Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen

Säsongen 16/17

Sv: Säsongen 16/17
Tarasov: Spelarna kommer inte kunna hantera det trash talk som finns på internationell nivå om alla måste åka omkring med mikrofoner i Sverige. Det är lite som om vi skulle förbjuda tacklingar, fatta chocken att komma till tre kronor eller nhl och bli tacklad för en spelare som aldrig har blivit det förut.

Peja:
Nu kör de till viss del mikrofoner i NHL så det blir en förberedelse för det isf. Det handlar ju inte om att förbjuda något utan snarare att de skall få "stå upp" för vad som sägs, tror dessutom du överskattar snackets påverkan på spelet. Tacklingar är ju en helt annan fråga och har mkt större inverkarn på spelet, blir annorlunda om man tar bort dem.

Zappaholic: Tro så du, jag fick fram det mesta i mitt första inlägg som du inte läst, BRA polisarbete.

Tarasov: För vem skulle mikrofoner införas? Jag törs lova att nästan ingen spelare skulle vilja det. Vad blir nästa sak, mikrofon i omklädningsrummen?

Peja:
Iofs en annan fråga än "vekhet", men syftet med mikrofoner är väl redan avhandlat. Om inte annat för underhållningen. "Grisarna" vill säkert inte ha mikrofoner men övriga spelare störs nog inte av det.

{8198}: Ok. Du vill sitta kvar i sandlådan.

Jo jag läste ditt inlägg om hur du tvärsäkert slog fast att har man inte adhd/Aspergers så har man betyyyydligt lättare att handskas med kränkningar.

Du tror det ja, men du har inte en jävla aning om hur varje enskild människa mår efter att ha blivit kränkt. Sorgligt obegåvat resonemang.

Det är mer klädsamt om du är tyst. Tack och hej.

Zappaholic:
Här svingas det hej vilt må jag säga...
Som leg SSK och f.d. vårdanställd måste jag försvara Zappaholics påstående att varje individ oavsett diagnos är unik, visst samma sjukdom/åkomma i botten men hur detta yttrar sig är lika olika som vi människor är. Däremot tas det inte upp när nu Linus har denna diagnos kan ju fatta fel beslut att säga något han med som inte är passande och triggar i gång detta. Om nu detta har skett ska vi låta vara osagt men i stridens hetta och adrenalinpåsalag så kan det ha sagts helt omedvetet. Men personligen så tycker jag att vi lämnar detta lite djupa samtalsämne och ser framemot en trevlig silly säsong som kan kanske ge trevliga alt. otrevliga överraskningar..

Tarasov: Fast snacket mellan spelarna kommer ju inte vara underhållande om alla är snälla och fromma som lamm. Som domarnas mikrofoner nu - skulle det ha ökat underhållningen? Det enda som det har gjort för mig är att förstärka bilden av att gemene domare saknar självkritik. Men jag kan förstå varför domare går med på att ha mikrofoner, de avskyr ju all kritik.

{7943}: Att säga särbarn en gång är en gång för mycket, men någon systematisk mobbning som många velat göra gällande, är det ju inte fråga om.

Zappaholic:

hoppas att det offentliggörs vem som skämde ut Brynäs sådär, samt att personen får ett kännbart straff av Brynäs.

Zappaholic: Uppfattningsförmågan nere på noll ser jag, vi kommer inte längre. Du påstår du är polis, sorgligt att ens skattepengar ska gå till sådana som dig.

{8198}: Betalar du ens någon skatt? Det håller jag för otroligt...

{7804}:
Slutspelat är det inte tänker på NHL.

OM det vill sig väl, Rangers som ligger skrynkligt till kan Skellefteå AIK ha representation i alla fyra semifinallag.
Oskar Sunken Sundqvist är visst uppflyttad i Pittsburgh visserligen pga skador men ändå.
West
Nashville -Viktor Arvidsson vs Edmonton -Adam Larsson
East
NY Rangers -Oscar Lindberg vs Pittsburgh -Sunken

Vore riktigt mäktigt och inte så vanligt tror jag en klubb i SHL är så starka i Stanley Cup.

Vi uppdaterar.
NHL
Stanley Cup

Skellefteå AIK är i högsta grad inblandat och i natt var det Oscar Lindbergs som fick rubrikerna.
Man blir glad.

{7603}:
Oscar har fått mkt beröm av Jonathan Lindqvist på viasat

{7603}:

fan att man inte hade mer tid så att man kunde följa Skelleftegrabbarnas framfart i världens bästa liga. Arvidsson, Lindberg, Adam Larsson, Skellefteåprodukten Oscan sunken Sundqvist, så många storspelare man kan följa!

{7804}:
Ser bra ut för Nashville.
Viktor Arvidsson gör stort avtryck. Hur populär är han?

{7603}: Assisten till arvidssons mål var verkligen en delikatess.

{7603}:
Mkt poppis :)

Peja:
Nja han lägger ju bara pucken framåt.

Tarasov: Fischer ligger ner och slår med enhandsfattning en perfekt flipp-pass till Arvidsson. Knappast nåt du ser i varje match.

« · 1826605