1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601783 inlägg · 6213 ämnen
« · 35376 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Luleå
Mycket viktig match minst sagt, men jag har sagt tidigare att vändningen kom nu borta mot FBK. Luleå är säkert minst lika nerviga i o med att det gäller mycket för dom också. Ska bli intressant att se Kapanen. Men det är målen framåt som är det mest intressanta tycker jag.

swen: Synd det, på ett sätt... var sugen o se han... men bra för TIK, en bra spelare ute ur bilden...

Jimmy: Toporowski är avstängd, enligt Ulf Jansson i "Puckprat" (hockeyligan.se)

Morgondagens match blir minst sagt tuff drabbning... en "6poängsmatch"´... vinner vi är sju efter, förlorar vi är vi 13 efter...

Kapanen gör debut, Zäta o Fagemo visar bra form... Men intressantast i mina ögon blir nog matchen i matchen mellan Ward o Toporowski... lär kunna gå hett till där...

Jimmy: Vad ska då inte jag säga? Jag skrev även att Leksand är kultur MEN Glömde TIMRÅ, ja jag säger då det!!

rådbjer: ahh... då är jag med... lite trög ibland...:)

Jimmy: Jag såg det sen. O andra sidan skrev jag i år(2001) nästa år är 2002, då kanske till våren vi möts men det är knappast troligt!!!

rådbjer: Läs senare i mitt inlägg: "man kan ju hoppas att det inte blir i år..." det var alltså syftat på att jag hoppas att vi slipper dem i år... var nog otydlig där...

fjadern: Själv håller Smokey på att utveckla en Tik dalarna logga, med en viss dalahästanknytning..... Så spar en häst och skicka den till Bergslagen. Jag betalar portot!

jimmy: "Bävar när vi återigen ställs mot dem...." Vi kommer väl inte ställas mot dom i år, nästa år kanske. Leksand är för övrigt kultur.

Jimmy:Tackar så mycket för att du påminnde mig om detta,ska genast gå och elda upp alla djävla dalahästar jag har!

Och måste fylla på med att då hade det inte börjat gått dåligt för dem heller.

250kg klokhet: Tja, nu vann de 3 övriga matcherna mot dem den säsongen... Bävar mig oxå inför när vi återigen ställs mot dem... de lär vara revanschsugna, vi tog deras plats kan man säga... man kan ju hoppas att det inte blir under denna säsong... men inte ska väl en klok man som du använda ett ord som hata för det... fy på dig...

Det konstiga med Leksands supersupportrar som dom visst ska vara är att dom knappt var en buss hit upp förra säsongen medans vi var ett par hundra dit. Det luktar tradition i det laget banne mig.

Hoppas inte mönstret upprepar sig när vi återigen möter Leksand. Jag måste säga att jag hatar detta lag! Ett snitt på över 3000 vid hemmamatch. En skara bortasupportrar som är dubbelt så stor som elitserilaget Timrås...
Det luktar tradition i det laget banne mig.

fjadern: Nästan rätt, vi avslutade inför första uppehållet med att slå LHF med 5-2 (3ass av Zäta o bla ett underbart mål av kedjan med han Robban o Fagemo)...

Vi avslutade inför juluppehållet med att torska mot Leksand med 2-0, matchen blev flera timmar förskjuten av problem med isen, Leksand gjorde 2-0 i öppen kasse...

fjadern:Bra förslag.....jag röstar på dej.

Luleå
Har för mig att vi avslutade innan juluppehållet med att slå Luleå med 5-2 förra säsongen,varför inte en repris på det?

Sv: Kapanen- en frälsare!
Är det nån som såg honom på träningen idag? Jag tror att han är det vi behöver! Men morgondagen får visa, vinst 5-1!!!!!

Klart Kapanen är den målvakt vi behövt hörs väl på namnet att han är ett KAP =)

250 kg: Väldigt bra inlägg! VG+.

Precis som 250 kg Klokhet säger att vi måste ställa upp nu. Verkligen visa laget att vi aldrig tänker ge upp och visa Kapanen nu också att han vårt fulla förtroende och att vi INTE börjar hacka på han om det skulle komma nån plattmatch och det kan det ju komma nu i början, inte allt kanske som stämmer på en gång. Kan ju behövas några matcher innan han är igång.

Jag har verkligen fullt förtroende för Kapanen. Tror det är en riktigt duktig målvakt som kommer tillföra TIK lite här och lite där...

Linkan: Det som gör mig mest orolig i dagsläget är om vi börjar grisa. Det klarar vi inte av. Stå nere vid sarghörnen och tro att det ska ordna sig fungerar inte med material som Timrå har. Molin har och har haft ett material som speglar detta. Tunga spelare som lever på kontringar, och dessutom har lite rutin i det.

Vad jag vill se är denna frejdiga och glada anfallshockey som jag vägrar tro försvunnit med spelarförlusterna. Det är så lite som skiljer Timrå i år från förra året. En psykologisk vinst kan vara det som vänder hela skutan. Jag tror inte på att sparka tränare, jag tror inte på nya spelare, jag tror inte att ngt i form av individuellt tänkande vänder detta. Det är kollektivet och laget Timrå som tillsammans kan vända på detta.

Om, jag säger om så är det en ledare på isen som kommer att vända detta- ingen annan. Detta saknar vi mest av allt! Intentionerna finns där, spelarna likaså men just nu sitter ALLT ( vill jag påstå) i huvudet på mkt skarpa spelare.

Vi förfogar över ett material som kan så mkt mer än vad de bevisar.

Kul att läsa i GB, för en gångs skull. Hoppas det håller i sig över morgondagen också. Hoppas framförallt att Kapanen är det kap vi alla önskat.

250kg: I scratch your back and you scratch mine...*skratt* och jag gillar ditt sista inlägg som var positivt, hur f-n skall vi få spelarna att kämpa och aldrig ge upp om vi inte skickar positiva signaler, speciellt nu när de åtminstone FÖRSÖKER..............

Linkan: "Whats friends for?" Jag kommer alltid att tillhöra den skara som gillar dina inlägg.

250KG: Se där....POSITIV igen, lägg ner stridsyxan för trots allt håller vi på samma lag och vändningen har redan kommit, den kom när de flesta i laget började kämpa igen, vad som har saknats är en matchvinnande målvakt, jag tror och hoppas vi har fått det nu, de tidigare vann tyvärr matcherna åt motsåndarna allt som oftast.......

250kg kärlek: Tänk om vi kunde avsluta innan vilan med 2 segrar.
Det här målvaktsbytet kanske gör så att vi får lite flyt framåt också...långsökt,njae....tror inte det,vi måste kunna ha lite flyt vi också.
Hoppas det kommer mer publik än senast...

Kapanen- en frälsare!
Om vi alla på detta hockeysnack, vi alla som synar Tik på matcher, vi som synar laget på avstånd verkligen går in för att stötta laget nu när Kapanen kommit kan jag garantera att Kapanen blir den som vänder Timrå Ik. Efter en het diskussion med min tyska kollega från där Kapananen varit aktiv så sägs det
- Kapanen var för bra för detta medelmåttiga lag....
- Familjen trivs inte i Tyskland...
- Barnen "far illa"...
- Kapanen har själv sagt att det är i Skandinavien han vill spela ( inte skandinavium)....
- Timrå passar utmärkt! (Lagomt stort)
- Att Kapanen mkt väl kunde stått i TPS eller lag som Fbk....

Att Kapanen väljer att stå för Timrå Ik vet nog Pasi och Peltomaa bättre än mig. Men nog är det finsk sisu som Timrå värvat!

Välkommen Kapanen!

Sv: Baltica Cup
Tycker att Andreas Hadelöv är given... MIFs försvar är inte direkt av högsta klass... Dessutom har både han o MIF lyft sig på sistone...

Att Wanhainen tas ut är jag mer tveksam till... inte för att han på nåt sätt varit dålig, men jag anser att man är för gammal för att göra landslagsdebut vid 29 års ålder... visserligen ligen kan det vara annorlunda med måliser men jag tycker det vore klokare att satsa på Asplund eller Henriksson...

Största överraskningen i mina ögon: 20-årige Björn Melin från HV71...

Sv: Positiva vibbar......
Visst är det positiva vibbar just nu. Nära ta poäng borta mot FBK, ny målvakt som förhoppningsvis håller elitserieklass... Hoppas bara oxå att Micke Lind är tillbax! Vi är "bara" tio pinnar efter morgondagens motståndare, vilket ännu mer understryker vikten att vinna. Forzzzzza Timrå!!

Halleluja bröder och även systrar. Ni skola icke bråka med varandra utan vandra tillsammans hand i hand,,,här kommer en gammal klassiker i repris:

Vi sätter oss i rinken och tar varann i hand, vi är en massa TIKfans som tycker om varann, för gud är allas pappa och Ladan är vårt hem, och vi är vän med alla i ladan månitro...Halleluja.

Linkan: I så fall var det en evinnerlig tur att Peo avgick. Annars skulle ladan haft en färre åskådare- eller hur!?
Hur är det med Halvardsson?
Hur är det med alla som hejar på Timrå Ik- i med och motgång?? ( Jag är inte en av dem, eftersom mitt avstånd till matcher helt enkelt är för långt!)

Klart jag tar åt mig när jag ändrat inställning till det mål som var uppsatt. Men det känns rätt realistiskt?! Jag har förmågan att erkänna saker! ( Det är en styrka- tro mig!)

"Kasta sten i glashus" beskriver många i detta forum. Ingen nämnd ingen glömd!

Linkan: sluta att vända din kappa efter vinden, om TIK förlorar ett par matcher till så kommer du att börja negga igen. Vinner TIK ett par matcher så är det SM-guld.

Vem har sagt att vad är kört??? Kört är det om vi åker ur ES. Men samtidigt så tycker jag att det känns kört med ett SM-guld.

250KG : Det glädjer mig att mina inlägg tar skruv och att personer som du tar åt dig, därför att till skillnad mot dig så anser jag att det är långtifrån KÖRT ännu, det är 60 poäng kvar att spela om och jag vill hävda att det sista som överger en är HOPPET, därför att skulle man resonera som dig och dina gelikar så kunde man lika gärna SKITA i alltsammans, spelare, publik, ledning, tränare you name it..... Och till skillnad mot dig så har jag sett de flesta matcherna och vet en hel del kring laget,spelare osv......

Jag står för varenda ord jag skrivit nu eller tidigare så leta på du i tidigare inlägg, kritiseras skall det göras när det är fel, dumhet skall kosta, men ger upp och kastar in handskarna det kan du och Roland Engström roa er åt för jag anser att en supporter är man när man hoppas till hoppet återuppstår ur gruset av sig självt......

Sv: Tervetuloa Kapanen
Terve hirvi hooli, eller Halleluja. Vi har blivit bönhörda, nu skola vi bedja tillsammans, AMEN. Hoppas nu att både ängeln Gabriel och ni andra ansluter till ladan i morgon och bedjer tillsammans med oss andra troende, Halleluja, Timrå IK skola resa sig på den tredje dagen och gå på fruset vatten,Halleluja.

Till gud så vill jag bara skriva att du ska inte nalla på nattvardsvinet utan spara det till högtidliga tillfällen,Halleluja alla TIKare gud har hört vår bön och frälser oss från ondo...Halleluja

Sv: Det går upp och det går ner
"Timrå andas hockey" skrev någon nyligen i en tidning om jag minns rätt. Det kan inte vara mer rätt än så. Själen, myterna, snacket, förväntningarna, talangerna, gubbarna, ungarna, idealismen. Tradition med stort T.
Det där kittet som gör suget kring klubben stort. Men hur höja detta utöver kortvågsradiofrekvens? Det kan nå ännu högre höjder.. Utan att för den skull tappa konceptet.
Svår balansgång onekligen...
Snille, smak, robust och handfast kunnande i en och samma organisation. Ska vi förbli en underground företeelse med ambulerande hemsidor. Ena dagen finns den officiella och inte supportersidan nästa dag tvärtom. Jag påstår att det är undergroundverksamhet just nu.
Sida vid sida skall de stå hemsidorna i fullt dagsljus. Förra årets djärvhet och anarkistiska respektlöshet har bytts mot en mer etablerad polityr.
Kommer ni ihåg att Fagerlund hotade med sanktioner om Timrå satte planerna i verket att sända från bortamatcherna. ISPR och allt vad de heter kom med flaxande avtal och rättigheter, allt reddes ut och blev Den Nya Hockeysiten genom Telia också -alla kan ta del av den. Vilket är bra.
Timrå har redan offensiven och föregångar stilen på många områden som det visat sig genom historien men man måste lära sig förvalta det bättre och se värdet av det lilla och det stora samtidigt.

Sv: Tervetuloa Kapanen
Paljo lunta, ej taskolampi...

Linkan: Alla klagar vi mer eller mindre högljutt när vårt lag inte går som de ska. Jag har "böjt" mig för att jag ändrat ståndpunkt. Jag hade fel, jag trodde på mirakel. Kanske du kan förklara hur jävla positiv du varit och hur "heja Timrå" alltid varit budordet för dig när du tidigare under säsongen skrivit bla annat detta:

Den inställning som laget kliver in på isen med ikväll är så förbannat usel att man skäms, jag kände på mig att dom skulle förlora ikväll och har skrivit det här förut, och försvinner inte denna fullständigt usla tränarduo från Timrå efter detta kommer jag inte sätta min fot på en till hemmamatch.

Vidare:

Jag blir så full i skratt i bland när jag läser en del inlägg i denna klubb för inbördes beundran som denna gästbok har blivit för vissa, heja PEO kom igen, detta fixar vi etc etc.
Jag säger bara hur i h-vete kan spelare som Marcus Sjöberg och Tjobba ratas för "stjärnor" som Simons och den sämste av dem alla Halvardsson.....Jo det stavas Peo Larsson som såg till att omge sig med en jasägare som Thoren så han slapp bli emotsagd, ( ngt han aldrig kunnat ) har han någon som helst heder i kroppen så avgår han med omedelbar verkan av den enkla anledning att det finns ingenting annat att göra.

Det finns fler saker du skrivit som gör att jag anser att du inte ska nämna ett ord om hur jävla nego vissa av oss är på detta hockeysnack!

Tervetuloa Kapanen
Tervetuloa Kimmo suurisukuiselle Timrån.

Minä toivon että sinä viihdyt hyvin joukosamme.

Punainen ja valkea - jääkiekkodynamiitti!!!

Positiva vibbar......
Det tar sig........Molin börjar bli varm i kläderna, träningsdosen nära fördubblad, Åhlund rasar i vikt, ny målvakt på plats ( välkommen Kapanen ) tack för den tid som varit flipperspelet Rouville, nära pinne mot serieledarna, de som glassar har fått börja nöta byxbak, Fagemo har börjat ge uttryckena distinkt och resolut ett ansikte, Ward retar gallfeber på motståndarna, ST har börjat räkna ner till kvalserien ( tändvätska ), sk. "supportrar" fortsätter dissa "sitt" lag, Timrå kommer att sluta 10:a efter 50 omgångar ( kom ihåg var ni läste det ) och hittas/köps det in en ny center och en back också (saknar vitryssen ) så kommer skratten att fastna i halsen på många skadeglada............

Timrå - Luleå 5-2

Hirsch är dansk!! Detta kan vara en orsak!

Rådbjer; Hardy ser något i Hadelöv som vi andra inte kan se!

Frella; Okey, jag hade inte sett vilka som uttagits i truppen.
Jag hade mina aningar o förhoppningar men det var allt!
Jag tänker inte ge dig någon diskussion...

Madde: Klart Roffe ska med klart bäst i ES. Men jag fattar inte att dom envisas med Hadelöv?! Varför inte Hirsch?

Madde: Roffe är juh uttagen, däremot hade jag hellre sett Sandberg istället för sållet Hadelöv...Jörgen Jönsson får vila...P-A Lundström är med vilket måste vara historiens störtsa skämt från Hardys sida.

Hadelöv till Baltica Cup? Varför ser man inte det självklara valet? Roffe Wanhainen är helt klart den näst bästa målvakten i elitserien. Han är stabil dessutom...

Sv: Målspruta
ed ward fick vi på free transfer vi behövde inte betala nj något ...vi fick honom billigt ....sluta med denna idioti

qwerty: Vi får väl hoppas på den beryktade ketchupeffekten.

Frågan är ju bara vad som är värt pengarna? Jag skulle inte vilja vara i sitsen att från styrelsen få fullmakten "Här har du en halv mille, skaffa en målis som är kanon". Tror nog att de skulle tära på nerverna lite!

--

Det mesta hänger ändå på målskyttet. Lossnar inte de, då vänder de aldrig. Man kan inte leva på två mål per match en hel säsong. Mål,mål,mål!

Det går upp och det går ner
När det ryktades om Halmstadshammers målvakten Martin Holst till
Timrå så slog det mig att det var länge sedan man hörde något
från Halmstad och covergitarrernas förlovade land...

Tydligen så går det inte lika bra längre... Publiken sviker.

"Styrspel är lixom inte deras pryl" sade en fd. Hammersspelare som
jag ringde och frågade om läget.

"Halmstadspubliken gillade mer eldsprutande gitarrer och långa
slagskott som slog i plexit" Den fd Hammersspelaren suckade.

Tydligen så har hela Hammers marknadsavdelning dragit till
Uppsala och div 2. Där har man tydligen gått från 612 betalande till
2000 per match. Givetvis med dånande gitarrer och fräsande
långskott.

Slutsats I.

Stor och långvarig hockeypublik bygger på kunnande och
traditioner.

Man kan alltså köpa till tillfällig publik med en massa effektsökeri
och omkringtjafs. Men stommen tar det generationer att forma.

Timrå IK har en sådan stomme.

I företagsekonomiska termer skulle man kunna tala om
varumärkesvärdering.

Den som säljer Timrå IK:s har alltså ett väldigt starkt varumärke i
sin korg. Helt klart i nivå med AIK och Djurgården.
Kom inte och snacka om att det är så stor konkurens i Stockholm...
Det finns även möjligheter. Möjligheter som skulle få en
MedelpadsTIKnasare att slå frivolter av lycka.

Slutsats II

Se möjligheterna.
Fatta värdet.
Var rädd om hockeykunnandet och dom trogna kunderna.
Krydda gärna med lokala förmågor.

Tror också att Octagon har rätt. Alltför dumdristiga ekonomiska satsningar med osäker utgång sätter oss i samma position som förra gången, då blev det ekonomiska bekymmer och slutligen fusion med Sundsvall och det tog 18 år innan elitspel var möjligt igen så inte fan ska man bränna allt nu.
Allt som byggts upp får inte raseras i panik. LHC åkte ur och tog sig tillbaka. Ännu är vi inte i kvalserien. Ännu har vi inte åkt ut.
Storfavoriten Leksand har ännu inte mött motstånd, undrar om de snubblar i sin daladans när de åker på ett par förluster? Då blir det darrigt i Dalarna. Evert spelar i otakt.. Timrå har förr gått spikrakt utan att ta klivet upp. Så det finns inga givna regler. Än är inte spelet slut. Killarna kunde göra mål ifjol. Men en ersättare till Hautomaa är väl nödvändigt, särskilt som det kan uppstå skador påå övriga centrar..

« · 35376 · »