1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577968 inlägg · 6216 ämnen

Forum

« · 1833244 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
Puckat: Ja men spetsen då? Detta riskerar att bli ännu en säsong med ett hårt jobbande kollektiv som avslutar löst, mitt i magen på målvakten, från en dålig vinkel
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Timrå kör med förra säsongens tröjor ikväll ändå fast man presenterade sina nya på ispremiären. Kommer aldrig förstå mig på Timrå när det gäller det där
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
WifstaÖstrand:

Nu har jag inte varit här på ett tag, men det verkar ha fungerat bra med länken. : )
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Basse, Johnsson, Olofsson, Karlsson, Berglund, Jansson, Molinder och Boyce kan spela center. Tycker vi har ett rätt så bra djup på den positionen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JobbaPuck: Det jag oroar mig för är centersidan i den laguppställningen. Förhoppningsvis kan Larry kanske bli ännu bättre som center än förra säsongen (hans första säsong i den positionen) men resten??? Både JJ och Boyce är uppsatta som yttrar och sedan har vi Lill-Challe som center i 3e. Jacob Olofsson tillkommer visserligen men han är ju rätt ung - är han redo att centra en 2a kedja redan nu?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Ja men sådär! Ny säsong, nya förväntningar, förhoppningar och ja..en del poddande!
Freddan studsade in och sa hej, trevlig prick! Väl mött, lyssna, njut, vi ses i kapellet!

soundcloud.com/timr-podden/avsnitt-12-forsasongslunken
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Galló trivs! Bra det. Med vårt sedvanliga flyt så lär han väl åka på någon handledsskada innan serien sätter igång, men om inte det sker så vill jag nog mena att vi har en spelare för topp sju i poängligan, det känns som så. Tänkte skriva topp fem men där lär väl BIK som vanligt ha minst tre spelare.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Ragnarok: ...och det betyder att alla går in och blir medlemmar i Stadium om ni inte redan är det och anger Timrå som bonusmottagande förening. Dvs om upplägget är som vanligt får alla bonus själva på det de köper men ger extra bonus till klubben också.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Däremot så undrar man ju hur det är ställt med David Westlund. Presenterades/nämndes inte på ispremiären. Sen vet jag att Hugo Enock har opererat sitt ena knä. Då är det bra med backbredd.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Jag är inte orolig. 13 forwards på kontrakt + en ny junior som gjorde 19 matcher med Västerås ifjol. 13-14 st är fullt normalt. Förra sässen hade vi 12 som var kontraktsbundna när vi gick in i säsongen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: Enlig ST ämnar TIK ställa upp på följande sätt imorgon mot Modo

Målvakt: Henrik Haukeland (Viktor Brattström)
Förstafemman: Maksims Ponomarenko, Hampus Larsson – Tobias Liljendahl, Sebastian Laurtizen, Johan Persson.
Andrafemman: Andreas Molinder, Jesper Dahlroth – Jeremy Boyce, Christoffer Jansson, Vilmos Gallo.
Tredjefemman: Johannes Kindvall, Didrik Strömberg – Anton Wedin, Emil Berglund, Lukas Zetterberg.
Fjärdekedjan: Johan Johnsson, Erik Karlsson, John Westin.
Sjundeback: Algot Landin.

Nån mer än jag som ser den stora bristen i det här laget? En ledtråd är att det faktiskt INTE är backsidan det rör sig om...
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
JanneH: Jahaja, jistanes vad tiden flyger.
När man tänker tillbaka på ES-avancemanget, Zätas genombrott mm så känns det som igår.
Ja, det var också 'igår' Samuels pappa spelade med oss.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Någon här som varit på någon träning i veckan och kan dela med sig av kedjeformationer?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
sargad: Det är sonen till den du tänker på
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Samuel Fagemo målade för småkronorna. Efternamnet låter bekant...
Kommentera



Sv: Apropå nånting...
Kongo: underbar läsning..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Landslagsmatris till TIK J18
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JobbaPuck: Tackar så hjärtligt 👍
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: Fredag, 19:00, ladan.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nä möt vi Modoliderna? 😵
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Ett par korta reflektioner:

# Den nya versionen av "Timrå hej!" känns bara överflödig. A fucking waste of time. Den gamla är bra som den är.

# Det nya matchstället känns helt okej. Stilrent och bra. Hade kunnat vara utan NHK på tröjorna, men nu råkar de ju vara en central sponsor.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
NoMercy: Ja precis...Och Crippelina fick vara med också ;-)

Det är kul när laget är med och sjunger men ibland kan det vara befriande med en "klubblåt" som inte framförs av spelare utan av ett vanligt band och mer är en "vanlig" låt än en "kampsångslåt"...Fast jag vill ha båda sorterna :-)

(JobbaPuck): Har tyvärr inte premium, får vänta till hemmapremiären i serien.
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
Kom att tänka på en sak. Har David Westlund redan fått lämna laget? Han var varken med på isen igår (Molinder, Enock och Hardegård var det trots skador) och han nämndes inte ens av Kjell-Åke.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
WifstaÖstrand: Nej för tusan, inte tror jag att "Timrå IK" kan stå för skapandet och framförandet av allsköns nya låtar. Håller fullständigt med dig om att ta "extern hjälp" med detta. För tusan - det finns ju ett grymt rikt musikliv i regionen! Kanske kan man få till ett örhänge likt denna ("Modanos" idol gör ett snyggt framträdande...;)..)....och inte fan är det "Skellefteå AIK" som ligger bakom denna (och en rad andra svängiga stycken!!)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
NoMercy: "Timrå" lär vål knappast ha kunnande eller talang att göra låtar men man kunde kanske uppmuntra artister att skriva bidrag till nya "kampsånger"....Utlysa en "tävling" eller "artiststafett" . A skriver en låt, ger i uppdrag till B att göra sammalika osv...

Har sagt det förut nån gång, varför inte göra en samlingsplatta där ett antal band får i uppdrag att skriva en låt tillägnad Timrå IK.... Men då måste ambitionen, viljan och den konstnärliga visionen finnas där.

Lyft blicken för satan. Tänk utanför boxen nån jävla gång.

T ex typ AIK som väl gívit ut liknande? Eller Bajen.....
(blir det knas i forumet nu hempen när jag bifogar en länk? )

www.youtube.com/watch?v=N61zuNmsU0A
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
NoMercy: För att det är Timrå vi pratar om
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Som "utomstående" men med ett brinnande hockey- och musikintresse finner jag det märkligt att låten inte ligger ute någonstans där gemene man kan lyssna på låten. Innan jag har hört den så är jag i grunden väldigt skeptiskt inställd. Varför gör inte Timrå en (eller flera) nya låtar? ( och klacken en och annan ny ramsa..)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
WifstaÖstrand: Om du har premium på ST och kollar in sändningen från ispremiären så kan du höra den.

Edit: 33 minuter in.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
WifstaÖstrand: I nuläget finns den möjligheten enbart i arenan innan introt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JobbaPuck: Den går inte att höra nånstans ännu? Letat på tuben och Spotify..

(På Spotify finns bara en miljard träffar på Timrå Hej på nån som heter Mikael Bengtsson....)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kongo: Samtliga jag talat med har allt annat än en positiv grundsyn. Det är ett haveri som måste åtgärdas. Hela arret bör ses över. Tanken var god, men resultat blev pajigt värre. Hur mycket du än vill så är detta inte en bra slutprodukt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kongo: Hoppas det.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
WifstaÖstrand: Att det är supportrarna som avgör låtens utfall är självklart. Låten är grymt bra och de flesta människor har rent allmänt en positiv grundsyn, det finns alla möjligheter till att vi har ett guldkorn.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
WifstaÖstrand: Återkommer själv med en recension av låten efter att jag hört den....
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kongo: Att den har som mål att spelas innan introt och skapa bredare uppslutning är inget vi supportrar kan avgöra i dagsläget, nej. Däremot är det vi som avgöra resultatet. Låtens målgrupp är främst de supportrar som går på matcherna, om alltför många av dessa tycker nya låten är skit så faller den pladask så i förlängningen är det faktiskt supportrarna som kan komma att avgöra om den spelas på matcherna även om ett eller flera år.

Nu består nog säkert ganska många i publiken av så kallade allätare så inte omöjligt att låten kommer att lyckas även om en mindre skara kritiserar dess kvaliteter.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JobbaPuck: Alla kan vi tycka olika. Målet är att den ska spelas innan introt och få en bredare uppslutning än den gamla. Varken du eller jag avgör det.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
De lill ja så ikväll...
Dä så bra ut 👍
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kongo: Den gamla är klasser bättre. Det är faktiskt skämskudde på den här, tyvärr. Det är så långtifrån Pool, Bajen, MFF, Blåvitt, mfl, som man kan komma. Ser det som en omöjlighet att den ska kunna uppnå det syftet som du pekar på. Jag är ledsen alltså.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
BlackBay: Loggan sitter numera på armarna...
Uppladdat:

450x300-910.jpg910.jpg

Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JobbaPuck: snacka inte skit om Modern Talking. De fick alla brudarn.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Var det nya tröjor i år?
Nån som har en bild på dom?
Är klubbloggan tillbaka där den hör hemma? (Dvs på bröstet och ej gömd på axlarna)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Länk till nya låten?
Hur såg nya tröjorna ut?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JobbaPuck: Jag har haft möjlighet att lyssna på den nya versionen några gånger. Den blir bättre och bättre och till slut lysande. Det blev nog inte helt optimalt i arenan, det finns mer att få ut av låten genom hur ljudet hanteras.

Den stora poängen med det här är värdet som kan skapas genom att bygga en tradition och få fler och fler att sjunga med. Den gamla låten mötte tyvärr avgörande motstånd. Den nya är moderniserad och mer anpassad för sitt ändamål. Förhoppningen är att alla ger den chansen och att så många supportrar som möjligt vill vara med och driva den här utvecklingen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nya "Timrå Hej", är det nån som driver med oss? Det är körsång från första till sista stavelse utan variation i refrängen kontra verserna. Introt är snott från, i dessa sammanhang, überfräscha "Live Is Life" och hur tänkte man med en monotont vevande gitarr högt i mixen? Låter som en korsning mellan Modern Talking och Nick Borgen. Så jävla dåligt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jäklar vilken fin arena vi har nu, ny sarg och ny belysning
Kommentera

« · 1833244 · »