Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Dynastiernas dynastiförenings guldresa

« · 2004074 · » Till forumet


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Hann se sista perioden och jag tycker vi ser bra ut.
Som igår har jag inget emot CHL. Match hemma, ingen resa och ganska perfekt få av sig rost innan serien drar igång imorrn.
Dessutom kan man lufta spelare som fått lite istid eller varit skadade.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Simon Karlsson:
Hockeyintresset är det inget fel på.


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Det rapporterades att ni hade 1900 åskådare på CHL-matchen ikväll, och till på köpet mot kvalificerat motstånd i form av Djurgården.

1900 pers???, det måste jag i ärlighetens namn säga att jag har VÄLDIGT svårt att tro på.
Möjligen att det var 900 på plats...

Hur kan ni ha så OTROLIGT LITE publik på matcherna???
Det var ju faktiskt hela 10 dagar sedan det överhuvudtaget spelades nån Hockey senast...
Trots det verkar det INTE finnas det minsta intresse hos Skellefteåborna att gå på Hockey.

TV:n måste ju onekligen locka desto mer!?...

Det känns verkligen INTE som om det genuina Hockeyintresset existerar längre bland Skellefteåborna !?!?!?.....
Just i detta fall har faktiskt Luleåforumets 'Enväldige' Professor Sven 'Den vilde' helt rätt...

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Alla lag i CHL som tror på lång säsong i SHL eller brottas med internt strul smyger med teaterförluster ut ur turneringen.
Jag tror både DIF och AIK har ambitioner i serien men DIF brottas med större problem i dagsläget.
Tippar därför ganska enkel vinst i kväll, en match jag missar utan att gråta.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Jag tror vi kan slå fast Luleåledningen läser här inne och tagit intryck av din granskning av Kovacs.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

inte en omöjlighet att det är ett stundande fängelsestraff som gör att ligisten rör på sig. Det låter ganska troligt faktiskt. Han kan sedan förhandla in en privat chaufför i kontraktet med Örebro, och sen träna och spela i fotboja.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Jag tror ett fängelsestraff är nära förestående och Luleå läcker övergången för att inte bli indragna i skiten än mer när allt briserar i media.
Örebro verkar inte ha den blekaste om vad som är på gång.
Kovacs själv vill ha nära till Kumla.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Om det nu stämmer att Kovacs är klar för Örebro, ska han definitivt INTE vara med i någon av våra 3 Återstående matcher mot just Örebro, den saken är säker !!!!!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Om det nu Stämmer att Kovacs lämnar för Örebro efter säsongen är det verkligen en RIKTIG JÄVLA KÄFTSMÄLL !!!!!!

Den sämsta nyheten för Luleå Hockey på MYCKET länge.

Om jag trodde på en bra chans för Laget att kunna uträtta stordåd denna säsong, känns det verkligen som att detta förtog en stor del av mina förhoppningar och la rejäl sordi på stämningen.

Jag hoppas verkligen att det Inte stämmer, men gör det väl antagligen?...

Han kommer isåfall att bli väldigt svår att ersätta.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
hockey_21:

Det kan vara ganska svart!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Hur svårt kan det vara att använda Å Ä och Ö?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rallymannen klar for Orebro. Fran ett kopelag till ett annat.

Jag Qatar blir en “profil” fattigare, men det finns andra brottslingar som spelar hockey, bara att kopa in.


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
6 st ar for fa. Skulle ha ha vart ett dussin lirare ur talangfabriken/plantskolan dynastiernas verksamhet

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Trakigt med torsk, men anda skont att vara representanter inte ar allmant nazistsiska samt att de inte pedofilar sig mot barn och ungdomar.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Skitmatch av AIK. Ser faktiskt ut som de inte vill vinna i kväll.
Bjudningar, hafs, segt och virrigt.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Sag att juniorslackar-Hedman far 5 matcher. Han kommer in som tredjegubbe och slacker en junior med en stenhard tackling rakt i skallen. Juniorslackar-Hedmans specialmanover

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

En teori kan ju vara att Qatar hotar med pedofili? Lagg er, annars kommer vi till er ort och kor lite lulesamiskt lestadianska aktiviteter.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Rögles Abbott säger de gör en dålig match igår mot Luleå. Det kunde man räkna ut för lag som gör normala insatser vinner nästan alltid mot Luleå.
Frågan är varför lägger sig alla mot Luleå?

Jubelidioten Hedman avstängd 5 matcher och sportchefer som tar in en sån kille borde sinnesundersökas.
Luleå suktade efter och betalade dyrt för Hedman inte bara en gång utan två gånger.
Luleå är inte bra för hockeysverige.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Widerström var oxå på läktarn.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
KB65:

igar spelade ej Hugg. Jacob Andersson fick endast 8 min. Sundsvik spelade 9 min. Nagon av dessa tre skulle jag kunna tanka mig att man kan lana ut till allsvenskan for att de ska fa en storre roll, samt Ostlund i kassen, men han lar fa svart att ta en spade i allsvenskan.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Såg att Per Kenttä var och kollade på er match igår. Har ni någon spelare som är på väg bort?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Mycket typiska grejer nar man tanker efter. En typisk dynastidebut av Kiiskinen, redan namnt. En typisk dynasticomeback av Armalis med 100% raddningar, mannen med det typiska dynastiutseendet. Hedman slar till med en av sina typiska hjarndoda Qatarmanovrar och far fem minuter. Ett typiskt dynastiresultat med tre fina pinnar.

Hur typiskt det var uppe i Qatar kan jag inte svara pa, var det pedofili, nazism, rally?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
En typisk dynastidebut av Kiiskinen

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Ja 5 st dynastiare I juniorkronorna och 2 st I Tre Kronor, Arvid Lundberg och Oscar Lindberg. Jag tycker det ar pa tok for lite, borde vart 10 I junior kronorna och 8 i herrlaget. Skarpning tack!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Bara välkomna Malmö in i klubben där alla gör årets plattmatch mot Luleå.
Malmös skott 3,2,8
Varför lägger sig alla mot Luleå?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Östlund vill jag inte se mer i närheten av vårt omklädningsrum.
Allt blir fel så bara låta han få packa väskorna imorrn.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Pedofilerna i Qatar hockey vinner, fullt rattvist. Rallymannen Kovacs vinner, aven inne i PP dar det blev noll.

Saledes kammar Qatar noll i vardegrundstabellen dar de star kvar pa 6 poang

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Egentligen inte bedrövlig insats när benen inte bär på någon som det såg ut.
Svårt spela vårt spel med noll skridskoåkning. Kanske dagsform kanske någon annan orsak.
Gratulerar Luleå som trots mediokra spelare kämpar och vinner.
Stort för Luleå en gäspning för oss.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Bedrövlig insats.
Såg ut som AIK var helt slut eller ointresserade.
Kovacs avgör efter ett misstag och ibland är hockeyn ett hån.
Nä halvfart ska inte räcka även om det var nära.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Har AIK sprungit ett marathon innan match? Käkat pizza eller palt?
Influensa? magsjuka?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Mot ett bra lag hade vi legat under med 5-6 mål efter två perioder.
Sanslöst vara som segast mot Luleå men får vi några procent piggare ben i tredje vänder vi kanske.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Bjuda på mål o gå på halvfart duger inte.
Oj va sega vi är i första perioden. Brukar va spänd och nervös i matcherna mot Luleå men ha flera växlar kvar då går då inte jag igång.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Angående matchen är jag pessimistisk.
FBK lyckades inte dyrka upp feglaget och vi är inte riktigt redo möta grislag som lever på misstag.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Gurra Lindwall till Tre Kronor? Jag ar benagen att halla med, dynastiernas ar bast pa allt inklusive keepers.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Möta smutsiga Luleå är ett skitjobb.
Nu senast säger FBK efter förlusten det är svårt möta ett enkelt lag som bara förstör ishockeyn, de lyckades inte luckra upp Luleå.
Skellefteå AIK med sin positiva hockey och unga lag möter alltså ett destruktivt negativt defensivt lag med en sinnessjuk ledare i Bulan som är en mörkermänniska.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Ja sa vare dags for drabbning med Qatar. Var tur att drabbas av Qatar. Resultatet ar sekundart. Det viktiga ar att vara barn ej drabbas av pedofilattacker samt att vara icke nordiska invanare ej drabbas Sv nazism.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Att dynastiernas har latt for Brynas ar ingen nyhet direkt. Nastan som en naturlag.

Ett litet favoritklipp ar nar Wallson forsoker halla sig nar han drabbades av en fnissattack. Dynastiernas gar pa halvfart nar de enkelt besegrar ett frenetiskt kampande Brynas i match ett I slutspelet. Pa PKn drar Bulan Bob till med: vi ar ett battre lag an dynastiernas och vi ska ska ut dem!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Jag tror Jacob Olofsson är sista spiken i kistan.
Han är sist i kön som producerar och den som knappast darrar i laget.
Allt i AIK är så harmoniskt.
Intressant se hur långt det räcker, final eller guld.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
brynäs08:
Man såg ni kan bättre stundtals men något verkar va fel.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: nåja.. grattis till att ni fick möta oss ikväll. Såklart välförtjänta 3p. Hockey är inte roligt nu. Hoppas det vänder.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Oj vilket lag vi är i år.
Backarna är så följsamma och täta och Lindvall på det.
Brynäs har problem de underpresterar grovt men samtidigt är det inte lätt möta Skellefteå AIK i toppform.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Det är fan i mig helt jävla OBEGRIPLIGT varför Rautio vaktar kassen mot Frölunda i Scandinavium?????????????????????

Det var mot Belfast i CHL i den sista BETYDELSELÖSA!!!!! gruppspelsmatchen Hemma i Delfinen, han skulle 'matchträna' härnäst...

Nu får det vara slut med 'barmhärtigheten' från Ledningens sida vad gäller Rautios medverkan i VIKTIGA matcher !!!!!!!!!!!!!
Jag ifrågasätter å det GRÖVSTA varför Lassi INTE stod i målet idag.

Sen är PP-spelet nästan JÄMT veritabelt KATASTROFALT!!!!!!!!
Dock är ju detta nånting som MÅSTE tränas in.
Det finns ingen direkt VALmöjlighet beträffande utfallet av PP-spelet.

Men VALET att ställa Rautio i kassen från start mot Frölunda borta, FÖRUTSATT att Lassi är Disponibel, är TjänsteFEL!!!!!!!!
Beklämmande var isåfall ordet!!
Det är nästan som att kasta in handduken redan innan matchstart...

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: David Rautio från start mot Frölunda???????????????????????

Jag tror jag smäller av!!!!!!!

Luleåförlust till 90% säkerhet

Frölundas kvittering hade Aldrig Lassinanti släppt in.
Det var helt uppenbart vilken dragning Frölundaiten skulle göra.
Ändå är Rautio ljusår ifrån att hinna med i sidletsförlyttningen..

Sen mål i baken i numerärt överläge..

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Simon Karlsson:

Det at dynastiernas du pratat om, hur kan du vara forvanad?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Jag hoppas att du hoppas att det INTE! blir så..., annars kan det bli
en dyster Lördagskväll

Men ni har imponerat storligen på mig än så länge
0-4 borta mot Malmö är MÄKTIGT!!!!!!!

Jag trodde INTE!! att ni skulle gå så starkt som ni hittills gjort.
Hatten av från mig !!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Pedofiler, nazister och leastadianer drar verkligen fram det samsta ur folk, manga som blir traumatiserade efter kontakt med Qatar

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Nu intygar brynäsarna att de gjorde årets sämsta match igår mot Luleå.
Här inne har vi länge skrivit om fenomenet.
Det finns olika teorier men fakta är att Luleå sällan eller aldrig vinner mot lag som inte gör årets bottennapp. Luleå är sämsta laget på papperet med obefintligt eget spel.
Imorrn släpper säkert apatin som Brynäs drabbades av uppe i Luleå när de kommer till Skellefteå och får möta ett lag som bjuder på spelglädje.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Såg Luleås mål mot Brynäs som såg helt urlakade ut.
Hoppas Brynäs är lika apatiska på lördag hemma mot oss.

« · 2004074 · »