Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Övrigt

« · 1829471 · » Till forumet


Sv: Övrigt
Tarasov:
Min känsla är nästan alla i AIK underpresterade ifjol av kända och mindre kända orsaker.
Tror definitivt Sam Marklund har mer i sig. Vore de aktier är det köpläge på alla från fjolårstruppen.
Skellefteå AIK + Modo är viktigt att värna och vi står i skuld måste man säga.

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:
Tror det är en "perfect match" för båda parter, vi saknar den spelartypen på yttern.

Sv: Övrigt
Ser att Sam med det eminenta namnet Marklund är klar för MoDo!

Kan bli bra för honom att bygga i allsvenskan. Han känns inte riktigt redo att ta en ledande roll i SHL just nu, och han fick inte till det ifjol i Växköp eller hos oss. Däremot har killen helt klart potential och dessutom har han en spelstil som tillsammans med ursprunget gör det svårt att inte gilla honom.

Hoppas det går bra för honom och för MoDo nästa år!

Sv: Övrigt
Jaca:

förklara för mig vilka som är alternativa fakta då.

Påståendet att Skellefteå AIK spelade med överlägset flest juniorer i snitt i SHL, och vi hade med flest spelare till JVM av alla lag i SHL?

Eller påståendet att löven hamnade bakom Lejonström i serien, och Lejonström fick kvala uppåt medan löven fick ta tidig semester. Sämre än Lejonström!

Vilka av dessa två påståenden stämmer inte?

Jag tycker att det bara är kul att Skellefteå kommun sponsrar idrott och att vi anordnar vinter SM. Kul! Mycket hellre det än att kommunen ska sponsra kisskonst. Jag föredrar att se skidåkning framför att se en tant kissa på scenen och så kommer en gubbe och dricker upp kisset. Inte min grej! Men smaken är som baken...

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:
Vet inte om Du är rätt man att kalla någon förvirrad, Du blandar och ger ifrån dig alternativa fakta som till och med inte ens Trump klarar av! Nu vet jag att det ofta är "case" som Du bygger upp och av någon konstig anledning tillåts hålla på med...

Om Du ser på J20SE tabellen 16/17 så ser Du hur SKAIK hamnade 3:a från slutet i den norraserien, lägger man ihop norra med södra så är SKAIK 4:a från slutet, slagna med hästlängder av MoDo och LULEÅ!!! SKAIK gick långt i 15/16 serie och nu utslagna i 8 delsfinal. Vet inte hur Du läser ut det men Du har säkert ett alternativt räknesätt som vi andra inte har tillgång till!

När Du ändå tar upp en annan serie så skulle det ha vart intressant att se hur länge Lejonströms J20 lag skulle överleva OM de gick upp till Super Elit, gissar på inte ens till seriestarten.

Som det här med "ert" nystartande damlag tillsammans med Clemensnäs, när de spelar i de lägre seriesystemen ska de heta Clemensnäs!
Men OM dom går upp, vilket är osett ännu så måste de byta namn till SKAIK!

Detta är INTE alternativa och förvirrande fakta utan sanningen...

Som slutord så har jag tråkiga nyheter för dig, 2018 så ska Skellefteå anordna vinter SM veckan, och om Du bara visste vilka miljonsummor som Skellefteå kommun måste satsa i andra idrotter, detta kommer att svida i kommunkassan...

Sv: Övrigt
Farbror Barbro:

Den förvirrade lövensuppprtern Jaca är ju lite lustig. Han tycker att vårt juniorlag är på dekis. Ja vi hade ju bara 4 st med i JVM och vi spelade bara med minst 5 juniorer i snitt över 52 omgångar.

Samtidigt gick det inte så bra för lövens juniorer. De tog sig inte till kvalet från de lägre serierna. Det gjorde däremot Lejonström, som alltså var bättre än löven.

Ja men VI är på dekis! Hihihi!

Börje Gnestadius han internetkrigar på. Hmmm... de köper in våra rejects och så tror han det är dålig stämning i våra lag.

Sanningen är att Qatar har väldigt dåligt rykte i SHL. Agenternas hatklubb. Ni finns det iofs chansen att Juha-Skuggan kan reparera skadan som flensis tillfogat föreningen, men det kan nästan inte bli sämre än vad det vart. Då är det mer eller mindre total bojkott av köpelaget.

Inget konstigt att förlorarna gaddar ihop sig mot dynastiernas dynastiförening. Det är ju ett litet samarbete mellan löven, Timrå och MoDo. Kanske Qatar ska joina dem, i dubbel bemärkelse?

Sv: Övrigt
Tråkigt för Brynäs.
Nackdelen med att gå till SM-final är naturligtvis CHL-biljetten.
Ett tips är ändå göra det bästa av situationen och ryka redan i gruppspelet.
Som träningsmatcher innan SHL funkar CHL bra tror jag. Laget får resa till ibland trevliga ställen och få ihop gruppen. Bra som omväxling.
Sedan blir det bara utgifter och slitsamt om man går vidare. Dessutom ingen som helst ära i eventuella vinster.

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:
Vad säger man om det som skrivs inne i luleåboken?
Är det dåliga skämt?

Sv: Övrigt
En sportchef sållade bort Anders Nilsson och plockade in Adam Larsson. Den andre draftade succespelaren Viktor "hackspetten från Kusmark" Arvidsson. Och nu gör de upp om årets sportchef! plocka in från Skellefteå och du blir prisad, så är det.

Sv: Övrigt
Ja Linus Osmart vill vara med på isen. Klart han ska få vilja det. Men han får inte vara med!

Sv: Övrigt
Jaca:

Pite-Renberg var bra första året men var ingen riktigt tongivande spelare totalt sett. Framför allt var han ett publicity stunt. Skellefteå är nu officiellt störst i övre Norrland. Wernblom... mamma mia vilken hjälte. Många fina minnen av honom och Antos, en annan hjälte.

Det är inget känsligt ämne. Löven, Brynäs, duktiga på att plocka fram spelare, liksom oss själva. Nu är det inte så att 100% kommer ur egna led, men en majoritet gör det. Qatar och Växköp är däremot förbannade köpelag

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:
Det är fritt att tro så.. :)
Hihi Men Du måste ha kommit in som en ny supporter för innan ni gick upp så var det inte många rätt som hände där uppe i norra länsdelen... ;)
Skulle vara kul att höra dina åsikter om Micke Renberg som lyfte SKAIK, eller alla dessa MoDo spelare som dess för innan spelade upp SKAIK till Elitserien..
Du borde hedra dessa, även de andra utländska inköpta legoknektarna som faktiskt tog upp SKAIK efter många om och men...
Kanske lite känsligt ämne att ta upp när det istället spys galla över Luleå, Växjö, Brynäs mfl... ;)

Sv: Övrigt
Ja här skriver de "Lindbergs kedja" men vi vet alla nu att den rätta benämningen är "Skellefteåfemman".

Sv: Övrigt
Jaca:

ta och kika på Stars and Cult players. Där har du honom, Elon!

Ja vi känner ju så i norra Västerbotten, att vi har en andel i Peter och Patrik... om farsan deras inte hade blitt upplärd av dynastiernas dynastiförening, ja då hade det nog inte gått lika bra för dem.

Nästan alltid när det är något bra inom hockeyn så är Skellefteå inblandade på ett hörn, så är det faktiskt.

Sv: Övrigt
Charles: wow vad man kan lära sig på ett hockeyforum ......
; ))

Sv: Övrigt
Charles:
Ja exakt och egentligen är Pittsburgh P SKAIK,s farmarlag...
Dom spelar ju också i gul/svart och då måste det betyda att det är så...
Alternativa fakta... ;-)

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:
Hahahahaha Tack Yoda, där lockade Du mig till ett gott skratt... ;-D

Sv: Övrigt
Jaca:

Elon Sundström, vet du vem det är? Jo farfar Sundström, upplärd av Skellefteå AIK. På så sätt har vi även del i Patrik och Peter Sundström också, nästan rena Skellefteåprodukter alltså! Hugget som stucket!

Sv: Övrigt
Jaca: inte många vet det men Morgan Ellis är en Skellefteåprodukt enda sen Genghis Khan's mamma som födde lille Genghis uppe i en stuga i skellefteås skogar. vilket också är anledningen till att Wayne Gretzky är en av de hemliga skellefteå produkterna.

Sv: Övrigt
Charles:
Du det räcker med att Bäckström har spelat i motståndarlaget i Skellefteå Kraft arena för att bli en SKAIK produkt!!
Det märkliga är att han aldrig nämner Wernblom och dom andra icke SKAIK produkterna som en gång spelade upp dem till elitserien!! Eller Mikael Renberg??
Men man får sig då i alla fall ett gått skratt när man läser hans otroliga case som han försöker bygga upp!

Sv: Övrigt
Yoda Marklund: Ja det är fint där ute. Jag är uppvuxen i Floda i Lerums kommun. Du vet inte långt från Nääs slott. Nääs slott kan jag rekommendera en tur till för att ta en fika på kaffestugan där. Om du inte redan varit där.

Sv: Övrigt
lifesson:

Det är för övrigt jäkligt fint ute i Lerum. Har vart på Aspenäs och vid badet några gånger, barnen älskar det.

Sv: Övrigt
lifesson:

Jag vet, imponerande! Men det finns ändå en Skellefteåanknytning, troligtvis därför han sätts in i Skellefteåfemman ;-)

Sv: Övrigt
Yoda Marklund: Klingberg är hockeyutbildad i LBK Som fostrat fler NHL stjärnor. Hela 4 stycken nu spelande. Läs länk www.gp.se/sport/ishockey/lerum-klubben-som-fostrar-nhl-spelare-1.8694

Sv: Övrigt
Ja Oscar Lindberg är tydligen en grythund. Linus Osmart han är nog en Bochon frisé. Liten, lurvig, osmart, men lite gullig sådär. Ingen hund man skulle vilja ha med sig på en jakt direkt, och nu är vi på en jakt på guld, så lilla lufsen får stå och gläfsa vid sidan av så att rosetterna inte blir smutsiga.

Sv: Övrigt
Charles:

ni kan ju vara glada att Bäckströms farfar är från Skellefteå så att Bäckström blev en så bra hockeyspelare!

Oscar Lindberg är 100% från Skellefteå.

Klingberg hämtades ju till dynastiernas dynastiförening som gav honom hockeyutbildningars hockeyutbildning och vips blev han en storstjärna i NHL.

Ja tre killar med den gemensamma nämnaren Skellefteå, därför kallas den femman för "Skellefteåfemman"! ;-)

Så länge ingen från Qatar får vara med, och så länge det är mycket Skellefteå som gäller så har vi chansen på de ädlare metallerna. Så är det.

Sv: Övrigt
Tigerhjärta: Är ju prima exempel på att trolla, vi kan med säkerhet säga att om någon faktiskt tycker Bäckis är skellefteåprodukt så är dem garanterat inte kompententa nog att starta en dator än mer kapabla att skriva på ett forum.

Salmings är en annan femma ;)

Sv: Övrigt
Huge:

Ingen har en farfar från ingenmansland, förutom möjligtvis Ortio. Inga hybrider.

Sv: Övrigt
Yoda Marklund: "De räcker med en farfar från Skellefteå för att du ska bli bra på hockey! ;-)"

Precis.
Undrar hur många spelare i ert eget lag som har farfäder eller morfäder från Luleåtrakten?
Skulle tippa på jävligt många, så vad vore fejkgnaget utan Luleå? :-)

Sv: Övrigt
Skönt med seger. Kul att vi toppat upp laget.

Men förutom Skellefteåfemman är jag inte så imponerad faktiskt.

Bra att vi plockar in Ogge Lindberg och sätter Omark på läktaren. Då kan det bli bra! Påminner om när Edmonton sållade bort Anders Nilsson och istället plockade in Adam Larsson, vips blev man en guldkandidat.

Det är så man ska göra om man vill tampas om de ädla metellerna. Ut med Qatar, in med Skellefteå! Hihihihi!

Sv: Övrigt
Mål igen! Gissa vem? Ja det var Skellefteåfemman som slog till igen.

Sv: Övrigt
Skellefteåkedjan slår till igen. Mamma Mia vad snyggt!

Sv: Övrigt
Uj uj uj. Ogge Lindberg, Skellefteå, till Klingberg, gammal Skellefteåspelare, till en helt fri Nylander som lirkar in den. Uj vad snyggt! Bäckström, bördig från skellefteå, åker fram och grattar!

SKELLEFTEÅ HALLELUJA!

Sv: Övrigt
Ogge in i Skellefteåkedjan, och Omark på läktaren.

Det ska nog bli bra detta VM ändå.

Omark lämnade ändå ett avtryck i turneringen när han smällde in en kasse mot Italien.

Sv: Övrigt
Det börjar bli ett riktigt Tre Kronor som formeras nu.

Ogge Lindberg går in förstafemman med Bäckström och Nylander. Ska vi kalla den Skellefteåkedjan? Nu ser laget riktigt slagkraftigt ut.

Sv: Övrigt
Virvelvinden:

skulle vi inte kunna få några av era guld också? Till att börja med får ni ge oss 2012 guldet.

Sv: Övrigt
Farbror Barbro: Eftersom vi Brynäsare är extremt generösa, så delar vi gärna med oss av Bäckström till er, hoppas att ni gör detsamma om ni mot all förmodan skulle få fram en spelare i samma klass. 😉

Sv: Övrigt
Systra åt farfarn åt Nicklas hette Anna å bodd nere byn i Ånäset sist åra.

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:
Ska jag vara helt ärlig upplever jag Bäckström som genuin norra Västerbotten.
Både i sin personlighet som i sitt agerande på isen.

Sv: Övrigt
Farbror Barbro:

Räknar du Bäckström som Skellefteåprodukt eller Brynäsprodukt? För mig är det borderline, hugget som stucket.

Det ska bli kul att få se Ogge Lindberg i VM nu. Synd att Adam Larsson är småskadad, men inte så konstigt med tanke på istiden han har i Edmonton. Viktor "hackspetten från Kusmark" Arvidsson spelar fortfarande för Stanley Cup, imponerande minst sagt. Likadå med Skellefteåprodukten Oscar Sunken Sundqvist. Såg också att Melker Karlsson fick erbjudandet till att komma till VM men tackade nej pga kontraktssituationen, såg också att han signade nytt treårs med Sharks med en cap hit på två miljoner dollar per år, inte fy skam.

Det man lärt dig av erfarenhet, det är att Skellefteå alltid är inblandat på ett eller annat sätt när guldmedaljen delas ut.

Sv: Övrigt
Farbror Barbro:

precis. De räcker med en farfar från Skellefteå för att du ska bli bra på hockey! ;-)

Sv: Övrigt
Yoda Marklund: Pappan från Ånge och Mamman är från Finland .

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:
Farfarn åt`n Nicklas flytte från Brände. He syns he jer en Brännpajk.

Sv: Övrigt
Powerfade:

Var är hans föräldrar ifrån?

Sv: Övrigt
Yoda Marklund: Nu är ju Bäckis född i Valbo, 60 mil söder om hålan där oppe..Hur får du ihop att han skulle vara bördig från Skellefteå?

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:
Precis.
Oscar Lindberg från något slagskotts avstånd från ladan,stadsdel någon annan fan kanske kan bringa ljus över.
Bäckström med klassiskt snabbt intellekt någon mil (Brände) från Skellefteå kommun men med typiskt västerbottnisk ödmjuk kvicktänkt hjärna ger oss alla njutning.

Sv: Övrigt
Den fenomenala centern Oscar Lindberg klar för VM. Även hans back-up Niklas Bäckström är klar. Båda två är ju bördiga från Skellefteå så nu luktar det guld!

Sv: Övrigt
Dag 1: Jag älskar tacklingar och fysiskt spel.
Dag 2: Jag vill förbjuda tacklingar.
Innan var det: jag lovar att inte göra dittan, och jag lovar att inte göra dattan.
Sen blev det visst dittan och dattan för hela slanten.

Men Börje förtydligar, ingen hockeyspelare eller hockeyintresserad vill se hjärnskador.

Ja, Qatar har ju haft ganska "otur" där. Fredric Anderberg, Daniel Fernholm fick ju lägga av pga just hjärnskador. Sen 10, eller hundra?, hjärnskakningar efter överfall från juniorsläckar-Hedman på det. Enterfeld blev också släckt.

Men det var ju otur. Precis som Börje har otur när han skriver och tänker. Japp, otur när de vill mörda domarna också. Staty på alla förövare, YES!

Sv: Övrigt
Börje slår till med lite Börjegrejer:

"Jag har t o m ändrat mig och skulle vara beredd att acceptera damhockeyregler för herrhockey numera och detta i första hand eftersom jag skulle glädjas åt att våra spelare skulle slippa riskera hjärnskador."

Igår var det:

"Alla vi som älskar hockey "på riktigt" gillar ju både den spelskickliga och fysiska dimension, som bara hockey har. Annars kunde vi lika gärna digga Fia med knuff. Eller sektsupporta ett lag, med små ynkliga backar som vare sig kan spela eller ta en tackling, och dessutom anser att första isträningen består av fiskdamm och paraplydrinkar.

Hedman är en av landets skickligaste och mest aktiva när det gäller det fysiska spelet och därför varmt uppskattad av supportrar och medspelare medan klena motståndare och klena motståndarsupportrar förstås förstår, inte.

Nedan visar i alla fall Hedman hur man bäst hanterar random apa"

Ding ding! Är det någon hemma? Bättre att tänka först innan man tvångsmatar ut maratoninlägg med nonsensinnehåll som motsäger det gamla nonsenstjollret.

Sv: Övrigt
Ser fram emot den dag då juniorsläckar-Hedman lägger av. Kanske borde man redan nu dra en del av lönen och donera til en nyinstiftad brottsofferfond för att kunna rehabilitera gamla offer?

« · 1829471 · »