1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580661 inlägg · 6216 ämnen

Forum

« · 2069733 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
RasmusVS: Det var bedrövligt att det förra laget las ner.

Tycker det är bra att båda logotyperna är med, så kanske grollet mellan utövarföräldrar kan minska åtminstone en aning.

Med utövarföräldrar menar jag föräldrar till barn i barn-/juniorlagen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RasmusVS: Just därför jag skrev bl.a. om du läser en gång till.

Mitt inlägg var mer en förklaring till kommentaren 'att spelare lämnar MoDo i desperation'.

För mej är det naturligt att man väljer spel i en högre liga vilket de flesta du räknar upp gjorde. I vissa fall kan ju din 'spelarflykt' dessutom bestå i att klubben inte vill
skriva nytt kontrakt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
puffe: Fast JJ kommer från Frölundas juniorled, Karlkvist från Södertäljes juniorer, Fredrik Olofsson från USA, Kim Rosdahl från Malmös juniorer, Björklund från Färjestads juniorer, Hagelin från Linköpings juniorer, Heikkinen från HV71s dito. Tambellini, Bartosak och Kangasniemi har givetvis inte spelat juniorhockey i Modo heller.

Att spelarflykten skulle bero på eran juniorverksamhet är det riktig cyklophybris på.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Randy Marsh: Sanningshalten i det?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0:

Japp det var jag😁
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rallarn: JJ kan nog bli utlånad framåt jul efter för lite speltid , blir en billig lösning i så fall. Trist för oss att tappa så många spelare, men ordval som 'desperation' känns lite konstigt. Det är ett kvitto på en framgångsrik juniorverksamhet bl.a.

Att en spelare lämnar för spel i en högre liga får man nog acceptera nuförtiden.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RasmusVS: Jag känner ärligt tvärtom. Subban har haft bra produktion i AHL några säsonger på kring 30 per säsong. Men det var ett antal säsonger sen. Inga jättebra siffror i den Österrikiska och i några säsonger innan. Sam Lofqvist har väl inte bra siffror om man jämför men beskrivs mer som en tvåvägsback och har en gedigen rutin från både KHL och SHL och inte gjort bort sig. I det läge vi är i så hade och med den rutin Lofqvist besitter så hade han kunnat vara ett perfekt komplement till Hardegård i ett första backpar. En av de bästa backparen i HA definitivt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter:
Bjäbbabjäbbabjäbbabjäbbabjäbbabjäbbabjäbbabjäbbabjäbba

Nu får ni fan ta en kärlekssemester på tu man hand du och Hassan och ge er härinne
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RasmusVS: Hursom så verkar Nubben ha stora förväntningar på "ytlänningen"... man undrar ju helt klart.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0: Ser också ut som ett bra namn, även han från Österrikes liga.

Nytt damlag på gång dessutom, samma modell som förra gången där Sundsvall och Timrå startar ett gemensamt med båda klubbmärkena på tröjorna, tyvärr. Anmält till Div 2 nästa säsong under namnet ”Timrå/Sundsvall” med NHK Arena som huvudarena.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan:

Ok så det är inte möjligt att estimera publiksiffror? Hur gör klubbarna när de lägger budget? Förvånansvärt nog kommer de flesta väldigt nära, något som enligt dig ska vara omöjligt att skatta.

Om du inte tycker denna modell fungerar, kom med ett konstruktivt förslag hur man istället skulle ha gjort med fördelningen.

Såg att Timrås klubbchef var nöjd med fördelningen, det var lite mindre än dom sökt (Men det gäller nog alla klubbar). Han själv är ju inne på att modo och löven hade fler garanterade matcher och riktiga publikmatcher och därför är fördelningen logisk. Du stirrar dig blind på att vi fått 300% mer, försöker bara visa att det inte är ologisk, vi hade 3 garanterade matcher kvar, två garanterat fullsatta och 1 med mycket publik i final två. Detta skulle kunna ge ca 20.000 åskådare. Ni hade nog inte fyllt hallen i era två återstående matcher utan 8-9 tycker jag är ett rimligt estimat. Resterande del av skillnaden kommer då från tapp i intäkter och merförsälning i arenan. Det visar sig att det är bra att äga sin arena ibland.

Slutsats: fördelningen är rimlig och eventuella skillnader är marginellt.

Är fördelningen bik/Timrå rättvis enligt dig?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RasmusVS: Det var Randy Marsh tror jag som droppade Sam Lofqvist.
Adam Comrie var det nån som slängde ur sig igår.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Ska vi släppa fördelningspolitiken lite och snacka rykten?

Fillefilur förhandlar med Timrå, Nubben hoppades på svar i veckan. Min magkänsla säger att han stannar.

Om vi ska prata toppback så har jag hört Sam Lofquist ska vara aktuell, dels från modoiten (var det hockey_21?) som droppade det här och från en annan källa som alltid brukar ha rätt. Ett annat namn som kommit fram är Jordan Subban, P.K Subbans brorsa som spelade tillsammans med Dahlén i Utica och spelade förra säsongen i Österrike. Det är väl bara Sam Lofquist som stämmer in på Knylans uppgifter om KHL-erfarenhet.

Personligen hoppas jag på Jordan Subban, för att det hade varit jävligt fräckt med P.Ks brorsa i laget, han är yngre och dessutom kanadensare. Timrå har inte haft sån tur med amerikanerna, men kandensarna har fungerat bättre.

Någon som har hört fler namn?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Ja, det som står på HA och ”andra sidor” har jag läst, eller åtminstone några ”andra sidor”. Där får jag ändå inte fram de siffror jag är ute efter. Det är ju det intressanta, hur man har kommit fram till dessa siffror. Att man är typ överens och att man räknar på missade matcher säger mig ganska lite. Tills jag vet vilka siffror man räknat på kommer jag tycka att det är orättvist, även fast du stenhårt slagit fast att den siffran man räknat på för Timrå är 8-9 tusen för två matcher. Så det stör mig att du estimerar publiksiffror, ja. Anledningen till att det stör mig är att du använder det som en given post när du faktiskt inte vet om det är dessa siffror de räknat på.

Jag verkar vara väldigt svår att diskutera med eftersom du skriver det varje gång, kan det ha att göra med att jag inte håller med dig?

Jag ljuger inte, du har vid flertalet tillfällen använt Timrås match mot Karlskoga som argument.

Du verkar inte ha förstått att det jag vänder mig emot är uppskattade publiksiffror i allmänhet. För börjar man uppskatta sådant så finns det väldigt många fler parametrar man måste ta med. Hur många bilar parkerades aldrig? Hur mycket merch såldes aldrig? Hur många hubba-bubba tuggades aldrig? Hur många 50/50 lotter såldes inte? Hade Timrå fått en helt avgörande match, hade vi fyllt hallen då? Hade matchen varit helt betydelselös, hur många hade kommit då?

Alltså, jag menar att det INTE ÄR MÖJLIGT att uppskatta hur mycket publik som skulle kommit på Timrås matcher. Därför är jag intresserad av hur man ändå vet att Modo skulle dragit in 306% mer än Timrå på de återstående matcherna. Det är den förklaringsmodellen jag är ute efter.

Gäller såklart fler lag än skillnaden mellan Modo och Timrå.

En annan sak som också skulle vara intressant är att få veta hur mycket pengar respektive förening sökt och hur långt ifrån denna summa de hamnade. Dessutom skulle respektive förenings argument för ansökta pengar också vara intressant.

Det hittar jag dock inte på ”andra sidor”
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rallarn: JJ drog inte för pengarna, utan för chansen att mäta sig med bättre spelare och att utvecklas. Han var inte nöjd med att "harva" ett år till.Sedan tycker jag inte att JJ är den vi velat ha kvar. Tambellini var seriens mest kompletta forward.
JJ spelade med små marginaler, var dålig defensivt och en rätt medioker skridskoåkare. Dock med ett ruskigt vasst skott, stor skicklighet på små ytor och riktigt bra spelsinne. Dahlen år mycket bättre än JJ .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan:

Du kan läsa på ha och andra sidor vilka parametrar som varit styrande dvs antal matcher kvar och förluster från dessa. Sedan vilken formel man haft och hur man viktat kommer vi nog aldrig få reda på exakt, men att man tillsammans bland ha klubbarna kommit överrens om fördelningen säkrar att det blir så rättvist som möjligt. Ersättningen bygger dessutom på det underlag klubbarna lämnat in.

Sedan är det svårt att diskutera med någon som uppenbart ljuger och förvränger sanningen. Var det inte du som ogillade härskartekniker?

"Den matchen (bik) använder du som ditt tyngsta argument. Det tycker jag inte håller."

Jag skrev från första början att ni hade ett tapp på ca 8-9 tusen, räknat på ett snitt på 4-4.5 tusen per återstående match. Hade jag använt bik matchen hade jag skrivit 5.5-6 tusen.

Du verkar störa dig på att jag estimerar era publiksiffror.

Om 8-9 tusen i tapp är så fel, vad är då rätt siffra enligt dig?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
puffe: Pengarna är fördelade, ni fick en grym slant. Skulle dock aldrig byta den mot våran egen #54. Med facit i hand kanske ni skulle kunna locka kvar poängligavinnaren JJ att stanna i en gammal utdöd håla som övik ytterligare en säsong? Tveksamt dock då de flesta flyr den klubben i desperation.
Ta ett ärovarv bjästa runt och njut av regeringens stöd till hela världens hockeylag.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
puffe: Du! En trevlig helg det kan du ha själv! 😉
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
puffe: Vad i HELVETE menar du?? Trevlig helg? Vadå "trevlig"? I Övik är den förstås fantastisk, vad får dig att tro att den inte är det här? Va? VA??
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Får man önska alla Timråiter en trevlig helg utan att nån ser det som en provokation? Pengar är fördelade, men striden om SHL-biljetten startar om ett par månader, spännande minsann
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Jag ställer en fråga i taget då för att underlätta. Var kan jag gå in och läsa på?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Men släpp!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
J F K:

Ja jag instämmer. Vi har större tapp per åskådare sett till totala intäkter jämfört med andra klubbar. När vi sedan missar fullsatta matcher så är det inte konstigt att vi får högst kompensation.

Försöker bara förstå vad hassan menar med orättvis fördelning och hur det istället skulle fördelas, men vad jag sett har inget sådant förslag kommit.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
J F K: Med tanke på att gnagare härjar här...

Hovets förtäring är bedrövlig. Springer man direkt det är paus hinner man köpa en eller möjligen två öl efter att ha köat ett tag. (Max två öl per person). Man får välja mellan två smaker, varav den ena är norrlands guld.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Jag tror inte bara man ska stirra sig blind på åskådare, utan omsättning per match. Ett fullsatt fjällräven center genererar överlägset med pengar mot andra lag. En oerhört stor restaurang, flera barer, mängder med loger osv. Där kan inga andra mäta sig (även om jag tycker att Timrås restaurang är mysig, så kan man bara köpa förtäring under pauserna i en rätt liten lokal jämfört med oss där loger och restaurang är öppna under spelet och man kan se matchen samtidigt). Att jag tar upp omsättning är för att jag vet att man inom fotbollsallsvenskan använder det som en parameter, vilket gjorde att Malmö fick mest.

Jag tror utan att veta (men baserat på skillnaderna i tilldelning till de två första lagen) att de som gick till finalen fick en större procent baserat på större chans att få tre matcher till mot SHL-lag. Kastar man en tärning, så har Modo och Löven ett 75%-igt utfall, medan timrå statistiskt (utan att ta hänsyn till nuvarande form) får vara glada om de har 25%. Jag tror att man undvek att bedöma sportslig form o.dyl. och gjorde någon form av schablon för det där.

Hur som helst så är det allsvenskan gemensamt som kommit fram till beslutet. Att Modo och Löven kört över de andra tolv (eller möjligen åtta lagen om de fyra utan intresse inte röstat) tror jag inte en sekund på.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan:

När du ändå är igång, så kan du väl analysera skillnaderna tik och bik och se om det också är orättvist eller ifall det är en ok fördelning.

Om nu kompensation för 8-9 tusen åskådare är så felaktigt så skulle jag gärna vilja veta vad en bättre siffra är.

om du är intresserad av hur man kommit fram till summorna och fördelningen kan du gå in och läsa på. Klubbarna i ha verkar också gett ok till detta så helt orimligt kan det inte vara även om du tycker det är orättvist att vi fick mer.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Du har sagt flera gånger nu att du inte vill fortsätta diskutera eftersom jag inte har något argument som du kan svara på. Ändå kommer du tillbaka, gång efter annan och svarar samma sak som du svarat tidigare. Så något argument att bemöta verkar jag ändå ha haft.

Du får gärna tycka att jag är lättkränkt, scrolla igenom min historik om du vill, där kan du se mer exakt hur lättkränkt jag är.

Nej, jag har ingen vetskap alls om hur uträkningen gått till och tills jag har det så är det väl då jag kan ha en annan åsikt eller? Skulle någon ha presenterat för mig de olika posterna skulle jag kanske ändra mig men du har ju knappast kommit med något annat än ”rimligt” och ”troligt” om hur det har räknats. Du har ju inte visar något alls om hur det faktiskt har gått till. Det har ingen annan heller vad jag har sett. Du får därför gärna länka mig dit där jag kan läsa om detta.

Att alla inte håller med mig stör mig inte nämnvärt. Det händer rätt ofta, jag är en egen tänkande individ med egna åsikter. Det här är ju inget politiskt parti där man måste hålla med. Jag har t.ex. aldrig skrikit mig hes över att Nubben och Freddan bör försvinna trots att många andra härinne gjort det.

Det jag vänder mig mest emot är att du tycker dig ha rätt att bestämma Timrås publiksiffra i matcher som inte ens spelats. Ren spekulation. Klockan 17:00 dagen för matchen mot Karlskoga fick jag en samtal från en kompis från hudik, han visste inte om de skulle åka upp eftersom det inte var bestämt om publik fick närvara under matchen. Den matchen använder du som ditt tyngsta argument. Det tycker jag inte håller.

Modo hade en garanterad hemmamatch mer än Timrå kvar. Jag vill mena att detta inte är värt 306% mer. Det skulle betyda att Modos intäkter för hemmamatcher under en vanlig säsong är 306% högre än Timrås, per match. Kan du visa mig siffror på det så kanske jag ändrar uppfattning.

Modo bör också ha 2122% mer intäkter än Västervik när det kommer till hemmamatcher. Det betyder alltså att på en modomatch drar ni in samma deg som Västervik gör på 21 matcher, alla nästan hela säsongen. Visa mig siffror på det och jag kanske ändrar mig.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
sargad: Adam Comrie kan vara Dahlens nyförvärv .?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
werty:

Håller med dig att er siffra i bik matchen var lägre än väntat pga corona. Tror dock inte att ni hade nått fullsatt i slutspelsserien, dels är det inte några publiklag samt att många nog väntar på nästa runda då ni var stora favoriter i serien.

Därför tycker jag min första gissning på ca 8-9 tusen i publiktapp är rimlig, det betyder att ni skulle haft 4000-4500 i snitt på de två avslutande matcherna. Kanske lite högt räknat om man ska vara kritiskt granskade, men å andra sidan lite kompensation för tappet i första matchen.

Denna siffra fick jag ju skit för av hassan som undrade hur jag fått fram den. Men jag anser att den är väldigt rimlig.

Bik fick dessutom mindre som du säger samt att man hade en dyr resa upp till er i första omgången.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Håller med dig om det mesta, några saker dock.
Många (framförallt äldre) stannade hemma matchen mot Karlskoga, då det redan under den dagen börjat talats om publikförbud, så vi hade nog snittat en bra bit över 3000 i matcherna.
Timrå åkte ner till Västervik (om jag minns rätt) innan det hela blev inställt, vet ej om det räknats in.
Så även om jag tycker det känns i största laget med en så pass stor skillnad mellan olika lag, så köper jag det.
Jämför t.ex. Timrå och Bik, där Bik hade tre hemmamatcher kvar och Timrå två, där Timrå får nästan dubbelt så mycket ändå, man hör inte oss Timråsupportrar klaga över det direkt :)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan:

#lättkränkt

Ingen ide att fortsätta diskutera med dig. Du har fortfarande inte pekat på vad som är orättvist annat än att Timrå fått mindre än Modo.

Ska denna diskussion fortsätta så ligger det på dig att förklara orättvisan, varför det är orättvist samt hur en rättvis fördelning bör se ut.

Du skriver att du inte har någon insyn i uträkningen mm, hur kan du då gå in med åsikten att fördelningen är orättvis? Borde du inte söka denna fakta och förstå modellen innan du uttalar dig?

Det jag gjort är att kolla på det kommunicerade kring fördelningen av pengar och med denna information anser jag att fördelningen är rimlig.

Glömde en sak i uträkningen, modo hade inte bara två garanterade matcher kvar utan minst 3 matcher. 2 i finalen och minst 1 i nästa finalrunda. Klart detta ska kompenseras. Så antalet åskådare vi tappat är nog en bra bit över 14.000 faktiskt. Kanske ligger det er i fatet att ni inte klarade att locka mer än 3000 i er första match, använder man det snittet så landar ni på 6000 åskådare i tapp på resterande matcher, och handen på hjärtat så var det ju inte direkt några publikmatcher ni hade kvar. Lägg sedan till tappen från restaurang mm så är du uppe på dina 306% i skillnad.

De flesta verkar tycka att fördelningen känns rimlig sett till klubbarnas tapp, om du är av avvikande åsikt är det faktisk upp till dig att förklara varför och hur en rättvis fördelning skulle se ut.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneG: "i bland"

Det är en hysteriskt rolig definition av din aktivitet här även om man bortser från särskrivningen. Som var bland det grövsta jag skådat 😂😂😂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: brukar titta in här i bland för att se hur det går med banjospelandet, du är faktiskt riktigt duktig👌
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0: Jag har jättemycket av den varan!!!!😈😈😈😈
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0: Modo har man ju nån sorts hatkärlek till, men reservdjurgårn! Har förbannat svårt för dom!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Råttgift... någon?!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneG: Tycker nog att fördelningen i pengar mellan Modo och oss är rimlig som den är
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: du kan ju be kommunen om diffen i pengar till Modo, kommer nog i form av någon rabatt eller bira till dalen
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneG: haha Har du RSS-feed från Timrås sida på HS med push när någon skriver om AIK?
Hade en intern betting med mig själv hur lång tid det skulle ta innan du svarade(jag vann förresten!)...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneG: Ni hade ju tomma läktare mer än halva serien..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneG: Komplex? Nämn inte med en stavelse igen då om oss och kommunens ev inblandning i vår ekonomi. Du är den siste som ska prata komplex 😂
Hatar ditt jävla hycklande skitlag. Men du verkar ju älska oss så mycket som du häckar här.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: fan vilket komplex du har! Vad är det för fel på dig ? Öppna dig så vi kan hjälpa, menar du på fullt allvar att AIK inte missat några intäkter? Fördelningen av pengar är utifrån de fakta som finns rimliga, de tycker nog de flesta. Kanske till och med Sundsvallare
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tycho: Jag ser ingen orättvisa öht vad gäller fördelningen mellan samtliga lag undantaget ett

Råttjävlahållabakomryggenavstyrandeihockeysverigehelvetet

Dom får alltså ett par futtiga hundratusen ca mindre än oss, ett "hockeylag" med ihåligare hockeykultur och dito intresse hos supportrarna än en råttgnagd Schweizerost. Sannolikheten att de samlat en publik ens i tusental i sitt ekande plåtpalats hovet i ett negativt kval är inte stor

Mest troligt hade de dessutom huserat i 1:an till hösten
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
J F K: Med tanke på skillnaden i pengar har man helt klart räknat med fler garanterade hemmamatcher för Björklöven och Modo då de oavsett utgång fått spela vidare efter allsvenska finalen. Troligast lades ett snitt av hemmamatcher mellan vinnarens match mot SHL och förlorarmatchen. Då blir det ca 2-2,5 matcher extra per lag förutom allsvenska finalen där bägge lagen var garanterade 2 hemmamatcher(varav Björklöven spelade en med publik).
De sex som var med i slutspelsserien fick nog bara sina kvarvarande matcher där de spelade hemma inräknade.
För Timrå var det i så fall 2 matcher.
Modo ca 4-4,5 match
Björklöven 3-3,5 match

Sen med viss koppling mot kostnader så känns fördelningen ganska logisk kan jag tycka.
Men sen vill man naturligtvis alltid ha lite mer och gärna på bekostnad av Modo... 😂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Jajamen, rätt så.
I brist på heta hockeysnackisar just nu så följer jag med spänning hur det ska bli med Hallenius i sparkboll.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
J F K: Så kan det såklart vara, sedan har det ju kommit en massa SHL-beslut genom åren som också varit i ”samförstånd” men beroende på vem man frågar så verkar det ju som att samförståndet är tydligare för t.ex. Färjestad och Frölunda än vad det har varit för lag som Karlskrona, Mora, Oskarshamn mfl.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Oj nu härjar modoliderna som satan här då vet man att det hänt något positivt uppe i dövik. Har toby fått hem veckans chipsleverans?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Jag har medvetet hållit mig ifrån att anklaga dig som person för olika saker, så trevligt att det var du som började med det.

Jag har argumenterat mot dina påståenden som enbart är fulla av spekulationer. Jag hoppas verkligen att ”rimligt” och ”troligt” inte är argument som man använder.

Du har väl inte alls visat hur man har räknat? Det enda du gjort är ju att fabulera ihop siffror om Timrås publiksiffror på matcher som inte spelats. Att du ”visat hur man räknat” betyder ju antingen att du sitter inne på väldigt mycket mer kunskap om formlerna för fördelning och då får du hemskt gärna dela med dig av dessa, bifoga gärna respektive klubbs ansökan också, så att vi kan se hur dessa stämmer överens med utfallet.

Sedan tillskriver du mig åsikter som jag inte har ”enligt dig kanske 0kr hade varit mest rättvist”, den härskarteknik så det skriker om det och används enbart i syfte att förminska och förlöjliga en annan persons åsikter/argument. Att sedan påstå att jag inte har några argument och att det därför inte går att argumentera med mig är också härskarteknik. Jag diskuterar gärna med dig, tyckte fram till nu att det var riktigt trevligt men nu sjunker du ner till en nivå när det snart bara återstår att börja kasta svordomar omkring sig, vi kan ta det dit om du vill också men det kommer inte heller göra så att jag håller med dig.

Jag förstår att modo fick mer än Timrå, det är inte det jag vänder mig emot. Det är att det skiljer 306% som jag tycker är orimligt mycket. Det gör jag därför att man inte redovisat vad som ligger till grund för dessa siffror mer än ”inställda hemmamatcher”.

Jag skulle vilja se en tydligare redovisning på vilka siffror som legat till grund för detta, gärna från någon som vet och inte från någon som gissar, gärna också från faktiska siffror och inte med argument som ”troligen” och ”rimligt”. Kommer man då fram till att modo bör ha 306% mer än Timrå och 2122% mer än västervik så köper jag det bättre.

En rättvisare fördelning hade enligt mig utgått från t.ex. publiksnitt under säsongen eftersom det är siffror man känner till. Sedan förstår jag också att finalen såklart drar mer folk, men inte ens som jag använder din matematik får jag det till att det skiljer 306% mellan 9000 och 14000. Då kommer ju argumentet att: Modo äger sin arena och sin restaurang, självklart, det gör ju en del också men du får gärna visa de siffror där som gör att skillnaden blir 306%. Jag har inte sett något sånt från din sida hittills.

Jag fortsätter gärna att diskutera med dig om du håller dig ifrån härskarteknik och försök till att förlöjliga mina åsikter.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
sargad: Med risk för att vara tjatig. Det är inte förbundet som beslutat, de har inte varit inblandade alls i fördelningen. Det är klubbarna själva som gemensamt kommit fram till det. Det låter som att det var i samförstånd, men det är klart att det kan ha varit högt i tak under diskussionen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
sargad: ja förhoppningsvis släpper vi orättvisorna och pratar lite hockey istället - eller ska vi dra detta i långbänk hela sommaren nu?
Kommentera

« · 2069733 · »