1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580937 inlägg · 6216 ämnen

Apropå nånting...

« · 1973749 · » Till forumet


Sv: Apropå nånting...
Wedin hemskickad tydligen. Alexander Wennberg in i truppen istället.
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
DJ Abbot: Ja, där får nog fan Wedin se sig besegrad ändå. Glömde helt bort Pekka, vilket är lite märkligt med tanke på att man precis kollat igenom "Hockeyns historia" samt läst intervjun med honom på Hockeysverige.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Knylan: visst har Weddas utveckling varit exceptionell men håller nog Peckas andra år i klubben som vassare. Att som div-1 målvakt tas ut till VM och där utses som världens bästa målvakt är nog oslagbart.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Knylan:
Nu kanske gymträning är sekundärt men sett en hel del Tiklirare träna och Wedin tillhör några av de absolut starkaste, trots att han mindre än många andra. Man kunde se honom kl 20 en lördagkväll på gymet när han var skadad. Träningsflitig och trevlig.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: haha ja det får jag ändra omgående! 😂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Han k a n ha blivit vilseledd av Modanos mantra om handväskor och fröknar
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Öndulat: du får nog redigera denna textrad "Visade kvalité direkt då hon kom in i truppen ifjol och på HA-nivå tror jag att han kommer briljera". HON??? ;-)
Annars får du höga betyg för inlägget
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Mina tankar om läget såhär långt :)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Helt otroligt egentligen. Om inte vi satsat så försiktigt som vi gjorde inför den här säsongen så hade det inte ens varit självskrivet att Wedda fått vara kvar. Ett år senare är han en av två SHL-forwards i den preliminära VM-truppen. Hans utveckling den här säsongen får ändå anses vara något av det absolut sjukaste vi sett i den här klubben, om inte det sjukaste.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: VM-Wedin alltså! Wow!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
...så är Anton Wedin preliminärt klar för VM-truppen!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Gewe:

Tack 💙💙💙
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Snart ny vecka, vi läre få lite nya namn denna =D
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TimraStockholm: Är nog inte omöjligt. Aftonblade skrev ju för ett tag sen att Palmberg skukle utomlands, men att klubboch liga var osäkert.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Mappe: Det ryktas om att Palmberg är på väg till Tjeckien.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Gewe: Stackarn. Jag lider så otroligt mycket med honom. Det värsta som kan hända förutom döden.☹️.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
ante08: Nu fattas det bara ett lag att skicka dit också.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Premiär Hästen borta 20/9!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Gewe: ajajaj...fy va tråkigt..😔😔😔
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Gewe: Nu var det ingen tackling, men tycker det blev ett tragiskt resultat
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Gewe: Usch, gör ont att läsa det där.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Skickar ett medlidande till alla leksingar och hela hockeysverige i.o.m att Tobias Forsbergs karriär är över som ett resultat av den tackling han åkte på på annandagen 2018, tragiskt..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Smokey: från det ena till det andra, 3 st Timråfostrade spelare i Tre Kronor idag mot Ryssland. Tycker jag är starkt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rensfeld stannar inte. 100% klart att han lämnar. Släpp den.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
PelleParling: Tror inte det va...det var "Snoop"…
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k: Ska man ge Nubben någonting så är det ju ändå att han brukar ha väldigt hög precision i sina profetior kring kommande säsong. Kan inte minnas när han senast träffade helt fel i förväntningar kontra resultat.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Smokey: Tackar smokey.

Håller med dig! Hoppas att det inte dröjer alldeles för länge innan han drar på sig den rödvita nummer 57 igen
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kallekoskinen99: Wedda skäms. Han är bedrövad. Det tyngsta han upplevt. Han känner sig som en svikare.

Han tror ändå på Timrå IK. Han är 26 år och måste ta chansen. Spåret är NHL. Kort ungefär så.

Wedin är en kung! Han har all min respekt och kan gå precis vart han vill med rak rygg. Han är en alltid välkommen ”hem” till oss som aldrig sviker Timrå IK.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Någon med access till ST som har lust att gå in och syntolka länken nedan?

hockeynews.se/external-articles/360090/
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK1928: Ja, drev ju ba ;)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
luffaren: Gillar tanken på att hålla inne med infon. Det skapar ju lite nyfikenhet. Det och Nubbens uttalanden; "jag bygger en trupp för topp 5" och "jag vill att folk ska se vart vi är påväg när vi släpper spelare", bygger ju upp en hel del förväntan.

Men samtidigt; upplagt för antiklimax delux. Ett par halvdana - vilket är ytterst troligt med tanke på situationen - kontrakteringar och Timrå behåller fiaskostämpeln ett år till.

Dum som jag är litar jag ändå på Nubben. Den här gången också.

Det som oroar är ju att hälften av spelarna är redan befintliga spelare. Den enda halvan av spelartruppen i år som man ville ha kvar har ju redan dragit. Den andra... Njaee... Men vi kan ju i alla fall konstatera att Molinder mest troligen live to see another day i Timrå. Igen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Charlie2: Må så vara, men Sundsvall är också en grann-ort med många stora hockeyspelare som gjort stordåd i Timrå IK, med många företagssponsorer mycket pengasponsring och många supportrar, det är lätt att glömma ibland.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: Vi hade Wedda men han blev skadad ett bra tag tyvärr. Sundsvall hade varit lika svaga de utan Hallenius. 😉

Nej men ärligt talat så är jag så oerhört ointresserad av Allsvanskan, 568 rankade ligan i världen. Vill man ha nått att somna lätt till så slår man på en Allsvensk fotbollsmatch.. Men smaken är som baken.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Sundsvall har iallafall en målskytt...
Det hade inte Timrå IK i år...
Bara puckar i magen på målvakten!!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Sundsvall ä ett innebandylag
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: Här snacker vi int fjollboll.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hallenius stänker fett ikväll och ja mä 😎☀️
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
luffaren: Haha. Nubben håller oss på sträckbänken. Bygger upp förhoppningar,
men blir skapligt Antiklimax när det presenteras spelare från Kovland och Mighty Dronts.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
13 maj ska Timrå IK:s gemensamma försäsongsträning börja och då kommer det finnas en stomme på plats.

– Jag räknar med att 15-17 spelare är med då, säger Kent Norberg.

Då väntas hälften vara förlängningar med spelare från vinterns trupp och hälften hämtats in utifrån, om "Nubben" får som han vill.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Signature: Såg nu att sportchef i annat lag backade vid budgivning på Fransson, 275 Tusen i månaden va för mycket. Ejendahl pungar upp antar jag. 😉
Kommentera

Sv: Apropå nånting... Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon: att förlänga med våran bästa spelare, molinder hahah
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Signature: Gammal nyhet. Det skrevs redan vid trading deadline att han i princip redan va klar inför kvalet mot Oskars. Men sen fick Franssons klubb skador så de godkände inte flytten. Men han hade ett 3år kontrakt klart om vi klarade oss kvar.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon: Det skrivs att han var klar för TIK kommande säsong så vi får väl tacka att ni sumpade till det mot IKO!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: känner mig jättelugn😗
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon: Fansen behöver inte vara oroliga för att det inte jobbas sa Nubben häromdagen.

In Nubben we trust
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
4 säsonger för J. Fransson i Leksand...och TIK jobbar på med vad?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Vet inte om det nämts här inne men kan tipsa om serien "hockeyns historia" från svtplay, mycket sevärt med några rödvita inslag.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: <3
Kommentera

« · 1973749 · »