1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580476 inlägg · 6216 ämnen

Forum

« · 1977944 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly Season 2019-2020
Otto1: Han kan ju spela för Brynäs också!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
RasmusVS: Då är väl saken biff, han é klarr.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Otto1: "– Nu är jag helt symptomfri, det är skönt. Det är klart att man blir lite orolig när man har två på samma säsong så tätt när man är 21. Men det är inget man kan göra något år nu och jag får klara mig undan tacklingar bättre i framtiden, säger han med ett snett leende."
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
RasmusVS: Mindre fysiskt ansträngande än att spela hockey iallafall! Bara en tanke
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Otto1: Ja, för då sitter man på Apa och pimplar öl på nationaldagen ;)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
RasmusVS: Kan ju vara så att han dras med sin hjärnskakning fortfarande.. Så det behöver ju inte betyda någonting att han inte är med!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Tikkare: Jonte-tvivlarna kan titta på listan över San Josés spelare som ska vara med på utvecklingslägret i sommar.

Ett läger Jonte rimligtvis skulle varit med på om planen var att forsätta med San José.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
TIK1928: Det blir när hans kontrakt går ut
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
TIK1928: Det brukar vara något år efter spelaren lagt av, inom 1-2 säsonger skulle jag tro.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
mikenomad: Har en fråga som riktar sig till allihopa här inne. Är det någon som kan ha en aning om när Timrå ska ha en ceremoni för Zäta och hänga upp nr 20 i taket? Kan det ta flera år?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
TimraStockholm: Ögon i nacken har man ju hört talas om men hörsel i ögonen var nytt
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
SMÅLAND: SHL 2020/2021 låter bättre i mina ögon.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Som sagt....
Dä rinn lätt i sommar!!!!!
Den 20:e september ses vi Norrköping!!
Inga jävla bortförklaringar!!!
Fredakväll!!!
Seriepremiären...RÖTT OCH VITT!!!
Nu fyll vi bortastå!!!
MOT SHL 2021/2022!!!
FORZA TIMRÅ IK I VÅTT OCH TORRT ALLTID!!!!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
mikenomad: vore ju skithäftigt om han kunde föra oss tillbaka till finrummet igen. Unikt
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
mikenomad: enligt ST kan Falk "lämna" TIK för SSK. Vadå lämna? Kontraktet gick väl ut vid säsongens slut? Var väl aldrig tänkt att han skulle få nytt kontrakt.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Ullf: Tack för "allt" och vassego SSK!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
RunarUp: Jo, det blir emellanåt lite onyanserat med bara två färger i burkarna, svart o vitt. Och då oftast svart.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Falk ev. till SSK! Honom hade jag totalt glömt, eller förträngt kanske!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Modano: Varför?
Varför bryr du dig om en klubb med en styrelse som förskingrar, en trupp som till två tredjedelar består av handeväske-kärringar och där majoriteten av fansen är inavlade?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Rytter: Nucky & Rytter: Håller tyvärr med er båda två.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Knylan: Du är så inavlad så klockorna stanna för länge sen. Nubben bästa sportchef haha gubben helt över sen lång tid tillbaka sitta på arslet utan och resa se spelare funka för 10-15 år sedan gubben noll koll. Fick en gratis plats men ville tydligen inte ta den bättre och resa bort småpengarna och snåla sig tillbaka till korpserien, Inse för HELVETE ATT TIMRÅ är och kommer förbli en farmar klubb åt SHL.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Knylan:

En sak är säker, med Fransson in i december januari plus någon till så hade ni inte gått plus. Klart att du kan resonera att pengar alltid finns, det är ju bara att "smsa låna". Det jag pratar om är inom budget och facit fick ni att det inte fanns så mycket att röra sig med.

Att sedan ni bara går plus 600k trots shl:s överlägset billigaste trupp är en annan diskussion.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Rytter: Jag vet inte, men det var ju helt uppenbart så att det var brist på spelare. Den bristen gjorde sannolikt i sin tur att pengarna stack iväg rejält för de få spelare som väl fanns på marknaden. Ur detta begränsade urval så ska då vi, fullständigt akterseglade i tabellen, försöka hitta spelare som ska komma in och göra skillnad och någonstans brinna för detta. Som bottenlag, i en liga där varenda klubb sökte med ljus och lykta efter förstärkningar. Erik Karlsson hade varit ett perfekt namn men det fattade ju Kookoo att vi tyckte också och såg då till att erbjuda honom för rena fantasisummor.

Jag tror ärligt talat inte att vi var på jakt efter "spetsvärvningar", däremot så försökte nog Nubben hitta spelare som skulle snäppa upp den generella nivån. Vi behövde höja vår overallnivå, framförallt på backsidan där Fransson hade varit ett bra namn. Där var det ju inte pengarna som ställde till det. Det förekom även lite rykten om andra namn som jag inte vet hur mycket sanning det låg i, Mat Robinson exempelvis.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Er trupp lär kosta mer än 8 mille. Klubbarna verkar räkna väldigt olika på vad som ingår i spelarbudget och inte. Om man ställer Modo och Timrås trupp bredvid varandra på papperet idag så ska det då inte skilja 9 miljoner, inte en chans i helvetet.
Känns som Modo är aningen mer transparenta när det kommer till ekonomin.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Björklöven visade väl ekonomiskt dåligt resultat i årets bokslut.. Dom kommer med all sannolikhet bli granskade..
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Knylan:

" Det största problemet i vintras var nog mer bristen på spelare än att det just saknades stålar. "

Stämmer verkligen detta fullt ut? Tyckte att bokslutet pekade på något annat, inte fan fanns det så mycket pengar över till att göra en eller två riktiga spetsvärvningar i December/Januari. Tänkt på att en extrem spetsspelare kostar från 200 och uppåt per månad.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
kulltorp: Ja skulle kännas bra om man kunde suga upp nån/några av de mer lovande ungdomarna i Sverige/Norge iaf. Viktigt att det kommer nya underifrån hela tiden, så där måste man lägga mer krut.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
mikenomad: Mer än Oskarshamn hade antar jag i allafall 😋
Och förmodligen den klubb han sportchefat som haft mest pengar. Hur som haver så skall det bli spännande om Kentä har magin i Björklöven med. 🙂

Jag hoppas ju givetvis att jag får pudla rejält till våren och att Timrå visar sig vara en lagmaskin. Kommer Dahlen så är säsongen räddad för min del redan idag innan den ens startat.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Nisse på Mon or: Det jag kanske lite saknar nu i Timrå, utifrån att man ska satsa ungt, är en satsning på ungdomssidan.
Tränarbyten, ngt nytt fräscht på ledarsidan, mer scouting...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Har Björklöven mycket pengar?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Knylan: du har rätt i mycket av det du säger. Är väl dock inte så avis på Björklöven och suktar väl inte erter Hutchings heller men nu är ju Kentä där och han har ju trollat med ingenting förr. Nu kommer han kanske ha största budgeten han haft att röra sig med för att bygga ett lag. Visst Nubben har erfarenheten, men fingertoppskänsla är en färskvara och hockeyn förändras över tid.

Tror nog Nubben kommer få en kamp om bästa sportchef i HA. Eller så gör Kentä en Nubben i Frölunda, och floppar när han har förväntningar och mer cash att röra sig med.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Förmodligen för att Nubben försöker hålla en strikt linje och tänka mer långsiktigt än att det ska skramlas stålar för att värva någon Smolenak, vilket är det senaste exemplet vi har när det gäller värvningar som gjorts med stöd av insamlade pengar. Det största problemet i vintras var nog mer bristen på spelare än att det just saknades stålar. Vi får leta i en helt annan sortering än vad exempelvis Växjö får göra.

Återigen: vi har Sveriges mest erfarna sportchef, det är fakta. Jag skulle nog vilja säga att han är mest kompetent också. Givetvis så ska allt få ifrågasättas och diskuteras, men sett till vad vi gjort på senare år så känns det ju lite märkligt att snegla avundsjukt på Björklöven. En klubb som inte fått någonting att lossna rejält på 20 år.

Alex Hutchings kommer förmodligen aldrig nå SHL, det har en sådan som Sebastian Hartmann redan gjort och kan mycket väl göra igen. Jag tror inte att jag överdriver om jag gissar att Hutchings har dubbelt så hög lön som Hartmann.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Såg att Björklöven verkar ro hem Hutchings tack vare en Supporterinsamlling bland annat. Varför gör man inte nått liknande från Timrås håll? Speciellt när vi va i SHL och Nubben gång efter gång pratatde om att folk inte förstår vad spelare kostar.
Låst ämne

Sv: Apropå nånting...
Imponerande svensk seger mot Tyskland! Nu till kvällens nästa match - viktig och historisk nattmatch i Allsvenskan mellan GIF och AFC! 22.50 i Sportkanalen eller helst på plats förstås 👍💙⚽️ Match 23.00 en lördag. I allsvenskan! Helt underbart.
Kommentera

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: svårt att gå från botten i HA till toppen vi tillhör nedre halvan det visste jag och Timråsomsättningen i SHL är rekordlåg mätt med andra lag ingen nyhet vi spelar med ungdomar..
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Synct: Modo har eget kapital på 7 mille, alltså 1 mer än oss. Man väljer att satsat 17 mille denna säsong på spelarbudget.

Vad var det vi skulle vi satsa nu igen, 8 mille på spelartrupp va? Jag förstår att man från ledarhåll vill vara försiktiga, men vad vill man med framtiden egentligen? Har för mig att jag läste att vi fick in mer på marknadssidan året i HA när vi gick upp, än året i SHL. Är det sant så är det under all kritik. Hur kan man inte öka sponsorer och dylikt när man spelade i högstaligan kontra HA? Dags att kavla upp ärmarna, spänn bågen och börja våga drömma lite istället. Det är inte synd om oss och det finns klubbar med betydligt mindre förutsättningar än Timrå som vågar ha lite mål.

Jag gillar inte att vara så neggo som jag varit nu ett tag, men när Nubben öppnar trynet och självsäkert börjar snacka topp 5 så ökade han förväntningarna en del. När vi nu sett vad som kommit in så är man lite skeptisk. Jag hoppas in i kaklet på Dahlen, ävwn om det är århundratets långskott
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Jockz: Åke Tåget Söderberg ska det vara och ingenting annat! Ursäkta för lång text och inga stycken.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Fan vilken kul sak som hände nyss på en bar i Östersund, kom en ung kille kanske 18 års åldern (?) på ena sidan sen en äldre herre typ 70 år på andra sidan, - 18 åringen undrade vilket lag jag sympatiserade med i fotboll vilket fick i svar typ - "ja jag är från Sundsvall så giffarna ligger nära till hands men jag föredrar helst ishockey och Timrå IK är mitt lag."-vilka fan är Timrå ik svarade snorungen brevid mig" Jag valde att inte besvara detta utan istället pratade om gamla legender som Lennart Svedberg, Åke "tåget" Lindström, Bert-Ola Norlamder, Finn Lundström, Inge hammarström(har säkert glömt många) och sen lite nya killar som Z, Lander och Elias. Gubben brevid mig började gråta och snörvlade och sa "Fan vilka fina idrottsmänniskor ni bidragit med till sporten" samtidigt som jag såg den där snorungen smyga iväg med svansen mellan benen.
Alltid rött alltid vitt ⚪🔴⚪🔴
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
mikenomad: Precis, känns som om planen endast är att överleva, satsa gör vi då inte.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Nisse på Mon or: Undvika kk
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Nisse på Mon or: Gnarp derby :p
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Finns det någon utttalad målsättning för 1-5 år framåt för Timtå IK?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Tikkare: Vissa hävdar det....
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Synct: Tja, för mig är ingenting uppenbart åt nåt håll här. Den som lever får se
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
mikenomad: Det måste väl va helt uppenbart här inne tills något annat sker, och dom officielt går ut med något annat.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Synct: Är det så?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Tikkare: Nej, han är helt klar för San Jose Barracudas.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Tikkare: Beror på vem du frågar
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Är Kung Jonte klar för Timrå?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Ja det där med att bränna varje sekin på målvaktsposten gick ju sådär sist
Låst ämne

« · 1977944 · »