1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577975 inlägg · 6216 ämnen

Apropå nånting...

« · 2012683 · » Till forumet


Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Har också varit lite kritiskt till Lindberg, samtidigt får man ha i åtanke att man spelar säsongens första matcher nu, och har som sagt gjort 6p på 10 spelade. Fortsätter det och han lyckas "komma in" i det så kan han bli riktigt vass till våren.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Bragd-Birger: När jag läser ditt inlägg om vilka som står kvar när krutröken skingras.

Någon som minns TIK-klackens version av denna refräng?

m.youtube.com/watch?v=WXs8XwHGuWg
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Nej däremot har jag också funderat kring hur man tycker Lindberg är osynlig. Ändå har hal gjort 6 poäng på 10 matcher. Wahlgren som jag hade större förväntningar på har gjort 4 poäng på 24 matcher. Ändå har Wahlgren fått husera i ganska fin omgivning men ändå inte levererat.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Möjligt. Och värvningen av honom antog väl adekvat medial uppmärksamhet också. Ingen som hasplade ur sig "spetsvärvning" där
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Vi har också en spelare som inte platsade i Oskarshamn , kanske kommer dom vara rätt så lika i poäng produktionen
Tobias verkar inte vara någon toppvärvning än .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Knylan: Vad gäller Löven och Umeå är det väl så att man som Sundsvallsbo inte gärna unnar uppkomlingarna, de nyrika, någon som helst framgång inom något som helst område heller...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Knylan: Platsar man inte i Österrikiska ligan så tycker iaf jag att man sockrar rätt rejält om man kallar det för en toppvärvning av en HA-klubb med SHL-ambitioner
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Löven verkar vara i ett sånt där svårslaget tillstånd just nu när allt går deras väg och det gör ju i sin tur att det blir betydligt lättare för Liss att kliva in än om han kommit in i ett krisläge.

Men vi får väl se vad den där satsningen helt enkelt ger på sikt och först och främst över den här säsongen. Förhoppningsvis går det fullständigt åt helvete, det är inte bra om HA-klubbarna återigen börjar satsa helt huvudlöst på massa AHL-rejects istället för att låta saker ta tid. Men gällande Liss så blir jag imponerad om det visar sig att han trots allt lyckas få sin karriär att vända uppåt igen för kurvan känns onekligen på nedåtgående. Absolut ingen spelare jag vare sig tror eller hoppas att Nubben anmälde intresse för.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Det där har man sett förr. Kasta pengar omkring sig som om det var nysnö. Det är just sådana lag som man önskar inte lyckas. Hellre att griskatterna tar klivet upp än nåt Leksand 2.0. Vi minns väl alla hur det gick när Leksand satte kommunbudgeten i pant för att bröderna bratwürst skulle komma och ta laget till SHL. Tog tvärstopp mot den rödvita väggen.
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
.......så undrar jag hur mycket IKO njuter av sin prao hos de stora grabbarna. Att gå från ett omtyckt, charmigt topplag i HA till ett av Sveriges iskallaste elitlag.....
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Örebro kallar hem Max Lindholm från Karlskoga. Tungt för BIK, 17 poäng på 15 matcher. Men bra för oss i toppracet. ☺️
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
mikenomad: kanske är han vår nya klubbchef? :)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Ja jag är inte förvånad, desto mer över synen på honom som en sådan spetsvärvning av blöven. Jag tycker det är en tämligen obegriplig värvning av dem. Men visst, som den jinxarguru jag är lär väl enbart min skepsis borga för succé....

Han fick gå från Rögle pga utebliven produktion och nu senast även från sin Österrikiska klubb där han 17 matcher mäktat med 2 p eller nåt liknande. Orkar inte dubbelkolla men typ de siffrorna. Österrikiska ligan är inte direkt SHL, är väl knappt ens HA
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Mora var tydligen inte intresserade av Liss...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Vi hade ännu mindre muskler för två år sen. Vad jag vet är det inga kvalmatcher än på några månader, och halva serien återstår. Låt oss se vilka som står kvar när krutröken skingrats.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Jag tror blöven är klara för final, inget mer. Kan Timrå, Modo eller Karlskoga pricka formen rätt och blöven bara är 95% så kan de likaväl göra en gnagare.

Just nu är de starkast i serien, för oss andra kommer det kommer handla om 2:a platsen till att börja med. Så det var synd att inte blöven tog 3p i Lördags
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DubbelNisse: Man kan bara gratulera Björklöven att man vågar satsa redan nu när inte halva serien gått , man vill upp i SHL det är givit , man vill spela ihop ett lag som får styrka all klara av det .
Om det lyckas vet vi inte , vi tror på det vi har , MoDo likaså , just nu känns det som Björklöven klarar det
Och vi känns som ...nästa år kanske och det är mycket realistiskt för vi har inte dom musklerna.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jensen_12: Ja Sonnenberg ja. Där hade vi en kille med halvdan talang men trimmat pannben!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Månsson ell Chrippe kan kansje gå in å ta en lina??
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jensen_12: Tja, kanske inte omöjligt. Så här ser hans fb ut som han inte är helt inaktiv på. Senaste statusuppdateringen 7 nov....
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
söder över: på tal om Sonnenberg, vad gör han nu för tiden? Han skulle nog kunna gå in på 4 kedjor med bara sin inställning.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Heisenberg: Sjukt onödigt lag. Kan ingen bara tala om för dem att de är skapade för HA och inget annat? Så de slutar stöka till det i toppen
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Ryktet säger mig att H, Zetterberg hade svettfläckar i armhålorna för första ggn sedan han klev av sin NHL karriär idag...

Man kan inget annat än att vara glad att dramat fick ett lyckligt slut!

Bra jobb av besättningen, bra placering på Skavsta Flygplats!

Skulle jag ha varit ombord så skulle en bussresa till Skåne vara riiiiktigt skön efter det dramat!

Från det ena till det andra:
LISS är inte Timrå hockey!

Jag skulle vilja se en gnuggare som höjer moral genom hårt arbete och kan höja en 1a såväl som 3e kedja...

Det är dom spelarna som är värd pengarna...

Men det krävs känningar på marknaden för att hitta dessa Sonnenberg typer...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RunarUp: Ok, håller med lite ... Han hade ju alla möjligheter att prestera i högre linor under de första omgångarna men känns som något inte klaffar, Men du kan ha poäng i att han inte vill och engagerar sig. Har svårt att förstå vad som inte synkar då de kör ett upplägg med mycket fart och puck. Höglander, som kört i samma kedja, har inga problem med sättet att spela men kanske Lakers körde annorlunda upplägg.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Charliejfz: Nope. No way José!
En jättetalang med felmonterat pannben.
Första året i Lakers fick han på nära håll se vad Elias P gjorde på träning och match.
Året efter var det hans tur att bli The Wonderkid, å vad gör han. Slöar på träningar och spelar bort sig från laget med en loj och nonchalant attityd som är obegriplig.
Så sorgligt att se så mycket talang förmodligen gå helt förlorad.

Så tack, men nej tack!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jensen_12: Köplöven
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: REA på knäckebrö å sill!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Ja visst vore det en dröm!
Men när vi fan int värva nått förra sessen trots att vi halka efter direkt!
Nu ligg vi i topp och ambitionen inför denna sesse var topp 5 och där är vi ju nu!
Så vi får väl tro på " MIRAKLET I DOMUSTRAPPAN " !!!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Karlskoga... I tre av sina fyra senaste hemmamatcher har de mäktat med sju mål i vardera match.. Fan att dom alltid ska lyckas få ihop det trots att man jämt tror att de kommer tillhöra mitten eller botten i tabellen inför säsongerna...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: taskig attityd? Lär hitta bra kemi med Weigel då ju!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Där har du som vanligt rätt!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Se på fan. Oskarshamn och Bofors i SHL 2021. 🤣
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: Det vi SKA värva är en center för 1a-2a kedjan och så länge vi ligger topp 4 med hugg på topp 2 så är jag OK med att vänta på att den spelaren ska dyka upp på marknaden.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
....så har jag hört från ganska säkra källor, utvalda delar av vad sparkade Jörgen hittade på.
De delarna handlar om att han förhandlat fram personliga fördelar från vissa sponsorer bla.
Icke bra..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Precis vad jag menade. När vi panikvärvar så går det oftast åt pipsvängen!
Nä vi är med i toppen med det vi har och det kan bar bli bättre!👍🏼
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tänker så här kring Liss... han producerade bra i Pantern och riktigt bra när han kom in i Rögle... det gick lite tyngre under förra hösten men tror det berodde lite på otur och lite på konkurrensen. Men i allsvenskan tror jag han kan bidra med mycket poäng och i SHL på sikt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Är ni sugna på Dominik Bokk? Är inte förvånad om han lämnar till jul.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: Fast vi ska väl inte värva för att värva? Finns ingen anledning till nån panik i nuläget, vi hänger med där i toppskiktet och har en bred trupp med bra toppar. Får jag önska så är det främst backsidan Nubben bör se över när det drar ihop sig
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Tror inte heller på Liss! Samma typ som Porsberger.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Herregud...men likt förra säsongen är vi inte intresserade utav något!
Jo om vi kan " LÅNA " någon som sitter på bänken eller på läktaren och glor i något annat lag!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: I vilken kedja skulle Timrå placera ett nyförvärv , när all kedjor är kompletta ,, nja i 3 eller 4 kanske men skulle Timrå bättre då ?
Tror inte det .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Liss är säkert en bra spelare på denna nivå men jag tycker han verkar ha taskig attityd så den klarar vi oss utan
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: Logiskt. Utgår från att vi inte var intresserade, obegripligt i min värld om vi var det
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: inget flow i serien öht. Så fort man börjar komma in i hockeybubblan är det uppehåll sen tar det en 3-4 matcher innan man är tillbaka rent mentalt. Tycker inte HA och SHL ska ta hänsyn till alla jävla landslagsturneringar och allt vad det är.

Inte konstigt att det ser ut som det gör då spelbolagen är dom största sponsorerna. Dom vill ha något att spela på så många dagar i veckan som möjligt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Man kan inte påstå att man är intresserad att se alla lag i serien , en del lag som AIK , Almtuna , Kristianstad ,drar ju inte många än dom trogna .
Det som kan ändra på något är att laget skall spela bättre ändå eller jippon , gratis entre ,
Vi trogna är där all matcher ca 2500 st ..heder åt oss !
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle Liss till Löven alltså..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Alltså utredningar om seriesystem o dyl i all ära men hockeyn har betydligt närmare och konkretare problem än så. Spelschemat. Gäller både SHL och HA, det är ju ett fullskaligt haveri.

Fattar inte att man inte tar tag i detta när alla pratar om hur man ska få publiken till matcherna?Hur jävla svårt ska det vara att sätta sig ner, fokusera på ett upplägg som funkar OCH är attraktivt?!

Att som nu spela 2-3 bortamatcher/hemmamatcher i rad, möta flera lag på kort tid innan man mött vissa andra, kackiga speldagar (läs: fredagkvällar) och sist men inte minst: STÄNDIGT haltande tabell!

Så jävulskt frustrerande och förödande för att hålla intresset uppe!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Ryggraggen ja... bland annat...
Kommentera

« · 2012683 · »