Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Säsongen 16/17

1830890 · » Till forumet


Sv: Säsongen 16/17
Peja:
Jo såg klippet innan jag skrev, och visst det är en bra prestation med handled/klubban. Själv går jag mer igång på geniala passning a typen EKs lobbpass.

Sv: Säsongen 16/17
Tarasov: Fischer ligger ner och slår med enhandsfattning en perfekt flipp-pass till Arvidsson. Knappast nåt du ser i varje match.

Sv: Säsongen 16/17
Peja:
Nja han lägger ju bara pucken framåt.

Sv: Säsongen 16/17
Farbror Barbro:
Mkt poppis :)

Sv: Säsongen 16/17
Farbror Barbro: Assisten till arvidssons mål var verkligen en delikatess.

Sv: Säsongen 16/17
Yoda Marklund:
Ser bra ut för Nashville.
Viktor Arvidsson gör stort avtryck. Hur populär är han?

Sv: Säsongen 16/17
Farbror Barbro:

fan att man inte hade mer tid så att man kunde följa Skelleftegrabbarnas framfart i världens bästa liga. Arvidsson, Lindberg, Adam Larsson, Skellefteåprodukten Oscan sunken Sundqvist, så många storspelare man kan följa!

Sv: Säsongen 16/17
Farbror Barbro:
Oscar har fått mkt beröm av Jonathan Lindqvist på viasat

Sv: Säsongen 16/17
Vi uppdaterar.
NHL
Stanley Cup

Skellefteå AIK är i högsta grad inblandat och i natt var det Oscar Lindbergs som fick rubrikerna.
Man blir glad.

Sv: Säsongen 16/17
Yoda Marklund:
Slutspelat är det inte tänker på NHL.

OM det vill sig väl, Rangers som ligger skrynkligt till kan Skellefteå AIK ha representation i alla fyra semifinallag.
Oskar Sunken Sundqvist är visst uppflyttad i Pittsburgh visserligen pga skador men ändå.
West
Nashville -Viktor Arvidsson vs Edmonton -Adam Larsson
East
NY Rangers -Oscar Lindberg vs Pittsburgh -Sunken

Vore riktigt mäktigt och inte så vanligt tror jag en klubb i SHL är så starka i Stanley Cup.

Sv: Säsongen 16/17
Rogersson: Betalar du ens någon skatt? Det håller jag för otroligt...

Sv: Säsongen 16/17
Zappaholic: Uppfattningsförmågan nere på noll ser jag, vi kommer inte längre. Du påstår du är polis, sorgligt att ens skattepengar ska gå till sådana som dig.

Sv: Säsongen 16/17
Zappaholic:

hoppas att det offentliggörs vem som skämde ut Brynäs sådär, samt att personen får ett kännbart straff av Brynäs.

Sv: Säsongen 16/17
Jaca: Att säga särbarn en gång är en gång för mycket, men någon systematisk mobbning som många velat göra gällande, är det ju inte fråga om.

Sv: Säsongen 16/17
Tarasov: Fast snacket mellan spelarna kommer ju inte vara underhållande om alla är snälla och fromma som lamm. Som domarnas mikrofoner nu - skulle det ha ökat underhållningen? Det enda som det har gjort för mig är att förstärka bilden av att gemene domare saknar självkritik. Men jag kan förstå varför domare går med på att ha mikrofoner, de avskyr ju all kritik.

Sv: Säsongen 16/17
Zappaholic:
Här svingas det hej vilt må jag säga...
Som leg SSK och f.d. vårdanställd måste jag försvara Zappaholics påstående att varje individ oavsett diagnos är unik, visst samma sjukdom/åkomma i botten men hur detta yttrar sig är lika olika som vi människor är. Däremot tas det inte upp när nu Linus har denna diagnos kan ju fatta fel beslut att säga något han med som inte är passande och triggar i gång detta. Om nu detta har skett ska vi låta vara osagt men i stridens hetta och adrenalinpåsalag så kan det ha sagts helt omedvetet. Men personligen så tycker jag att vi lämnar detta lite djupa samtalsämne och ser framemot en trevlig silly säsong som kan kanske ge trevliga alt. otrevliga överraskningar..

Sv: Säsongen 16/17
Rogersson: Ok. Du vill sitta kvar i sandlådan.

Jo jag läste ditt inlägg om hur du tvärsäkert slog fast att har man inte adhd/Aspergers så har man betyyyydligt lättare att handskas med kränkningar.

Du tror det ja, men du har inte en jävla aning om hur varje enskild människa mår efter att ha blivit kränkt. Sorgligt obegåvat resonemang.

Det är mer klädsamt om du är tyst. Tack och hej.

Sv: Säsongen 16/17
Peja:
Iofs en annan fråga än "vekhet", men syftet med mikrofoner är väl redan avhandlat. Om inte annat för underhållningen. "Grisarna" vill säkert inte ha mikrofoner men övriga spelare störs nog inte av det.

Sv: Säsongen 16/17
Tarasov: För vem skulle mikrofoner införas? Jag törs lova att nästan ingen spelare skulle vilja det. Vad blir nästa sak, mikrofon i omklädningsrummen?

Sv: Säsongen 16/17
Zappaholic: Tro så du, jag fick fram det mesta i mitt första inlägg som du inte läst, BRA polisarbete.

Sv: Säsongen 16/17
Peja:
Nu kör de till viss del mikrofoner i NHL så det blir en förberedelse för det isf. Det handlar ju inte om att förbjuda något utan snarare att de skall få "stå upp" för vad som sägs, tror dessutom du överskattar snackets påverkan på spelet. Tacklingar är ju en helt annan fråga och har mkt större inverkarn på spelet, blir annorlunda om man tar bort dem.

Sv: Säsongen 16/17
Tarasov: Spelarna kommer inte kunna hantera det trash talk som finns på internationell nivå om alla måste åka omkring med mikrofoner i Sverige. Det är lite som om vi skulle förbjuda tacklingar, fatta chocken att komma till tre kronor eller nhl och bli tacklad för en spelare som aldrig har blivit det förut.

Sv: Säsongen 16/17
Yoda Marklund:
"Ett annat alternativ vore att ha en speciell entré för Granström, direkt från en bur in på isen utan möjlighet till kontakt med en människa."
Du menar som med Gladiatorernas Pansar? Coooolt, Wikegård skulle komma direkt! 😂😂

Sv: Säsongen 16/17
Yoda Marklund: Det klart det är klumpigt och olämpligt. Idiotiskt.

Men det är även dina öknamn som du håller på med härinne. Du kan ju inte kritisera öknamn och hån när du själv pysslar med det stup i kvarten.

Skärp dig, Yoda. Har sett skitbra och sakliga inlägg från dig. Mer sånt och mindre hån, tack.

Sv: Säsongen 16/17
Det finns trots allt hopp då skribenter inne på Brynäs eget forum påtalar hur olämplig denna fadäs var. Klubbledningen har även tagit avstånd. Hoppas de går ut med namnet på den de straffar sen, vem det nu kan vara???

Sen kan man även tycka att spelare som går och sopar till motståndaren rätt i fejjan innan matchen ens dragit igång, de borde bestraffas i efterhand av DP. Ett annat alternativ vore att ha en speciell entré för Gnomström, direkt från en bur in på isen utan möjlighet till kontakt med en människa.

Sv: Säsongen 16/17
Rogersson: Ok, jag har uppenbarligen missat något i det du skrivit och du verkar inte ha förstått exakt det jag ville få fram.

Personangrepp är onödiga även härinne.

Sv: Säsongen 16/17
Peja:
Bara för att det för att det diskuteras vad som ok att säga på isen så innebär inte det att spelarna bli veckningar. Vägvalet vi gjorde för en 10-12 år sedan med att satsa på att utveckla spelare har ju visat sig lysande, de försvinner ju inte bara för man har gränser eller diskuterar gränserna. Tkr faktiskt Linus visar att han är lite hårdhudad iom att han går ut säger vad han tkr trots att det finns "oskrivna lagar".

Det är skicklighet/fysik som ger segrar snarar är "snack", Lindblom/Zabbe var ju nära att vinna finalen åt er, pratar man hårdhet tycker jag Paille skall lyftas fram.

Sv: Säsongen 16/17
Zappaholic: jag tolkar det som att ligga nära i markeringen på motståndaren "som en akne i röven"

Sv: Säsongen 16/17
Rogersson: Tror faktiskt det är du som har problem med läsförståelsen.

Ärligt talat så vet du ju ingenting om mig och vad jag jobbar med men ändå kan du göra tvärsäkra uttalanden om det också.

Duktig du är.

Sv: Säsongen 16/17
Zappaholic: Ja men vad rätt du har, hoppas man inte får dig i ditt arbete som polis någon gång ärligt talat.

Ber dig fortfarande läsa mitt första inlägg, sen hur din uppfattningsförmåga är som har jag märkt redan men det kanske klickar någon gång lite senare.

Sv: Säsongen 16/17
Tarasov: framförallt tjänar publiken på att det uppstår vendettor mellan spelarna på isen. Rydmark va Foppa är en odödlig klassiker. Och vi kan ju glömma att utveckla spelare som kan tävla internationellt om de huserar i en snäll miljö där inga fula ord förekommer på isen. Internationellt gäller det att vara hårdhudad...

Sv: Säsongen 16/17
Zappaholic:
Kan väl ge dig en poäng där med journalister/dubbelmoral/krypa unde skinnet.

Sv: Säsongen 16/17
Peja:
Tkr det är fritt för spelarna att tala om de blivit trackade, har man sagt en grej skall man kunna står för det även utanför plan. Öppenhet om vad som sägs på isen är inte fel.

Vem tjänar på den där oskrivna regeln? Jo "grisarna", försvinner den får de helt enkelt "stå upp" för vad det säger. Sätter någon in en ful tackling får de löpa gatlopp.

Sv: Säsongen 16/17
Rogersson: Haha, ska jag tagga ner? Det är ju du som går bananas.

Du har ju inte läst vad jag skrivit om saken. Jag försvarar ingen som använder ordet "särbarn". Det är osmakligt. Men det betyder inte att Linus Söderström blir mer kränkt av det än någon annan på isen kan bli av annat trashtalk.

Men det klarar du ju uppenbarligen inte av att ta till dig.

Och jo. Jag har jobbat med det i sex år och vet hur diagnoser inom det autistiska spektrat fungerar.

Sv: Säsongen 16/17
Tarasov: Söderström är långt ifrån ensam om att bli trackad på isen, men han är ensam att gå ut i medierna med det. Därför måste du också ifrågasätta hans motiv. Det har uppenbarligen fungerat att lyfta frågan internt för alla andra SHL-spelare som har valt att agera utan att gå via medierna. Det finns en oskriven regel att inte gå ut via medierna och det är tydligt varför.
För att kunna bedöma hur farligt glåpord "särbarn" är i sammanhanget måste ju alla glåporden upp till ytan. Tycker du att medierna ska intervjua varenda SHL-spelare så att de får delge sina erfarenheter?

Sv: Säsongen 16/17
Tarasov: Det är väl inte farligt. Problemet, som jag ser det, är att ordet "särbarn" tydligen är värre än allt annat.

Samma journalister som hyllat spelare som "krupit under skinnet" på sin motståndare skriver nu krönikor om det eländiga som Brynäs gjort. Vad tror de egentligen "krypa under skinnet" innebär?

Sv: Säsongen 16/17
Zappaholic: Men för helvete lägg ner, VÄX UPP. Läs mitt första inlägg längre ner, det har du uppenbarligen inte gjort.

Wow, ånej.

Och nej jag tror inte på att du arbetat med ungdomar som har Aspergers. Då hade du inte yttrat dig som du gjort/gör.

Tagga ner lite.

Sv: Säsongen 16/17
Peja:
Problemet med att ta det "internt" är väl att effekten skulle utebli. Allting annat på plan för ju en "naturlig" granskning, att "grisarna" granskas borde de väl ändå tåla. Vad är det Söderström gör som är så farligt?

Sv: Säsongen 16/17
Eller: Frågan är om man verkligen vill utrota trash talk från hockeyn eller om man tycker det tillhör spelet. Sedan finns det alltid gränser för vad man kan säga. Vi skulle även ha sluppit diskussionen om Söderström hade lyft frågan internt istället för att gå via media. Om du blir trakasserad av någon på din arbetsplats, vad gör du då? Lyfter du frågan internt eller via media?

Sv: Säsongen 16/17
Yoda Marklund: Kan du ge ett konkret exempel på vad Granström har sagt till motståndarna?

Sv: Säsongen 16/17
Peja: vi hade förmodligen sluppit den här diskussionen om spelarna hade mikrofoner på sig under match. Tror att spelarna skulle skärpa sig så vi skulle slippa mycket av denna skit. Domarna skulle kunna ta utvisningar för unsportsmanlike conduct. Tror att det skulle gynna sporten i stort, spelarna skulle dessutom bli bättre förebilder för våra ungdomar.

Sv: Säsongen 16/17
Peja:

Tyck det du! De flesta normalt funtade tycker inte som dig däremot. Grovt övertramp, hoppas Brynäs tar tag i det här för det är inte ok.

Är för övrigt väldigt imponerad över Söderström. Slutspelets bästa målvakt vid en så ung ålder är otroligt imponerande. Han har tagit sig ändå dit fastän alla motgångar, problem och mobbing. Det imponerat stort på mig och inte ett dugg konstigt att NHL nu dreglar och vill ha över honom, måste ha en stark karaktär denna kille. Söderströms familj kan vara väldigt väldigt stolta över sin grabb.

Gnomström hör däremot hemma på en soptipp. Inte ens hans egen familj kan försvara det där sabla hjärndöda beteendet match efter match. Fan vad de måste skämmas!

Sv: Säsongen 16/17
Rogersson: Jaha du. Personangrepp. Trevligt. Innan jag blev polis jobbade jag sex år med ungdomar som hade Aspergers och svår adhd. Hjälpt mig massor i mitt yrke.

Du får gärna precisera varför det är en värre kränkning det som Linus utsattes för, än andra kränkningar på isen. Min hela poäng, återigen, är att det endast är den som blir kränkt som faktiskt kan tala om hur det känns.

Jag kan rent teoretiskt må lika dåligt att bli kallad dummare än tåget. Jag kan ha haft en jävlig uppväxt med en överjävlig farsa som kallat mig dum i huvudet under hela min uppväxt. Så när någon kallar mig korkad så tar jag överjävligt illa vid mig. Fattar du?????

Du kan högaktningsfullt dra åt helvete.

Sv: Säsongen 16/17
Zappaholic: Du är ju dummare än tåget, har du någon koll vad Aspergers och ADHD är för något? TROR INTE DET hörru. Läs på, prata med folk om vad det innebär när man har dessa diagnoser, så ska du nog se att din kommentar var rent utsagt löjlig och fel.

Satans tugg om folk som inte vet vad dom snackar om, gå och lägg dig Zappa. Fundera på dina värdegrunder om människor lite.

Sv: Säsongen 16/17
Yoda Marklund: Om Pudas kallats för "lappjävel" så är det en rasistisk attack och lika illa som "särbarn". Läs på om svensk historia så förstår du varför.

Sv: Säsongen 16/17
Zappaholic:

Har Pudas vid flera tillfällen gått ut i media och berättat hur jobbigt hans liv har vart pga hans samiska påbrå, hur mobbad och ensammen han har vart. Tror du att det är av samma allvarliga art att vara av samiskt påbrå som att bli diagnosticerad med adhd och Aspergers som är en form av mild autism? Snälla Zappa gå nu in på ditt eget forum och kämpa mot PK-medias komplott. Hejdå!

Sv: Säsongen 16/17
Rogersson: Och hur fan vet du om en spelare har det betyyyydligt lättare att hantera kränkningar än någon annan. Du har inte heller något tolkningsföreträde i den här frågan.

Ja det är för jävligt att säga särbarn men hela min poäng är att det kan vara precis lika illa att kalla andra spelare för nedsättande saker.

Skitlarvigt att pk-media går bananas nu men fullständigt skitit i annan trashtalk.

Dubbelmoral.

Sv: Säsongen 16/17
Peja:

Jag själv, mitt lag och spelare och ledare i mitt lag blir dagligen kallade öknamn här inne. Man måste anpassa sig.

Att det slinker ur några mindre väl valda ord i stridens hetta på isen kan jag förstå. Men i detta fall och sammanhang var det då fan långt över anständighetens gränser. Det borde nog alla inse, eller? Om jag vore lagledare i Brynäs skulle jag dela ut böter, dela ut avstängning och ge en formell varning att ifall detta upprepades så rivs kontraktet.

Söderström är en målvakt och en junior. Har inte sett honom uppträda provocerande, håna någon, filma, slå någon i ansiktet innan match i spelargången, snacka skit i media, dunka någons huvud i isen, grusa spelargången eller något annat förmildrande.Han känns faktiskt helt oskyldig. Gnomström förtjänar däremot alla öknamn han kan få för att är spritt språngande hjärndöd.

Sv: Säsongen 16/17
Söderström ska fan inte behöva tåla att bli kallad "särbarn" så jävla enkelt är det bara, med tanke på hans bakgrund är det inte okej någonstans. Fattar man inte att hans diagnoser gör att han har ännu svårare att handskas med sån skit?

Nej Pudas ska inte heller behöva höra lappjävel, jag vet inte om han har samma diagnos som Linus eller så men har han inte det så har han betyyyydligt lättare att handskas med skiten.

Ungefär samma skit som folk slängde mot Jonte Hedström, han berättade då spelare kallade honom för Alf. Sån där personlig skit som folk faktiskt anser om människorna dom spyr ut för att sänka dom helt med vilje.

Sv: Säsongen 16/17
Yoda Marklund: Människor kan bli mobbade oavsett hur gamla de är. Det kallas vuxenmobbning när vuxna mobbar andra vuxna. Både Söderström och Granström är vuxna. Granström är en av många spelare/ledare inom Hockeysverige som du har gett öknamn. Att ge öknamn som man ständigt kastar ur sig är mobbing. De flesta av oss lämnade det samtidigt som vi lämnade sandlådan.
Till skillnad på spelarna på isen kan du heller inte skylla på stridens hetta eller att det är ett "ge och ta"-klimat, som det trots är på isen där massa spelare åker och snackar skit.

1830890 · »