MIKE66; Jag får väl hålla koll på dej så du inte går vilse i Storsta´n. Timrå är väl inte din starkaste sida. Vi får väl starta med en historisk rundvandring i Timrå, så du får rätta känslan innan matchen. Vi börjar i Fagervik sedan Sörberge o.s.v. Timrå vinner förövrigt med 3-2 efter straffar. Timrå IK är dom bästa !.
kenta: Det lär det knappast vara. Jag kan tänka mig att sista dag är på torsdag efter matchen. Men för att vara på den säkra sidan så borde man nog anmäla sig imorrn typ.
Ja mena dä! Du kan dina saker du Håckla, klart att det blir Djurgårn på Torsdag då skall vi sjunga lite, har lite funderingar på att kanske ansluta till Sveriges bästa klack alla kategorier,stod mycket iklacken på den tiden Gud var i svängarna, då vare livat och glatt precis som nu och blommor i morsans rabatt var det också,hehe, man har blitt lite mesig nu på äldre dar, kanske skulle va skönt att busa av sig, nä det går ju inte man måste väl sitta hemma med gumman och hålla handen och dra på sig de bruna plyshisarna,hehe.HH>>>Testa karlssons klister det är grejer det, det hade jag på ungarna när de var små,hehe, angående Strimmorna så håller jag med HH, Medelpads dräkten skulle nog sitta som gjuten, och då fick man använda fantasin istället.
MrMister: De människor som sitter i ett seketariat har ändå ett ansvar, även om de inte får betalt för det de gör. De har ju från början tagit på sig att göra något, alltså bör de sköta sin uppgift.
Man kan see på detta från två olika håll: 1. De som sitter i sekretariatet är människor som inte arbetar med detta på heltid. De tränar aldrig på de situationer som kan uppstå eftersom detta inte går. Allt händer "live" varje gång. Det är människor som avstår sin lediga tid otaliga kvällar under hela säsongen pga. ett genuint intresse. De får inte en enda krona i ersättning. De får ett kort som de kan gå in på ståplats gratis de matcher de inte jobbar(de flesta jobbar dock varje match nästan). Dessa herrar gör kanske ett misstag var tjugonde match.
2. De spelare som spelar i TIK är i mångt och mycket proffs, de tränar eller spelar match varje dag och de får rejält betalt för det. De skall underhålla människor som betalar dyra pengar för att se dem. Trots detta slår de otaliga felpass, de missar målchans på målchans och drar ibland på sig totalt onödiga utvisningar, och detta sker match efter match. Detta skall inte behöva hända på elitserienivå. Känns uttrycket igen?
Min fråga är: Vilka är de största klantarna om man ser till vilka förutsättningarna är? Hur kan spelarna och förmodligen också ledare vräka skit över över de folk som ställer upp och jobbar för att de skall kunna utöva det bästa de vet, när de själva förmodligen oftare inte utför sina plikter på ett bra sätt? There are two sides of the coin!!
Vad jag vet så är det Thorén som sköter om målvaktsträningen,och inte Peo. tror ganska hårt på vad Thorén gör, så har dom valt att ställa in Deroo i målet så gör dom givetvis rätt med tanke på vad han har uträttat i målet hitills. nu vill vi ha hem ett antal skalper i morgon. Forza Timrå. Tippar på att Z:a tar mest skalper av Indianerna?
Håller verkligen med snabel här. Det är absolut inte så lätt som vissa tror det här med att lämna och ta emot puckar bakom målet som många av oss verkar tro. Det där kommer förbättras ju längre säsongen lider.
Ganska otroligt att Nubben och Peo hittat en sådan bra målvakt genom att enbart (antar det) kolla på video. Vi ska vara otroligt nöjda med vad Peo och Nubben åstadkommit de senaste åren med Timrå IK! Inte många värvningar som varit misslyckade om man kanske ska bortse från Zupancic och Salmi. Fast jag personlign tycker inte att Salmi var så misslyckad iofs, han gjorde många vettiga saker men han platsar då inte i årets TIK ändå så det är skitsamma.
Angående Derouville så tycker väl dom flesta att hans spel runt mål är ganska virrigt. Men jag tycker samtidigt att man ska ha i åtanke att han inte spelat så himla länge med laget. Just spelet runt mål kräver en bra kommunikation med resten av spelarna, vilket tar ett tag att bygga upp. Ju längre serien lider desto bättre kommer han att agera runt kassen.
Matushkin kom som en överraskning... Garanterat billig men knappast någon att hålla i handen om det blåser hårt i egen zon. Hoppas att Tägtström får speltid istället, Igor kan vara försäkring om ännu en spelare skadas/stängs av.
När det gäller Mannström så antar jag att det ligger mer i hans intresse att spela in sig i Arboga - i början av säsongen åtminstone. Om Jörgen överhuvud taget är tillfrågad så förstår jag att han tackar nej. Konstigt läge, en ledande back i laget i sju år som får komma tillbaka några veckor på nåder. Skulle själv avstå i så fall. (nu ljög jag, ringer Nubben och frågar om jag kan tänka mig att göra comeback femton år efter senaste matchen med Kovlands B-pojkar så kommer jag att tacka ja. Men Jörgen har annat läge).
Påminnelse - maila TIK08 om ni vill med till Karlstad på lördag. Det blir resa eftersom det redan är över 25 anmälda men ju fler desto roligare!
Meriter å meriter... Alla måste ju ha en start någon gång eller hur? Om man bara ska gå på meriter så kommer det ju aldrig att komma in nya spelare...! Visst är Philippe ute och åker i storm väder runt kassen men han får sitta i båset om han vill bara han inte släpper in några onödiga mål! För det är ju vad han ska göra...rädda puckarna!
Frågan man ställer sig är: Varför skulle Peo byta målis nu för? DeRoo har spelat väldigt bra de tre matcher han stått nu och då ser du jag ingen som helst anledning till att byta men Peo höll ju på så förra året. Men jag ser då ingen som helst anledning till att byta målis!
Annars så kan ni ju alltid kika in DeRoos nya mask. Tryck på länktips.
Niclas Thorén klockar nästan alla byten. Efter matchen sprang han till sekretariatet skällde ut dom efter noter... han sa då att det hade gått 28 sekunder.
Nä han har inga meriter,, men det är hemligt det jag ska tala om nu, så du får inte skvallra,,,dom hittade han på en kontacktannons på internet,, men säg inget
Vet inte om det räcker men räknas 3 NHL matcher som en merit?
Sen så undrar vart Timrå IK gömt undan spelarbilderna för spelarna i årets säsong. Dom vill nog undanhålla dom för Marcus och de andra på hemsidan så mycket som möjligt. Dom verkar ju onekligen inte vilja ha med hemsidan att göra så lite som TIK bryr sig...
Är det någon som vet Vilka eller om "De(rou)vill" har några meriter??? jag menar skottska ligan(?) men men... han är bra i närspelet o plocken... bra förövrigt bara han håller sej i mål Peo får ta o tokträna hans spel runt mål...men men... han är nog ett klipp!!!!
Jo vad jag minns så var Jörgen absolut bland de bästa backarna sista året i allsvenskan men att han sen inte riktigt höll i elitserien är inte mycket att göra åt. Kommer ihåg innan nån match säsongen 99/00 då det stod under den här spalten i ST "Kolla in..." så stod det "Jörgen Eriksson. Hans skridskoåkning är en fröjd för ögat" eller liknande. Han är antagligen bra på vändningar, översteg osv. Det var så då iaf. Men att han inte hittat en ny klubb tycker jag låter ganska så konstigt.
Vänta tills du växt upp och skaffat sammbo,,då ska du få se inte av det kloka slaget,,,,
Då dom inte förstår ett skvatt att man tex blir upprörd och vill slänga ut dammsugaren bara för det ska dammsugas då det är 1 min kvar och timrå spelar med 5 mot 6, och nedsläpp i TIK zon,,,
och att dom är himmla brydd varför man springer omkring som en tranahane å sliterut parketten,,,,
Dom i sekretariatet är bara männsikor och dom kan också göra fel men i elitserien så ska det absolut inte inträffa!
Annars så brukade det där problemet inträffa otroligt ofta då jag lirade hockey vilket var förra säsongen då klåfingriga pappor inte riktigt hittade rätt knapp.
Kongo: håller med dig fullständigt när det gäller hackandet på Jörgen, skandal är ordet. Fjolårssäsongen var väl inte så lyckad, men tidigare år har han tillhört en av dom bättre backarna. Jörgen är lika mycket en hjälte som alla andra utav spelarna som förde Timrå tillbaka till eliten. FORZA TIMRÅ!!!!
Tinda: Nja jg tror inte att någon satt o räknade.. det tog ett tag innan publiken märkte det också!! men det kändes som en evighet... minst en 18-20 sekunder tror jag... och det är skandal att något sånt här händer i hemmalagets seketariat... FORZA TIMRÅ!!!
Daniel!! jag har pratat med Smokey!! han ska ringa mig när ni har kommit fram!! och självklart så är det BABAR som gäller!! och biljetterna köper vi när ni är här.... TIK031 MEDLEMAR... samling på BABAR kl 17.30 sektion M högt upp är det som gäller när ni köper biljetter!! mvh Gud
Då har Radiosporten mer koll än, än Tävlingsledningen, Dom sa 20 sekunder, och vart mäkta brydd att det bara gått 10,,
Hade varit kul och höra vad som hänt, om Brynäs satte pucken då det var under tio kvar,,, en arbetslös klockmaskinist kanske, som får flytta till korpen och sköta tidtagningen
Tinda...28 sekunder tog det aldrig...Möligtvis lite mer än tio, men 28 är en omöjlighet så lång tid tog det inte. Men jag håller med dig, sånt ska inte få hända.
Octagon: Då jag skrev det där så var jag inte mitt vanliga jag. Får ursäkta mig, dålig uppfostran.
Annars så har min morsa börjat håna mig igen, hon trodde jag var sinnessjuk innan premiären då jag var dödligt nervös. Den kvinnan är då inte av det kloka släktet.
mika: Ägs inte Lynx av Bombardier som också tillverkar Rotax, motorer som för övrigt sitter i Lynx, och dessutom samma motorer som sitter i Ski Doo, och som också äga av Bombardier.
Till och med den gode Peo kan göra misstag. Med tanke på att Nik och Peo är lika som bär tror jag på teorin om att Peo ville vara snäll och värvade brorsan till laget.
"Det är inte Nik som har värvat Nik. Det är vi i Timrå som har värvat Nik."
Hörde idag att någon i TIK's bås alltid klockar alla byten som TIK gör. När klockat stannade på 19.18 i lördags hade det inte gått 10 sekunder utan 28 sekunder!!!!! Hur kan detta vara möjligt i ES. Detta ska bara inte få hända.
Knylot: Nik var en nödlösning. Med tanke på det så gick det väl hyfsat. Fattar inte varför Peo höjde honom till skyarna i pressen efter att värvningen var klar. Det sken igenom. Tröja nr 17 har iaf blivit minst en klass bättre i år.
Vi är alltså inne i augusti och vår trötta, jävla officiella hemsida fortsätter sin törnrosasömn. Ff inte ett av nyförvärven under 25/26 års trupp. Sjukt pinsamt
Jag får väl hålla koll på dej så du inte går vilse i Storsta´n. Timrå är väl inte din starkaste sida. Vi får väl starta med en historisk rundvandring i Timrå, så du får rätta känslan innan matchen. Vi börjar i Fagervik sedan Sörberge o.s.v.
Timrå vinner förövrigt med 3-2 efter straffar.
Timrå IK är dom bästa !.