1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604860 inlägg · 6213 ämnen

« · 2155896 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
{297}: Pinsamma uttalanden på riktigt. En desperat klubbs sista halmstrå....pinsamt Delux!!!

Sv: Apropå nånting...
Imorrn blir det storslakten i foppatoffelland.

Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: domarjävlar

Sv: Apropå nånting...
{297}: Ska bli så roligt . Speciellt när Oskars verkar klara sig så får kanonerna svettas ....

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Det är ju ändå hycklande på något sätt att man är ok att ställa ut sitt lag på isen och ta smittorisken i 40 omgångar men nu i omgång 40-50 så är det helt plötsligt ohållbart.

Sv: Apropå nånting...
Nån som läst nåt om Anton Wedin, KHL och klausuler?

Sv: Apropå nånting...
Andersson: Jamen det var ju före de hade fått cmore-pengarna! Hade det inte blivit något spel och inga pengar in hade det gnällts jävulen på det. Nu har de ju fått dem, då är det en annan femma!

Nu önskar jag såklart sportslig framgång och att vi går upp men jag är så jävla less på SHL att jag får kikhosta

Sv: Apropå nånting...
Ida blev det lunch mä mina domarkollegor Pehr Claesson och Morgan Johansson i Mullsjö innan de for vidare för match i Karlstad ikväll.
Alltid roligt att träffa rabbarna 😃
Uppladdat:

500x0-1662d633-8d45-4ccc-9c84-5a1f8bd767b6.jpeg


Sv: Apropå nånting...
Linköping - HV71 skulle vara den bästa play-outen i SHL , win-win . Åker Hv ut så kan vi plocka en del , och Linköping .... gillar ja inte

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Lika för alla , alla lag röstade ju även för att säsongen skulle spelas i år , om ja inte minns fel

Sv: Apropå nånting...
{297}: En lösning vore att göra om SHL till två grupper, norra och södra med ex 12 lag i varje. Då skulle det bli fler derbyn och lägre reskostnader. Bara en tanke jag fick

Sv: Apropå nånting...
{297}: Precis . Nu när dom själva sitter i skiten då är det både hemskt , farligt och dyrt att åka ur

Sv: Apropå nånting...
{297}: Skulle vara intressant att få reda på vilken skillnad på att åka ur under Covid-19 eller ett vanligt år, okej att med publik på arenorna så är ju inkomsterna högre men så är det troligen för alla lag.

Sv: Apropå nånting...
Andersson: Nu börjar dom pengastinna drakarna att svettas. ”Nämen ska VI förlora alla dom här pengarna om vi åker ur? Vad orättvist”. 🤔

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Nämnden anser heller inte att resultatet 0-8 innebar att AIK släppte in fler mål än Timrå och därför kan ej heller styrkas att AIK möjligtvis , eventuellt kan ha förlorat på hovet .

Sv: Apropå nånting...
Spock: Äh ska inte vara något heller, för att den där lilla 45-kilosråttan ska skada någon krävs väl ett överfall med klubba i ansiktet eller något, han borde t.o.m få hopptacklings-dispens så även han kan få göra avtryck i sitt fysiska spel.

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne:
"
Disciplinnämnden avseende anmälan 1: Disciplinnämnden finner inte att det är utrett att tacklingen träffat huvudet på ett sådant sätt att den ska bedömas som en tackling mot huvudet. Filmsekvensen visar dock att Fredric Weigel hoppat in tacklingen, vilket gör att den ska bedömas som en charging. Med hänsyn till kraften i tacklingen och övriga omständigheter finner nämnden dock inte att någon ytterligare bestraffning, utöver den automatiska avstängningen som följer vid ett match penalty bör dömas ut. Anmälan lämnas därför utan bifall.
"

Förvånansvärt att det sitter en person med koppling till Solna i disciplinnämnden. Eller kan det kanske ha påverkat? Skada skulle väll inte tas hänsyn till vid bestraffningen?

Solna kommer undan som vanligt...
Coronastängningar
Extra dispenser samt rabattkort hos domare och disciplinnämnden.

Sv: Apropå nånting...
Dagens roligaste citat kommer som vanligt från lotterinämnden
"Disciplinnämnden finner inte att det är utrett att tacklingen träffat huvudet på ett sådant sätt att den ska bedömas som en tackling mot huvudet."

Öhh va?

Sv: Apropå nånting...
Olli Nomadinen : Hallå vi spelar för att vinna ligan och MODO spelar för tiondeplatsen!

Här hittar vi nerv och motivation. Dessutom står det 1 - 1 i inbördes möten. Klart vi vill vinna totalen mot 100-åringen!

Glömde jag nämna att de sparkade vår gamla trotjänare! ;-)

Skämt åsido, jag försökte skapa en motivation i alla fall.

Sv: Apropå nånting...
Olli Nomadinen :

Nej det finns ingen nerv, vår klubb har ju inte ens någon puls nu.

Har mer nerv inför Väsbys kommande matcher än våra typ.

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Hur är det, börjar ni känna av derbynerven? Har ett derby i seriesammanhang mellan våra lag någonsin känts mer avslaget på förhand?

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Tuurala är förjäkla rolig å lyssna på, men skulle aldrig vilja ha han som tränare x)

Sv: Apropå nånting...
Lub:

Hedberg (Mora), Falk (SSK) och Blomqvist (AIK) är exempel på tränare jag tycker ger ett bra intryck i intervjuer, analyserar bra, väldigt lite fokus på motståndare och domare och kan ge cred till sina motståndare, väldigt ödmjuka och ger ett kunnigt intryck.

Spelar i en annan liga än dessa som är på andra sidan skalan.
Wallson (Löven), Gath (KIK) och Tuurala (Väsby)

Sv: Apropå nånting...
Lub: Johan Hedberg verkar helylle! En får hoppas att han inte är Martin Timell på fritiden.

Sv: AIK - Timrå IK 2021-02-24
Bragd-Birger: Håller med, tycker det syns tydligt att våra backar nu hamnat ”rätt” och att de har tydlig rollfördelning. Känns lite oväntat att PW skulle komma in i spelet och gruppen så snabbt. Väldigt kul att se en skottvillig back, som också har en smartness i spelet. När det gäller Albin Carlsson så har jag kommit på mig själv att andas ut varje gång han är på isen, eftersom han mycket sällan är inne på baklängesmål. Så vi kanske ska köra med honom Non-stop i slutspelet så släpper vi inte in ngt mål. 😂😬😊

Sv: Apropå nånting...
Andersson: Något helt annat; jag tycker Johan Hedberg i Mora ger ett seriöst och bra intryck. Kommer bli intressant att följa honom och Mora kommande säsonger.

Sv: AIK - Timrå IK 2021-02-24
Zäta75: hoppas fanskapet åker dit styggt

Sv: Apropå nånting...
Gorkyman: Klöbben åker ur

Sv: Apropå nånting...
Gorkyman: Gjorde en liten tippning på de återstående omgångarna i SHL och hur många poäng lagen tar.

Oskarshamn tar 10p till
Brynäs 9p
HV 9p
Malmö 9p
Linköping 6p

Slutar då

Oskarshamn 59p
Brynäs 57p
HV 56p
Malmö 56p
Linköping 52p

Sv: AIK - Timrå IK 2021-02-24
Zäta75: Alla från en och samma person som förmodligen är en pubertal tonåring utan konsekvenstänk och vill avreagera sig "häftigt".
Finns givetvis inget reelt hot från ett konto som heter "svenska_masspsykosen" med emoji-psykos i sina "mordhot"

Att man ger denna enorma uppmärksamhet till EN persons kommentarer är faktiskt överdrivet, tycker jag. Ger dessutom mer vatten på kvarn för de som tycker detta är roligt eftersom det får sån uppmärksamhet.

Sv: AIK - Timrå IK 2021-02-24
Bragd-Birger: Det ser väldigt bra ut på backsidan ja. Frågan är vilka backar man ska spela tillsammans när Hardegård kommer tillbaka. Hardegård och Carlsson har ju funkat väldigt bra tidigare så antar att man kör på dem och fortsätter köra PW och Lindelöf. Svensson/Westerlund som 3:e backpar.

I PP ska självklart Hardegård spela. Tillsammans med PW antagligen. Ser fram emot fortsättningen och slutspelet!

Sv: AIK - Timrå IK 2021-02-24
Zäta75: Lite missvisande att stycka upp hoten på det där sättet, när samtliga var från samma inlägg och person.

Sv: AIK - Timrå IK 2021-02-24
{9386}: Angående Modo: ”Dränk dig.”
”Spräng Fjällräven Center i luften.”
”Avsluta ditt liv innan någon annan gör det.”
Detta är bara några av de hot Modos sportchef Fredrik Glader fick motta i ett kommentarsfält efter lagets kollaps mot Mora under onsdagen.
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/7KmWJW/modo-anmaler-grova-hot-mot-sportchefen

Trist utveckling för denna klubb som nu måste fokusera på fel saker.

Sv: AIK - Timrå IK 2021-02-24
Knylan: Så jävla lyxigt det blev ändå, att backsidan som var ett stort frågetecken och befarad akilleshäll nu plötsligt är ett smörgårdsbord där man har svårt att välja.
Tre faktorer: Albin Carlssons sinnessjuka utblomning (allt som krävdes var tydligen en skadefri säsong), intåget av Lindelöf och PW, samt en tydlig och bekväm roll för Svensson.

Alla ovanstående faktorer har gett en del sköna synergieffekter. Albins konsekventa 5+-spel gör att ett backpar med honom automatiskt blir bra (det behövs inte en Hardegård vid hans sida, även om det sannolikt gav en bra utvecklingsskjuts i inledningen av säsongen). Lindelöfs intåg gav en offensiv dimension och en tydlig roll för en back med lite mer offensivt fokus. Möjligen inbillning, men jag tycker mig se att det är lite mer offensiv återhållsamhet i backparet Svensson/Westerlund efter det, vilket passar dom som par betydligt bättre. Svensson är en riktig försvarsgeneral där bak, och Westerlund kan använda sin följsamhet i defensiven istället för att tro att han ska sträva efter Erik Karlsson-räder.

Och, PW! Med tanke på att han spelat 3 matcher på ett år febrar man lite vid tanken på hur bra han bör kunna vara om ett par veckor. Både rent fysiskt och i sin roll i laget. En ynnest att ha få ha honom i lineupen när det vankas slutspel. Misstänker att han kommer vara ett monster där. Riktigt grym värvning av Maestro Nubbz.

Sen tror jag att backskadorna (i synnerhet Hardegårds) varit bra för övriga backar. En sådan som Ragnarsson har gått klart framåt. I dagsläget är väl #25 den back som lär hamna utanför laget när backuppsättningen är komplett. Också småfebrig tanke: att vi ska toppa den här defensiven med att släppa in vår - fram till skadan - bästa back.

Ser onekligen trevligt ut inför fortsättningen. Nu hoppas vi bara att coronan inte ställer till det. Och att vi förskonas från skador. Med full trupp in i ett slutspel, så...ser det onekligen ut som att det kan bli åka av.

Sv: AIK - Timrå IK 2021-02-24
Lub: Absolut, och PWs intåg kan skapa ytterligare dimensioner i den där formationen också. Grunden i PP1 är fortfarande densamma från det att den komponerades förra säsongen, det vill säga att tanken är att Hardegård ska ha backplatsen. Man spelar på ett visst sätt där det är genomspel, rörelse och vårdandet av pucken som är det primära. Hardegård fick lite kritik för att han sköt för lite i höstas innan skadan, men det tror jag snarare är en del av planen mer än något annat.

Men det är PP1 med Hardegård det, en Harde i full matchform dessutom. Där är han inte nu, och han kommer få stenhård konkurrens om just den där positionen. Den största lyxen i allt är nog helt enkelt att vi inte måste välja, egentligen. Funkar PP halvdant en match så kan vi bara testa att byta back och se vad som händer. Och funkar inte det heller så finns Lindelöf, eller Albin C, eller FW. Ja, jisses.

Sv: AIK - Timrå IK 2021-02-24
Röda Tallen: tänk om hockey fungerade så lätt ;-)

Sv: AIK - Timrå IK 2021-02-24
Imorgon får vi reda på vilka som är bäst för stunden av oss och Löven.
Löven har AIK borta.
Vinner dom med mer än 8-0 är dom bättre än oss. 😉

Sv: AIK - Timrå IK 2021-02-24
Knylan: Tror det kan vara bra med några skott från blå nu och då, så att motståndarna inte enbart fokuserar på Lööke som står beredd på direktskott. Men känns som att grabbarna hittade lite olika lösningar under gårdagens match. Intressant att se backparen när Hardegård är åter. Känns stabilt. Till och med Ragnarsson har spelat lugnt och kontrollerat på sistone, med ett par skott på mål i tillägg 👍

Gårdagens match visade verkligen att årets lag verkligen är ett LAG. Vi står inte och faller med förstakedjan.

Och sol ute, man blir bara lycklig 😊🍻

Sv: AIK - Timrå IK 2021-02-24
Knylan: precis vad jag tycker också. Jag är då nöjd med det han har visat hittills, ringrostig som han är. Kommer bli en tung pjäs i slutspelet. Stor och stark. Igår visade Timrå vad dom kan, även om Gnaget föll tillbaka sista perren. Fortsätt så här och jobba för varann så tror jag vi är i SHL nästa år.

Sv: AIK - Timrå IK 2021-02-24
Tom Topp: Ja, nu när man äntligen vill prata hockey med en
(0-8):a, så är de bortblåsta....typiskt..

Sv: AIK - Timrå IK 2021-02-24
TiKTenkrat: Därav lite av kritiken kring PWs skottvilja under inledningen av matchen igår. Om målet med PP1 ska vara att hitta skott från blålinjen så blir det per automatik extremt lättläst, och ren kapitalförstöring med tanke på övriga spelare i den formationen. Då blir det att ligans mest puckskickliga kedja ska stå och titta på när det lossas skott från blå i stort sett, och sen gå på returer. Returer som sällan blir av eftersom skott från blå oftare fastnar på vägen. Därför måste de skott som tas komma med lite kyla, det är ju det som är den största behållningen med den där formationen: man vet aldrig när de sticker in kniven och skottet kommer.

Men grejen med PW är att han är så pass erfaren och kvalificerad att han fattar det där. Han fokuserade mer och mer på passningsspelet igår och det är där vi kommer ha störst nytta av honom, och den där skottpassningen på Dahléns blad var en perfekt kombo av spelsinne och skottvilja. Hans fysiska tempo har kanske några veckor kvar innan det är top notch, men det tempo han ser spelet i är redan på plats i allra högsta grad.

Sv: AIK - Timrå IK 2021-02-24
sargad: Jag satt faktiskt och hoppades på det i tredje igår, måste varit perfekt läge där att rulla den kedjan tillsammans.

Sv: AIK - Timrå IK 2021-02-24
TiKTenkrat: Form är färskvara o är 2:a pp effektiva så bör de få mer tid i den spelformen, men det utgår jag från att ledarteamet har kpntroll på.
Är Boyce inne i pp över huvudtaget?

Sv: AIK - Timrå IK 2021-02-24
{9037}: Håller med, tycker ni att andra PP borde få mer tid? Kan tycka att första PP är lite för långsamt och "lättläst" ibland!

Sv: AIK - Timrå IK 2021-02-24
Sputnik: Grattis TIK till vinsten. Vi väntar på er till hösten:)

Sv: AIK - Timrå IK 2021-02-24
Boyce ser hetare och hetare ut så hattrick på fredag mot hans favvomotståndare? Kul att laget verkar varva upp till slutspelet nu.

Sv: AIK - Timrå IK 2021-02-24
Vart tog den där nollåttan vägen som var och härjade här igår?

Sv: AIK - Timrå IK 2021-02-24
Man får scrolla ner en bra bit för att hitta!

Sv: AIK - Timrå IK 2021-02-24
Alltså...hur fungerar Sportbladets HArapportering?
Fortfarande inget från 0-8 matchen...inte första gången heller. Vad har jag missat?

Sv: AIK - Timrå IK 2021-02-24
Smutt med 0-8 i 08 land :)

Lite uppseendeväckande är att Albin Carlson bara spelade 11:04 igår(till och med Lindholm lirade mer, 11:11). Visst, vi seglade ifrån under matchen och då är det rimligt att sprida ut istiden, men om man kikar på första perren så hade han bara 3 minuters speltid. Även Perte Svensson hade låga 16 min igår, med 03:54 i första.

Antingen är det fel i siffrona från swehockey eller så matchades dessa två väldigt försiktgt redan från start igår.

PatCock spelade i sedvanlig ordning över 22 min.

« · 2155896 · »