1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581035 inlägg · 6216 ämnen

Apropå nånting...

« · 2064885 · » Till forumet


Sv: Apropå nånting...
JanneG: Finns ingen gräns för hur skuldsatta ni kan vara och ändå klara er. Fattar inte varför ni finns faktiskt. Noll hockeykultur, noll hockeyintresse. Är bara några Stockholmsjournalister som lever i en fantasivärld där hockey-sverige bryr sig om AIK. Kicka boll istället, där finns engagemanget i er förening
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hank: säkert , men det är en annan fråga, var hade Timrå varit utan kommunen?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneG: ok, niskullevaritidiv1nuomniintenihaftenjävlatur
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: AIK är nu skyldig kommunen 1 miljon den kommer garanterat betalas här skrivs ingen av som det gör i Timrå , dalen betalas ju för helvete indirekt av kommunen ,
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: räkna ihop er skuld genom åren som är avskriven , vi kommer inte undan det kan du räkna med men det gör ni gång efter gång, jävla kommunrövslickare
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DansbandsWolf: Fast kan du din historia så har vi "vunnit" silver längre bak i tiden då ni inte ens fanns i finrummet heller. Jag skiter dock i hur många guld vi har på meritlistan. Bara framåt som gäller men jag älskar Timrå ik och skulle göra det om vi så låg i div 3 🥰
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DansbandsWolf: Kämpa på.. dessa killar leker ingen med inte ens om man är Timrå supporter.. som jag är !
Luleå ett bra lag i SHL troligen det bästa. !
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DansbandsWolf: Det är lugnt. Du frågade och vi svarade, tror inte du behöver krysta fram några större reaktioner än så.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DansbandsWolf: Fast det var ju inte det du började prata om, utan det var att du var förvånad över att vi var så engagerade trots att vi inte vunnit nåt.

Helt ärligt. Jag tror inte du får ens många modoiter med dig i ditt resonemang om att vi borde börja heja på något annat lag. Bara någon som inte bryr sig på riktigt skulle ens få en sån tanke.

Att du är så imponerad över vårt engagemang för vår klubb är ju en komplimang. Hoppas du får uppleva samma engagemang i din egen klubb när det bränner till för som du skriver nu verkar det ju inte vara så
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DansbandsWolf: Det är lugnt, återgå nu till minecraft
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jo då, ber om ursäkt för att jag rört om i era känslor för Timrå.
Visste inte ni var så lättstötta över att ni som enda elitlag i Norrland med ambitioner helt saknar finare meriter som SM-guld eller finalspel, my bad.
Uppenbart ett känsligt ämne för er, ber om ursäkt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Alltså nog att vi har haft problem med ekonomin. Vi gjorde ändå rätt för oss och håller hårt i pengarna nu. AIK slår ju allt. Nu utnjyttar man kryphålet med att man få dispens med kraven på ekonomin. Skiter alltså i att betala sina skulder till kommunen fast de pengarna finns från finansiärer? Man kör alltså all in denna säsong och litar blint på att publiken kommer i år igen? Sjukligt beteende och tragiskt att de aldrig lär sig..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DansbandsWolf: Frågorna är så många att jag inte vet vilken jag ska börja med...

Varför skriver du det här nu och inte 1993?
Varför skulle vi inte engagera oss i vårt favoritlag?
Vad tycker du om supportrar till andra lag i samma situation? Tänk typ alla lag i alla andradivisionen i alla sporter i hela världen...
Är du avundsjuk på vårt engagemang?
Är det rimligt att byta favoritlag efter att man fyllt 9 år?
Är dina åsikter signifikanta för andra lulesupportrar?
Vilket lag skulle du själv byta till om ni åkte ur och kom 3a i allsvenskan? Boden? Kiruna? Skellefteå? Piteå?
Varför tror du att vi är nöjda med en tredjeplats i hockeyallsvenskan?
Hur firades er grundserieseger? Badades det i nån fontän? Sprutades det skumpa? Fick Osten stadens nyckel? Eller nöjde ni er med att bygga världens största luftslott i minecraft?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Är det inte nån råtta som brukar vara härinne och gaffla om Timrås ekonomiska moral?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DansbandsWolf: ?Jag vill inte nedvärdera er? Hahaha, jo jag tackar. Vad är det du vill då?
Alltså ibland behövs det bara ett inlägg och trollen kommer fram.
Hahahaha,...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DansbandsWolf: Luleå saknar hockeykultur. När ni gick upp där nån gång på 80-talet så hade vi åtskilliga år i högsta serien. Heja Kiruna!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DansbandsWolf: Hur många guldmedaljer fick ni för att ni vann serien?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DansbandsWolf: Ja alltså vet bara inte vart du ville komma från första början? Ni har ju hela 1 sm guld mer än oss som ni vann för snart 30 år sen. Större möjligheter med betydligt större stad än Orten Timrå. Påstår du att du skulle bytt lag till Skellefteå bara för att de vunnit mer guld än er om ni åkte ur? Hjärta och passion oavsett division!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DansbandsWolf:
Frågor på det? skulle det väl vara. Vad söt du är, älskar när lappmarksbor försöker vara lite sköna och kaxiga. Det ser så himla roligt ut 😂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Ja vi vann ju bara serien i SHL i överlägsen stil så jag är då nöjd.
Kul att du är nöjd med att son nynedflyttad från högsta serien sluta 3:a i Allsvenskan.
Så då är vi bägge nöjda.
Frågor på det.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DansbandsWolf: Hur orkar man hålla på ett lag som förvisso spelar i SHL men spelar den tråkigaste hockeyn man kan skåda? Är allt värt ett pris för att försöka vinna, att sälja sin själ på vägen? Tycker Hållander sa det bäst i en intervju när han blev presenterad av Luleå.
"Dom spelar kanske inte den roligaste hockeyn".
haha inte ofta en spelare kläcker sånt i en intervju med sitt nya lag. 😉
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DansbandsWolf: Varför är du tillsammans med din partner, trots att hen inte är världens objektivt bästa, rikaste eller snyggaste person? Varför förlåter du hen när du blivit sviken? Även om det är partnern som har gjort fel.

För att du älskar dom, och för i dina ögon är de perfekt för dig, det kan ingen ta i från dig. Det tillsammans med den eviga strävan att visa upp just sin förening, kultur, supporterskap och kärna är vad som är bäst, det sport går ut på.

På dig låter det som att vi ska hoppa över till Brynäs eller Modo bara för att de råkar ha SM-guld. Skulle du gifta dig med din kusin bara för att hon har ett mer välbetalt jobb än din fru? Dum fråga till en norrbottning kanske ;)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: några semifinaler, ett damlag och en massa minecraftmiljoner senare och tom en luleåbo har fått självförtroende.

Som svar på frågan om vad sponsorer tycker i damlagsfrågan så kan man väl konstatera att sponsorer är intresserade av exponering. Tror inte företagarna i Luleå sponsrar den lokala padelklubben speciellt hårt heller tex.

Grundfrågan i sig är kanske befogad, varför håller man på ett lag som har nått måttlig sportslig framgång? Tycker man får ut EXTREMT mycket mer känsla (ångest, glädje, ilska osv.) än om man håller på en slags alibiförening i SHL som aldrig behöver kvala men heller aldrig vinner något. Fan vad jävulskt tråkigt! Tar hellre 5 positiva kval och 5 negativa kval på en 10-årsperiod än 1 SM-guld och 9 st 10:e platser.

Vet inte vad ni andra betalar för men jag betalar för känslor, bra och dåliga. Inte för att mitt favoritlag ska vinna pokaler.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DansbandsWolf:
Det blir rätt tydligt vem som har komplex här, är det så jävla tråkigt uppe i lappmarkerna så du sitter och bekymrar dig över vårat väl och ve? Lite gulligt är det allt 😘😂

Själv håller jag på Timrå eftersom jag har nån form av medfött fel som driver mig till självplågeri
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DansbandsWolf: För mig handlar det inte om något "varför jag håller på timrå", det bara är så, på samma sätt som att jag äter med munnen och skiter med arslet. Medgång eller motgång spelar liksom ingen roll, grejen är dock att jag VILL se Timrå längst upp på tronen även om det tar 50 år till. Visa sverige att det går även om man inte är en storklubb har sin charm det också. En evig underdog tilltalar många och eldar på fler. Min Kärlek till Timrå är samma sorts kärlek man har till sina barn, helt och hållet ovillkorlig.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DansbandsWolf: Men vad är det för fråga? Är det så plastigt att vara lulesupporter att hade ni inte vunnit något så hade ni slutat engagera er? Det låter ju som Växjö eller Vegas Golden Knights...

Det är ju som att ha ett bråkigt barn som inte gör som man säger. Då går man ju inte och byter till sig grannens väluppfostrade avkomma.

Det är ju en fantastisk fråga, är det ens möjligt att inte engagera sig?

Om jag är läkare och har en patient med tolv skott i magen och ett i hövve så kommer jag väl ändå försöka rädda den jäveln? Vill jag bara hjälpa folk som har en lättare förkylning så är nog läkaryrket inget för mig.

Typ så, fast så mycket mer.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tack för ärliga svar.

Ok man födds in till ett föreningshjärta som man följer i vått och tort det köper jag och håller med till fullo.
Och man byter inte till annat som just för stunden har framgång helt klart.
Men att söm här på snacket ha överlägset mest trafik i eran bok trots att Timrå historiskt är ett meritmässigt kalhygge är både förvånande och imponerande.

Är det 100 tusen invånar staden Sundsvall/Timrås avsaknad av elitlag vintertid som visar sig här?
Eller längtan att någongång ha en riktig riktig framgång med SM-guld eller i alla fall en serievinst i Elitserien som driver er?
Någongång lär det väl hända för även en trasig klocka visar rätt 2ggr/dygn.😀

Go lördag hockeyvänner.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DansbandsWolf: Ok, noterat. jag gissar att du håller också på Barcelona, Liverpool, Boltic i bandy men har nu bytt till Villa, Falun i innebandy samt Arja Hannus i nattorientering.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DansbandsWolf: för mig handlar det inte om guld eller framgång så. Jag började heja på Timrå när dom gick upp 99/00, såg första åren i elitserien lite grann och gillade kämparandan som laget visade upp år efter år. Det såg inte alltid så vackert ut, men det gick och det fanns vilja och hjärta. Och har man fastnat för ett lag så släpper man det inte för att man inte vinner guld. Man fortsätter stötta så man kanske kan få uppleva det första guldet. Inte konstigare än så om du frågar mig.

Gällande sponsorer och damlag tror jag inte någon här kan svara på det pga inte sådan insyn.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DansbandsWolf: åjo, lite är vi allt och trollar väl? Eller menar du att det är obegripligt hur sundsvallsregionen kan finna nöje i sporten hockey och att följa regionens främsta lag? Bara för att man inte vunnit guld?
Troll eller korkad, you choose.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Apropå ingenting så sitter jag här i Coronatristessen och funderar på en sak och ta det här nu på rätt sätt för jag är inte här för att trolla.

Hur orkar ni år efter år generera denna engagemang för ert Timrå?
Jag menar ni har ju aldrig vunnit SM eller ens tagit er till final.
Timrå har ju funnits i evigheter men aldrig riktigt fått till det, en och annan semi men inget mer. Hur orkar ni?
Tacksam för svar och jag menar inte att nervärdera er, vill bara förstå vari ni får kraften att fortsätta trots motgångar.
Är det komplex mot de mer meriterade grannarna Brynäs och MoDo att vi skall minsan visa dem eller någonting annat?

En annan sak jag grunnat över är hur era sponsorer ser på att ni saknar damlag såhär i Sverige 2020?
I princip alla elitlag har damlag även de i Allsvenskan så hur går snacket i Sundsvall i denna fråga?

Lev och må klyktattare det är ju ändå lördag.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Fixar vi 30k till? Då är vi uppe i 400 lax...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Bragd-Birger: Tack, då är vi två. Men du satte ord på det jag lite famlade efter. Känner bara en instinktiv "Nej!"-känsla inför hans namn. Vajbsen från sist klingar i otakt
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Knylan: blixtsnabb kommentar angående Andrée Hult - vill helst inte se honom i rödvitt igen. Orsakade mest frustration. Skills och talang, men tveksam arbetsmoral. Mitt minne är att han i tuffa matcher med hård bevakning tog idiotutvisningar, gled till båset och uppvisade allmänt cry-baby-kroppsspråk.
Tar Liljewall över honom 8 dagar i veckan.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tonymontana: ja men tiderna förändras och med en karriär som är slut och en familj som är rotad i Sundsvall så vet man aldrig. Träffade Steen på Sundsvalls sjukhus ifjol med pokalen och det är en riktigt ödmjuk och reko kille måste jag säga. Nu har han ju bidragit med pengar och kunskap till Sundsvall hockey många år och han är bra vän med Magnus Svensson så det alternativet kanske ligger närmast.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Timrågogogo: S/T Hockey?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Timrågogogo: kommer aldrig hända dock. Han har sagt själv i någon interjuv att Timrå är inget alternativ på något stadie.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Alexander Steen som bor i Sundsvall sedan många år kanske kan vara något för Timrå IK framöver då hans karriär inte lär pågå så länge till. Han är ju involverad i Sundsvall hockeys sommarskola mm. men han kanske kan få en större roll i Timrå om vi eventuellt tar steget upp i SHL.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Matsg: Riktigt riktigt bra! Det blåser positiva vindar! 👍
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Uppdatering från Twitter 368 643 kr Hoppas vi kan nå 400 000 innan kampanjen stängs efter helgen

twitter.com/mbrossonmicael
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Nu var det ett tag sedan och jag minns inte heller var jag läste det, men har det inte varit lite frågetecken kring Andrée Hults plats i Leksand? Bedrövlig produktion i år för honom, men han hade desto bättre underliggande statistik. Tjomme får nog vifta väldigt hårt med Hults corsi på närmare 53% för att blidka Leksandsfansen. Eller så satsar de på något annat och bryter Hults kontrakt två år i förväg, isåfall känns det lite som att Nubben kommer tänka över Liljewall något varv extra.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: Han har ju sagt att den dag han kommer hem så vill han fortfarande vara på såg hög konkurrensnivå som det bara går. Nu har han ett år kvar på kontraktet med Lokomotiv Yaroslavl. Med tanke på vilka sinnessjuka stålar han tjänar i Ryssland så vore det rent häpnadsväckande om han skulle komma hem redan som 30-åring nästa sommar, men det är samtidigt en speciell figur vi har att göra med.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: sätter du Madsen i 4e då eller glömde du honom?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
När uppdaterades sms kampanjen sist? Hur mycket pengar har kommit in?
Kommentera

Sv: Apropå nånting... Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Laken: Ja vi får väl se hur det blir med Liljewall då. En av önskningarna att Blomstrand skulle bli kvar i SSK var väl just om Liljewall också blev det. Har för mig jag läst det nånstans. Skulle det stå mellan Liljewall och Blomqwist tex så tar man ju Blomman före alla dar i veckan. Tycker ärligt talat det skulle bli lite kaka på kaka med både blomman och Liljewall. Hellre att Blomqwist får driva en andrakedja och sen hitta en spetsig talang till 3:e kedja. Antingen via lån eller värva.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: ni har nog rätt i att det inte blir så drastiskt. Fotbollen banar såklart väg åt hockeyn så hoppas det flyter på fint
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Ludwig Blomstrand klar för Södertälje ytterligare en säsong. Vad man hört från Nubben har han väl aldrig varit riktigt aktuell för Timrå.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RasmusVS: Riksidrottsförbundet hostar upp deg. Tror det löser sig :)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Säg att klubbarna skulle få 100kr (vilket redan är högt) per varje abonnent som har valt klubben som ”favorit” skulle det bara bli 700kr per abonnent på en säsong. Säg att 15 000 personer väljer Timrå, det blir 10,5 miljoner i intäkter på en säsong. Året vi gick upp drog vi in 11,5 miljoner på biljetter, 6,2 miljoner på loger, 2,3 miljoner på kioskerna, vilket blir 20 miljoner.

Det är minst 9,5 miljoner i intäkter som går upp i rök. Sponsoring, souvenirer och liknande skulle också minska vid publikfritt.

Utan publik överlever inte klubbarna länge.
Kommentera

« · 2064885 · »