1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

578034 inlägg · 6216 ämnen

Forum

« · 1857127 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
mikenomad: Så du anser inte att Timrå bör kunna matcha en förening som Bjorklöven publikmässigt?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
mikenomad: För att då arbetar man inte med frågan (annat än indirekt genom det sportsliga som ju är det självklara och yttersta målet med verksamheten).
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
Olle: Håller fullständigt med. Vi har den publik vi förtjänar i den här serien när vi möter lag du nämner och med kvalitén som erbjuds. Dock är spänningen i serien en liten källa till glädje och hopp. Som dock tas ned ganska kraftigt av vetskapen gemene man har kring vilken hårnål det är att ta sig igenom hela vägen till SHL.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
Kongo:
Ok. Och som jag skrev är jag fullständigt överens med dig om ansvarsfrågan publik vs laget. Det är därefter det blir lite luddigt. Produkten Timrå IK säljer hockey som underhållning. Denna har presterats på hyggligt hög nivå sett över hela hösten, laget leder serien och har gång efter annan belönats med goda recenssioner.

Hur kan det vara skadligt att tänka att det är precis det här som ”säljer”, som i slutändan lockar massorna till arenan? Men att det kommer ta tid.

Vad saknar du? Lättklädda chearleaders? Mera bilar på isen i pauserna? Clowner? Coverband? Godisregn?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
Bragd-Birger: RunarUp är en förebild. Han är kunnig och kanske den mest balanserade och konstruktiva här.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: Vi är fler som tycker som dig, Lavoie är en gåta, något känns skumt!
Kommentera

Sv: Timrås powerplay
Duncan: Inte ett mål framåt på 17 försök! Hur många säsonger i rad var vi inte skojat/varit allvarliga om att det är bättre att ger bort vårat PP och spelar 5mot5 iatället, då vi har betydligt större chans att måla i den formen. Spelar ingen roll vilken tränare vi har så man börjar ju undra om det sitter i väggarn på nått sätt. Sen gör det ju inte bättre att Freddan är så envis med sina ideer om 3 formationer och alla skall bidra. Ner på 2 kedjor och ha en man satsar extra hårt på.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
mikenomad: Som jag tidigare framfört är min poäng att det är ett bakvänt och skadligt synsätt att lägga ansvaret för låga publiksiffror på den publik som uteblir. Det är också att inte arbeta aktivt med området om man exempelvis pratar om att den sportsliga utvecklingen får styra även publikutvecklingen. Man måste vilja något för att ta sig någonstans.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
Olle: Sant, och tyvärr är denna utveckling precis vad SHL vill. En farmarliga att lufta sin trupp i.
Vill vi ha det så? Kommer ni ihåg hur det var förr??? Passionen och energin som genomsyrade även dåvarande div1 och allsvenskan. Alla lag ville upp.
Sluta med lånen nu.
Det skapar en konstgjord sörja..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Løvein är för mig gåta. Vad har karlen för skada?
Ja menar..
Kolla man int upp innan de signa honom?
Jag fattar ingenting.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
mikenomad: produkten ”allsvensk hockey” är ju inte bra. Det är inte bra hockey helt enkelt. Personligen tror jag, oavsett om vi ligger i toppen eller botten av serien, att den underhållning Timrå IK kan prestera med den trupp vi ställer på isen drar den publiken den idag drar.

Sedan är det problematiskt att det poppar upp en massa lag som inte har något i serien att göra. Oskarshamn, Pantern osv. Det är tacksamma lag för SHL-klubbarna att dumpa spelare i. Det bidrar till att göra serien kallare än vad den egentligen borde vara. Jag har inte koll på trender publiksnittet men för mig är det självklart att länsderby drar fler människor än vad ett ”toppmöte” mot pantern gör. Det berör fler människor. Pantern å sin sida berör ju inte en jävel. Rent logiskt borde den här serien ha 2-3 topplag som drar ifrån i toppen. Föreningar som har en sportslig chans att gå upp i SHL. Istället är det en snortight serie med ”topplag” som förmodligen skulle tacka nej till SHL-biljetten om dom vann den. Det är något fundamentalt fel i strukturen av den här ligan. För varje Matt Murley vi skulle kunna köpa in med 1500 pers högre snitttpublik så kan Oskarshamn låna in 3 spelare gratis från Färjestad.

Visst tror jag att man skulle kunna dra några hundra fler på läktaren genom att spela bra hockey men ur ett rent underhållningsperspektiv så kan man ju då argumentera för att man då får mer underhållning genom att kolla NHL på viasat eller SHL på Cmore. Så jävla kul är det inte att trängas i korridorerna för att köpa en ljummen kokt korv och kolla hockey i tre timmar för att sedan sitta 30 minuter i bilkö för att ta sig hem en vardagkväll.

För oss vanliga dödliga, som inte hejar på leksand och går på några jävla dalastereoider, så behövs nåt annat. Vi kan inte köpa till oss spelare som drar publik och vi kan inte utveckla serien till en hockeymotsvarighet till Idol. Något annat måste till.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
Puckat: källa: loven4ever.com

Håller dock med om att det ser misstänkt ut. Dock står det klart och tydligt i regelboken:

REGEL 81 ONSIDE-ONSIDE
I. Om en puckförare behåller pucken på klubban hela tiden medan han åker över blålinjen på ett sätt som gör att han kommer före pucken in i anfallszonen, är han inte offside förutsatt att han hade kontroll på pucken medan han fortfarande hade båda skridskorna i den neutrala zonen och att han fortsätter ha kontroll på pucken med klubban tills pucken fullständigt har passerat blålinjen.

Tycker inte bilden på bloggen visar offside om man läser regeln ovan. Sen är det möjligt att det var offside, men inte om man enbart ser den bilden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
Kongo: Vill jag inte påstå direkt... att Sundsvall är en "väldigt idrottsintresserad stad". Vad grundar du det på? Sundsvall kånkar... Dragons kånkar trots SM-guld... Granlo på gränsen till kånken... Giffarna på gränsen till kånken... Timrå är förbi kånken hotet... men med "aktiv publikutveckling" kan det gå. Jo men Tjena!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
Timrås avgörande mål var offside
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
kulltorp: Man får inte heller glömma vad huvudtacklingarna inneburit för hockeyn. Jag har själv spelat rinkbandy med Böle/Sörvik i mina yngre dar. Pipet dömde varje match, att han orkade, ryktena säger att han blev miljonär på arvodena...
Nog om det, hockeyn idag närmar sig rinkbandyn, fast med puck.
Och det är ingen bra utveckling.
Hockey är kamp, annars kan man lägga ner. Hur många tacklingar ser ni per match idag? 5...10???
Kamp måste tillbaka, hettan och glöden...då kommer publiken..
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
mikenomad: Det här med publik är ingen avancerad sak man behöver raljera om i olika helt oväsentliga termer. Det ju är ÄR underhållning i grunden.
Av Timrås 10 senaste matcher har 2, varit publikdragande. Resterande insatser har varit ointressanta och inget man drar publik till arenan på.
Kamp, vilja energi, mål, prestationer.
Det är sånt som skapar publik på arenorna. Jag ser idag, trots serieledning, ett Timrå som saknar allt detta. Inga tacklingsr, ingen vilja...Bara en massa tomt åkande fram och tillbaka. Jag vill bara stänga av när jag ser det. Det är usel hockey i min värld.
Hellre en kamp i botten av tabellen med ett gäng krigare som sliter som djur i varje byte, än en serieledare som glider runt på isen utan glöd och engagemang
Men det är bara min bild av det hela.
Timrå har kompetensen i truppen i år men ledarskapet kommer att hindra oss från framgånen, i min bok..
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
Bragd-Birger: Jag tycker dock vi gör en ganska bra match idag. Spelet sitter, segern är välförtjänt, Björklöven är ganska slätstrukna. Målskytte och PP har dock varit ”mindre bra” en månad nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
RunarUp: Mmm. Bara du som hänger här och spammar euforiska inlägg.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
Kongo: ”Aktiv publikutveckling”. Det lät fint, utveckla gärna. Som sagt.

Om du inte bara vill framstå som någon som försöker göra sig märkvärdig. Påskina att han har djupare kunskaper än vad som är fallet genom diverse luddigt ordbajseri.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
Kongo: Jag håller inte med. Det skulle dock vara intressant att veta vad du grundar det på. Av 2700 så är självklart en stor del av dessa från Sundsvall. Dock knappast alla. Dessutom vet jag inte om dessa siffror gör Sundsvall till en ”väldigt” idrottsintresserad stad.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
lungan:
Antiklimax möjligtvis. Du får lära barnen skillnaden.

Heja Timrå, tre fina pinnar ikväll. Efter sportlovet gäller det..
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
Hassan: Jag skulle säga att Sundsvall är en väldigt idrottsintresserad stad och då främst gällande Timrå IK.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
Hahl Bundy: Att enbart jobba med det allmänna förtroendet och stärka det sportsliga är inte att driva en aktiv publikutveckling.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
koskinen: Sundsvall kan ju knappast anklagas för att vara en idrottsintresserad stad. Vad drog giffarna för snitt? Trots en arena mitt i stan med krypavstånd till krogen. Vad drog katterna i snitt när de spelade i hockeyallsvenskan? Det regnar in i sporthallen och ingen vet vart dragons tog vägen...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
Va dött det är. Ja just det, vi vann idag.
Måste vara jävligt jobbigt för alla crybabys.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
koskinen: Arena med plats för 10.000 i stan , sedan kommer det 6-7000 = konkurs inom ... 2-3 år ?
Kommentera

Timrås powerplay
Är våra favoriter sämst av lagen i hockeyallsvenskan vad gäller powerplay-spelet.
Själv tycker jag det, men å andra sidan så är de kanske bäst i Box-play.
Vad tycker du?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
mikenomad: ja att dra publik ligger på underhållarens ansvar men bortsett från det så nog fan rinn dä lätt i dag... ja den alkoholfria glöggen alltså 😇
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
Vad säger teorin om att bygga varumärke och hur fort kan man rasera ett varumärke?

Min syn är att man relativt skulle kunna applicera den teorin på att skapa publik likt tappa publik och hur lång tid det tar att åter bygga upp publik igen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
mikenomad: Att bygga upp ett förtroende för de som är snäppet under hardcoresupportrarna ner till marginalåskådarna... tar tid. Dräneringen med ångest, frustration, vanmäktighet i sin råaste form för många tar tid att läka. Man vill inte utsätta sig för att betala för att må illa nåt mer... därför tar det tid att få tillbaka åskådarna. Det blir typ 2 steg fram o ett steg tillbaka i den segaste form en tid framöver. Timrå IK har inte råd att vara "världsbäst" i några matcher för att sen vara sämre än Antjärn i några matcher. Det kommer att ta sig... om Timrå IK levererar under period.
Ärren i de flesta vanliga Timråiter måste det sluta pillas i... och det går åt rätt håll. Men år av förfall och ångest... tar år av stabil hockey att reparera. Jag repareras... sakta men säkert... men det är ju jag det. Tack för 3 p... det behövde jag återigen för att läkas.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
Tänk er den där föräldern som tar med sitt barn på hockey för första gången, och så har spelarna en dålig dag på jobbet.

Vilket klimax det blir!

När ska underhållning- och servicebranchens personal förstå att det kan inte ha en dålig dag på jobbet!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
Kongo: Ja det är bakvänt att tro att publiken ska ta första inviten och bjuda upp. Det måste såklart vara upp till underhållaren att bära det ansvaret. Bästa sättet är att prestera sportsligt och trots formsvacka så måste väl ändå serieledning vara ganska godkänt. Och publiken ökar år från år de sista säsongerna. Inte mycket men jag tror de som haft förväntningar på tusental i snittökning måste tänka en gång till. Det är mer än lovligt naivt med tanke på de senaste 5-10 åren...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
Bygg en arena någonstans i Sundsvall istället, Timrå är inte värda detta lag hos sig. Vi skulle ha minst 4000 på matcherna med en arena centralt i Sundsvall. Mer folk på matcherna=Mer stålar=Bättre spelare= Bättre Resutlat på matcherna som i sin tur leder till SHL.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
mikenomad: Jag raljerar över det bakvända och skadliga synsättet. Plötsligt slog det mig att samma skadliga synsätt kanske också finns i klubben...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
Vojne Vojne...
Vi vann iallafall sexpoängsmatchen mot Löven ikväll 👍
Men att en ska behöva till freda för nästa match mor Vita Hästen!
Fast då följer man matchen ifrån utlandet 👍😎
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
Kongo: De får gärna förlora om det gett allt! För JA då har det andra laget varit bättre, och jag kan lova dig att en sådan förlust skapar revanschlusta även hos publiken!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
Kongo: Men jag väntar ff på att du ska redovisa lösningen härinne och inte bara raljera över problemet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
tjobba: Min kommentar om JP gällde inte specifikt för ikväll. Men nog får man väl ändå säga att utelningen av hans offensiv sedan han kom tillbaka varit minst sagt skral?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
Kongo: Men snälla. Vi fattar din poäng
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
Kongo: saken är ju de att intresset finns där, men de dyker bara upp i enstaka matcher. Exempelvis derbyn.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
lungan: Ja, förstår dom inte att dom skulle vunnit borta mot Troja och Västervik!??!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
Tydligt visar det sig att Laget spelade bort publiken i sina två matcher emot, Troja och Västervik!

Förstår inte föreningen och laget att det är underhållning man säljer?

Nu såg jag inte kvällens match men det låter inte som att de bjöd på någon unikt speciell lördagsunderhållning!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
Heisenberg: Ja, precis. Felet är medelintresserade Svenssons. Varför går du/ni inte på matchen? Skäms! Pratade även med en grymt duktigt kock som hade svårt att få restaurangen att gå runt på grund av för få gäster. Så djävulskt svagt av allmänheten!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
mikenomad: Vet ej om vi såg samma match, men jag tycker Johan Persson gjorde en av sina bästa matcher i Timråtröjan. Han var värd ett mål i kväll, men solklart en av de bästa offensiva spelarna i kväll. Tycker även han tog bra defensivt jobb!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
Härligt med vinst igen :) poäng i alla hemmamatcher utom en.. Vad vill publiken ha egentligen? Uselt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
Lär er stänga matcherna för fan!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
Holy shit Brattström!! Där kunde det blivit en s k episk fail.. Inte vackert, men förjävla viktig seger. Vila nu och träna avslut i en vecka så kanske det kan bli en trevlig jul i alla fall. Wedin är värd att få lite medgång framöver då han har varit på g hela hösten utan att få till det. Skål!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
Matchdag och seger, då ser Lovisa till att Charlie blir årets julhund
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2017-12-09
roger_sundsvall: Grattis! Man tackar. Fikarasterna för mig i Umeå blir allt mindre gröngula 🤗
Kommentera


« · 1857127 · »