1150x200-hockeyicerinkfornhlteamsby_0.png

Support

4732 inlägg · 374 ämnen

HockeySnacks drift-tråd

« · 1390195 · » Till forumet


Sv: HockeySnacks drift-tråd
Ang Apple så har jag problem med min iPhone4 .
Om jag väljer att länka i länkfältet så försvinner "Skicka"
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Poffa:¿ʇəp llıʇ ɹəlläʇs ɯos spɐdı ɐɹə ɐɹɐʌ ʇəp uɐʞ ˙ɹəu ɥɔo ddn sʌıɹʞs ʇxəʇ uıɯ ʇʇɐ ɯos ʇəp ɹɐʞɹəʌ ɹoʇɐp uıɯ åd
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Poffa:
Det kan inte vara möjligt att texteditorn ställer till något sådant,
när den annars är så from och laestadiansk i sin framtoning.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
ÖstrandsNisse: Jag har samma problem. Det är texteditorn som ställer till det.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Någon med IPad 2 som kan svara på ett inlägg som skrivits? Jag kan inte besvara på min padda. Fler med samma bekymmer?
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Metal Guru: Har också Google Chrome, det blir ingen skillnad, tyvärr men va fan det är ett i-landsproblem :-)
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
70 Rodrigues:
För min del ser det helt normalt ut (Google Chrome)

Hur ser det ut om du loggar av din användare?
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Kan ej se Hockeysnacksbannern överst på sidan, trodde först att det var fel på min dator men har provat en annan dator och problemet är detsamma. Någon som vet vad det kan bero på, kan det vara något kontofel??
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Det kan bli problem med HS ikväll då jag uppgraderar programvara på servern. Det borde inte bli något längre avbrott i sådana fall. Sedan så kommer jag att uppdatera sajten de närmaste dagarna så att den blur up-to-date.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Marcus: Kör du inte klustrat? ;-)
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Ikväll så behöver jag ta ner sajten eftersom det ska bytas hårdvara i servern. Jag ska göra bytet så snabbt jag bara kan så att nertiden blir så kort som möjlig. Så ifall ni inte kommer åt sajten så vet ni vad det är som händer.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Jag kommer att ta ner sajten för en stund inom kort. Den beräknas vara tillbaka så fort som möjligt, men vänta inte uppe :)
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Det kommer att bli ett litet avbrott snart på sajten. Arbetet beräknas ta ca 20 min.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Nu har vi haft avbrott i några timmar. Det är sajtens DNS-leverantör som är utsatta för en stor DDOS-attack. Men nu verkar det ha stabiliserat sig.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Det kommer eventuellt att bli lite underhåll av sajten nu i em. Så håll i er ifall det blir lite skakigt. Förhoppningsvis blir det inga avbrott.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Frisco: Och oljud man inte kan bli av med.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
T T: Infoga bild.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Vad är det för terrorfunktioner som Wayne Grezky har hittat?
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Är det någon fler än jag som upplever HS som väldigt segt? Det har varit så ett tag för mig nu.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Marcus: De gjorde du bra ;)
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Kvällens frånvaro av HS berodde på det att det hände något med databasen. Jag har ett ytterst märkligt felmeddelande som jag ska undersöka imorgon. Vad som hände vet jag inte men det räckte med en omstart av servern för att det skulle gå till sig. Eftersom jag var i en hockeyhall hela kvällen så kunde jag inte fixa det förrän nu. Och det är ju lite tråkigt, men nu är vi igång igen...
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Bissett19: Det är nog ett "konstigt beteende" som Salle beskriver. Jag tror inte att det var så här Marcus hade tänkt sig.
Kommentera


Sv: HockeySnacks drift-tråd
Jag får inte upp några glödlampor och inga "gröna rutor" i den bok jag är för tillfället.
Istället hoppar de senaste inlägget fram och som sagt utan glödlampor.

Skall det vara så?
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
T T: Du menar som jag alltid gjort? Jag vill ju förändra det. Så ditt förslag går bort.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
250kg kärlek: Du kan ju alltid klicka på trådnamnet och scrolla.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
73Sjöbba: Funktionen finns där, problemet är att det inte är tillräckligt tydligt. Jag är ute efter att vid min genomgång av diverse gästböcker (då jag inte följt den), på ett enkelt sätt kunna förstå diskussionen som pågår, UTAN att behöva klicka på "Sv:" eller dylikt. Jag tror att det finns enklare sätt att följa specifika diskussioner utan att det för den skull skall bli meterlånga inlägg där man får klicka sig fram i ett redan skrivet inlägg.

Jag stör mig alldeles fruktansvärt då det dyker upp inlägg i en gästbok där någon bemöter ett inlägg som är skrivet flera timmar innan. Nu när jag vet om att det går att klicka på "Sv:" så kanske det blir enklare. Men samtidigt tycker jag att det inte är den ultimata lösningen.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
T T: Det blir väldigt kladdigt med en citera-funktion men samtidigt lättare att följa på något lustigt vis. Eller nåt.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
T T: Det är just det som är poängen. Jag inbillar mig att de som vill kommentera ett inlägg och som liksom skiter i trådar och annat skall ges möjlighet att kommentera genom ett enkelt knapptryck. De som följer HS och gärna ser "ordning och reda" skall ges möjlighet att låta andra kunna följa diskussionen på ett enklare sätt än det som erbjuds.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Salle: Personligen vill jag absolut inte ha någon citera-funktion av de anledningar du nämnde tidigare.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
T T: Detta skulle ju kunna lösas med en "citera"-funktion och då kommer "svarar på" framför användarnamnet.


Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
250kg kärlek: Men om jag vill kommentera något i största allmänhet så måste jag ändå klicka på någons inlägg och radera namnet. Då vill jag ju inte att det ska stå "svarar på Gudrun".
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

Salle: Ja, det scenariot är troligt.

Men på ett ganska enkelt sätt skulle det kunna stå ovanför ett inlägg man bemöter:

"svarar på Gudruns inlägg kl.17.45"

Typ.

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

250kg kärlek: Ett sätt att kunna åskådligöra detta vore om man istället för att "kommentera" kunde "citera" ett inlägg, som då markeras med en ruta/annan färg/kursiv stil, och därefter lägga till sina kommentarer under.
Den funktionen finns på flera andra forum.

Det finns dock en risk att folk citerar "hela inlägg" och sånt som redan citerats så det blir galet stora inlägg.

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Paddan: Just därför är detta inget stort problem. Jag håller med dig. Jag stör mig i alla fall på det. Men då är jag en som följer HS frekvent och allt som oftast läser ikapp de favorit-gästböcker jag har.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
250kg kärlek: Fast "den stora massan" brukar ha vissa problem att ens orka läsa ett inlägg som står ett par centimeter från det senaste inlägget.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
T T: Ja, jävlar. Du har förklarat det för mig en gång tidigare men då begrep jag inte hur du menade. Frågan är om det går fram till den stora massan? I så fall ställer jag mig i skamvrån och skäms sådär lite lagomt mycket. Själva grejen är att de som läser gästböckerna på ett enkelt sätt ska kunna följa debatten. Jag inbillar mig att det inte är så många som klickar på "Sv:" för att hänga med.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
250kg kärlek: Om du klickar på Sv: så ser du vilket inlägg Patrik svarar på.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

Jag vill fortfarande ha en funktion där man som "åskådare" kan se vilket inlägg som en skribent svarat på.
För att ta ett exempel: Gudrun skriver ett inlägg i Caféboken klockan 13.00. Klockan 16 läser Patrik inlägget och bemöter/svarar på Gudruns inlägg. Mellan 13-16 har en hel del annat skrivits i caféboken i samma ämne. Det blir väldigt svårt för de som följer diskussionen att hänga med.
Ett än tydligare exempel är under matchdag då många skriver inlägg. När sedan den person som kommer hem från matchen läser ikapp gästboken och upptäcker något som han/hon vill bemöta och skriver ett inlägg som då ska bemöta ett kanske 2-3 timmar gammalt inlägg så är det jättesvårt att se sammanhanget för de som aktivt följer diskussionen.

När man väljer "kommentera" då man klickar på den rutan i det inlägget så ska det framgå vilket specifikt inlägg man bemöter, alternativt att det finns något ställe att klicka på som indikerar att man valt att specifikt bemöta just det inlägget. Alternativt kan man citera ett inlägg man väljer att bemöta.

Jag följer HS aktivt vill jag påstå men ser ändå detta som ett problem. Frågan är då hur andra tycker, som följer HS mindre frekvent?

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
73Sjöbba: Nej men om jag ska vara ärlig så kan vi gott göra youtube rutorna mindre. De som finns i Facebook tycker jag har en passlig storlek...
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

knaskamilla:
Ett mellanting är ju att HS gör en thumbnail istället för en fullstor bild. Förminskningsfunktionen finns ju redan, om jag inte har fel.

Tror man skulle kunna dra ned bilden till endast en fjärdedel, utan att man skulle förlora själva 'bildkänslan'.
Och då skulle scrolla-problemet upphöra.

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
73Sjöbba:

Ojdå, jag svarade i Caféboken. Klipper in här då:
Nej, jag håller med dig. Det borde åtminstone finnas möjligheten att välja själv om man vill se filmerna som länkar eller inbäddade i inläggen.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
73Sjöbba: Trots att jag nyttjat det iafton en hel del så håller jag med. Det var bättre förr när man bara fick se länken.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Friman SR: Ok. Skönt att få det bekräftat.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
73Sjöbba: Ja, det är bara du...
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Marcus: Är det bara jag som tycker cafe-boken har blivit jobbig med alla youtube-länkar? Man måste ratta musen hejvilt förbi alla bifogade länkar när man ska scrolla.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Metal Guru: Jag hade lite småproblem med att få till det men nu ska det fungera. Jag har flyttat sajten till nya hårddiskar så det var lite pyssel med det. Det var lite omständigare att partionera om diskar och flytta systemet i FreeBSD än i Windows om man säger som så. Helst när det är första gången man gör det. 500GB bör väl räcka ett tag. :)
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Marcus: Åter i körbart skick nu?
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Om en stund så kommer HS inte att vara tillgängligt. Jag kommer att behöva starta om servern ett antal gånger och eventuellt "greja lite". Så det kommer antagligen att bli en del nertid.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Vi har ha haft ett stopp inatt från 03.00 tiden nånting tills nu. Men nu ska allt fungera igen.
Kommentera

« · 1390195 · »