1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580956 inlägg · 6216 ämnen

Apropå nånting...

« · 1996921 · » Till forumet


Sv: Apropå nånting...
Huge: Ok, ironi. Jag missade det. Det var en nivå över min t.om
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Det förstod jag också. Raljerade bara lite över Lindgrens uttalande, när han bara säger nåt som alla redan vet: oavsett vilket lag från SHL som får kvala så brukar dom få det om inte tufft så iaf ingen enkel resa. Vilket historien väl har bevisat.
Var visst nån mikenomad som tydligen var för dum för att förstå mitt ironiserande svar, men alla kan ju inte vara kloka i er bok....👊😉
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Spel Alexander " Sasja " Beljavskij i Löven längre?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
goleafs: Norrlands-matcherna kommer nog avgöra hur det ser ut i toppen, vilket känns ganska spännande.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
goleafs: Jadu, själv tajjar jag inte till vår insats på hovet för några matcher sen heller
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
roger_sundsvall: Över tid kommer både ni och Modo komma före oss. Skrämmande usla insatser från oss emellanåt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Aj aj...Uppsala nollade Umeå ikväll!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
AIS - LÖVEN 1-0
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
goleafs: Jo det är ju det. Här sitter vi mest och är frustrerade över att laget inte riktigt tar sig ur svackan och börjar bjuda på lite propagandahockey
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Jo minns det, kanske inte är så ovanligt men sjukt frustrerande!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
goleafs: Året vi gick upp hade vi som jobbigast mot Västervik och Troja-Ljungby typ
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Vi kan inte spela mot bottenlag. Kristianstad, Västervik och nu Almtuna.

1-0 Ais
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Gladhockeylaget blöven håller 0-0 i tredje mot uppsala
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Uppladdat:

450x300-20191016-1.jpg20191016-1.jpg

Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Huge: Du är ju precis så dum som alla skriver
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SHL lag har alltid jättetufft i en kvalserie. Men att Brynäs ligger sist är ett rent mysterium.Med Rödin, Scott, Nicky D mfl borde laget varit minst top tio. Tror LIF, LHC eller Oskars kommer kvala. BIF och Lakers har mycket rutin och kommer lyfta,
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Jadå, jag vet vad du pratar om. Jag har bara ledsnat på folks gnäll. En sak om det gnälls när vi förlorar, då kan jag också gnälla men nu har vi ju faktiskt överträffat åtminstone mina förväntningar med råge. Då tycker jag bara det är tråkigt att sitta och försöka hitta negativa saker.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Huge: Nope va väl inte heller just chanserna vi skulle ha mot er jag ville få fram. Snarare hur andra ser på våra chanser att kunna utmana andra SHL lag till våren. Jag ser eran trupp som starkast om man jämför.mot Leksand, Linköping och Oskarshamn till exempel. Sen så är ni väl själva ganska bra på att såga erat lag själva just nu...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Jag tror du vet vad jag pratar om...:-)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Så Lindgren har alltså redan idag förmågan att se hur kvallagen från SHL kommer att se ut och uppträda i mars?
Imponerande....
Du frågade inte om den rätta V75-raden på lördag?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Tror det kan bli ett getingbo i år i det negativa kvakträsket. Leksand, Oskarshamn, Linköping och Brynäs.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Robin Lindgren som jobbar på expressen svarar så här på påståendet att Brynäs skullle få det tufft i ett kval. Nämner oss som ett hot.
Lindgren som både ser HA och SHL och sitter med mer nyanserade ögon som utomstående än oss svårflörtade supportrar.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Statistik ska man inte bry sig i , huvudsaken att man vinner .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Knylan: Själv har jag lämnat oron att spelet inte kommer hålla. Vi vinner matcher vi skulle förlorat den magiska säsongen 17/18. Just nu är detta laget ett snäpp upp skulle jag vilja säga.

Min lilla kritik jag har kvar ligger fortfarande i att Wahlgren inte håller och att det måste komma in nått i Centerväg för att lyfta kesjan med Hartmann och Ohlsson. 1 assist och 0 mål på 8 matcher håller inte från Wahlgren i en andrakedja i HA. Nubben har ju sagt att han inväntar status på Nässén innan han börjar kolla på värvning men jag tror och hoppas han är aktiv redan nu. Nässén behöver ju tid att få anpassa sig till laget och HA.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Ja, skamgränsen är nådd! Fortsätter vi så här kommer vi bara göra 165 mål den här säsongen! Det är ju 7 färre än vad AIK gjorde ifjol, dock 7 mer än IKO men deras 0-0 mentalitet vet ju alla hur det gick för.

När vi vann 17/18 gjorde vi 134 mål.... 134? Va?! Vänta nu.... ehm, ja men det var ju en ganska dålig säsong vill jag minnas.... den säsongen har man ju inte direkt några glada minnen ifrån.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Bedrövligt, man skäms nästan. Lyllos Umeåpubliken
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Den ”gladhockey” som blöven producerar har hittills resulterat i 37 mål. Timrås tillknäppta defensivhockey har hittills resulterat i futtiga 35 mål.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Knylan: Det kommer att ta tid att sätta.detta det förstår man ju.
Ta tex "att spela hockey som publiken gillar".
Gillar man att laget tar poäng eller gillar man bra spel på isen? Det ena utesluter ju inte det andra iofs.
Att sätta ett backspel går ofta ut över offensiven, det blir lätt lite säckhockey.
Det jag helst skulle vilja se just nu är att laget försöker bjuda till mer.på hemmaplan. Då menar jag kampmässigt, tacklingar, 5-0 seger istället för 2-1 mm...ni förstår.
Jag tror att om laget fortsätter vinna och samtidigt bjuder till lite mer hemma, så kommer publiken öka också.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Den här intervjun med Ante K gjordes några dagar före säsongsstart. Det hade ju varit intressant att få ta del av de argument som pekar för att utfallet står mer eller mindre i bjärt kontrast till den ursprungliga spelidé/grundspelsidé som fanns. Ni är ju ändå ett gäng som inte ogärna fjärmar er från säsongsinledningens goda resultat och pratar om brister som egentligen varken syns i siffrorna eller blir belysta från tränarhåll.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Ligg å titt på GIFFS!!!
Dä rinn lätt ikväll..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Men grattis förresten till er nya amerikan. NHL kvalite enligt vissa i erat forum. Grattis, då har ni fått er egen Dahlén...X2.....
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Lugn. Han är inte i närheten av att ta plats i Sharks. De har ett överflöd av bättre forwards. Han behöver bli bättre för att ens plats i Barracudas.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Tänk om Dahlen säger att han inte vill spela med San Jose
Jag vill bara spela med Timrå .. vad händer då ?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Andersson: Började säsongen i 2 formationen, för att sedan halka längre bak i rangordningen, och utanför i någon match, så kanske utlåning är en möjlighet
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Det är små, bittra och genomnegativa människor som du som gör att man RENT hypotetiskt kan sända en medlidandets kram till de usla MoDoliderna som huserar runt Ö-vik.
Då inte minst Bjästa med omnejd.
Tack för ordet du syreförbrukare..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter: SJ kommer inte kalla hem honom, så alla kan vara lugna.
Vi har redan avhandlat denna fråga i GB så skapa inte onödig ångest är du snäll.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Knylan: www.eliteprospects.com/player/115435/alexander-lindelof Är han ordinarie ? Annars ung å kanske kan lånas ut
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Antaglig n har väl Nubben menat att det inte finns nån out till SHL som det gjorde förra gången vi hade Dahlén på lån. San Jose äger ju Dahlén och betalar lönen. Tror inte heller San Jose väljer att kalla hem honom under brinnande säsong. Däremot lär de förlänga rättigheterna till Dahlén framöver och nästa säsong lär de vilja se han spela SHL hockey om inte minst och se att han kan leverera på den nivån med. Förhoppningsvis då i Timrådressen. 🙂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RasmusVS: Platsar man inte i BIK så ser tyvärr utsikterna för att göra det här kolsvarta ut, även om Westerlund skulle dra. Överraskande att han ändå fick ett AHL-kontrakt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
San Jose Sharks håller koll på Jonathan Dahlén som imponerar i Hockeyallsvenskan.
Nu ger Timråstjärnan – och sportchefen Kent Norberg – sin syn på låneavtalet som gör att NHL-klubben kan välja att kalla tillbaka profilen till Nordamerika.
– Det är fullt möjligt, men jag tvivlar på att det kommer att hända med tanke på hur det har låtit, säger Dahlén.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RasmusVS:

Vad var det Nubben sa när Dahlen blev klar? Att det inte fanns någon out och lånet gällde hela säsongen och Dahlen blir klar. Visade sig vara en rejäl lögn då han nu pudlar.

Iof tror jag det är riskfritt för er att SJ kallar tillbaka honom, tror dom vill se mer i 5 mot 5 och inte bara hota i PP för att man ska se nytta av att prova honom i AHL/NHL ännu en vända.

Skulle Timrå IK tappa stjärnan redan under vintern vore det ett dråpslag och nu bekräftar Timrås sportchef Kent Norberg att det är så avtalet ser ut.

– Finns bara ett avtal som man kan använda vid lån av NHL-spelare. Där står det att NHL-klubben kan kalla hem spelaren....

www.allehanda.se/artikel/dahlens-svar-efter-nhl-scoutens-besked-vet-inte-hur-det-skulle-kannas
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kan Ekman-Larsson yngre vara något?

Förmodligen är vår backsida spikad i fall Fillefilur bestämt sig för att stanna. Annars så låter det intressant tycker jag. Spelade i samma lag som Lööke i AHL, men har varit skadedrabbad i inledningen och svårt att ta plats i Bofors.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Helt enig med dig där ang Wedin!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Ja men nu jämför vi inte bara Wedda VS Dahlén, utan nu jämför vi 1a kedjan som helhet. Ska vi säga att Wedda - Madsen - Laxen fick anses som 1a kedja förra säsongen? Om vi säger att Wedda är bättre än Dahlén och Lundin är bättre än Madsen och Löök på Laxen är ganska jämna så kommer det ju ner på kedjan som helhet och där tror jag den vi har nu skulle minst spela jämt med den från förra säsongen. Dessutom är min pappa större än din och har en bazooka!!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Oj, det är nog ett påstående man kan diskutera.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Nja, jag vet inte. Wedda var/är så mycket mer komplett som ishockeyspelare än vad tex Dahlén är.
Jag säger nej på den...just nu.. :-)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Håkkybåkky: Tror säkerligen de skulle kunna vara rätt giftiga även i SHL. Problemet skulle bli mittzonen och 50/50 puckar, något som de redan har lite besvär med. Men ett uppställt spel i offensiv zon håller de för även i högstaligan.

Lite som Robot Palmberg.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: ja men nog faan skulle de toppa den 1a kedja vi hade i SHL förra säsongen, trots att vi hade World-Cup Wedda.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Håkkybåkky: Jag tror de skulle vara en tredjelina..på sin höjd, i tex Färjestad.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK-Lund: Håller med. Det absolut mest kristiska nu är att lösa centerpositionen i andra då Wahlgren inte klarar att axla den rollen i dagsläget. Tror att många bitar faller på plats då.
Nässén behöver tillfriskna omedelbart, alternativt får man plocka in någon ny (JJ kanske, men det känns som ett långskott). Är 100% för att köra Jansson som TF andracenter.

På ett annat tema: Hur tror ni att Lundin, Lööke och Dahlén skulle leverera i SHL? Förutsatt att de inte kamperar framför en alldeles för svag backsida
Kommentera

« · 1996921 · »