1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580615 inlägg · 6216 ämnen

AIK - Timrå IK 2017-11-15

1851054 · » Till forumet


Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
Perreman:

Ja, det kändes som att vi fick nya skador var och varannan dag där mot slutet av året. Man trodde knappt att det var sant. Dessutom tog vi in en del underliga ersättare som vi antagligen aldrig skulle ha värvat vid något annat tillfälle. Sedan när vi väl fick tillbaka våra stjärnor lagom till kvartsfinalen föll vi efter sju matcher på det mest enerverande av sätt. Jag kände mig mer eller mindre lamslagen långt efteråt.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
fix: Jag förstår inte vad du vill säga.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
Jag förstår inte,varför inte ge för att spela Ponomarenko (www.eliteprospects.com/player.php?player=153651)
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
sargad: Instämmer helt i det du säger om hur det såg ut efter 3-1. Vad faan hände med "vi är Timrå och vi ger aldrig upp" efter 3-1???

Nu ska man väl inte vara domedagsprofet i onödan men vi kommer inte vara serieledare länge till om inte produktionen framåt börjar komma från fler spelare än Dahlén (och den som råkar befinna sig på isen samtidigt som honom). Igår kunde man ju lugnt önska att vi värvat Anton Holm istället för Lukas Z... fast det är klart Freddan föredrar ju att lira Taxen i PP så då kanske det inte finns plats för Z där???
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
palleparling: Ja Didrik spelar enkelt. Men lite väl många pass till motståndare också.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
Så petigt och mesigt när Molinder är på isen. Nej, vill inte se han nå mer på backen. Alldeles för dålig i försvarsituationer! Tacka vet jag Didrik Strömberg som spelar resolut sarg ut (a.k.a Sanny Lindström). Didde for president!!

I övrigt, backarna, Hampus Larsson grym. Kinnvall, varför har mab inte förlängt med honom än?!
Forwards: Zetterberg, Gallo behöveråka produktionen!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
DJ Hemp: Den säsongen minns jag allt för väl. En fantastisk kross i första ca 20 matcherna, därefter nattsvart och ett massivt ras. Hade det inte varit för de där skadorna hade vi kanske varit i finalspel...
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
kulltorp:

Jag skulle nog säga att t ex säsongsinledningen 06/07 inte gick av hackor den heller. En ganska solklar ledning innan november kom med skadorna. Det handlade dessutom om Elitserien på den tiden. 🙂
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
Kom igen nu Timrå!
Nu har vi kanske haft den bästa säsongsinledningen på 30 år. Ledning med 7 poäng i serien och stabilt och fint spel.
Låt nu inte hypen gå er åt huvet. Det är så lätt att slappna av och sluta göra det som tagit er dit ni är idag, det stenhårda jobbet i defensiven och det lekfulla spelet i offensiven(som jag iofs tycker kan bli ännu bättre). Ni får in Dahlén och jag tycker redan där att jag ser att vi slappnar av lite, blir lite bekväma. Nu när Alex kommit in så blir jag jäkligt orolig av det jag såg igår. Ett ointresserat Timrå som är totalt ovärdigt det lag som jag sett hittills i år.
Felpass, felbeslut, alibiåkning mm mm. AIK var inte bra, de spelar inte som ett topplag. Ändå är vi chanslösa och om inte Hauken stått i mål hade det varit 1-5 minst.
Det finns bara en väg och det är stenhårt jobb i 60min!!
Skäms över gårdagen och ta er samman nu för faan!!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
+ulfberth+: Viktigt att hela laget är redo för match mot sportklubben. I går var det inte så.
Efter 3-1såg försöken att komma tillbaka halvhjärtade ut. Nästan så att sista 10 "spelades av". Har vi den här kollektiva inställningen framgent blir det inte många pinnar till.

Nä, nu lägger vi det här bakom oss och stutsar tillbaka.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
Obegripligt att man sätter Lavoie i samma kedja som Olofsson/Dahlén..
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
Slarvigt hafsigt och allmänt oreda. Lätt hänt efter spelare som vart borta. Ny Alex in i laget. Ge det nån match så kommer det sätta sig. Tillbaka på winningstreak .
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
erathoo: bänken/coacherna ska ha en rejäl slev kritik ikväll också. Spelet på isen såg slarvigt ut men två situationer reagerade jag på under match:

1, när vi har en avvaktande utvisning på en AIK-spelare och Lavoie kommer ut som 6:e man efter minst 20 sekunder. Amatörmässigt, ingen hade koll på att vi skulle in med en gubbe till.

2, bytet i boxplay i period 2. AIK glider upp till ett 4-2 läge då vi har bytt alla spelare förutom backarna. Det var flera situationer som var tveksamma kring bytena och vi hade lätt kunnat släppa in ett par kassar till.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
roger_sundsvall: Men nu har vi 3 raka hemmamatcher, och hemma har vi tagit poäng i varje match. Minst sex poäng ska vi ta av de här nio möjliga. Helst full pott!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
lagen under börja flåsa oss i nacken
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
Första perioden kändes rätt ok, men sedan var resten mer eller mindre skit. Trist att just denna match visades i min kanal. Fast vi brukar ju ha svårt mot jävla AIK, så man är knappast förvånad.

Visa var skåpet ska stå och krossa SSK nu för fan!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
Olle: .......sen kändes andra perioden väldigt skum i bytena, det kändes som om vi kom 'fel' hela tiden jmf med AIK.
De kom med friska spelare i anfall, och vi tvärtom typ.
Det slog an tonen typ i andra, och momentet tippade över rejält.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
Bragd-Birger:

Så sant, vi har liksom inget motmedel så fort ett lag ställer upp en spelare högt. Då är vi över. Oerhört viktig match nu på fredag mot klassiska SSK.

Vi måste framförallt spela bra igen!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
Usel match. Positionsspelet under all kritik, likaså tempot i uppspelen. Och tempot överlag. AIK lyckades få Timrå att spela gåhockey.

Molinder är ingen back, nej. Bara tänka om där.
Sen är det ett problem att så många forwards är offensivt iskalla. Zetterberg, JJ, Wedin...

Nu måste Freddan och övriga ledningen jävla upp ärmarna. Vi får inte dödas - i år igen - av hög forechecking.

Dock: AIK var bra också. En stor del av Timrås uselhet jobbade dom fram.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
Olle: håller med, fast i första perioden tyckte jag vi spelade oss ur ganska bra ändå. Dock kände man att AIK spelade 'på oss' liksom, dvs 1) checka högt , annars 2) stäng mittzon, eller till sist 3) köttmur ....
Sen fick dom utdelning och växte rejält i självförtroende och vi krympte mer om mer.
Sen hade vi ju chansen att vända, eftersom zebran ändå (ovantligtvis) dömde för många hakningar som gnaget ofta brukar komma undan med på hovet.
Men som sagt, uselt PP omintetgjorde den möjligheten.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
erathoo: passningsspelet överlag ser ju fullständigt bedrövligt ut. Det är klart att lag som AIK vågar checka med två spelare högt hela tiden, vi kan ju för fan inte ta oss ur egen zon ens när vi ohotat ska starta ett uppspel.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
Hälge: mmm, ger vibbar av fjolåret.
Måste börja jobba på grundspelet igen....
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
Olle: Förstår fortfarande inte vad Berglund har i PP och göra?
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
Åk hem och träna tredubbla pass i ”skitig blåställhockey”. Kvällens avslagna slarv vill vi inte se mer av.
Jobba jobba joooooobba!!!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
Olle: yes verkligen, sett ganska dåligt ut en längre tid tycker jag,
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
Olle: Holm har en jäkla bössa.
Funkar inte att gå på 90% tydligen 😕
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
Jag vet inte, men trots att vi fortsätter att ta poäng i de flesta matcherna så tycker jag att vi spelar sämre och sämre.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
erathoo: jag tänker att vi kanske hade haft en chans i den här matchen om vårt PP inte var en sån jävla styggelse.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
Och där MÅSTE Molinder ha spelat bort sin plats i laget. Förstår inte vad man ser i honom
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
Olle: Frukten av dåliga passningar?
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
AIK - Timrå IK 3-1
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
Skitnödigt i egen zon......igen.....nä detta går inte....
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
jå1: men AIK är kliniska i avsluten, inget jävla lallande där.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
Jävla skabbråttor - fy faaan! 🙁
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
jå1: Godnatt
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
AIK - Timrå IK 2-1
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
Rytter: Nu fick han näta iaf.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
Underbart! Lavoie dessutom. Kom igen nu, Timrå!!!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
Rytter: där fick han revanschera sig, Lavoie. Rätt kedja att få näta, med tanke på andraperioden.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
Olle: Mål osv .....
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
sargad: AIK insåg väl att vi är relativt oförmögna att få ut pucken ur egen zon om man bara sätter lite press på våra backar.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
Sputnik:

Man ser att han har kvalitet och kommer höja nivån rejält i laget, speciellt i offensiven, första bytet riktigt bra. Nära att bli målskytt direkt, missade pucken i bra skottläge i slottet. Levererade några fina pass och uppåkningar i första.

I andra har man inte sett till den kedjan så mycket förutom i några strö anfall. Men å andra sidan var Timrå riktigt dåliga i andra.

Det enda negativa är väl att det är den kedjan som varit inne på bägge baklängesmålen och fått ett par långa anfall mot sig.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
Svår match - vi ser ganska valpiga ut stundtals. Och överkreativa samt slarviga....
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
Olle: Hälften av matchen helt Ok. Hälften av matchen åks det på en skridsko. Det går inte. Mycket droppass bakom rygg o orejält agersnde framför målen.
Har för övrigt aldrig varit o sett Timrå AIK med så lite publik(AIK-klack).
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
The great one: Släpper kanterna i 2a. Helt hav av öppens is för AIK längs sargerna i mittzon.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
The great one: Håller med helt obegripligt att han spelar back lika menlöst som att se 22an som Forward
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
Olle: Kedjan med Lavoi & co är petigt ineffektiva.
Känns skitnödigt överjobbat...
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
TackaHauke.
Trenden är tydlig, vi blir sämre o sämre i positionsspelet i defensiven. Släpper till oerhört.

Har bara en fundering som jag funderat på länge. Varför i hela friden spela Molinder back!? Killen kan ju inte åka baklänges. Vad är tanken?
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
Sputnik: han har sett slö och förvirrad ut men man ser ju att det finns en antydan till spelgenialitet där någonstans.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-11-15
kulltorp: Utan Hauken hade det varit 0-5
Kommentera

1851054 · »