Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen

Skellefteå AIK

Sv: Skellefteå AIK
Hahaha detta är lysande och en blivande klassiker! Det börjar 1:58:45 in i sändningen. Killen är en riktigt medgångssupporter.... "Skellefteå är för bra!"

Kaiser:

jag visste inte att Zappaholic är från Växjö?

Sven Sewage: Uppsala, Sven. Inte Växjö.

Klokt beslut av Samuel Påhlsson,det var nog slitsamma år på slutet. Måste säga det verkar vara en av de ödmjukaste och trevligaste personerna som någonsin spelat i SHL.

Om vi tar Påhlssons motsats,den förmodligen otrevligaste och lägsta personen som någonsin spelat i svensk idrott,Per Ledin, så väntar och hoppas jag fortfarande på att han ska meddela det blir inget mer spel.

Oj nu börjar det bli nervöst inför kvällen,tror det blir vinst. AIK kommer som vanligt hålla en anständig nivå eller bättre,i år kan jag inte komma på vi gjort någon katastrofmatch. 

Däremot Dubai sitter man och hoppas på ska göra en svag insats. Har dock dålig koll på om dom har gjort plattmatcher den här säsongen. 

Förmodligen blir det jämnt men man tycker våra spelare som har hjärta för klubben och bygden bör bli det som avgör.

Redigerad kommentar

Match igen, kom igen nu grabbar! Bara vinst i kväll som gäller!

Måste åka mer skridskor, vi slog av på takten i slutet på första

Hyfsad period men skönhetsfläckar finns definitivt. Tror ändå Dubai börjar tröttna snart.

Ingen i laget som är tokdålig men ingen som verkar på topp heller.

Farbror Barbro: solklar tacklingen i ansiktet!

Blister Brigade:

Bra beslut med 2+10 min, används för sällan i dagsläget. Oftast fegar dom ut och delar ut för hårda straff. Skönt att inte Holmström blev skadad iaf.

Blister Brigade: Svammel. Den tar mest i bröstet under hakan men huvudet får sig en släng också. Holmström är tillbaka i spel, hade han aldrig varit om tacklingen tagit klockrent i huvudet. Domarna tar ett mkt bra beslut.

Huge:

Kanske första (och enda gången?) jag håller med om något du skriver. 2+10 är helt tillräckligt i detta fall, speciellt nu när Holmström är tillbaka på isen.

Fan det är ju denna nivå på domare man vill se under serien, först nu det börjar att likna hockey och inte innebandy on ice.

Huge: armen nere. Welch är en dm högre så vart fan ska han göra av sin axel??

Huge: Helt okej dömt, tar i huvudet men Axel kan spela vidare vilket är det viktigaste

Rytter: håller med helt

GUD FÖRBANNAT! va fan håller vi på med.......

Äntligen en puck åt rätt håll! Jösses

Visste är det bra med hög nivå och slippa sönder blåsta matcher men när man slår klubban ur händerna så ser jag det som en utvisning (just nu är jag ifs sjukt färgad)

Blev nog bra med 2+10.

Vi är ju nästan lika kassa som i första matchen även om det ska sägas Dubai är bra också.

Farbror Barbro: på tal om kass vafan gör jhide i rutan?

Antingen drar man igång nu tredje med skridskoåkning eller så är det varannan match som gäller.

Ingen stil,skridskoåkning och spel idag,än. Ska vi hålla på såhär i fortsättningen blir det svårt.

Dessutom jävulst många småmisstag och tröga i tanken hittills.

Blister Brigade:

Ja det är ju äckligt med Jihde,växjöiten. Klarar inte av något program där han dyker upp.

Farbror Barbro: han känns inte ens som en Växjöit han är bara menlös dom borde ha tagit med sig canal+ studion istället

2-3!!!!!!!!!

Farbror Barbro: Fint av domaren att hjälpa till...

Tack till domarn!

Zappaholic: härligt ;-)

Blister Brigade: Sevc och Heed är inte bra i den här matchen.

Va ska man säga stor eloge till Växjö till deras spel den här matchen, hatten av!

Blister Brigade:

Heed och Sevc gör ingen bra match idag, varje gång dom är inne får Växjö ganska långa anfall och hårt tryck.

Zappaholic och Rytter: Kan bara hålla med funkar inte alls för dom men Växjö gör ett kanon jobb, suck...

6min kvar kan väl aldrig gå att vända det här?

Blister Brigade:

Ja växjö kör sin gameplan till 100%, ner med pucken djupt och sedan hård press. Idag har det verkligen gett utdelning. När vi pratar spelare så har verkligen Pesonen och Zackrisson varit osynliga idag också, dom måste upp några snäpp och bära laget för er.

Rytter: sant så sant... nä nu ska jag deppa gonatt!

Wikegård och Jihde börjar väl hångla snart,alltså Wikegård har sjunkit djupt.

Egentligen inget konstigt med förlust när laget nästan kopierar insatsen från första matchen.

Redigerad kommentar

Blister Brigade: Som ni andra har skrivit, Heed och Sevc var helt borta idag. Nästan match 1 i repris. Hoppas nu att domarna anser att det är utjämnat i utvisningar. Wikegård har dock fått nån hjärnblödning. Sanny är nyanserad men Wikegård tror jag är övertaggad och har fått hybris.

Nåja, kan Växjö vinna borta igen så kan AIK... Det lag som vinner match 4 vinner SM- guld...

Kaiser: Klockren domarinsats. Spelarna gav och tog. Fan så mycket roligare hockey.

Zappaholic:

Ja domarna var bra även om den sista mot Sevc var petig och dödade matchen tycker jag.

Även om jag känner att spelar vi som idag dvs inte på rätt nivå,ska man kanske inte vinna en match i en final.

Redigerad kommentar

Zappaholic: Ja jag sa inte att domarna var dåliga. Dom missade en solklar slashing, men det må så vara, men det jag menade var att på samma sätt som Växjö fick några för många utvisningar match 1 så anser jag att AIK fick några för mycket match 3. Det brukar jämna ut sig, det är det jag vill ha sagt.

Glädjeämnet ikväll får väl bli Axels rekord!

AIK kom bara upp i ca 65%,alltså 90 km/h.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Farbror Barbro:

Det var inte så smart gjort!

Rytter:

Smart? Vissa dagar är det så bara.

Farbror Barbro:
Måste verkligen vara något fel på laget då om dom inte kan spela för mer än 65% i en SM final för andra hemma matchen i rad.

Redigerad kommentar

Amitiel:

Övertändning? nervositet? vem vet.

Farbror Barbro: Eller så håller kompetensen inte en högre nivå för dagen

Kaiser: Snygg passning av linjedomaren till 1-3 målet ;-)

Sven Tuta: Jo, men jag tror Zacke räknade med skridskostyrning av linjedomarn när han la passet... :-)

Dags skipa rättvisa och sätta Dubai på plats. Nu får det vara slut på flams och trams och göra en seriös match igen.

Farbror Barbro:  AIK vinner med 2-4 ikväll, Aldrig att AIK spelar så här dåligt två matcher i rad.

ante08:

Alla vi som sett laget känner ju att hemmamatcherna varit långt ifrån rätt nivå. Fortsätter AIK på samma visa är det någon form av haveri liknande finalen 2012.

Förlorar vi idag ger jag inte upp. AIK är det bättre laget.

Redigerad kommentar

« · 1680757 · »