1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581022 inlägg · 6216 ämnen

Forum

« · 2384369 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0: Man kan ju fundera hur lång tid det tar innan något händer hos seriefavoriterna?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0: Lägg ner Giffarna och sen pungar alla företag in pengarna i Timrå IK istället.
Låter som en fair deal!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Löven- Almtuna har spelat 3 min o redan 4 utvisningar. Alla pet o dutt från domarna.
0-1 i detta nu.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
empa11: Fjolliga namn… but point taken.
F.ö kommer det att bli fritt fall genom seriesystemen för Giffarna framöver.
Den vägen ska vi inte gå, tvärtom.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Herminator: Kan kombinationen forecheck och fysiskt spel och en frustration hos SAIK som ligger i bristen på utdelning vara vägvinnande? I detta spel kan Timrå få chansen i PP där vi har spelare som vi vet kan göra skillnad.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Zoogin62: Så länge vi inte ger dem fart så lär de gå OK
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Skellefteå - TIK imorgon.
Enkel match 0 - 6 och 6 poäng intjänat!🙂👍
Röd o vit hockedynamit!🙂💥💥💥💥💯💥💥💥💥
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0: Giffarna testade med Forrest Lasso och Joe Corona.. Don’t go down that path:-/
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Herminator: Fast dom small in 3-0 i tredje
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Tänk om vi hade en jänkare med coolt namn också… och som dessutom är en hårding med bra spelsinne.
Sad Butcher hade varit ett bra namn…
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Skellet låg under med 2-1 mot Belfast Giants igår.
Kan vi ta fasta på det i möra?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Haha perfekt efternamn. Låter som en goon från slap shot :-)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
FH - avdammad: Exakt, vi har ju skräckexempel på tränare i USA som var så avskydd att spelarna knappt vågade spela för dom...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
FH - avdammad: Samt att jobba med mindfulness, psykologi och välmående kan skapa underverk. Får den känslan att Ante är av denna tränartyp. Kolla Håkan Ericson som tränade U21-grabbarna till EM-guld 2015. Hans föreläsningar om hur han jobbade med varenda individs välmående är fantastiska. Han har själv en historia av utbrändhet och psykisk ohälsa
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Nej men det är sannolikt bättre än att vara avskydd.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Nej så är det givetvis. Men vad gäller Ante så känns det som spelarna väljer att lyfta fram kombon att Ante har koll på grejerna och har hjärtat på rätt ställe.
Halloran uttryckte ju själv, we have really good coaches.
Tror inte han skulle sagt så om han upplever att Ante är en mysgubbe men att man inte förstår vad han vill få fram taktiskt sett.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Att vara omtyckt av spelarna innebär ju inte med automatik att man är en bra tränare, vill jag lägga in.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Jag tror också det kan vara en fördel att vi fått in Kapanen som varit verksam i den moderna hockeyn på ett annat sett än Nubben.

Inget ont om Nubben alls, men det känns som han fastnat i hjulspår och hade din filosofi. Han körde med lite quick fix och klistra och klistra vad gäller utvecklingen av både den sportsliga och ledarbiten. Jag tror att Nubben ärligt talat behövde komma loss från Timrå och utmana sig på ett annats sätt. Likväl som det var dags för Timrå att klippa navelsträngen.

In har vi alltså fått Kapanen som redan börjat sätta klorna i vår juniorsida på ett annat sätt än Nubben faktiskt gjorde ärligt talat. Att vi har en produktiv juniorsida är faktiskt A och O för att vi skall kunna etablera oss på riktigt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
angeroath: Som jag förstått enligt en intervju med Filander så har han faktiskt en roll mer att få ihop helhetsbilden och verkar vara en som får ihop gruppen, han verkar väldigt sympatisk och ser människan så att säga.
De andra tränarna är de som håller i de mer taktiska delarna tydligen. Sen jobbar dom väldigt modernt i Oskarshamn med nån teknik där de nördar ner sig och till och med sitter och går igenom klipp från träningar etc för att slipa på detaljer med spelarna.

Lite det jag kanske saknar i Timrå i så fall. Att vi hänger med i utvecklingen och utökar ledarsidan med allt det innebär, för att optimera de små resurserna vi ändå trots allt har som en liten förening vi är, sett till övriga SHL.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
empa11: Så är det. Mamma sa alltid att med ödmjukhet kommer man långt.
Hon sa även att behandla andra som du själv vill bli behandlad.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Nu framstår jag med min historik av att ifrågasatt Ante inför säsongen som en stor Ante-hatare men det är jag verkligen inte, jag vill nog mest balanser diskussionen här lite.
Av vad jag förstått av Hellqvist så är han som någon annan skrev väldigt krävande och hans historik talar för att ett och samma lag orkar med honom i ca 3 år sedan blir det ”för jobbigt” med kravställningen och hans tränarfilosofi, därför tror jag också att han blir den första tränaren som får sparken den här säsongen. Dock finns det tydliga fördelar med den typen av tränare som Hellkvist, Bulan i LÅ och Rönnberg i FHC är andra exempel på samma typ av tränare som får ut bra resultat oavsett lag egentligen sen kan man ha ett bredare register som jag tror att tex de två sistnämnda har och därför håller dom längre än tex BH som verkar ha 3-4 år per lag innan han måste gå vidare till nytt krisgäng och göra underverk några år.
Ante då? Min bild av honom är att han kan vara lite väl mysig och skön, det finns inget självändamål att vara omtyckt av gruppen om det inte leder till långsiktiga resultat vilket återstår att se med honom, en sån som Pennerborn var tex väldigt omtyckte av sina spelare men misslyckades med sin klubbs målsättning, verkar vara samma med Manner också. Jag hoppas Ante är mer av en Tränare än en kompis, trots den nya generationen spelare så tror jag det är viktigt med en auktoritär ledare så kan man vara polare med matrisarna eller Molle istället.

Vet såklart ingenting, men de rapporter jag läst och hört via media om respektive tränare lyder som ovan.
Vore intressant att veta vad Filander har för ledarstil som alltid tycks göra guld av småsten.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: t.o.m. El Caballo Dick sa ju i aftonblaskan att han gillade Ante, och att han var en ”mysfarbror”. Om Dick går så långt att han säger något positivt med någon som har med Timrå att göra, så är man nog rätt bra.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hockeyärnice: Har folk som reser upp från Stockholm på lördag för att få se rödvita live för första gånge denna sässe. Vi ska absolut göra vårt både gällande ljudvolym och att skicka in en jävla massa pengar till puben.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Andra tongångar i Leksand

www.facebook.com/100063477941818/posts/pfbid0hdfuCfpTfsoXgp6kWKoT1AyHjMRNeTPiGQQAHzSpHMdfPirWh3pK4duA2qEv18TKl/

Edit: Ser nu att det där var vad själva diskussionen handlade om. Man kanske ska läsa mer än två inlägg ner innan man postar 😆
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0: Ja jag hade lite den i åtanke med. 👍
Stenqvist tog ju upp tränarna själv utan att ens fått en direkt fråga om det. Halloran lyfte ju tidigt upp tränarna i nån intervju med

Vill minnas Ante var väldigt omtyckt av spelarna i FBK med när han var där.
Ante verkar ha förmågan av att vara ödmjuk, empatisk men att samtidigt kunna ställa krav. Därför kommer jag aldrig vara orolig över att det kommer vara ett problem med att Ante tränar Lander.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Ja ta bara Stenqvists kommentar i ST idag: ”Jag har kommit in bra i laget, det är en riktigt bra grupp och det är bra coacher, säger han efter de fem första matcherna.”
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0: Alltså nog för att jag förespråkat mer tävllingsvilja på träningar, men det där talar inte om harmoni direkt som sagt.

Man har ju inte riktigt fått bilden av Hellqvist som empatisk precis och är nog rätt krävande.
Så sett väljer jag Ante alla dar i veckan, läst många av våra spelare som verkar uppskatta Ante med.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0:
Hade ju varit mer än välkommen men nog behöver vi back först och främst. 😁
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Kevin kan jag snacka med. Är det i Sverige han ska spela så är det för mitt Timrå.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
3550 sålda biljetter inför lördagens hemmamatch. Kul att intresset fortsätter vara stort.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Ove Hanzl. Välkommen till världen!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: jag har hellre tålamod och får något bra än de namn som hittills varit aktuella. Ge Edfeldt mer tid istället
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Herminator: Enligt ST så spelar Hanzl imorgon så de har väl troligen fått barnet.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Det vill säga att det inte lär va självklart att spelare ens lämnar AHL där lönen lär vara bättre en säsong som denna.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: Jag håller såklart med om att vi behöver värva en back. Min poäng var mer att härinne tror folk att det ska hända ”idag” varje dag. Det tror/tycker inte jag är nödvändigt just nu. Sedan har såklart Kapanen namn på en lista om det skulle bli akut.

Förutom Didde är det väl inget som varit småskadad? Svensson var väl krasslig?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: Får man tro på Nubben så är det nog Europeiska spelare vi kommer få gå efter om vi skall ha nått aom blir över i NHL i allafall. När till och med Nubben med storbörsen inte har råd.

"I Nordamerika är det ganska tunt och det man ska komma ihåg också är att den svenska kronan är enormt svag jämfört med dollarn just nu. För 14 månader sedan stod den i 8:30. Nu står den i nästan elva kronor, kanske mer. Det är 30 procent och så ska du lägga på sociala avgifter. Det är inte gratis att ta därifrån, säger Kent Norberg.

Om Kevin Stenlund skulle ändra sig och vilja återvända till Sverige, och kanske HV71, ser det annorlunda ut ekonomiskt.

– Om han skulle vara ett namn så är det annorlunda. Svenskarna är i svenska kronor, men nordamerikaner som ska in ska ha betalt i dollar, och då blir det ett bekymmer."
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Vi har ju haft flera backar som klivit av matcher på grund av lättare skador och det i sig är väl ingen panik men det är klart att det sliter. I min mening behöver vi få in en ny back som kan avlasta och som klarar tempot, inte bara att vi får in en kropp på backposition när skadorna väl kommer. Tycker vår backsida är nog klen som den är med fullt lag, Edfeldt har man ännu inte givit chansen heller så frågan är hur mycket speltid han ens kommer att få?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Herminator: Känns som det är ett scenario likt denna karaktär i Family Guy 😎 Skämt åsido. Hoppas allt bara går bra för The Hanzls
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Nu får man väl hela hundgården efter sig… hockeysupportrar (inklusive mig) är ju kända för att ha tålamod som parkbänksalkisar klockan 9:55 en måndagsmorgon… men varför så bråttom med backförvärvet? Pengar till någon Aki-Petteri Berg finns knappast och vi har fortfarande en back i truppen som fått ytterst begränsat med speltid. Sitt lugnt i båten tycker jag, det kommer dyka upp backar som behöver röra på sig i sinom tid.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Hur går det för fru Hanzl och kläckningen?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DenRöda: känns bra att vi duckat undan en del mediokra namn på backsidan. Nu hoppas vi Kapanen drar fram en riktigt bra kanin ur trollkarls hatten. Gärna från AHL, kanske nån bra finne men nationalitet spelar mindre roll.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tobias Ekberg lånas ut till Leksand i 3 matcher. Då kan vi skriva av honom också som sista back in. Eller. Iallafall 3 matcher..

Jag vill ha någon som kan konkurrera ut Erixon..!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Svar ja!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Elvenes är aktuell för match i Leksand. Vad har Leksand sett som HV missat?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Både Hållander och Lodin har blivit nerskickade till AHL, man unnar dom ju all lycka! Hoppas dom får chansen i NHL under säsongens gång!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Schtaaan har jobbigt mot IRA. En del tunga namn där, Chad Butcher känns som en kille Shinniminni skulle tappa skäret inför bara han tittade på honom
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Andersson: Undantaget som bekräftar regeln 😂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Andersson: 1. Uppenbarligen gör ju jättejättemånga så utan konsekvenser och det ger väldiga fördelar. 2. Så borde det vara. 3. Är den bortblåst?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Om man vänder på det så borde ju seger pga fusk o mygel innebära att tex Björklöven hade behövt ett nytt pris-skåp
Kommentera

« · 2384369 · »