1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580566 inlägg · 6216 ämnen

Apropå nånting...

« · 1821401 · » Till forumet


Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND:

Jag är med på segertåget. Men sammanslagningen lär inte bli av på nytt. Klubbarna trular väl vidare på var för sig i skymundan av hockeyeliten. Nastrovje = Skål på ryska, antar jag. Nastrovje från Kirseberg! 🍻 Så här på påskaftonen och allting. Cheers mate!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Det är bättre vi slås ihop med BOOBS...
Jag säj int mer...
Du vet vad..
Nastrovje rabben 🍹
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
El Maco:

Ett mycket bra förslag. Bobbarna bryr sig väl just inte om hockey över huvud taget. Med undantag då av att "hata Timjå"...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nu när bobbarna kippar efter luft på allvar tycker jag vi på riktigt ska fundera på om inte distriktets damlag ska vara en del av Timrå IK. Det är inte säkert det går plus första året men nog finns det en potential. Och det är en pusselbit som fattas i vår klubb. Bobbarnas lilla publik bryr sig ju inte ett dugg om laget. Är övertygad om att publiken dubblas av sig själv om de kommer till oss och det går att göra något bra av det kommersiellt också.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
jå1:

Antagligen ännu kämpigare om man lägger ihop det sportsliga med det ekonomiska. : )
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Boobs har det lika kämpigt som oss.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Det är bara saldot hos kronofogden, finns även en siffra med minus framför på skattekontot.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Icetea:
I så fall har det inte registrerats än.
Från fogden idag:

Skuldsaldot för 889200-5870 är idag 1 831 427 kr. Skulderna består av:
Skatteskuld, 1 831 427 kronor.

Finns även ett betalningsföreläggande.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nu har man 123 000 besökare på sin profil. Helt jävla otroligt. På den nya profilbilden står jag och gosar med Staffan Tapper bakom Lennart Johanssons pokal. Besökte MFF-museet i dag. Det var helt fantastiskt! 🙂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
EArk: "vattenbärare som Anton Wedin och Mattias Nilsson"...vad menas med det?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
I dag tänker man på hockey och fotboll. Livet måste gå vidare som vanligt. Låt inte idioterna vinna!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: Nubben har pratat med Söderström och dom vet var dom har varandra.
Kommer bygga laget på samma sätt, ungt och svenskt. Kommer byta ut ca 8 spelare.
Så här kommenterar han olika namn:
Anton Wedin:
"Han ska vi ha kvar (skratt). Jag gillar honom och ser gärna att han stannar, men han kan eventuellt lämna."
Mattias Nilsson:
"Eftersom att Leksand åkte ur kan det bli dem. Men jag vet inte faktiskt. Jag skulle tro att han återvänder dit."
Maksims Ponomarenko:
"Han är inte klar, men finns med i bilden."
Lukas Zetterberg:
"Han finns det intresse för, men det är inte skrivet i sten. Han vill spela klart med Västerås och det har vi förståelse för."
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Någon som vill dela med sig? Verkar vara en spännande läsning
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Idag tänker vi inte på hockey. Idag tänker vi på dom som miste livet igår i Stockholm och deras anhöriga! Respekt!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jämtlandsfil:
Och Peace Stockholm/Sweden förstås.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
FH - avdammad:
Synd att J20 åkte ut tidigt i SM-slutspelet. MoDo och Timrå var kanske de två vassaste lagen där, vilket man bör komma ihåg såhär i efterhand. Målvaktsspelet avgjorde enl. min mening (Brattström ok men Modokeepern stod på huvve ordentligt).
Vi har bra grogrund, men absolut, tunga seniorer måste till.

Sen tänker jag också, Örn, Ludde, Wedin. Dom lirade ju som ynglingar SHL med den äran way back. Håller vi att på att snubbla bort den generationen? Inte bra, och varför?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Herminator: Jag var på väg ner till Stockholm med tåg. Vi kom inte längre än Gävle. Där blev tåget stoppat och jag lyckades hoppa på ett norrgående tåg.

Så fruktansvärt det som har inträffat. Tankarna går till de drabbade och deras anhöriga.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Herminator: 15 min promenad + 20 min väntan + 15 min båt + 50 min promenad + 10 min väntan + 8 min bilåkning. Sedan var man hemma från jobbet. Inte helt vanlig fredag em.
Måste kunna få tag på snubben/snubbarna som körde lastbilen. Kan rimligen inte gjort allt det där och gå obemärkt därifrån? Konstigt säger jag.

Hardegård, det låter ju bra!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Modano: Plötsligt känns inte hockey eller Timrå IKs problem så viktiga. Tankarna går till de som drabbats av den fega attacken på Drottninggatan.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
El Maco:

Det var ju för väl. Man vill inte mista en sann TIK-are. Även här i Malmö råder ökad beredskap. Polisen patrullerar omkring här på Malmö C. Sitter här på O'Learys och laddar upp med en svindyr Staropramen - 95 kr för 60 cl - skandal! Vi ska senare se Jonas Gardell uppträda på Malmö Live. Missar därmed MIF vs HV. 🙁 Dessutom lär väl terroridioterna vara böghatare varpå hela Malmö Live sprängs i luften. Med DJ Hemp och Magdalena däri. Så om det inte kommer några fler inlägg från min sida kan ni bara andas ut, känna lättnad och veta vad det beror på...

Hoppas att Du kan ta Dig hem till fredagsmyset snart, Senor El Maco! 😐
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JobbaPuck: Vore förödande om Wedin försvann. Förstår att han är lite besviken över den roll han fick ifjol. Var definitivt värd mer speltid.
Forsberg jäkelns fel! Liknande året innan då Öhrn fick begränsat med speltid. Och se när han stack o fick mer förtroende hur han utvecklades positivt.
Bara hoppas det blir klart med ny tränare och att Wedin kanske känner att om han presterar bra får mer speltid än vad fallet var med Forsberg!
Läget är skarpt!!! Nyheter nu Nubben!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: allt väl men sitter avspärrad/inspärrad på jobbet.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Terrordåd i Stockholm. Jag är inte det minsta förvånad. Det var bara en tidsfråga. Är ni oskadda, El Maco & Co?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Herminator: Det ska kastas skit när ni inte inser att det blir div 1 hockey inom en snar framtid. Ingen annan som öppnar käften fortsätt stå och nig för Nubbens alla fantastiska byggen (stora starka spelare utan handväska) Herminator du ser vad många plus du får när du nämnde Haggan Crippelina bara två av alla lyckade värvningar 13 plus du får ett av mig också 14 nu. Glömde några go bitar Stene ohre lilla berglund jänkarn mfl världsklass värvningar och backar som skjuter så sargen gått sönder gång på gång måste firas SKÅL !
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Håller med Laken. Värst vad okontrollerat hysteriska ni är härinne. Det allmänna intrycket när det slutsummerades var att vi i stort sett levde på Elias och Dahlén och ingen kan väl vara förvånad över att de drar liksom Matsson som det talats om länge. Jens Westin och Mattias Nilsson är habila allsvenska backar, men inget mer. Övriga kan jag också se lämna utan att det ska vara någon katastrof. Tränarfrågan är nyckeln till mycket och den hoppas jag blir löst snabbt. Om vi ska ha kvar ryktet som en klubb som utvecklar spelare och därmed kan locka till oss talanger så behöver vi ett bra tränarnamn som ligger i linje med detta. Som sagt ingen anledning till oro än som jag ser det. Till skillnad mot många andra så tror jag att Nubben fixar det här. Därmed inte sagt att jag kan förstå en del personers oro härinne. Förutom Modano då som verkar total befriad från känslokontroll och dessutom aldrig kommer med någon konstruktivt. Han är som en gammal skivspelare som fastnat i ett spår. Till slut så lyssnar man inte längre.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Wedin kommer att explodera med förtroende och i rätt roll. Han har så mycket i sig som bara väntar på att förlösas. Nubben får allt vara len i orden här. Vill inte se Wedda göra 35-40 poäng i Tingsryd.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
ersson: Fanns väl bara en poängkung igår som blev klar för en klubb norr om Härnta men söder om Umeå?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sansa er, spelare kommer och går - så har det alltid varit. Ja, några stjärnor lämnar men vi har inte en aning om hur det påverkar laget som helhet. Några andra kanske tar ett steg fram. Se sedan Zlatan lämnade landslaget...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Ser gärna att Wedin blir kvar, men självklart ska Nubben INTE gräva extra i börsen för att lösa det.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
erathoo: Som framgångsrikt lag måste man ha en kärna av stöttespelare, spelare som har varit ett par säsonger som är en grund för vad laget står för. Wedin är en sån spelare och nu får Nubben allt se till att gräva i börsen och ge grabben vad han är värd både i lön och roll. Samtidigt kunde man ju läsa mellan raderna i nån intervju att Nubben inte var nöjd med hur Forsberg format laget och gett vissa spelare fel roller Lex Wedin. Så det blir nog extra viktigt att Nubben skakar fram en tränare snart så att spelarna vet vad man får också.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
lungan:Han måste ha blivit erbjuden en rejäl löneförhöjning, Agera Nubben!!!!1
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Otto1:

Men det var väl då själva fan. Detta blir bara värre och värre... 🙁
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
KniveN: Av bilden att döma handlar artikeln om vår allas Anton Wedin!

Hans som gav allt i varje match men som knappt lyftes fram av dåvarande tränare.

Här har vi en karaktärsspelare som Timrå inte har råd att förlora. Att se honom i ett annat HA lag skulle kännas!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Wedin
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
luffaren: Vem?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
luffaren:

Vem är det där, en norrman?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
luffaren: Vid tänkt större roll (två första kedjorna) så låter det som att han blir kvar.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kan föreningen kommunicera, är skulden betald eller inte?

Spelarflykten har startat, vart ska detta sluta?

Redan borta:
Jens Westin
Elias Pettersson

Troligtvis borta:
Johan Mattsson
Mattias Nilsson
Didrik Strömberg, (sitter på kontrakt men har säkerligen klausuler.)
Jonathan Dahlén
Jens Lööke

Kommer det bli någon publikfavorit kvar överhuvudtaget?

Vad är planen?

Produkten Timrå IK känns sjukt beige just nu!
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
Och den glada nyheten blev mitt inlägg nr 5 500 - lika många till åskådarantalet som innebar "lapp på luckan" i Timrå Isstadion på 1990-talet - fanfar! : )
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Timrå ligger på plats 42 i Publikbarometern 2017, enligt SVT. Vi har klättrat upp sju pinnhål sedan förra mätningen. Alltid något, sa fan! 🙂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Modano: Det är ju du som lever kvar i det gamla. Kommer alltid dragande med Tant Hagos och Crippelina som inte var roligt ens första gången du skrev det.
Kom med ett konkret förslag på nya tränare i stället för att kasta skit som en dyngspridare om våren.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Modano: Är du nöjd med Luddes säsong?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Timråit H-sand: Får inte Ludde nytt kontrakt och menlösa nollorna Boyes knähunden Berglund får det ja då kan de fara åt helvete . Ludde en av få spelare som kan spela fysiskt men Nubbens polare Challe vågar inte Nubben gå emot obegripligt hur jävla inavlat denna förening måste vara spyr på skiten. Klart som fan att det bär raka vägen mot div 1 med en sportchef som inte haft ett rätt på 10 -15 år. Frölunda såg tidigt att det här blir Allsvenskt spel om tok fan blir kvar här för länge. Men här lever idioterna på gamla minnen tror att tiden stått stilla.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Timråit H-sand: Tyvärr verkar det som vi nu symboliserar påsk och då närmare bestämt 'stilla veckan' och i synnerhet dymmelonsdagen som nu lägger sordin på stämningen.
Kan det bli en uppståndelse? Tja, det får tiden visa.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JobbaPuck: Ja det ser tufft ut. Läget är verkligen skarpt nu.
Verkar ju stämma i alla fall med att en privatsponsor ska beta av kronofogdskulden och det är ju bra det. Sen måste nog man ändå börja få bukt på ekonomin och få till bättre avtal.
På spelarfronten är det inte så positivt för närvarande. Mattsson försvinner med största säkerhet och där blir Brattström ersättare och troligen kommer Åkerlund in vad jag förstår.
Baksidan tappar ju Jens Westin och verkar kunna tappa Mattias Nilsson också. Får väl hoppas på nåt starkt förvärv på baksidan men det vete sjutton hur det blir. Calle Själin bör kunna tampas och han såg ju ganska bra ut trots sin ungdom.
Framåt så är ju som väntat Elias då förlorad( även om han nog skulle behövt ett år till i allsvenskan). Dahlen försvinner ( hoppas NHL/AHL hellre är dyng Växjö) och Lööke verkar det bli AHL vad jag hört.
Kalte, Steene och Ludde Nilsson verkar inte få nya kontrakt. Synd på Ludde i så fall. Kanske inte hade sin bästa säsong men en av få som gör skitjobbet framför kassen i alla fall.
Johan Johnsson måste bara stanna annars ser det verkligen illa ut. Lill Challe blir tror jag kvar och Boyce har jag gärna också kvar trots lite halvtung säsong.
Sen tränarbiten. Är nog det viktigaste av allt. En bra tränare är guld värd och kan nog trots klent material få till ett slagkraftigt lag förhoppningsvis.
Men än så länge hopar sig frågorna. Och det bör nog helst börja hända nåt i nyhetsvärde ganska snart nu innan hela tågdilligensen lämnar Timrå station!!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Herminator: Du lever kvar i det gamla ta in tant hagos crippelina som fys tränare på det också hahahahaha HEJA HEJA HEJA
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Knylan: Man har alltså hittat pant-gömman som finnarna lämnade efter sig? Vi letar fortfarande efter Dicks och Rittos burk-gömma ;-)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Frölunda lär krossa Brynäs igen. Kanon!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JobbaPuck: Vem?
Kommentera

« · 1821401 · »