting Bert. SHL behöver profiler som dig.

Kommer alltid att minnas dig och ditt magnifika ledarskap. En man med stort M.

Lycka till Bert!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Grattis till Djurgården som är det klart bättre i laget ikväll. En jämn serie, det som skiljer är målvaktsspelet tycker jag. Grattis till Djurgården och lycka till mot Färjestad?

Ni som kommer in här och hånar.

SUG BEEEP ERA BEEEEP!
TA EN BEEEEEP OCH TRYCK UPP DEN I BEEEEP! ERA JÄVLA TOPPBEEEEEEP, OM KAH TRÄFFAR ERA MORSOR SKA JAG BEEEEEP HENNE LIXOM SÅ MÅNGA GJORT INNAN!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
kulltorp:

Vad står det?

Orkar inte kika på denna match då det bjuds på sjukt bra underhållning i iko-Timrå serien. Denna slår ju många kvartsfinaler i underhållningsvärde.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Holding på Alvarez. När man ser reprisen ser man att det är HELT JÄVLA OMÖJLIGT ATT ENS HITTA PÅ EN HOLDING!

Det är Nord, igen. Är han en bra domare? Nej.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
JOCKE LINDSTRÖM SKELLEFTEÅ PANG I KRYSSET! 1-0 DYNASTIERNAS

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
KOM IGEN NU DYNASTIERNAS, KROSSA FJOLLTRÄSKARNA!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Peter:

Norrbotten är duktiga på hockey, det vet vi som hela norr och Västerbottens lag. Men det finns en ort i Norrbotten där de är jätte jätte dåliga på hockey: Qatarland

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Peter:

Det är ju aprilskämtet om du inte förstod det. Klart att det inte går att bedriva en elitidrott med egna spelare från Qatar såvida de inte var adopterade.

Men Börje han är lite kluven.

En monsterbeeeeep rätt upp i beeeeeeep klöv honom.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Peter:

Jag har inte stenkoll på Sandviken.

Men det kryllar inte av spelare från Qatarland i Qatar. Inte i herrlaget. Inte i damlaget. Inte i juniorlaget. Men i Brooklyn Tigers division ett finns de nåra från Qatarland.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: "världens alla hörn"! Luleå har 3 importer, saik har 4!!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Ja enligt det jag hört så ska Qatar sluta upp med att köpa in spelare från världens alla hörn och i framtiden ställa upp med enbart gnetfinnar från den egna kommunen!

OBS! Aprilskämt!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Jag vill anmäla Qatar för upprepade brott mot de hockeymänskliga publiksrättigheterna? Skulle också vilja anmäla den onda föreningen för brott mot den allmänna värdegrundslagen. Var ska jag vända mig? Haag? Tingsrätten i Qatarland har ju tagit semester, så hovrätten? Högsta domstolen? Eller måste vi vänta på att sankte Per ska skipa rättvisa?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Ser de harmas i luleåboken över berättigade anmälningar som är ett svar på Vombats okynnesanmälningar. Lägger Vombat ner upphör vedergällningarna härifrån.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Alla till arenan på tisdag :) Nu kör vi ända in i kaklet!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Pudas och Jocke ser till att säsongen lever! Jag var säker att vi skulle torska, oxh då går vi gör en kanonmatch och vinner rättvist.

DYNASTIERNAS!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Jag kan se Petter på knä. En Djurgårdsbeeeeep o höger hand, en Djurgårdsbeeeeeeep i vänster hand.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Börje sug beeeep

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
JAAAAA WINGERLI VILKET HJÄLTE

BYGDENS LAG

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Petter sug beeeeeep

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Dags att komma tillbaka till verkligheten tror jag :-D

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
KulaShaker:

Härligt? Var det härligt när Adolf tog makten i Tyskland? Är det härligt med orkaner, jordbävningar? Är det härligt när din 15-åriga dotter kommer hem med någon 21-årig filur med skinnjacka: hej pappa, här är Stefan, min pojkvän.

Inget av det är fan härligt. Det är inte härligt att det ondskefullla köpelaget utan anor får framgångar heller. Intäkterna borde skänkas till brottsofferfonden.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Visst är det härligt att Luleå är i semi? Alla hockeyframgångar norr om Dalälven är härliga. Klart vi ska stå upp för all framgång härifrån och hålla fotbollslandskapen borta från SHL!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
{HakKorz}:

Nu är det inte slut i alla kvartsfinaler, men det ser dåligt tippat ut.

Tur bara att jag inte diggar att köra in beeeep i beeep dagarna i ända.

Tur att jag inte supportrar ett vidrigt köpelag utan anor.

Det kan jag trösta mig med.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Ja usch för Qatar! Får ta och bjuda på mina tips!

Färjestad - HV 4-3

Känns helt öppet. Hemmaplan avgör.

Qatar - Växköp 1 - 4

Tror inte Qatar tar mer än en match i köpelagsderbyt

Indijanena - Malmö 2-4

Malmö blir livsfarliga med sin tyngd och sin keeper

Djurgårn - Dynastiernas 2-4

Dynastiernas är dynastiernas, sorry Djurgårn ingen skam att torska med 4-2 mot dynastiernas
----

Hittils 3 fel av 4 gissningar. Hur är det med hockeykunskaperna?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
All civiliserade, vettiga, renhåriga hockeysupporter är i Sverige har sorg. Qatar, det fulspelande smutsiga fuskande köpelaget utan anor och värdegrund, är klara för slutspel.

Jag tycker som sagt att Qatar hädanefter ska skänka alla inkomster till brottsofferfonden eller till Trafikskadades riksförbund.

Det man kan glädjas över är att Växköp Fakers är utslagna. Nu finns det potentiellt 6 st lag man kan hålla tummarna för semi och framåt.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Ja snart äre dags för match 5 i köpelagsderbyt. Vem ska ta ledningen i värdegrundsslutspelet där det står 2-2?

Jag man kan konstatera två saker:
1. Det kryllar inte av spelare från Växköp kommun.
2. Det kryllar inte av spelare från Qatarland.

« · 1964833 · »