1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580590 inlägg · 6216 ämnen

Apropå nånting...

« · 2027184 · » Till forumet


Sv: Apropå nånting...
Costanza: Tror inte det kommer att finnas så mycket mer pengar till nästa säsongs lagbygge, Vi fick in Dahlén som en ren bonus iår och han lockade även hit några spelare som Lööke och säkert några till.. Utan dom så hade nog föreningen varit nöjd om man slogs om en topp 8 placering, vilket inte är så konstigt då hela laget är utbytt och lag från Shl brukar inte ha det så lätt den första säsongen, Men vi är ändå med iår och kan ställa till det för förloraren i Finalen men längre än så tror jag faktiskt inte vi går, nog för att det är en fördel för hockeyallsvenska lagen i ett kval men det känns som att Shl lagen iår är för bra, Tror bara Löven går upp, men vad som helst kan ju hända.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Haha! Sällan jag garvar och ramlar av stolen. Fick flashback från 2007 :-)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Costanza: Hittade en bild ifrån i sommras..
Uppladdat:

450x300-skillnad_1.jpgskillnad_1.jpg

Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kommer ni att öka budgeten nästa säsong? Går det nåt snack om att detta skulle vara en mellansäsong?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Haha
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Charlie2: Det skulle inte förvåna mig om han avslutar säsongen hos löven!
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
söder över: Det är för att de har universitetssjukhuset där juh!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Roade mig med att kolla på Almtunas match mot Hästen också. Nielsen direkt inblandad vid Hästens 0-2, efter en misslyckad kortpassning i egen zon. Efter det flera usla aktioner av samtliga inblandade AIS-spelare och Cruseman fick gå in helt ostört.

Annars hände det väl inte så jättemycket. Nielsen fortsätter att störta framåt lite då och då och de fick några farliga spelvändningar mot sig som en direkt följd av detta. Han är lite klen i kroppen och har det svårt efter sargerna men kommer ändå en bit på grund av sin skridskoåkning. Fick inte spela något alls i special teams av det jag såg. Lite valpig i det stora hela men den där oberäkneliga spelstilen kan ju ibland resultera i att han åtminstone är påväg att hamna i bra lägen. Tuff match igår dock, Almtuna är inte bra. Han spelade i backpar med Stefan Lassen och Lassen hade inte karriärens bästa kväll heller.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Spock: en annan notis från den match du pratar om kanske kan vara att den filmande löven spelaren som fick Ragnarsson avstängd gjorde mål...

Trots att han nästan dog härom dagen... hahaha
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Nielsenfrågan tror jag i ärlighetens namn mest bara existerar i supporterkretsar, mycket större än så är det inte. Problemet är väl att man med facit i hand borde ha gjort något åt Nielsens situation mycket tidigare. Samma gäller Jansson och Wahlgren.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter: He e de som e mardrömsscenariot!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Spock:

Lagen som går starkt i slutet och precis tar sig in på topp8 kan bli äckliga.

Kolla bara på leksand när dom slog ut oss, sist i november/december (likheter här med mora), sedan in i topp8 med liten marginal och hela vägen till shl.

Leksand har väl tagit sig till shl två gånger bakvägen via fortsättningsserien. Så det går också alldeles utmärkt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Noterar att Moras formstarka period fortsätter.
Hoppas att de missar slutspelstabellen. Annars kan de fördärva våra chanser på tredjeplatsen.

Viktigt att hålla koll på formtabellen nu. Annars är det lätt att underskatta "dåliga lag".
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Knylan: blottas en spricka mellan Freddan och Nubben vad gäller Nielssen?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Knylan: Och Lerebäck går från läktaren till att vara den back som spelar tredje mest. Makes no sense. Isens gigant och våran bästa back bakom F.W den här säsongen. Vad håller dom på med egentligen??
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RasmusVS: visst är det så vi låg i botten HA lag av omsättningen 17-18 det främsta omätter då 70-90 miljoner
I HA Timrå ca 45 klart man måste hålla i plånboken då
11-12 omsatte vi 95 miljoner i Shl 18-19 ca 82 i shl nåt är fel marknad klubbchef bör bytas sluta dröm vi hamnar förbannat i Hudiksvall..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
17 minuter och 21 sekunder fick Nielsen i kroppen idag i alla fall, i vad som verkar ha varit en fullständigt bedrövlig match från AIS sida. Nio skott på mål, totalt. Nielsen inne på ett bakåt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: 500 000 kr ungefär. Då är inte kioskförsäljningen inräknad.

En vanlig serielunksmatch drar in ungefär 200tkr
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Precis mina tankar också!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Ekonomisk hit för Timrå ikväll kan man läsa , hur mycket kan den bli gentemot en vanlig fullsatt match ?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse1: Har sökt resultat om juniorerna , hittade dem på motståndarnas hemsida .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse1: Förlåt...Obesegrade efter ordinarie match tid ska det vara.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Det minsta man kan begära är att ledningen går ut med en tydlig plan hur man tänker och vill göra 2-4 år framåt (Blir nog lite enklare att få med sig supportrar o sponsorer då.)
Sen angående juniorerna som är så viktiga som ledningen pratar om, varför finns det inte tillstymmelse till uppföljning av matcherna som spelas, varken inför eller efter match....inte ens resultaten. J-20 är obesegrade under 2020 Tex. Det är hög tid att göra om och göra rätt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Långsiktiga målet är att spela i SHL.

En fjärdedel av blötrövens lönekostnad, drygt hälften av döviks och lägre än Västerås.... ja, då ligger man nog där man betalar för att ligga eller snäppet bättre.

Det är som vanligt bara Griskatterna som trotsar kommersialismens naturlagar och ligger mycket bättre till än vad de borde.

Jag slipper gärna ett till konkurshot, även om det skulle betyda att vi måste tillhöra toppen av HA i några år extra.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Knylan: Jag tror att föreningen fortfarande lider av sina dåliga år ekonomiskt, även om den stora faran är över.
Till detta så har vi många positioner, precis som flera skribenter nämnt, i klubben där det behövs nytt blod och en modern framåtanda.
SHL året vi fick ifjol var en positiv plump i protokollet.

Jag tror inte TIK på allvar siktar mot SHL ännu. Det gör nog inte klubben ngt att harva på i allsvenskan ett tag. Det är med i beräkningarna.
Man behöver tid att bygga om, bygga nytt och säkra ekonomin för många år framåt.

Att vi värvar 2nd hand utifrån just nu beror nog mycket på att vi helt enkelt inte har ngr nya juniorer som kommer upp och är tillräckligt bra just nu.

Detta blir en skör balansgång mellan att vara ett topplag och kunna sälja platser i arenan och locka sponsorer, och samtidigt förstärka på alla positioner och i kassan.

Detta är mina tanka runt detta.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Det har väl framkommit hyfsat tydligt i eran av det här kvalsystemet att det är just precis det där med dallriga nerver som det hela handlar om? Det är fruktansvärt svårt att klara av den där bäst av sju-serien som SHL-lag.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Det intressanta är väl vad vill Timrå IK?
Föreningen ville inte gå upp och man ville inte stanna kvar i SHL. Hade man velat stanna kvar, då hade man gjort det. Nu vill man ännu en gång inte gå upp. Värvningarna blir ju därefter. Backar och 2a målis från div.1 ex.vis. Vid skador värvas breddspelare som ersättning fög toppspelare. Det har vi sett förr. Frågan är varför man fyller på eget kapital mer än vad som krävs för HA? Varför säger man sig satsa på egna förmågor, och sen inte gör det? Nubbens mantra varje säsong...det finns inte mycket att värva..och det kostar pengar. No shit?
Varje dag släpps shl och ha spelare ut på marknaden och Per Kentää m.fl. hugger. Jag vet att det kostar, men vadå? Vad är planen? Och var finns pengarna sedan föregående säsong? Och jag vet, vi har E. Berlund och J.Boyce kvar som stomme.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Hade dom inte ett namn : Kulturbärare eller nått .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Tror vi bygger på Boyce och Berglund och driver igenom mindre magplattor för målvakterna.
Det kommer bli succe..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Stommen i laget Berglund och Boyce finns ju kvar .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Kom igen nurå!! Hur än vi vänder oss så e röven bakåt vi måste va positiva annars vinner vi ingenting o motivation slår alltid klass o då menar jag ett mentalt och förberett o påslaget Timrå!! Röd o vit HOCKEHYDYMNAMIT!!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Jag vågar lova att vi inte är ett bättre lag iår, snarare ett gäng snäpp sämre.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Linkovich: säg att vi blir 3a i serien (vilket måste vara siktet nu), säg att vi vinner Meca, säg att vi slår förloraren i HA finalen. Låt oss då leka med tanken att vi får IKO i en kvalserie där de har fördel av extra hemmamatch. Är vi ett bättre lag än ifjol? Är de ett sämre lag än ifjol? Är det inte snarare så att det är tvärtom och om vi inte slog dem ifjol med ett bättre lag och hemmaplans favör hur fan ska vi lyckas i år med sämre lag??? Hoppas nerverna dallrar lika mkt på IKO som våra gjorde ifjol?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tikkare: vad är egentligen Timrås långsiktiga plan? Kortsiktigt var det top5 enligt Nubben.
Satsa på egna juniorer är tydligen redan avfärdat. Inga har fått chansen från juniorlagen denna säsong, och Nielssen skeppas till Almtuna. Kommande säsong försvinner säkert 2 kedjor och Westerlund på backen. Brattström försvinner. Vad återstår att bygga på? Säg det. Och bygga utan pengar?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Knylan: jag står inte bakom det som var och hände i klubben då, nu var det så länge sen så jag knappt kommer ihåg allt, jag menar att det var ett driv i klubben på den tiden gentemot nu!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Knylan:

Baksmällan kommer vara enorm i Umeå om man missar partyt och bara hinner med förfesten.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Om det är såhär det är att vara i ett kontrollår så vill jag också ha ett sånt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Knylan: Hur man kan längta efter TJ är beyond me. Hans enda ambition var väl att flytta arenan till Sundsvall?

I övrigt behöver vi inte en person som kommer in med 00-talets kommersialism. Jag vill ha en modern klubbchef , som Stefan Enbom i Luleå Hockey uttryckte det:
”Vi lever på våra känslor, och andras, det är vår energi och vår grogrund. Jag tror att hela ligan måste hitta tillbaka till det. Vi får inte bli ett kommersiellt väsen som svävar ovanför alla som älskar hockey. Vi måste komma närmare dem. Det ska inte stå folk och skrika ”SHL – hockeymördare” på arenorna – då måste vi fundera vad vi gör för fel.Att vara kommersiellt skicklig är viktigt, men det är inget som triggar våra fans. Att hitta våra rötter, bygga på norrbottenskillar, jobba hårdast – det är vad som är viktigt.”

En klubbchef som delar de värderingarna är vad jag ute efter, och någon som kan KOMMUNICERA utan att skämma ut sig. Jag tror att JW var på väg mot något sunt, men i och med att vi inte har någon information om vad som hände där ska jag inte dra allt för stora växlar.

En sak som är säker är att vi behöver någon som ser möjligheter, kansliet känns oerhört förpestat av "alla andra kan - men inte vi"-mentalitet och självömkan. "Skellefteå får mycket mer pengar av kommunen", "Finns inga sponsorer här, vi har bara banker, myndigheter och försäkringsbolag", "Timrå är en liten klubb", "Folk har ingen aning om vad det kostar", "Vi gör det bra utifrån våra förutsättningar" är citat som man har hört från verkande inom a-laget. En sjuk grej, man kan söka sponsring från företag utan att de är baserade i lokalområdet med skickliga säljare. För att sponsringen minskade med 1tkr under SHL-säsongen är fan i mig det värsta jag har hört.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hubbenorlen: Så kan man väl säga att det var . Under Lill-Kentas tid var det väldig fart o fläkt.
Har aldrig sett sån fart i spelet o skridskoåkning som under Lill-Kenta's tid.
Och kommer ihåg hur starka vi var i slutet av matcherna. Var ofta vi hämtade in o vände i sista perioden!
Var roligt att se! Och speciellt det år när Zäta hade lämnat o så gott som alla tippade oss sist o det slutade med att vi knappt föll mot Frölunda i semin! Var tider det!💪👊🏒😁
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Timråit H-sand: Mitt minne av Challe var att resultaten var bra, men att hockeyn blev betydligt tråkigare än under Lill-Kentas tid. Jag har för mig att det var den gängse uppfattningen?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tikkare: Du har ett fullständigt unikt förhållningssätt till TJ i alla fall. Det måste jag ge dig. Den gängse uppfattningen har väl snarare legat i linje att det är märkligt att det inte upprättats en polisanmälan gentemot de styrande i klubben mellan 2008-2012.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tikkare: En mix mellan tidigare ledning med Johansson i spetsen och dagens som ganska tydligt inte håller måttet för SHL ambitioner hade varit optimalt.
Drivet och ambitionen måste tillbaks i föreningen, annars väntar en långsam död tror jag.
Det finns underlag för SHL, både sponsormässigt och publikt men det är otroligt viktigt att ha rätt man på varje plats i föreningen......Det behövs en hel del förändring där.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tikkare: Lill-Kenta var kung!👍 Hade gärna sett han längre men man ville ha en ny röst sades det...😲!
Sen var ju faktiskt Challe bra. Riktigt bra och coacha under matcherna!
Sen har det tyvärr vart blekt vad gäller tränarna.
Perra blev ju ingen hit. Och Monten var allt annat än bra...
Sen var väl norrbottningen Rolf Nilsson ett år o det vart väl inte heller nåt speciellt.
Roger Forsberg var väl sen tre år tror jag o funkade ju men lyfte väl inte heller direkt.
Och Freddan ser jag inte som nån toppcoach. Lite märkliga uttagningar o långt ifrån nån match coach.
Vore grymt och få nån typ Lill-Kenta igen! Skulle betyda oerhört mycket det. Så hoppas på nåt sånt måste man göra...👍!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Knylan: så var det, han brann då allafall för föreningen och ville framåt! Sen att det började gå utför då Nubben stack till Frölunda och TJ värvade Linkan är en sak för sig. Solarie Linkan var en katastrof!! Sen gick det bara utför! Har vi haft nån etablerad tränare sen Lill Kenta? Challe gjorde det godkänt tycker jag, sen har det mest vart sisådär!
Babyfacet Monten var ett skämt oxå.!
Lars Norlander räddade klubben tack och lov.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tikkare: Nja, TJ blev väl klubbdirre från typ 2003 och framåt? Han fanns dock i föreningen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: jomen han tog oss till SHL allafall, det var ett misstag att värva en sån medioker sportchef som Linkan.! Man kan tycka vad man vill om TJ. Men karln hade visioner att få upp Timrå till finrummet. Vi skulle behöva en liknande kraft igen i Timrå.! Minns åren innan vi gick upp vilket drag det var runt Timrå, alla brann för föreningen.! Nu känns det mest avslaget.! Ljummet!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jockz:En sådan här dag så skull man få sitt var som helst i hallen .. först till kvarn på dom bästa platserna , vad kul det skulle vara .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: För att platserna är numrerade, går inte att stå och räkna i dörren direkt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Charliejfz: Håller med, tror den som förlorar HA-finalen kommer vara skadeskjuten å slut, det är våran bästa chans
Kommentera

« · 2027184 · »