1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577969 inlägg · 6216 ämnen

Apropå nånting...

« · 1900909 · » Till forumet


Sv: Apropå nånting...
Aftonbladet skriver idag om Leksand: Den gångna säsongen strandade i hockeyallsvenska finalen efter att Mora varit starkare.
Jag trodde det var Timrå som var starkare i finalen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hubbenorlen: Ja det faktum att Nubben och Freddan bygger laget tillsammans känns tryggt. Vi kommer inte att vara flashigga men vi kommer att vara ett LAG (i år igen). Hållander och JackeO kliver upp en serie men samtidigt blir de ett år äldre så där är jag grymt nyfiken att se hur det går. Jag tippar att minst en av dem kommer ta en ledande roll i våra topp 2 kedjor.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Perreman: Skrev på Twitter om att det borde läggas upp en nyhet, där jag taggade både Timrå och vår vice ordförande. Det skulle fixas blev svaret :)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Bigthelin: Ja om Färjestad kan ha en artikel på Hockeysverige.se angående storvinst på ca 3 miljoner så bör Timrå försöka marknadsföra sig bättre med den delen. Om 3 miljoner räknas som storvinst i media så har vi i så fall gjort en fantastisk brakvinst vilket Timrå borde stå och vifta frenetiskt om lite här och var.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Håller med!
Visst att man vill berätta först på årsmötet, men sen skulle väl en artikel på hemsidan med alla nyckeltal kunnat vara på sin plats. Är ju trots allt en väldigt god nyhet detta!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
dr-nix: Tror nog Puckat syftar på att gå ut med detta på hemsidan och så vidare. Alla hade ju kanske inte möjlighet att vara på plats i årsmötet eller så har man inte plus på ST och har kunnat följa det där.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
luffaren: jo jag vet och det var det mötet jag syftade på (och faktumet att som jag minns det så har man iaf. de senaste åren hänvisat till årsmötet vad gäller resultatet budgetmässigt)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
dr-nix: Det gjorde dom på mötet igår
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: brukar man inte avslöja detta (hur det har gått budgetmässigt) under årsmötet varje år?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
När tänkte Timrå gå ut med att man gick över 7 milj. i vinst?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Perreman: Roligt att Freddan är väldigt aktiv i värvningarna. Han verkar även ha gjort ett väldigt bra intryck på våra nyförvärv.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Om det inte kommit upp tidigare, lite läsning om Niklas Svedberg
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Ikväll är det årsmöte vilket väl innebär att man ska redovisa årets ekonomiska resultat.
Som ordförande sa i ST här om veckan: Är bara en fråga om hur många miljoner vi gick med vinst i år.

Så jävla skönt att gå och vänta på goda siffror efter att ha upplevt de röda åren med rejäla stålbad. Men vi hade Nordlander som kapten i stormiga vatten och därför står vi här idag. Evig tacksamhet till den mannen!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
... Så slås jag då och då av tanken att det är Växjö, regerande mästarna, vi ska gå och se i NHK i första hemmamatchen, inte Oskarshamn, Pantern eller Tingsryd. Fan. Vi är tillbaka.
Det känns fortfarande helt overkligt!
Timrå-Växjö, Timrå-Frölunda, Timrå-Djurgården, Timrå-Brynäs osv...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kongo: Det ena utesluter aldrig det andra. Tycker definitivt Timrå skulle behöva lite nyansering även i ljus och ljuddelen..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DansbandsWolf: Har bott några år i Nordamerika och hunnit se NHL-ishockey i några olika arenor.

Visst är det roligt med ett påkostat intro och kanske lockar upplevelsen någon marginalåskådare men ljudkulissen skapas av publiken och inte av ett par projektorer och starka högtalare. För mig är det främst spelet som väcker intresse så att bygga det sportsliga först är viktigare för mig.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DansbandsWolf: Jaja nog för att ni kommer stoltsera med bästa hockeydiscot och att du är ett hockeyorakel, sluta spoila tabellen i förväg bara.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DansbandsWolf: Luleå...hugg och slå......Luleå hugg och slå.........
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DansbandsWolf:
Jag svarade på ett inlägg om staty över Lillstrimma, inte Luleås "arenaupplevelse". Den blir säkert fin men vi kommer höras mest.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: På tal om bitter så luktar krönikan "int är ja bitter och avundsjuk på Luleå".
Luleå light är det vad vi ser på videon?
Ja är ni nöjda med att åka in på isen genom ett partytält och 4 engångsgrillar så visst fortsätt med det men att bittert dissa andra lags försök till att öka arenaupplevelsen i dessa publiktappstider känns som lillebrorskomplex delux.
Märks att ni varit borta från högsta seien ett bra tag men välkommen tillbaka men med eran roster blir det nog ni och Mora som kvalar.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
nils: Ta en bitter och dra åt helvete. Det här är SHL, inte kindergarten för Umeåveganer.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kongo: jag är kluven till det, vi snackar trots allt om ett rattfyllo men det är väl essensen av det hela med en äkta Timråbo.
alkohol och idrott i symbios.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
”KRÖNIKA: EN STARK SUPPORTERKULTUR ELLER LULEÅ LIGHT?

Sedan ett antal år har Timrå IK en strategi med huvudprincipen att utveckla unga svenska spelare. Strategin bygger på Timrå IK:s förutsättningar; klubben har en begränsad ekonomisk resurs som också innebär att oetablerade spelare har större möjlighet att få en större roll, man har ett attraktivt hockeygymnasium och föreningen har ett starkt sportsligt kunnande. Målet med strategin är att föreningen ska vara så framgångsrik som möjligt. TIK har systematiskt och målmedvetet följt sin strategi, vilket också lett till sportslig framgång.

På samma sätt går det att arbeta med publik- och upplevelsemässiga frågor där man får se till vilka förutsättningar Timrå IK har, och vilket eller vilka mål man vill ha. TIK har som bekant en begränsad ekonomisk resurs och styrkor såsom en stark tradition med en supporterkultur som är i en mycket positiv utveckling. Den begränsade ekonomiska resursen innebär att Timrå IK sannolikt inte kommer att kunna vara ledande på investeringar i teknisk utrustning likt NHL eller svenska klubbar som exempelvis Luleå och Växjö. Denna begränsning kan dock visa sig vara Timrå IK:s lycka, genom att en teknisk show missgynnar och kan tränga undan supporterkulturen. Istället för att vara show-mässigt sämre än Luleå och Växjö kan Timrå välja en annan väg, baserat på styrkan i supporterkulturen med ett kokande Västra stå som den självklara spjutspetsen. Luleå investerar dyrt i ljus- och ljudeffekter, Timrå kan med enkla medel prioritera att arbeta med förutsättningarna för klacken och att gynna supporterkulturens utveckling. LHF får gärna bli bäst på ljus om TIK:s redan grymma klack blir ännu bättre, och rent upplevelsemässigt ser vi definitivt hellre ett supporteranordnat tifo i Medelpad än världens bästa(?) ljusshow i Norrbotten. #timraik

VSRED”
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Om det är någon som bor i Timrå och vill se en Lill-Strimma-staty så finns möjligheten att på ett smidigt sätt lämna in det som ett medborgarförslag - se länk. Gör gärna det så väcks frågan till liv!

---

Lill-Strimma borde bli staty på torget i Timrå

Lennart ”Lill-Strimma” Svedberg. Världens bästa back. En jordnära lagspelare som alltid tog sig tid oavsett vem som ville ha en autograf. Minnet av Lill-Strimma lever kvar hos alla de som såg och mötte honom samt som en legend i folksjälen. Mytomspunnet är också suset som gick i publiken när Lill-Strimma vände upp från egen kasse, uppåkningar som ofta ledde till mål.

Lill-Strimma var populär över hela landet, och särskilt då i Sundsvallsregionen med hemmaklubben Timrå IK. I Timrå finns ett centrumtorg som skulle kunna ges en ny dimension i form av en Lill-Strimma-staty. Det skulle tillföra torget en själ, vårda ortens historia och stärka dess identitet. En stark och positiv lokal identitet är viktigt för Timrå och kommunens framtida utveckling.

Hockeyälskare

www.st.nu/artikel/opinion/insandare/lill-strimma-borde-bli-staty-pa-torget-i-timra
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Ny back hämtad utifrån till vårt J-20 lag. Hugo Niemi senast i Sundsvall Hockey. Välkommen!
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
Tikkare: De vore perfekt det :) insåg nu att det blir ???? när man använder Emoji!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kovalchuk: jag åker oxå från sthlm. Ska absolut vara med på SHL premiären. Ge grabbarna i laget råg i ryggen och en supportchock. Det vore fett med några hundra på läktaren. Trummor och sång i 60 min.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hallåj Alla Tikare i Sommar värmen!!!
Ska personligen åka bus ner till stationen i Linköping och vandra den sista biten i min röd/vita match tröja med matchande keps och halsduk,ska bli ett sant nöje att äntligen och åter se våra ”krigare” i Linköpings hallen,vi brukar ju spela bra i den hallen,och vinster har det ju blivit förut där också....!!!
Så håll ut Timråiter och väl mött i Linköping på våran premiär återkomst till den absoluta högsta serien...😋😏😛
TIMRÅIK4EVER🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tikkare: Jag kommer åka dit från Stockholm! ?? blir king! Hoppas på tryck
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kovalchuk: vore det inte fränt att inför premiären borta mot Linköping mobilisera 4 -5 bussar Röd vita Timråiter? Plus alla som åker bil. Tänk 500 Timråfans i Cloetta center. Det skulle ge eko i hockeysverige❤
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH:
Vaknade på fel sida eller hatar du bara måndagar kanske?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: ja hoppas vi får så pass mkt så vi slipper höra den här "vi har inte fått våra pensionspengar" diskussionen i december/januari. Hellre en rejäl diskussion om vilka som blir årets handväskor och knähundar än nåt jävla trams om dålig ekonomi.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
dr-nix: Ser ju bra ut. Verkar bli ett rejält överskott.
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
mikenomad: där satte du huvudet på spiken.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tikkare: För min del så är det med fotboll som med hockey när det kommer till landslag: Det är endast intressant när nåt står på spel. Träningsmatcher i landslagssammanhang är något av det menlösaste som finns.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
El Maco: haha..jaa😁🤔
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tikkare: vad mycket tid du sparar de kommande veckorna under tiden vi andra njuter av VM.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kollade vänskapsmatchen mot Peru igår ikväll. Fy fan va fotboll är tråkig sport.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: Varför har dom 'kortat ner' gallo med 2 cm ? nu stod det 180cm/86 kg ???
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: Haha, han är underhållande! Undra om han vet vad Gallo betyder på spanska?.. :))
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: Såg precis T Monten m familj på Pisa Airport
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Vilmos Galló, vilken PROFIL!

"Vad gör du på fritiden?"
- Jag kör som jediriddare från Star Wars och försöker lära mig den kulturen😂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Intervju med Hållander & Olofsson om hur det var på NHL Combine i Buffalo. Hållander träffade representanter från 28 av 31 lag! +låst!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SHL bästa lirare 2018 tjänar mindre än 30,000i månaden...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Exakt så, alla spelare kostar mer i SHL än i HA. Hade vi haft samma lag i HA hade det inte kostat 28 miljoner direkt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jensen_12: Jo, fast nu har väl de som blir kvar inte samma lön som ifjol heller. Nu skjuter jag från höften och gubbgissar, men säg att snittlönen i SHL är 100-150% mer än i HA och Timrå har lyckats snålhöja lönen för varje gubbe som stannar med kanske 50-70% eller nåt så har du ju några av de 20 millarna där.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jensen_12: Förutom Rensfeldt, Guter, Falk och i viss mån Collberg är det ju inga högavlönade vi har direkt. Mycket krut lär läggas på målvakten, men det borde verkligen finnas pengar över till både en forward och en back av hög kvalitet.
Sen om det finns såna som vill till Timrå är ju en annan femma.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Otto1: sett till namnen vi värvat hittills förväntar jag mig riktigt starka lirare på sista platserna, om budgeten ökat med 20 miljoner.
Kommentera

« · 1900909 · »