1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581116 inlägg · 6216 ämnen

Forum

« · 2228579 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Sputnik: amen i kyrkan på att OJ ska in i laget när harmonin är bra och roller intagna m.m. Att slänga in honom på SHL nivå i ett lag som spelar klappkasst och med disharmoni är att göra honom en björntjänst. Vi är liksom inte i nivå med när SAIK var ett självspelande piano och de kunde kasta in junisar i parti och minut. Vi är inte ens i nivå med oss själva på det glada 00 talet när Lander och Pääjärvi kom fram.
Vi kan väl vänta de klassiska 10 omgångarna innan vi börjar sparka tränare, panikspela juniorer och börja med Leksandsvärvningar från tyska ligan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Njaee... nu tycker jag nog att sågen och drevet går lite väl långt efter 3 matcher på vissa spelare.
Lite mer tålamod o nyans, tack!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
snushane: Lite osäker med OJ, där tycker jag det är bra att det skyndas långsamt. Bättre han kommer in i ett läge med lite mer harmoni, plus att jag tror han behöver förbättra fysiken lite för SHL.

Sen går det inte att frånkomma Dahléns betydelse för Timrå, jag ser inte en sån naturlig ledare i detta gäng faktiskt. Det hade brunnit i ögonen efter en sådan match som igår på Jonte och det hade vågats ställa rätt höga krav. Sen har dessutom Jonte ett skönt självförtroende som smittar av sig på andra i laget.

Lander har också dessa egenskaper och vinnarskalle, nu står vi dock här utan båda och får hoppas vi sprattlar oss kvar denna gång.

Nutt psyke klarar dock inte ett negativt kval ännu en gång så vi får hoppas Freddan och CO får ihop laget rätt snabbt eller att Nubben redan nu är ute på marknaden och skannar av, kanske kan byta Hanzl mot nån annan spelare i SHL framöver om det är så?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Sputnik: Det som ändå oroar mig mest med Hanzl är hans kroppapråk, lallande hemjobb efter tappad puck, ingen pondus eller vilja i offensiv zon etc. Hade han ändå skapat lägen genom skott eller passningsspelet så hade det nog lossnat till slut. Nu ser jag inga tendenser till att det liksom bara sådär skall lossna för honom då han inte gör det hårda jobbet.

Frågan är om han vill vara i Timrå ens och trivs, gör han inte det måste det brytas snarast i så fall. Är han dock villig att bara borra ner skallen och kämpa för det så tror jag att det nånstans finns en del att hämta ur Hanzl, det har spel i både VM och KHL visat innan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
roger_sundsvall: OJ skulle göra det mycket bättre. Bänka han och låt han skämmas och in med OJ.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
roger_sundsvall: Nåja nog att Hanzl inte rosat marknaden men låt oss ha lite klass i allafall. Jag är villig att ge han ett gäng matcher till i allafall och låta han acklimatisera sig ordentligt till spelet i SHL. Är han lika osynlig efter säg 10-15 omgångar så är det nog inte omöjligt att kontraktet bryts dock.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
kulltorp: Jo, han vaskade om. Han satte in Olofsson med Rattie och Hanzl i tredje perioden...

På tal om Hanzl håller jag med och skrev det även under matchen igår, han syns ju inte ens - förutom när han gör felbeslut. Visserligen bara tre matcher, men han måste visa mer som förstecenter med den lönen.

Fan att Lander ville "uppleva Schweiz".
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
hanzl
kick out
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18 Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Hockeynews.se
fredrik andersson :
vill se mer av våra toppspelsre
jaa precis...skicka ut tjecken
får 2 spelare för hanzl Lön
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Kerstin_k:
floppande spelare finns i alla LAG
i timrå heter han
Hanzl
max 10 matcher sen Ryker han
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Modano: ja fy fan, den där jävla tjecken lyfter bara pengar, grymt jävla besviken på han. Inte visat ett smack under tiden i Timrå. En trött jävel. Hoppas han drar fort som fan. Lite typiskt tjecker..trivs dom inte till 100 procent då skiter dom i laget och spelet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Dä va magert i EON ikväll….
Vi häng int mä i dä småländska svänga!!!
Dä gäll att int tapp mark i början!!!
Bar att bryt ihop å komm igen!
Själv firt mann ikväll att Giffers slog Lannskrona!!
Nattsudd mä godricka å Lönnå på Grammofon!
Vi ä Timrå IK å vi ge allri allri UPP!!!🙏
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🎉🍹
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Laken: inte mig emot!

Ge oss Didde tillbaka, riv isär lalle och zajje bänka Bohm och be till högsta instans att vesterlund kan ödmjukast ta en roll som ansvarsfull och fysisk med fokus på hemjobbet…

Så kanske…

Men det kan lika gärna visa sig inte räcka till…

Det visar sig om en månad…

Finns väl ingen större vits att köra på med formationer där toppspelare inte levererar iaf…

Det blir mest bara frustrerande…

Hanzl får ta fighten om sin plats i laget.
Han är inte så bra att han är immun inför konkurrens…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Rattie - Lundin - Alvarez
Hartmann - Liljewall - Lodin
Lööke - Hanzl - Andersson
Walli - Blomqvist - Boyce

Madsen, Olofsson, Liljegren
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Hockeyutv: Men dina är ju bra. 😝😉😂😂😂😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Bragd-Birger: Vill heller inte splittra den kedjan, men hur vore det att försöka väcka Hanzl genom att spela honom med Lodin och Hartmann, som är precis som du säger, två av våra bästa forwards än så länge. Den kombinationen kittlar lite hos mig iaf.

Sedan Rattie - Lundin -Lööke/Alavrez
Kanske dags att våga testa OJ också?

Hartmann - Hanzl - Lodin
Rattie - Lundin - Alvarez
Lööke - Liljewall - Johansson
Olofsson - Blomqvist - Andersson
Walli/Madsen

Finns en hel del alternativ.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Sputnik: ja, och det lär bli tufft att ta poäng. Men utfallet i den matchen, eller mot dagens motståndare Växjö, avgör inte på något sätt Timrås säsong. Det här är läropengar, och chanser till bonuspoäng.

Chilla. Förra sejouren gick vi som tåget fram till november. Sen blev vi dyngjumbo och åkte ut mot Oskars. Jag sätter en hunka på att vi kommer att gå bättre i år.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Bragd-Birger: Skulle vilja ha ditt psyke, själv är jag livrädd inför Luleå. Ett lag med ännu mer offensiv kraft än Växjö. 😬
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Vem trodde på förhand att Hartmann-Liljewall-Lodin skulle vara vår bästa offensiva kedja?
Har lite svårt att splittra på den.

Däremot ser jag inte kemin mellan Rattie och Hanzl. Skulle hellre se Lööke-Hanzl-Alvarez. Sen Rattie-Lundin-EA.

I övrigt: är lugnare idag än efter Oskars. Jag tror Timrå har någpt bra på gång. Rejäla träningar med bra tempo, sen ger vi Luleå en match på lördag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Kerstin_k: Jo lite som jag tyvärr befarat på förhand, Nubben tog med sig ett par brunkers för mycket med sig upp, Madsen för att ta ett exempel. Hade varit bättre att skippa 3 utfyllnadsspelare istället och satsat på lite mer spets. Då hade spelare som Lööke, Lundin, Lodin och Hartmann kunnat växa in i det mer med mer "rutinerad" spets vid sin sida. Nu är vi rätt beroende av att de måsta ta steget rätt snabbt.

Nu kommer vi få jobba dubbelt så hårt för våra mål än motståndarna, det tycker jag visats i nästan all matcher än så länge då vi höll på att tappa momentum helt på slutet mot Brynäs fast vi i princip spelat ut dem mestadels.

Med nån/några spelare in med lite mer "målgaranti" så är känslan av att vi kan spela lite mer avslappnat över hela isen, även i försvarsspelet om alla hjälps åt från forwards till backar. Det i sin tur kräver ju att vi skeppar spelare,men det är nästan ofrånkomligt i min bok. Nu är det SHL och därmed höjs kraven automatisk på spelarna med.

Behövs cash så hoppas jag man drar igång swishkampanj rätt snart, tror vi är många som kommer bidra i så fall för att stärka upp laget.
Grunden för nått roligt finns där helt klart denna säsong, bara det att det är lite för tunt i dagsläget.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Villervalla: haha å här fick man svar på dina hockeykunskaper ännu en gång..😅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Nooky: Håller med dig där Lodin Lundin Rattie i 1a . Sen blir inte Hanzl kvar länge som ska vara en ledande dyr spelare seg han brinner inte för Timrå ger fan och jobba hem fysiska spelet är fiasko.Samma med Olofsson låna ut han och Bojan ingen har i SHL och göra AGERA i tid nu NUBBS vänta inte visa krav inte kompis med spelarna som varet ett jävla dadda i flera år med många spelare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
roger_sundsvall: skulle bli förvånad om Hanzl spelar ut sitt kontrakt, faktiskt. Ska vara om Nubben lyckas hitta nån tjeck för honom att umgås med då. I övrigt tycker jag att han ser slö, slarvig och omotiverad ut. Inte alls vad vi behöver.

Växjö gjorde mos av Timrå, inget snack. Alla allsvenska brunkare har lite tufft att färga in på den här nivån, so far. Madsen gör nog sin absolut sämsta match i Timrås tröja. Och när den tilltänkta spetsen dräller med puck på offensiva blå och ligger bakom mål i arslet är det tufft.

Lodin är bra ikväll. Övriga not so much - domaren inkluderad.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Sputnik: Om vi ändå hade fått hem Lander, på tal om härförare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Olle: Det är väl en del i det jag kan sakna med laget nu. Desperation, att man går in i närkamper bättre, fullföljer med en tackling i anfallszonen.
I försvaret att man går på kropp, offrar sig täcker skott mm.
Freddan sa tidigt att man inte kmr att vinna matcher på att man är bättre spelmässigt, men om man jobbar hårdare än motståndaren i matcherna så ger man sig själv chansen. Jag tycker inte riktigt att det mantrat gäller med spelarna hittills.
Idag tyckte jag tidigt att man såg avvaktande ut, tog distans, både på offensiva blå men även i tillbakajobbet.
Nonchalansen i backcheckingen är ju den som dödar oss i första perioden, sen är matchen död. Titta gärna på reprisen av målen.
Jag tror att kompetensen finns för att hålla oss kvar i SHL. Frågan är om Freddan får laget att göra jobbet som krävs.
Jag blir lite orolig när han säger efter matchen att han borde ha tagit timeout.
Jag blir orolig när jag ser att han inte coachar mer under matchen.
Varför sätter han inte kalla spelare (JO, Lööke mfl) på bänken?
Vi ligger under med 5-1, jag såg inte att han vaskade om ngt.
Kom igen nu TIK!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
som i idol juryn
hanzl du hänger LÖST
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
jå1: Man hoppas ju vi slipper en ny "Vampola" som inte trivs bara. 😅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
jå1: Mjo visst vet inte hur mycket han har spelat på stor rink men med dom meriterna tycker man ändå att han ska ha visat något dessa matcher men känns som ett tomt blad och man kan nästan se hur Rattie blir väldigt frustrerad av pucktappen ifrån hans kedjekamrat
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Nooky: Det är ju lite underligt att en spelare med sådana meriter ser ut som han gör. Vi får hoppas att det finns mer att hämta där.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Villervalla: Skulle nog funka med tror jag , sen köra Alvarez - Hanzl - Lodin kanske?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Nooky: Eller varför inte Hartman - Lundin - Rattie?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
jå1: Tycker jag med , från matchen idag t.ex han tappar väldigt mycket puck i den offensiva zonen, och känns som han inte vet vart han ska vara i försvarszonen heller.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Nooky: Tycker Hanzl ser rätt klen ut.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Jag gillar Rattie, tycker han borde prova att slänga i
Lodin + Lundin + Rattie
Hartman + Hanzl + Lööke

det jag såg ifrån matcherna på försäsongen så känns det som hanzl drar ner eran första lina, känns väldigt loj
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Laken: Hur många skott har Hanzl avlossat på mål? Jag får känslan av att han är en ganska utpräglad playmaker mer än avlutare? Som du säger hade vi nog i dagsläget behövt en härflrare som förstecenter och Hanzl som en andrecenter sen Lundin som 3:e center typ.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Behövs ingen ytterligare analys. Försvarsspelet havererar i första perioden. Bäst i Timrå tycker jag Hartmann och Lodin är!

Sämst efter förväntningarna är Hanzl och Erixon. När det gäller Hanzl ställer jag mig väldigt frågande till om han är rätt typ av förstecenter att ha i en nykomling som kommer kriga i botten? Jag skulle vilja ha en gedigen tvåvägscenter som inte hänger med huvudet här. En Kent Manderville-typ!

Erixon ser lite oengagerad ut, tappar markering, drar på sig utvisningar etc. I Timrå är det hårt jobb som gäller!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Olle: Ja Hanzl finns väl fog i att vara lite orolig över. Rattie har gett bra intryck hos mig och känns inte som att han gräver ner huvudet ifall det går lite tungt för laget utan är beredd att lägga ner ett hårt jobb. Hanzls kroppspråk ger mig halvrisiga vibbar, slutar åka skridskor vid hemjobb efter pucktapp och halvloj i spelet i övrigt.
Vill han vidare och inte trivs av olika anledningar så hoppas jag man bryter snabbt så vi kan lägga de viktiga pengarna på annat.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Sputnik: Hanzl får gärna steppa upp, hans lönepost skulle man just nu vilja lägga på en spelare som vi får ut mer av. Är inte avundsjuk på nubben, han måste köpa ihop ett lag som sen förhoppningsvis ska hitta kemi och kämpa för varandra. Ser fortfarande inte röken av blodsmak hos en enda timråspelare ännu. Jag skulle välkomna ett psykbryt där en timråspelare börjar puckla på en motståndare framför kassen. Just nu känns det som timråspelarna är tjuren Ferdinand och motståndarna är matadorerna.

I övrigt tror jag det här laget kan klara av det utan förändringar i laget. Man måste bara få ut en hundraprocentig arbetsinsats i matcherna från samtliga. Mer känslor, mer tacklingar, mer näsblod. Då tror jag man vinner fler matcher. Det där handikappet vi har just nu där 30% av laget går på 70% kapacitet håller inte.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Sputnik: fortsätter leksand kräftgång så lär det kunna ske förändringar rätt snabbt där kan jag tänka mig, då kanske man kan hugga på nån spetsforward som får gå, bara för att det inte funkar i Leksand behöver det ju inte betyda att man inte kan producera i annat lag i SHL.

För jag tror nog att marknaden är rätt tunn så här års annars. Skall väl vara när det sållas ur i NHL vid camperna och om man kan hitta guldkorn i AHL möjligtvis.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Olle: Hur bra försvar vi än lär få ihop så är jag rädd att vi kommer få fortsätta slita hårt för våra mål framöver. Jag ser gärna att Nubben letar spetsforwards redan nu så man hinner komma in i gruppen ordentligt.
Just nu är det bara Lodin som i min bok som har den där självklarheten i offensiv zon, plus Rattie då men han är mer en gubben i lådan som är mer beroende av medspelare.

Jag tror fortfarande att 2 spetsforwards in i denna trupp skulle göra stor skillnad. Defensiven kommer bli bättre med tiden och med en mer fruktsam offensiv där vi inte behöver slita 3 ggr så hårt för våra mål som moståndarna så tror jag självsäkerheten och tron på det hela lär växa med tiden.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Tack för en god "match". Ni kommer in i det var det lider och kommer få revansch. I dag var ett olycksfall i arbetet. Lycka till framöver.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Dr.Krykov: Det ärobegripligt att detta får fortsätta att vi spelar bohm istället för westerlund
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Olle: Luleå hemma med fulla läktare blir en enkel seger.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
thorwald: Jag tycker nog Lundin är bland de bästa i Timrå, en genuin tvåvägscenter, fortsätter han utvecklas så här under året så spelar han i Tre Kronor till våren.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Olle: Tar det alla dagar i veckan!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Hahl Bundy 2.0: ska vi säga 2 poäng mot SAIK på straffar och sen tar vi 3 mot Frölunda och nöjer oss så?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Olle: Välkommen till SHL kallas det...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
thorwald: slog mig just men vi har alltså Växjö (idag), Luleå, Skellefteå och sen Frölunda som kommande matcher? Det känns…tungt. När förväntas Strömberg vara spelklar egentligen?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
kattan: Erik Andersson tycker jag ändå är bra och får mycket uträttat. Märks att han spelat på den här nivån och är kylig med pucken och skapar endel. Dock ingen utpräglad målskytt.

Lööke åker runt full kareta ungefär som han gjorde i HA, med skillnaden nu att han blir fastmosad var han än befinner sig. Han skulle behöva vara lite mer avig i offensiv zon och stanna upp lite mer kring blå istället för att åka fast sig längs kanterna. Tempoväxlingar

Lundin gör ungefär det man kan förvänta sig, men vet inte riktigt om hans spel räcker till på den här nivån, dock smart spelare som håller sig framme när man minst anar det.
Låst ämne

« · 2228579 · »