1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580477 inlägg · 6216 ämnen

Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10

1715315 · » Till forumet


Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10
Knylan: alltså tikkinens andra ASS där på öhrns kliniska balja var riktigt fin! Det är den som skapade hela läget!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10
Knylan: Timrå hade väl fram till ett par minuter noll skott mot mål enligt statistiken så jag gissar att sekretariatet kan ha haft det kämpigt. Arrangören hade uppvisning av sina ungdomslag i periodpaus 1 och 2. Det var kanske någon förälder som satt i sekretariatet och hade fokus på att knyta skridskor i paus.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10
Marklund står fortfarande bokförd för 1-0 igår förresten. Han stod visserligen framför mål men var det ens en styrning? Och även om det är en styrning så är Tikkinen ändå bara bokförd för andraassist, så något fel har ju begåtts. Först fick ju Boyce 3-0 målet också, han som inte ens var på isen.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10
El Maco: Det verkar vara något med just Almtuna borta, vi är lite av ett spöke för dem. Vi bröt någon hemmasvit för dem även vid vinsten i höstas då de inte gått poänglösa hemma sedan ganska långt tillbaka förra säsongen. Tre av fyra matcher förra säsongen slutade dessutom 3-0 i någon riktning, vi vann med det en gång hemma och en gång borta. Det är ändå lite anmärkningsvärt.
Kommentera


Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10
Rip Kirby: Vilka fantastiskt fina hockeymål från Rogers skolbok vi fick se igår. Det vore intressant att höra vad Roger sa i omklädningsrummet mellan första och andra perioden.
Kommentera


Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10
Härligt grabbar!
Till och med Molinder var bra :)
Fast han gjorde iofs inte bort sig förra matchen heller.

Tänk om vi kunde surfa på ett tag nu...
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10
Johan J: but of course
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10
Johan J: Jag var där mentalt! Rent fysiskt såg jag typ Växjö mot Brynäs på storbilds-tv på ett betonglager i Gävle! Smord av ett julbord i värsta cateringträsket med TIK-pinn i kavajslaget... Brinner bocken i afton, då har jag redan fixat en toppadvokat! Uhrra!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10
El Maco: Ikväll såg du ut som max 25 år El Maco!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10
Tre poäng i Uppsala ikväll.

Hade en bra känsla inför matchen efter den goda insatsen mot Bofors senast. Knappt ett skott på mål i första perioden i första perioden. Och lite oroligt i egen zon. Ändå en bra avslutning av den samma. Torstensson i Almtuna-kassen behövde egentligen bara göra en räddning. I andra perioden kom dock Timrå ut som ett helt nytt lag och la puckarna på mål. Det skulle visa sig ge resultat omgående. Tre mål inom loppet av fyra minuter och Almtuna var ett slaget lag. Stabil insats i försvaret av ett Timrå som kontrollerade tillställningen på isen. Roligt för Johan Mattsson att få hålla nollan. Han fick hjälp av hela laget i tredje perioden.

Fantastisk bra uppslutning på läktarna också en regnig torsdagkväll i början av December. Åter igen all heder till Rätta Virket som stöttar laget i vått och torrt. Ikväll fick RV stöd från tillresta supportrar från Stockholm.

Fick vibbar av sent nittiotal då Timrå var påväg uppåt. På isen bjöd spelarna på publikfriande ishockey och på läktarna satt en lamslagen hemmapublik djupt berörda av bortalagets passionerade supportrar som vann kampen mellan klackarna.

Sitter och undrar vad som hänt med Supporterklubben.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10
El Maco: hoppas klättringen fortsätter!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10
erathoo: Men så äre att klättra. Timrå kör inte med karbinhakar och säkerhetsbälten, vi friklättrar 😣
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10
Men det här var väl kul? Timrå spelar med trygghet och självförtroende. Helt annan resning än sist jag såg dem live, borta mot Karlskoga för en dryg månad sen. Som ett annat lag. Märktes på hur snabbt matchen var slut. Få avblåsningar, när Timrå erövrade puck i tredje transporterade man och höll puck istället för att slå till icing eller bara lägga ut. Klockan fick gå. Var halvvägs till Stockholm innan SHL-matcherna på sportradion tog slut.

Och vilket drag på bortastå. Full fart från första nedsläpp och hela vägen. Länge sedan jag haft så kul på en bortamatch.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10
Bragd-Birger: Japp, on the roll.
Tittar man åtta matcher bakåt så har vi 5 trepoängare, 1 tvåpoängare och 2 nollpoängare.
Så det ser verkligen ljusare ut. Sen tar det tid att klättra i tabellen, fortfarande bara på 11e plats.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10
Timrå is on a roll!
Feta plus för effektiviteten och kämpainsatsen! Den här aftonen vek man inte ner sig. Jävligt skönt att se Timrå bevaka en ledning på ett överlag bra sett.

Men, minus: kladdet i egen zon är stundtals parodiskt. Förutom att vi har ett par backar som verkar ha spela-fast-sig-fast-man-har-tid som fetisch måste hela laget kamma till sig. Gör er spelbara, båga ner lite djupare som forwards så slipper ni få pucken felvända med en motståndare i ryggen. Och: rejäla passar, på bladet!

Tycker att vi kom undan lite med blotta förskräckelsen, trots allt. Jävligt bra arbetat framför egen kasse, men med lite mer skärpa och flyt hos Almtuna hade det här kunnat sluta illa ändå.

Hursom, det förtar inte faktumet: hockey är en underbar sport!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10
söder över: Det går ner och det går upp....

Hockey är en bipolär sport.
Iaf rödvit IS-hockey.


Skönt att slippa hörnhockey och uppleva spel.

Framtiden kanske är ljus ändå. Livet efter jul kan bli spännande.


Klassiska Timrå november är över.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10
Längesen man smakade på ordet... Stabilt.
Stabilt, sa Bull.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10
Det är tack vare eller snarare pga matcher som denna som jag blir så tjurig när killarna inte levererar.

VitRödahockeygudar!

Alla är fuckingbäst ikväll och klacken är sötast av alla!!!



Noterar att kommentatorerna öser beröm över Elias Pettersson.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10
Alltså...

Det blev jävligt bra när man tog puckarna till mål isst ner i sarghörnen...

Vi var super vassa ett tag...

Jag är lite nervös ännu dock...

Almtuna lägger konsekvent in puckarna ganska lågt på Mattsson som omöjligt kan nypa puckarna. Han behöver bli bättre på vart han styr pucken på dessa skott. När Almtunas spelare börjar ta jobbet i vårat slott så blir det svårt. Man kan hoppas att dom inte gör så.

I övrigt kanske vi gör våran bästa period hittills iår här...

Vi ser jävligt homogena ut och alla bidrar med en dimension i spelet. Mycket underhållande!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10
JOHAN MATTSON VÄGGEN !
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10
Almtuna IS - Timrå IK 0-3
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10
Hahaha...vad faen är detta? Plötsligt blev Molinder Skuggan Nillson, och Timrå blev effektiva. Två saker jag inte förväntade mig på förhud.

Fortsätt köra Timrå! Häng dom högt!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10
Och Berglund lägger in den i andra krysset!!!!!


Vad fan händer!!!!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10
söder över: Jippii!! 3-0
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10
söder över: nu är Tikkinen och Molinder ena jävla hockeygudar!!!!!!

Rakt upp i sista maskan av Öhrn!!!!


Gööööööööööött
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10
Almtuna IS - Timrå IK 0-1
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10
Det händer inte ofta men...

Fan vilken fin ASS av Molinder! Linkan klass på den! Inge ens Tikkinen kunde bomma där!

Då vet man att assisten är bra!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10
söder över: Grymt jobb ni Röd/vita supportrar på plats, TOTAL dominans i klackkampen. Måste vara grymt skönt för boysen på isen: FORZA FORZA
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10
Jag tycker vi spelar helt ok men pucken måste till målet med... Vi kan alltid försöka chocka Uppsala i inledningen av andra med att skjuta pucken... På mål... Almtunas mål!!!!

Det är mitt heta tips...
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10
söder över: minst 50 pers i klacken. Bara målen som fattas!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10
Jag hör Kom igen Timrå! på tv:n

Bra där!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10
Almtuna IS - Timrå IK 0-0
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10
Jockz: Nu har jag bestämt mig och tänker åka dit! Hoppas fler dyker upp ikväll!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10
Tjalle:
Så sant.
Lutar väl åt, om allt är som vanligt, en klar förlust ikväll.
Följt av orgier i pessimistiska kommentarer, i veckor.

Eller så inte!! :)
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10
Herminator: Hä bar å åk å inge annat.... å de ge resultat!
Har julfest på byrån annars hade man glidit upp.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10
Bigthelin: Hä ä ba å åk
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10
Bigthelin: Ååååååååk!!!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10
El Maco: Kul att det kommer några! Jag sitter här på jobbet i Södertälje och funderar på om jag ska åka dit när jag slutat!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10
Tjalle: det är klart att det går åt helvete! Men jag är pepp fram till nedsläpp ändå jag. Vi ses i hallen!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10
Och jag med familj kommer. Pesimistrealist...när tog TIK senast chansen att få häng när den gavs?
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10
Dramatisk rubrik, dock inga större nyheter. Bra med Fernholm på g dock.

Bra att Albin Carlson blir kvar också. Ständigt utlånad, kontraktet med Modo går ut i vår. Skulle inte protestera om han ingår i vår trupp från start nästa säsong, han har trots allt varit senior i två år nu.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10
Knylan: El Maco ska dit. Kongo ska dit. Johan J ska dit. RV ska dit. Kom dit alla som kan. Nu hjälper vi laget och firar när vi klättrar. RV-gänget ska vidare till Malmö och Panternmatchen på lördag. Tänk om vi får tabellrunka med sex av sex på kommande två omgångar? Det är fan möjligt. Nu kör vi!
Kommentera

Almtuna IS - Timrå IK 2015-12-10
Tre poäng imorrn sen ser vi till att vara ikapp Pantern poängmässigt på lördag. Det är dags nu. Nu måste vi börja klättra, vi har två matcher mindre spelade än många.
Kommentera

1715315 · »