1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613933 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
250kg kärlek: Det är Gurras artikel.

Själv intalar jag mig att "It´s not over until the fat lady sings!" men inte ens jag tror på det längre..... men men...... större under har ju skett.

erathoo: Du missade det uppenbara:

MoDo - Klotterplanket

Simmalugnt: "Skicka dit era mammor, döttrar, systrar, flickvänner, fruar, mormödrar, farmödrar, tackor, ston och liknande."

Tycker att det spårar ut lite på slutet där. Tror inte att "tackor, ston och liknande" tilltalar Bagarn på ett positivt sätt. ;)

För övrigt så tycker jag att alla som kan ska gå på O´Learys i Timrå så mycket det bara går. Har hört att det inte går så bra för dom.

Jag tycker att det är åt helvete att man värvar spelare från andra elitserieklubbar mitt under brinnande säsong!!!

erathoo: Här får du en till Modo, Swedbank Arena = Bankakuten.

Simmalugnt: Det var ju lite ironi i det där inlägget. Jag var dock inte irriterad på Bagarn utan på sportexpressen som går ut med ett "rykte" mitt i brinnande säsong. Vilket får mitt huvud att brinna. Och för att försvara mig ännu mer så tycker jag inte att någon person som vill gå från Timrå till HV har alla hästar hemma i hagen. Vart har det utvecklats mest talanger t.ex? Som någon annan sa så är ju trots allt Bagarn i sin bästa ålder för utveckling. Dock så är det här ett så kallat rykte, men vi får väl se efter säsongen hur det blir. Jag ger dock alla som tog illa upp av mitt inlägg grova ursäkter, inte med min mening.

jo, hur är det med öknamnen till arenorna, jag kan några tror jag:

TIK = proppskåpet
BIF = Tablettasken
FBK = Kaffekvarnen
LHC = chokladfabriken

.....sen blev det stopp... :-)

mikenomad: Oscar Andersson, forward född -88. Kan bli det nya brödraparet, Erik o Oscar!

mikenomad: Jodå hade tänkt spana på Oscar Andersson när Almtuna mött Troja, men missat just den matchen. Han är dessutom Högerskytt om jag inte minns fel.

Ambroo: Du har ju självskrivit att han körde snabbare än förväntat.

Jag ser gärna att någon junios får kontrakt till nästa säsong, om vi i framtiden står inför något liknanden (lär ju med all säkerhet hända) där vi riskerar att tappa halva laget, så lär ju egna duktiga produkter vara de första som skriver på nytt kontrakt.

Vilka junisar kan vara aktuell för kontrakt inför nästa säsong tro? Sean Michel Sunnqvist (han räknar vi som egen produkt va?) - vilka fler?

Yellowcard: Dom har väl ytterligare en brorsa som gjort bra ifrån sig i Troja vill jag minnas. Läge att agera där Linkan?

Simmalugnt: hehe klockrent=) Hoppas på den yngre då - Erik har potential att bli minst lika bra som Johan tycker jag.

Simmalugnt: Erik lär vi få behålla och får han en hel säsong så blir han jääteviktig har jag på känn!

Simmalugnt: Ha ha ha...:-)

Yellowcard:

Ähh de är väl inte sammanväxta vid midjan.

De heter Andersson, inte Sedin.

jonmannen:

Ja för fan, ställ upp nu!

Skicka dit era mammor, döttrar, systrar, flickvänner, fruar, mormödrar, farmödrar, tackor, ston och liknande.

jonmannen: så ruskigt störigt att tappa bagarn.. Då lär ju bagarna den yngre också lämna inom sin tid..

mikenomad: "Inget som håller mig fast här".... Upprop till samtliga Sundsvalls/Timrås kvinnor. Raggningsuppdrag delux! Snärj karln och ge honom en anledning att aldrig lämna stan! VVV-for the win!

250kg kärlek: Håller med, jag kan också leva med det valet av klubb. Känns naturligt att han som smålänning väljer HV. Självklart ser jag helst att han stannar och jag tycker TIK ska sträcka sig långt i förhandlingarna om den chansen finns...

timra_ik: nåja, för en kille som är född och uppvuxen i småland vore det ganska konstigt om det inte funnits en "pojkdröm" om att få spela hockey i HV, så jag tycker det är helt självklart med sånna funderingar hos vår gode Bagare.

men synd vore det eftersom han är i sin bästa utvecklingsålder, jag hade hoppats att han skulle bli för Timrå vad Davidsson är för HV.

Bagarn har varit förlorad ett bra tag. Bara önska honom lycka till. En av mina personliga favoriter i Timråtröjan. När han började spela sin hockey igen (i år tog det väl till omgång 33-34, typ, innan han visade varför jag gillar killen).

Nåja, jag ser hellre att han spelar i HV än att han drar på sig en Frölundatröja.

ST har också upptäckt Expressens artikel. Den här gången stämmer nog mediernas spridning av nyheten.

Simmalugnt: Visst kan det hända mkt men jag tror nog detta stämmer. Kan inte säga att jag klandrar honom heller. Bagarn har som så många andra fått sitt genombrott här och har haft fina år i klubben men han är smålänning och HV har säkert varit klubben i hans hjärta när han växte upp. Måste vara en bra möjlighet att dels få flytta till hemtrakterna igen och samtidigt få chansen i ett av Sveriges bästa lag.

Men ett tungt tapp för oss såklart även om jag är övertygad om att detta inte kommer som en blixt från klar himmel för Linkan o co. Lite Sanny-dignitet på det här tappet faktiskt. Massflykt i övrigt hotar ju dessutom och rejäla krafttag kommer att krävas av TIK:s ledning framöver. Lite upp till bevis så nu gäller det att mina farhågor om obalans inom ledningen (TJ v Linkan/Robban) kommer på skam. Framtiden känns osäker för TIK.

Allt är mao som vanligt för en ärrad TIK-supporter. Det lär nog bli bra i slutändan iaf...hoppas måste man ju.

timra_ik:

Men tagga ner.

Det är ingenting bekräftat än så länge.

Det kan hända mycket än.

Det är någonting som inte riktigt går runt i den pojkens huvud. Kan inte ha alla hästar hemma i hästhagen iallafall. Vem vill gå ifrån gröna och sköna Timrå till gult är fult HV71! Huvudet mitt håller på att sprängas när jag tänker på det. Särskilt när den där jävla, ursäkta mitt språk, idiotiska presskåren som kallas sportexpressen går ut med!? Dom tänker inte på Timrå och att det är mitt i säsongen? Dumvristiga jävla ankor! Brevbomb till sportexpressen, någon på?

zita: Hur fan kan man ha som dröm att spela för HV71!? Detta låter så dumt att det måste vara ett skämt!=P

Bissett19: Jo så är det nog men bara muntligt än så länge, han kanske kommer på andra tankar när Timrå tar SMguldet i år *L*

Bissett19: helvete om vi förlorar bagarn till de där jävla smålandspacket :s

Simmalugnt:Tycker det var en roande Fredagskväll i BIF-boken.

Enligt Expressen tappar ni J.Andersson till Hv,kanske inte var ngn nyhet iofs.

Simmalugnt: Ja det är helt otroligt vad vissa där är dåliga förlorare,jag skrev det i deras gb igår em,ojoj vilket liv det blev,men det är bara att strunta i
timrå krossade brynäs det kan ingen säga nåt annat om.

Snoop:

Så förvånar det mig att det är sådan upprördhet över våran 3-poängsglädje i Brynäsboken fortfarande.

Men de börjar väl känna pressen. Det går i längden inte att leva på en spelare, det trodde jag att det hade lärt sig efter förra säsongen.

Förövrigt så är omröstningen som att välja mellan, klamydia, gonorré, syfilis och kondylom. Vem som är vem får ni räkna ut själv.

Nu är det dags att mala ner nästa kaffegäng!

Olle: Ja att få ha Wandell nästa säsong också skulle inte va helt fel :) Nej nu äre dax att hoppa ner i lopplådan natti natti tikare.

Snoop: Hoppas verkligen att han kommer tillbaka efter campen i dallas nästa säsong. Annars bäst för honom att avsluta denna säsong riktigt starkt om han ska ha en suck där borta.

Knylan:

"Nubben" med familj sover nog gott i Billdal strax söder om Göteborg. En fin bostad och där till fina miljoner att använda till nyförvärv i den nya föreningen. Helt okej för mig, då "Nubben" är en duktig man. Inte fan ska han behöva ägna Timrå IK någon tanke, då vi sköter dessa jävligt bra utan dennes hjälp. Fadderbarn, vad är detta? Har liksom ingen som helst koll. Lyssnar som bäst på musik som ingen sambo fattar ett skit utav, men jag är la van från förr...

Jag lider med Kent Nubb i den oerhörda situation han hamnat i, när hans spjutkompetens verkligen sätts på prov. Vad gör man när man har 78 miljarder kronor att lägga på vad som helst? Han kan väl skaffa ett fadderbarn istället? Då gör man ju åtminstone någon form av nytta.

Vet inte om alla sett detta men hockeyligans webb tv har gjort ett 7:38 minuter långt repotage om vårat kap Tom Wandell.

jens_88: Och lander åkte ur efter sin 29:e plats.

Blizzard: Mm läste det precis med... Läste även om Draften... Hedman har fallit en placering och är nu tvåa... Tavares etta och Päärjärvi är trea nu..

Blizzard: Hm, trippel post av mig. Men nu fick jag svaret :)

"Det är genom Kent Norberg, general manager i Frölunda, som den ryske landslagsmannen har hamnat i Frölunda. Anledningen är att han vill fortsätta att utvecklas och testa på hur det är att spela utanför Ryssland."

Från www.frolundaindians.com

Blizzard:....Eller vem värvar åt Junior lagen?

Yellowcard: Artistkontrakt har väl inte med nationalitet att göra? Utan skattesatser?

lincoln: Ligger nåt i det du säger, faktiskt.

Blizzard: Keb, eller vad han heter är en av de bästa krönikörer jag läst. En riktig Hedersman.
Han lyckas alltid kombinera sin kärlek till favoritlaget (Brynäs) med en enorm integritet, respekt för duktiga motståndare, realistisk syn och mycket hjärta.

Nämn en annan krönikör som kan visa hur mycket han älskar sitt hemmalag samtidigt som han okritiskt hyllar duktiga motståndare?

RESPEKT!!!

jens_88: jag tycker ju att man ska stå för sin åsikt och inte vela hela tiden . Själv har jag ju tex. 2 dagar innan säsongen började tippat Timrå på plats 6.

mikenomad: Jag har nog missuppfattat det... Men det skrivs så mycket skit så fort Timrå dyker upp i hans krönika så antog att alla har ett innerst hat emot han... Antar jag har fel.

Och vem som helst kan ju få ändra åsikt? Inte så konstigt som det sett ut hittills iår att tippa Timrå i botten.. Och sedan så såg han igår att "Den röda maskinen" väckts till liv och ändra sin åsikt. Tycker ej det är nå fel med det

jens_88: Nu har du nog missuppfattat det hela, jag hatar inte alls Nyström. Hatar ingen journalist öht...tycker möjligtvis mindre bra om det vissa skriver. I Nyströms fall har jag t.o.m lagt min röst på honom härintill.

Dock tycker jag att han påfallande ofta svänger i sina åsikter.

...Tänk om man fick byta ut Brynäs mot Leksand.....Härlig klack match :)

Yellowcard:
fat bastard har tjatat om canadicker hela hösten, nu förstår jag varför !

Ny energi i laget, betydelsen på och utanför is är för mig så tydlig!

I går såg jag nya TIK låt detta fortsätta !!!!

« · 1116330 · »