Södertälje SK

2611 inlägg · 374 ämnen

SSK-Västerås 090322

1146337 · » Till forumet


Sv: SSK-Västerås 090322
Martin Cibak verkar tyvärr ha spelat färdigt för säsongen - bruten tumme. Hagos ska dock vara spelklar mot Rögle. Oklart med Stefan Pettersson.
Kommentera

Sv: SSK-Västerås 090322
Alisandali:
Så "råttet är mågat", med andra ord?

Märkligt med Jere. Killen får nya, schyssta gig fast han i princip misslyckats var han än spelat. Är målvaktsbristen så skriande? Att vi lyckades sno åt oss Henke kan visa sig bli vår räddning (fast man då snarast var besviken att man inte satsade på en back i stället, dum som man var).
Kommentera

Sv: SSK-Västerås 090322

Puh:
Jag vet vad du menade , och jag försköte bara skoja lite mitt upp i vårat elände .

Nej , kommer inte att se en match till så länge Jere Myllyniemi har en plats i laget , det sa jag samma dag så dom värvade honom .
Och jag har enbart sett dom lite via TV dom senaste månaderna .

Kommentera

Sv: SSK-Västerås 090322
Alisandali:
Erm, jag tänkte närmast som konkurrent om ES-platsen. ;)

Kommer du vara på plats i Templet?
Kommentera

Sv: SSK-Västerås 090322
Puh:Vi slår er i sista matchen i Templet och du får du gärna upprepa att vi är inget hot ;0)
Kommentera

Sv: SSK-Västerås 090322
distanserad:
Jag har KS-noja, ALLA är ett hot. Ja, kanske inte Leksand, då.
Kommentera

Sv: SSK-Västerås 090322
Puh: VIK är INTE ett hot mot er i längden. Det kan du glömma. Tror chansen i så fall fortfarande är större att aik blir ett hot. Men det är föga troligt det med. Gissar att ni delar broderligt på poängen med pågarna nere i myllan, och vips är ni på säker mark båda två.
Kommentera

Sv: SSK-Västerås 090322
Metal Guru:
Det är ungefär det scenario jag hoppas på, fast jag ser inte riktigt hur det ska gå till med det spel SSK visar upp just nu. Hoppas nu att det inte är så allvarligt med Hagos och Cibak (såg att Stefan Pettersson också fick utgå i sista).
Kommentera

Sv: SSK-Västerås 090322
Puh:
Annars skulle jag faktiskt kunna sätta pengar på att RBK och SSK vinner respektive hemmamatcher nu, enligt Lex Västtyskland-Österrike.
Kommentera

SSK-Västerås 090322
Ännu en svag insats av SSK. Man har matchen i sin hand med en tidig 2-0-ledning och får chansen att dra plösen över när VIK drar på sig en 2:a och en 2+2:a i samma spelmoment. I stället tappar man både spelet och intensiteten och släpper så småningom in VIK i matchen. Mycket skönt mål i sudden (Josefsson av alla människor) och särskilt skönt att slippa straffar.

Till viss del kan nog det tappade spelet förklaras med att två SSK-centrar fick utgå under matchen, först Hagos (såg tyvärr ut som en ögonskada) och sedan Cibak (såg inte vad som hände honom). Det var nog SSK:s smala lycka att Pakaslahti var tillbaka i spel ikväll. Dragan fantastikt bra som vanligt, Videll såg också pigg ut och bröderna Bemström bättre än på länge.

VIK är fortfarande med i racet. Om SSK kammar noll i dubbelmötet med Rögle (inte omöjligt, de är definitivt seriens bästa lag f.t.) samtidigt som VIK tar full pott mot ett desillusionerat Leksand så står VIK på 12 pinnar mot SSK:s 11. Huvva.
Kommentera

1146337 · »