1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580429 inlägg · 6216 ämnen

Forum

« · 2081501 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: Nä jag har lite olika källor! Kommer från två håll detta! Man hoppas att de blir som vännerna tror allt beror på Vancouver men möjligheterna finns ju!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Så du säger att du vänt blad och gått vidare? Det är ju kanon i så fall, inte minst för ditt blodtryck. Och nej, du behöver inte vara orolig för mig, jag förstår precis vad som pågår på detta forum. Ha en bra dag.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JonteD: Har du hört att i Domustrappan!!😂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: En liten ettörespang finns en liten liten chans att ep40 kan spela med oss ett tag!sug på den ni!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct:
Jag förstår inte vad du ser för fel med mitt svar? Hade det varit bättre att jag svarat -Vad menar du?
I min värld är det samma svar.

Sen om du åsyftar att jag tidigare varit på honom så ja, den profilen har inget gott syfte med sin närvaro här på vårt forum. Men jag förväntar mig inte att du ska förstå det.
Om du inte kan läsa mellan raderna på all dynga han skriver här, så blir jag orolig för dig..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Han undrar om arenan är kommunägd eller ägs av klubben, eftersom du antingen inte förstod vad han menade eller bara vill få Clay att se dum ut som vanligt.

"Men det är ju generellt de som har sämst mjöl i påsen som klagar mest på andra.."

Ditt eget citat för två inlägg sen, inte dags att lägga ner ditt eget klagande på Clay nu? Tröttsamt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Que?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Bragd-Birger: En annan aspekt i detta med publik , är det en kommunägd arena eller inte .
Det kan sätta käppar i hjulet så att säga om bestämmelser .
Kommentera

Sv: Silly Season 2020-2021
kulltorp: Det är inte heller 500 besökare FHM har lämnat som förslag, utan 500 personer så de vill att även spelare o all annan personal ska räknas in. Så publikantalet blir inte 500. Detta är ett av skälen till att polisen sagt nej, de tycker att det är ologiskt. Ska tex en orienterare som är långt borta i skogen räknas in i antalet som står i mål, funkar inte. Enligt AB nu så verkar ett besked komma på to el fre.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
kulltorp: Men som goodwill till dom som har säsongskort och för att få liite stämning kan det vara värt det. Men det bästa vore varannan plats och flera in och utsläpp. Ingen ståplats och ingen ölförsäljning. Tråkigt men nödvändigt!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
kulltorp: Mycket möjligt. Lite beroende på hur mycket kringförsäljning man kan/får ha.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Tom Topp: Problemet med 500st, som även Torines är inne på, är att det bara kostar mer för föreningen. De 500 täcks upp av säsongskort, så inga fler intäckter till föreningen. Sen ska man ställa för att det funkar inomhus med personal mm på plats, som kostar föreningen pengar.
Där tror jag nästan att det blir billigare att köra tomt än att ha 500st...
Låst ämne

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: årets mest förutsägbara. Precis som det blixtsnabba hugget så fort e n kommentar om domarna skrivs i affekt. "Ni ser, ni är lika domarfixerade och enögda som vi!!!1".

Only in övik, kids.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: De går int å förklara för dom som int begrip..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
..så kör man "Dumma-Nubben"-racet i modoboken just nu.

Det finns väl ingen förening som bytt kappan efter vinden genom åren. Amerikaspåret, grannens grabb mfl..

Men det är ju generellt de som har sämst mjöl i påsen som klagar mest på andra..
Kommentera

Sv: Silly Season 2020-2021
hockeyärnice: Är väl polisen som sagt nej till 500
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Clay.2: Jag tror på 500 till en början, Jag tror att klubben måste hitta på något som ger intäkter, fiktiva biljetter kommer aldrig att räcka, säg att dom får in 50 000 varje match på det, det bästa hade varit om vi supportrar kan sponsra via autogiro, att man som supporter kan välja mellan 50,100,500, 1000 kr som dras varje månad hela den här säsongen, där kan det bli en hel del pengar, och man kan ha livesändningar från träningar och uppesittarkvällar eller vad som, där finns det också pengar att hämta, man kan ha priser och presentkort osv från företag som man kan vinna om man swishar en sudd under sändningen, ett bra sätt för företagen att få synas lite extra också, dom har säkert en plan redan.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
kulltorp: Tegnell är en försiktig general! Jag tror på 500, åtminstone fram till jul sen blir det nog en ny utvärdering!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Clay.2: Ingen vet, det snackas om 500st. Vi får vänta och se.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Rip Kirby: Om vi nu blir 3000 i hallen , undrar hur många vakter det måste finnas för att dirigera och förmana och se till att de nya reglerna lyds .
För regler kommer att finnas på något sätt , för vi vet själv hur det har sett ut med trängseln både här och där .
Kommer ölbaren att vara öppen ..ytterst tveksamt .
Eller skall vi sitta kvar på läktaren hela matchen ?
Nu är det gränser där vi skall hålla avstånd '2meter ' fungerat det i en arena som våran .
Dom som skall få ihop det har ett stort jobba att vänta .
Men det kommer säkert att lösa sig .
Någon som tror sig veta om det blir 3000 -4000 besökare .
Är 2000 besökare rimligt eller färre ?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Hassan: Herregud när ska det där beskedet komma egentligen... ”inom kort”...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Bragd-Birger: Perfa! 👍😅
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Hassan: håller med. Men tycker kanske att man just dom dagar Timrå spelar hemma skulle "switcha", dvs stänga alla butiker/affärer och tillåta folk på hockey istället. Sen är det hockeyförbud igen och öppna affärer tills nästa match...osv.

Ska mejla Tegnell om detta.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Tikkare: Skillnaden är väl ingenting. Men om man ska se logiskt på saken så är det väl den linjen Sverige valt. Att inte stänga ner ett helt samhälle utan att stänga delar som drabbar mindre hårt. Då blir det tyvärr orättvist men det är ju Sveriges linje. Det kan man såklart tycka illa om men Tegnell har ändå haft ena jävla cojones när det stormat emellanåt och han har fortsatt tugga på.

Tro mig, jag vill inget hellre än att gå på hockey. En normal säsong ser jag alla hemmamatcher (brukar missa 2-3 pga jobb, sjuka osv). Men i valet mellan att stänga alla butiker/affärer eller ha noll publik på idrott förstår jag ändå valet. Även om det är tråkigt.

Det har i Sverige aldrig handlat om att stoppa viruset, bara bromsa det.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Hassan: det sjuka är att om du går på IKEA en lördag så trängs massorna med varann. Sitter i restaurangen och frodas, står i köer. Vart är skillnaden mot att gå på en hockeymatch? Nää, för fan..låt folket gå på matcher nu. Vad heter det där skatboet från Härnösand? Den s.k kulturministern?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Och om det inte blir något spel i NHL eller om det blir uppskjutet ännu längre – får vi se dig i Timrå IK:s tröja då?

Frans Nielsen – Hahaha. Ja då måste man ju hitta någonting.

Och om, om, om det inte blir spel i NHL?

– Då hoppas vi att han kanske vill spela hockey här. Men det tar vi då, säger Freddan med ett skratt.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Rip Kirby: Besked i publikfrågan kommer inom kort.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Nhl är väl ganska beroende av att Ahl finns, dom har ju sitt system med farmarlag och vill kunna flytta spelare upp och ner beroende på skador och formkurva!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Clay.2: När jag var upp och hämtade matchtröjan tidigare idag kom ju helt självklart ämnet på tal och Jonas Larsson som jag pratade med nämnde siffran 500 åskådare. Enbart spekulationer såklart och det begränsade antalet är inte heller det försvarbart över tid eftersom det då enbart skulle handla om säsongskort som därigenom inte skulle ge klubben de nödvändiga publikintäkter som man behöver.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
JanneH: Vore tragiskt om dom kom och vi fick sitta hemma och titta på dem ,
som jag skrev så har åtminstone 1 hockey klubb öppnat för fler supportrar , ifrån 50 till 100 så kanske är det något pågång iallafall .
Den klubben finns i vårat län .
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: jag tror att nubben väntar in besked om publiken i första hand. Lär ju komma närmsta dagarna.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Om man fick drömma lite så hade jag gärna sett både Jesper och Adam Boqvist här, två spelartyper vi saknar lite i nuläget
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Otto1: Jo, men på bekostnad av vad? Och vad sker om publikfrågan inte blir löst, och så vidare. Det är riktigt klurigt detta, men vi lär sannerligen inte sitta stilla speciellt länge så fort vi åker på en skada. Frågan är väl om det redan nu finns lite skavanker på backsidan med tanke på att vi avslutade Modomatchen med bara fem backar.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
JanneH: En till fundering, säg att AHL ställs in helt. Lär inte SHL öppna upp för lån då? Lär ju inte vara många av NHL lånen som vill va kvar i HA om SHL lagen börjar locka. Nu tror och hoppas jag att Nubben är så pass hård att han endast går med på lån om det gäller för hela säsongen om AHL ställs in. Alltså ingen SHL ut klausul.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
covfefe: hoppas inte. Vi vet inte ens om säsongen kommer att kunna spelas med (tillräcklig ur ekonomisk synvinkel) publik, och vi vet inte vad som händer over there. Skulle det tillåtas publik i Sverige och ligorna i nordamerika ligger nere längre än det aviserats för i nuläget, så...visst. Men att plocka in nu är jag skeptisk till. Möjligen som back-up, men det plockas knappast in någon till 3/4-kedjan. Dom lär spela när det toppas. Sen drar dom, och då ska andra spelare hitta sin trygghet i samma roll.

Ett otyg, denna säsong. Corona och NHL-kaoz. Nja, förordar starkt en jävvla massa is i magen.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
JanneH: Och du tror inte att det görs plats åt honom om han blir aktuell?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: om det nu skulle finnas på kartan att NHL blir försenat så lär det dyka upp ännu saftigare namn som vill "hålla igång" under uppehållet. Bokvist och Lundeström låter lockande men vore ju trist om vi inte hade plats för EP40...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Tycker nubbz resonerar bra, in him we trust
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
covfefe: Jag tror det som sagt hänger på lånelängden. Är
Det bara till November lät ju Nubben inte så sugen. Som Clay nämnt så verkar det ju högst osäkert att NHL ens drar igång till vintern.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Verkar som att Timrå kanske plockar in två förstärkningar från NHL ändå...?
Låst ämne

Sv: Apropå nånting...
Spock: ja, nu ser det lite ut som Thailands flagga.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
rabon: Snyggt men vill ha medelpadsvapnets färgordning. Blå, vit, röd, vit och blå.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
rabon: Grymt snygg
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
rabon: Oavsett tröja , jäkligt snygga tröjor
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: Något sånt här?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
rabon: Snyggt! Personligen hade jag gjort alla ränder lika breda, som dem på ärmarna, tycker dem på axlarna är för feta och runt midjan för tunna
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Lånade RasmusVS's idé och gjorde samma retrotröja. Vad tycks?
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Clay.2: En effekt av det lär ju vara, såvida våra serier klarar av att genomföras, att de som lånat in NHL-spelare kan få nytta av dem betydligt längre än vad som tidigare sagts
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
kulltorp: Då drar jag mig tillbaka .
Sanningen är svår .
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Clay.2: Jag tror jag talar för alla i detta forum, när jag säger att ingen vill veta "din sanning".
Låst ämne

« · 2081501 · »