1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604522 inlägg · 6212 ämnen

« · 2936888 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
Montén Python: hur som helst, hockey är underhållning. Där hade Jokinen också rätt. Imorgon blir det o'learys och sedan Hockey bussen till ladan. Må bästa laget vinna!

Sv: Apropå nånting...
Västerås-Löven 2-10

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Ja som jag sagt innan, det hade varit väldigt intressant att fått se vad TS kunnat uträtta med förra årets trupp. Där jag tror att vi fått ut betydligt mer av en back som Näkyvä etc.

Han sa ju det själv, att det var en lite ryckig säsong och vanligtvis han han haft stort förtroende i PP spel etc.

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Vad har hänt med Biteline i Sundsvall?
Inga skärmar, ingen öl(!) vad jag kunde se och bara halva menyn är möjlig att beställa från.

Det var var ju hett förr i tin’

Sv: Apropå nånting...
Montén Python: Det är ju annat nu när jantelags människorna får kliva fram nu när Jokinen försvann. Vi är världens minsta klubb, vi kommer aldrig vinna shl, vi har minst pengar och måste panta burkar för att betala alla skulder. Fy fan vilken framtidstro man får !

Sv: Apropå nånting...
Montén Python: när det gäller hockeysmartness tror jag att farbror Dalton är vida överlägsen Jokinen. Men det är som Nubben säger, två år med Jokinen hade varit bra för föreningen!

Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: Jo men lite så faktiskt. Man är ju lite tudelad. Det slog väl ut sådär med "In your face" i slutändan. Och hans taktiska förmåga blev rejält synad.

Men så satte han oss på kartan litegrann. Det börjades snackas om Timrå varstans och spelare började helt plötsligt snacka om att Timrå skulle vara en intressant klubb att spela i. Sponsorer lockas nog med lite lättare i en sån satsning också. Där man är lite framåtlutad i sina mål och visioner.

Men som sagt lite vanskligt att lägga hela vår identitet i en tränare, men samtidigt hade vi i allafall nåt som liknar en identitet.

Sv: Apropå nånting...
Intresse för TIK ä int lik stort i media och soc media längre utan Jocke tyvärr!!
Ja tyck dä va synn att hann slöt....
Hann had nog dragi tä sä enn massa stor affischnamn å sponsorer mä sitt namn å bakrunnd!!
Uppladdat:

500x0-fbimg1726147156999_QRKtvDQONClJaUE.jpg


Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
Montén Python: här slår du huvudet på spiken eller vad det heter! Det Jokinen bidrog med var en inställning att vi är inte sämre än några andra, vi är ingen landsortklubb. Vi kan också vara ett topplag i den här serien. Och att få in det mindsetet i föreningen ser jag som oerhört viktigt!

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
Villervalla:

Perspektiv…

Max Krogdahl: Jag får en hård slashing på min bakre fot medan jag är i ett steg på väg framåt vilket gör att
benet sträcks bakåt och överkroppen faller framåt så att jag tappar balansen, något som är naturligt med
tanke på mitt momentum framåt. Jag har inget att vinna på att filma i det här läget av matchen då vi leder
med 4–0. Jag tappar balansen när han slashar mig hårt på min fot medan jag är i en rörelse framåt, vilket
gör att jag faller. Jag tycker att detta tydligt framgår av videon på situationen. Jag skulle aldrig filma i en
match då det strider mot idrottens moral och inte hör hemma i ishockey. Jag hoppas att ni ser på videon
att jag faktiskt bara tappar balansen.


Lotterinämnden: mmm ok…

5000kr du ljuger och du fuskar.

Dom MÅSTE börja straffa sånt här på ett annat sätt.
Alldeles för många skamfläckar som vinner matcher genom detta skamliga beteendet.

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
Tom Topp: Grejen är ju det som jag nämnt innan. Att jag tror vi kunnat ligga riktigt risigt till med Jokinen som basat över detta lagbygge. Hua.

Hans livlinor i Hållander och Kapanen försvann ju.
Utan Juel så hade vi ju inte landat in en topp 6 plats förra säsongen heller iofs.

Det jag dock fortsatt saknar lite med Jokinen, var mer hans offensiva approach, som ställde lite krav på våran lite bekväma sportsliga ledning. Att våga flytta fram tältpluggarna lite mer.

Angående årets trupp så är det ju fortsatt ett felbygge, sett till att vi kunnat göra det annorlunda. Men att Samuelsson ändå får ut rätt mycket av truppen och har lyckats sätta nått som liknar ett grundspel i allafall.

Nubben har lite att bevisa till nästa säsong. Om han har kvar den berömda fingertoppskänslan. För nu går det ju inte att skyllas på att det saknas pengar riktigt.

När det öppnas upp en hyffsad lönepost, både från Dahlén och utgående backar på kontrakt.

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Jag tror inte ett dugg på Rattie. Det vore ett totalt felköp.
En hockeyhora som bevisat mer än en gång att han inte levererar motsvarande sin lön.

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
Söderöver: Krogdahl blev även fälld.

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
Djingiskahn: om man skjuter flest skott och därmed visar ”en offensiv förmåga” då kan du inte säga att defensiven var bristfällig för vi fick ju mindre skott på oss. Därmed en väldigt bra defensiv förmåga med din logik.

Och snälla. Sluta lek så cool lugn själv istället. Vad duktig du är som inte bryr dig om förlust eller vinst, jättevackert.
Finns ingen substans alls i att vi aldrig tar nästa steg, alltid är hos kronofogden precis innan seriespelet startar, samma ordförande sen Vasa skidade igenom landet, men visst. Det är vi supportrar som är så otroligt bortskämda med framgångar så vi ska bara vara nöjda över SHL och hålla käften.

Slutkommentar.

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
Cobbel: Nyförvärv är alltid en risk. Som alla klubbar har vi erfarhet av både goda och mindre bra exempel. Som goda exempel kan nämnas Rattie, Lundmark, Sheriffen, Strålman, Juel, JJ mfl mfl.

Listan av misslyckade förvärv kan nog göras längre så jag avstår från det.

Om man tittar specifikt på årets trupp så har vi exempel åt båda hållen.
Jag vill lyfta Genborg och Freij som bra förvärv (jag tar bort Hardegård här då han redan varit hos oss). Till de mindre lyckade får vi hittills räkna in Lilja, Heikkinen, Westfält enligt mig.

Vårt problem här är att de är de "billiga" spelarna med lägre förväntansbild som presterar medan de förvärv med höga löner och högre förväntansnivå underpresterar. Det är extremt kännbart för oss och detta i kombination med att våra dyra hemvändare (Dahlen undantagen) inte heller presterar.

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
Kollade lite statistik kring gårdagens match och ska man bara kolla ifrån den vinkeln så ser det inte så uselt ut. Jämn match xG-mässigt. Att SAIK petade in 5 kassar igår är rätt orimligt sett till underliggande siffror, men sen måste våra lirare faktiskt göra sitt i verkligheten också för att hålla tätt bakåt och producera offensivt!
Undrar egentligen vad det är som saknas för att puckarna ska studsa rätt framåt? Westin kanske får börja ge fel klubbor till de som har svårt att måla...
Uppladdat:

500x0-ske-tik.png


Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
Cobbel: jag tror ju att att några av nyförvärven är efter Jokinens spelfilosofi. Jag tänker framförallt på Lilja som mest åker och är ivägen när han är på isen. Det var alldeles rätt att bänka honom igår. Och då lyfte sig Heikkinen också när han fick en annan omgivning.

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
Djingiskahn: Vinner skotten oj oj va spännande offensiv förmåga haha ja jäklar va målen haglar in med ligans mjukaste svagaste räddaste Forwards som förlora 80% av närkamper och inte vågar gå in ta ge stryk framför målvakterna

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
JonteD: Vi skulle ju behöva köra lite tombola på kedjorna och sprida ut de som kan producera (Jonte + Genborg) för att få igång andra kedjor också.

som jag skrev tidigare skulle vi behöva få igång Wedda, Pääjärvi och Walli.
Sen skeppa spelare kommer vi nog behöva göra även om vi vill det eller inte, Lilja är i grunden en bra spelare, men inte i vårat lag. Han behöver en annan omgivning. Levinsson är det för tidigt (för min del) att sia om, men baserat på det man läser av alla här inne skriver och det man sett tendenser till i vissa matcher är jag inte oäven när det gäller honom.

Och alla som skriker på att Nubben inte agerar, sitter ni med inne på kansliet och hör honom jobbar, eller kör ni gissningsleken?

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
Modano: Jag ser positivt på gårdagens match, Dahlen hade en i ribban så det hade lika gärna kunnat bli ett mål med lite flyt. Deusstom ligger vi 6a.

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
Djingiskahn: "Offensiv förmåga"? Är du full redan?

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
Karlsson74: Okej men jag tycker vi inte ska skeppa ngn är bara orolig och frustrerad över läget framöver men nu har vi ett hyfsat bra lag man hoppas att målproduktionen ökar avsevärt!!🇱🇸😭

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
Djingiskahn: ja… man kan se hockey över en säsong i taget eller en match i taget, en period i taget eller kanske en tredjedel av säsongen i taget.

Det blir oftast mindre affekt desto längre perspektiv man har.

Jag uppskattar motvikt till sådana som mig som blir just jätteglad vid seger och rätt jäkla tjurig vid torsk.

Skottstatistik innehåller väl inte riktigt tillräckligt för min del.

Jag tycker det mesta som sköts igår inte var skott som skytten ville göra mål på utan mer skott som skytten förstod förväntades av han.

Dalles skott i ribban undantaget då.
Han siktar för mål där.

Men det har varit uppehåll.

Hardes tempo och känsla var verkligen trubbig vilket också har sin förklaring.

Det brast igår. Jag tycker det var bland det sämsta hittills i år och jag hoppas att lördagen, trots svår motståndare kan bli annorlunda för grabbarna.

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
Djingiskahn: ”offensiv förmåga”? Vi kan börja prata om en offensiv förmåga när vi inte längre har klart sämst skotteffektivitet i ligan, är näst sämsta laget på att göra mål eller fått igång fler än 2 forwards som kan producera på respektabel nivå. Finns inte mycket som tyder på att vi ska börja göra fler mål heller, enligt underliggande statistik. Det är ett stort problem och har varit sen omgång 1.

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
Modano: mycket skitsnack idag. Väldigt labila supportrar som har mungiporna så extremt mycket nedåt när man förlorar och extremt mycket uppåt (utom vissa som alkrid klagar på ngt) när det går bra.

Timrå vann skott på mål mot Skellefteå vilket tyder på en offensiv förmåga. Målen uteblev så visst var de mindre "effektiva". Samt var defensiven bristfällig.
Slut kommentar.

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
Jadu: Freij och Eriksson kommer med andra ord bli rätt kännbara tapp under JVM. Att fylla på med Boyce, Levinsson Lilja osv försvagar laget rätt tydligt.

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
Bara Leksand som gjort mindre mål klart det här inte håller med 32 matcher kvar måste ageras annars kommer det bli ras ner till botten. Utan Johansson Dalle Genborg Didde har vi legat där redan i botten. Totala fiasko värvningar på Forwards och gamla hemvändare som blir sämre för varje säsong så åker man ut till slut. Idiot kontrakt på de nya och långa kompis kontrakt på gamla trötta spelare som bara lyfter lönen och glider omkring som kärringar i mjukisbyxor VISA HJÄRTA FÖR HELVETE

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
I en situation igår där Genborg kunde anklagats för att ta en ”frustrationsutvisning” har Krogdahl idag anmälts för diving.

Timrå är enligt min uppfattning oftast ganska ”obrydd” att ligga under och inte få till spelet så jag reagerade på att man var tjurigare igår.

Landers pungsmäll var kanske ett olyckligt misstag men små saker som filmningar och efterslängar kan skapa lite dålig stämning…

Heder till Genborg iaf.

Krogdahl stoppar jag därmed i Epstein facket för svensk hockey framöver. Så får han bevisa framöver att han inte är en ryggradslös tönt.

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
Timrå Isstadion: Man kan konstatera att det finns sjukt många överbetalda spelare i den här ligan. Lönerna har spårat ut. Borde som du säger gå att hitta en del likvärdiga spelare i 3e 4e för betydligt billigare peng.

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
steveroper: Den enda anledningen till varför Timrå IK ännu inte målats upp som ett krislag i SVT´s Hockeykväll är ju vår hittills oförklarliga tabellposition som är ett stort mysterium sett till det spel vi faktiskt presterat hittills
.
Att vi ligger där vi ligger beror delvis på att Färjestad lyckats hitta ett sätt att underprestera sett till en betydligt dyrare spelartrupp än oss, men plats 7-10 borde vi kunna fixa om vi hittar ett spel som minimerar risker betydligt bättre än hur det sett ut i bortamatcherna, med några få undantag.

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
Montén Python: Ja vi enskilt kan stå som bevis för kvalitetssänkningen i SHL. Som du skriver helt obegripligt att vi kan ligga 6:a när vi så här långt gör en spelmässig säsong som känns som 11-12:a...

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
Montén Python: det senare hade iofs inte gjort megaskillnad, tycker en som ser Kalmar varje vecka. Kalmar, inget superduperlag, har flera spelare som minst är i nivå med våra utfyllnadsspelare, och i något fall mer. Vilket väl iofs även säger en del om kvalitén på delar av SHL.

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
steveroper: Med det får vi vara väldigt tacksamma. Över den dåliga kvalitén alltså.
Det som gör att vi ens kan ligga på en topp 6 plats för tillfället. Helt otroligt egentligen.

Förstå om KHL hade funnits med i bilden också. SHL lagen hade ju urvattnat allt som kan åka skridskor från HA lagen.

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
steveroper: Kan väl också tycka det är dags att börja se över nya kedjeformationer. Vet att det är som att svära i kyrkan för många, men samtidigt kan vi inte fortsätta göra samma sak och förvänta oss ett annat resultat.

Till exempel Dalle + Genborg som går bra, kanske sära på dem och spela dem i andra kedjor i förhoppningen att de kan lyfta de kedjorna? Försöka få igång Pääjärvi i en miljö som är lite mer än bara checkingline. Samt att i varje kedja ha en person som är ansvarig för att kliva in och ta det obekväma jobbet framför mål och stå där och stångas. Den potentialen finns hos många, men få som använder den (iaf enl min upplevelse).

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
Torsk 0-5 borta mot Saik och överlag ett blekt Timrå där sorgebarnet offensiven visade nya bottennivåer. Självklart m å s t e den prioriteras nu, det är av yppersta vikt att nycklar hittas där. Skulle verkligen vilja se ett agerande av Nubben nu, någon/några spelarrockader. Det är läge att trolla med knäna Mr Nubb!
Annars kan jag inte tycka att insatsen och resultatet automatiskt måste hanteras som en katastrof och att det nu råder krisläge. Det finns en radda "storlag" i SHL som f.n. slår oss på fingrarna med råge i det avseendet. Däremot är det tydligt att årets SHL har tappat ganska markant i kvalitet. Den är ojämnare än på länge och som nån skrev, det är endast 3-4 lag som håller europeisk toppklass

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
Efter en natt mä Ylva och wrestling på VHSen från 80 tale så ha ja tömt å glömt gårdagen!!!!

Ja ha insett att vi had int marginalerna på vår sida igår....

Utdelning i första å dä sett annat ut...

Nu ladd vi tusen tä imorgon när Indianerna kom..

Bolage öppna kl 10 🥳🥳🥳

Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🍹🍹🍹

HALLELUJA 🙏🙏🙏
Uppladdat:

500x0-fbimg1748701090812_riP854vvdegd6KS.jpg


Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
Hypocrisy: Vi vinner nog skotten . Absolut. .37-19 eller något sånt.
Däremot tror jag inte att vi lyckas vinna matchen. Kan ha fel naturligtvis då jag haft det förr. 😏

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
Hypocrisy: Får inte glömma att vi vilade vår bäste back på uppspel samt i mitt tycke pp-back nr 2 efter Harde igår. Tycker också Eriksson var saknad

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
Det måste lossna lite i målskyttet förr eller senare, något annat är väl orimligt...?
Dalle o Genborg(D&G) undantaget har hela forwardsbesättningen gjort 14 mål på 19 matcher.
Då taktar alltså alla Timrås forwards(utom D&G) för 38 mål på 52 omgångar. Jag menar att det är nästa omöjligt att det skulle landa så skevt.

Nu hoppas jag att vi blir överraskade med att vi luggar ruskigt svåra indianer på 2 eller 3 pinnar.

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
Söderöver: Åå helvete också möter vi Frölunda imorgon. Får vi ens in en puck? Jag tror inte det. Men det är nog bäst för Lasse Johanssons skull att ha två magplattor med sig då minst en lär bli sönderskjuten.

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
Såg matchen i efterhand.

Min bedömning av matchen:

Timrå tar inte vara på chanserna i första perioden utan slår skitavslut i magen på Mann.

Det visar att man inte är redo.
Inställningen är fel!
Wedin Lander Nässen mfl vet att det inte är så man gör mål på det viset.

Sedan övergår man till att försöka lägga myror (tysta skott) med folk på mål.
Det folket står då i målgården med NOLL möjlighet att agera på lösa puckar.

Det är alibispel!!!

Sedan ger man bara upp och flyttar puck utan att anstränga sig för mycket.
Man är tjurig och frustrerad.
Jag gillar att man inte lallar på och låter Saik agera hur fan dom vill utan att man står upp för sig.

Vi tar inte alls chanserna vi får av domarna på SAIKs billiga utvisningar.

Vi är mjuka och ligger skitlångt ifrån alla som om det var 5x Bäckström vi möter i varje sekvens.

Passningsspelet som var bra mot HV var fullständigt URUSELT!

Man spelar som fukking krattor mot varandra!

Wedin kastar puckar så jävla illa!
Hardegård passar skitilla!
Pilö är inte med alls och allt går svinsakta!

Det var så jävla uselt!

Jag håller inte med Hartmann!
Nja.. allt var bra vi hade otur. Pfft! Lite otur kanske och en jävla massa brister!
Jag tycker vi spelar dåligt försvarsspel, dåligt passningsspel, vi är för oengagerade i offensiven.
För många är helnöjda att försöka ta pucken till sarghörnen och mysgröta bort all energi tills man får kontringar i röven.

Levinssons favoritsyssla den här matchen var att tappa alla puckar och vägra spela på kropp.
Nu är snart mitt tålamod över där.
Boyce före hjärtlös inkompetens! VARENDA DAG I VECKAN!

Låna hem han till Mora om det ska se ut så här. När han i tredje perioden åker runt en STILLASTÅENDE saikare som håller pucken och viftar med klubban utan att uträtta ett skit då sköt jag min sista säkring…

Juel misslyckas!

Sheriffen ligger för långt ifrån för att ens kunna tacklas.

Alldeles för få spelare visar intresse att gå på mål för att skapa.

Vi var INTE redo för match! Inte alls!

Så…

Som en för kvällen fullständigt avslagen spelare sa:
Solen lär gå upp i morrn med!

Nya tag! Hitta laget hitta kampen! Det är match igen nu ingen lallarträning!

På lördag tar vi revansch!

Didde och JJ får godkänt!

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
JonteD: Exakt på vilken marknad är det som andra klubbar hittar sina spelare när de agerar? Hur klararde tex kapanen av att agera? Vilket han gjorde varenda säsong han var här.trots lika dålig eller kanske ännu sämre ekonomi än nu. Bara undrar!!!
🤔🤔🤔🤷‍♂️
Sen förstår ju jag som alla andra att marknaden är mindre nu än den var i mars/april..och att trupper sätts på försäsongen .självklart kan vi inte sparka varenda en och det har väl ngen sagt heller. Så du behöver inte hitta på och försöka göra dig löjlig.

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
solbacken: Får det till 12 lag som gjort fler mål än oss.

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
Det är 7 lag som släppt in fler mål än Timrå.
Samtidigt är det 11 lag som gjort fler mål än Timrå.
Det håller inte, första perioden idag var godkänd, men vad hände sedan.

Tycker att man i stort saknar spelsystem i anfall, verkar inte som någon har till uppgift att skymma framför mål.

Är man rädd att komma i närkontakt, alldeles för lamt, motståndare vinner kamper framför vårat mål, men vi är inte ens där framför deras mål, vi står i sarghörnen eller bakom målet.

Ska vi vinna matcher måste vi ha en plan, den saknas nu som det ser ut. Måste få in spelare i slottet och någon som skymmer.
Idag endast Genborg som törs gå in framför målet.

Alldeles för dåligt.

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
Karlsson74: Alla vill ju skeppa i stort sett hela laget va fan finns kvar då? Alla e ju värdelösa oavsett position ok inte Genborg elr Jonte då men resten av forwards i laget vill alla skeppa elr hur dom gör inte sitt jobb ingen gör mål o.s.v va finns på marknaden då? Bara undrar!!🤬🤬🤬🇱🇸

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
Hypocrisy: trendbrott ik bryter dock aldrig sina egna trender. Att suga efter ett uppehåll känns liksom väldigt bekant

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
Rallarn: I prämiär'n mot leksand ... för 3 månader sen

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
EXPLORERSMÅLAND: Hattmann har väl målat ?

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
X-Län: Blir väl antagligen rejäl islossning för Brynäs den matchen. Dom har ju förtvivlat svårt att göra mål trots deras spets, men det blir väl annat när man tar sig an trendbrott ik.

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2025-11-13
Hypocrisy: se till att vinna över Brynäs, där har vi chansen att få igång målskyttet. Men risken är att målvakten deras kommer få nhlscouterna att stå upp och applåderna

« · 2936888 · »